Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraannutetun vanhemman kohtalo on julma

Vierailija
13.12.2024 |

Täällä tuota ei ymmärretä lainkaan. Joulu on yksi pahimmista päivistä sille vieraannutetulle vanhemalle (yleensä isälle).

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaavaa palstan asenteelle on, että asiantuntijoiden artikkeliin, Ensi- ja turvakotien liiton artikkeliin, tulee yhtä paljon ala- ja yläpeukkuja.

vieraannuttajien mielestä väärin kirjoitettu artikkeli.

Vierailija
182/201 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nähnyt sivusta tuollaisen vieraannuttamisjutun, tosin sillä erolla että ensin hätyytettiin (ja mustamaalattiin) lasten isä, sitten lasten isän vanhemmat ja lopulta lapsen äidinkin sukulaiset. Mutta loppuenlopuksi homma meni niin että elossaolevien isovanhempien ja muiden sukulaisten yhteydet lapsiin palasivat. Ja nyt tuo äiti on itse paineessa kun hän tajuaa että hänen kertomansa valheet saattavat tulla julki ihan koska vain. No, sitä niittää mitä kylvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraannuttamisesta syyttävät isät täällä haukkuu lastensa äitejä, eli yrittävät vieraannuttaa lapsia äidistä. Naurettavaa. Olisi huvittavaa jos ei olisi niin paska homma.

Minä kirjoitin edellisen kommentin, kuvailin mitä vieraannttaminen tarkoittaa ja tiedätkö mitä, en ole isä, olen nainen!! Satun vain olemaan sitä mieltä, että lapset oikeasti tarvitsee molemmat vanhempansa ja lapsen käyttäminen jonain koston välineenä on ihan hirveän väärin! 

En väitä että kaikki sellaista tekevät, mutta sitä tapahtuu. 

Vierailija
184/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraannuttamisesta syyttävät isät täällä haukkuu lastensa äitejä, eli yrittävät vieraannuttaa lapsia äidistä. Naurettavaa. Olisi huvittavaa jos ei olisi niin paska homma.

Minä kirjoitin edellisen kommentin, kuvailin mitä vieraannttaminen tarkoittaa ja tiedätkö mitä, en ole isä, olen nainen!! Satun vain olemaan sitä mieltä, että lapset oikeasti tarvitsee molemmat vanhempansa ja lapsen käyttäminen jonain koston välineenä on ihan hirveän väärin! 

En väitä että kaikki sellaista tekevät, mutta sitä tapahtuu. 

Se on hirveää. Pahimpia pahuuksia mitä on. Lapsen ja kohdevanhemman lisäksi isovanhemmat ja koko suku saattavat tuhoutua. Siinä on vaikea edes pysytellä hengissä, mutta niin on lapsen takia tehtävä. Elävä helvetti. Loppumaton.

Vierailija
185/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viraannuttamista tehdään myös muille sukulaisille. Lapsen isä kun kuoli vieraannutettiin isän suku. Äidin uusi mies jopa adoptoi lapsen.

Vierailija
186/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte vieraannuttamisen yleisyydestä?

Kokeeko sitä suomessa joka kymmenes lapsi?

Vierailija
187/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaatte vieraannuttamisen yleisyydestä?

Kokeeko sitä suomessa joka kymmenes lapsi?

Eikö trollaus lähde lentoon?

Vierailija
188/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viraannuttamista tehdään myös muille sukulaisille. Lapsen isä kun kuoli vieraannutettiin isän suku. Äidin uusi mies jopa adoptoi lapsen.

Ja täällä nämä vieraannuttajat, erosta katkeroituneet ex-puolisot alapeukuttaa jokaista kommenttia..

Vierailija
189/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai taisteltua tapaamisviikonloput. Vei lapset sisarelleen, ja lähti ryyppäämään kavereiden kanssa. Unohti lapset sisarelle, josta löytyivät kyselyiden jälkeen. Oikeus siis olisi, muttei halua yhdessäoloon.

Vierailija
190/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ketkä sallii vieraannuttamisen. Ne ovat feministit lastenvalvojina ja eduskunnassa. Vain PS on nostanut vieraannuttamisen kiellon esiin.

Vierailija
191/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun pitäisi olla se linkki vanhempien välillä, että tapaamisoikeudet / lasten tapaamiset hoidetaan sovitusti

Vierailija
192/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on vieraannutettu lapsestani. Elämästä tuli hieman erilaista kuin mitä piti.

Onneksi tämä kurjuus loppuu ennen pitkää.

Vierailija
193/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on vieraannutettu lapsestani. Elämästä tuli hieman erilaista kuin mitä piti.

Onneksi tämä kurjuus loppuu ennen pitkää.

Kannattaa unohtaa ja jatkaa eteenpäin. Vieraannutettu lapsi ei koskaan enää palaa. Ja vaikka palaa, niin korkeintaan kun maksat etelänloman tai sapuskan tms.

Vierailija
194/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani isä katkeroitui erosta ja syytti äitiä vieraannuttamisesta. Todellisuudessa syy oli isän oma käytös. Vaikka ennen eroa hänen ja meidän lasten suhde oli ollut niin sanotusti ihan normaali, eron jälkeen isästä tuli katkera ja jollain lailla masentunut joka purki omaa oloaan lapsiin. Joskus, useamman kerran, hän sanoi meidän kuullen, että olisi vaan parempi kuolla kun ei saa elää perheensä kanssa, kuulemma ainoa syy elää on lasten tapaaminen. Se tuntui tosi uhkaavalta, ihan kuin se hänen elämänsä kuolemansa olisi ollut riippuvainen meistä lapsista. Vai oliko hänen aikeenaan että lapsetkaan ei enää elä? Miten vastuuton, itsekäs ja ajattelematon aikuinen sanoo noin ala-asteikäisten lasten kuullen? Isosiskoni pelästyi tätä varmaan vielä enemmän kuin minä ja kotona itki, ettei halua enää mennä isälle.

Tapaamiset loppui aikalailla siihen. Sen jälkeen alkoi vieraannuttamissyytökset. Lopulta alkoi tulla meidän lastenkin puhelimiin viestejä, missä isä uhkaili että jos ei hyvällä niin sitten muuten, antoi ymmärtää että oli valmis hakemaan meidät luokseen vaikka väkisin. Äiti alkoi viedä ja hakea meidät koulusta tämän seurauksena. Ilmeisesti isä uhkaili äitiäkin jotenkin, mutta äiti ei tarkemmin kertonut niistä viesteistä.

Vierailija
195/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun pitäisi olla se linkki vanhempien välillä, että tapaamisoikeudet / lasten tapaamiset hoidetaan sovitusti

Lastensuojelun tehtävä ei todellakaan ole olla eroperheiden järjestyksenvalvoja ja taksikuski perjantaisin ja sunnuntaisin.

Vierailija
196/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptiohan on hyvä asia. Ilmeisesti lapsi on saanut isän adoption myötä. Sukulaisiin ei kenellekään ole mitään yhteydenpitopakkoa.

Vierailija
197/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tämä ketju on saanut jäädä, kiitos!

En jaksanut kaikkea lukea, mutta olen itse vieraannutettu äiti. Systeemi on julma, eikä auta etävanhempaa millään tavoin. En ole koskaan laiminlyönyt lapsiani millään tavoin, ja minulla on todisteita vieraannuttamisesta eivätkä lapset siltikään saa apua. 

Vierailija
198/201 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut kaikkea lukea, mutta olen itse vieraannutettu äiti. Systeemi on julma, eikä auta etävanhempaa millään tavoin. En ole koskaan laiminlyönyt lapsiani millään tavoin, ja minulla on todisteita vieraannuttamisesta eivätkä lapset siltikään saa apua. 

Tuo on valhe. Jos et ole koskaan laiminlyönyt lastasi, lapsesi oli sinulla. 

Vierailija
199/201 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on valhe. Jos et ole koskaan laiminlyönyt lastasi, lapsesi oli sinulla. 

Tämä ei ole totta. Yli 12-vuotiaana vieraannutettua lasta kuullaan sosiaalitoimessa ja oikeudessa, ja sana painaa jo paljon. Mitään oikeaa syytä tapaamattomuudelle ei tarvita, pelkkä en tahdo riittää.

Vierailija
200/201 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää käräjille vieraannuttaja. Lähivanhemmuus laitetaan sille osapuolelle, jonka luona molempien vanhempien taoaamisoikeudet toteutuu.