Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä et haluaisi tehdä jouluaattona, mutta muut on toista mieltä?

Vierailija
13.12.2024 |

Siis toiset kanssasi joulua viettävät haluaa ihan ehdottomasti tehdä kyseisen asian?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään aattona ja joulupäivänä. Hoitan kaikki asiat ennen aatoa ja sitten asetun kotiini viettämään joulua. Kukaan ei ole koskaan mitään vaatinutkaan tietäen tapani.

Vierailija
102/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko joulun töissä, mutta järjestän silti jouluaterian lähimmilleni. 

21.12. kun on talvipäivänseisaus, minä ja ystäväni vietämme oikeaa joulua. 

Minäkin, pakana, vietän juhlaa 21.12. Ja 24. sitten perinteistä joulua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua käydä jouluaattona hautausmaalla, mutta tiedän että muut meidän kanssa joulua viettävät, mies vanhempineen ja siskonsa perheineen, haluaa. Ajattelin jäädä matkasta ja viettää joulua omalla tavallani.

Törkeää, miksi haluat olla arvokkaita perinteitä vastaan? Heidän perheelle tuo on varmasti tosi tärkeä tapa ja perinne.

Niin, heidän perheelle. He käyvät vain omien läheistensä ja sukulaistensa haudoilla joita minä en ole koskaan edes tuntenut. En halua viettää jouluaattoa rämpimällä pimeällä hautausmaalla. He voivat tehdä sen ihan kaikin mokomin ilman minuakin.

Haudoilla KUULUU käydä varsinkin jouluna. Iän myötä opit.

Saa kaydä, jos haluaa, ei kuulu eikä ole pakko. Lapsuudenperheessäni ei käyty haudoilla jouluaattona, koska ei ollut ketään sukulaisia paikkakunnalla. Sitten nuorena aikuisena aloimme käydä käydä haudoilla, kun asuimme pari vuotta paikkakunnalla, josta oli lähtöisin puolisoni ja äitini suku. Nyt asumme taas paikkakunnalla, jossa asuin lapsena ja ikävä kyllä läheisiä sukulaisia alkaa olla haudattuina paikkakunnan hautausmaalle, joten käymme haudoilla.

Vierailija
104/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan käynyt noin huonosti.

50+

Vierailija
105/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluevankeliumi olisi kyllä aikamoinen floppi.

Vierailija
106/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu paitsi jouluruoka on turhaa mutta pakko osallistua kun muut haluaa jakaa lahjoja ja koristella kuusta jne.

Vierailija
107/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan viettää joulunpyhät yksin kotona, mutta muille se näyttää olevan ongelma.. Joka vuosi alkaa sukulaisten puolelta kinuaminen kuinka pitäisi mennä sinne saunomaan ja syömään jouluruokia 🙄 Ei vaan mene perille että olen omasta tahdostani yksin sekä vihaan saunomista ja jouluruokia. Toivottavasti vielä jonain vuonna tajuavat luovuttaa..

Joulun vapaapäivät lojun sohvalla, syön lasagnea ja taatelikakkua ja katselen uutuusleffoja, juuri minun tyylinen joulu 😊

Vierailija
108/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsella haistella tai maistella pula-ajan juuresruokia

Vierailija
109/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluevankeliumi olisi kyllä aikamoinen floppi.

Mä saan naapurista kuulla seinien läpi.

Vierailija
110/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme harrasta jouluja, helppoa on!!!

Vierailija
111/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoa myöhään. Voihan sitä laittaa itse ajoissa nukkumaan, mutta kyllä se nukahtamista häiritsee kun muut valvoo puolille öin. 

Vierailija
112/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjojen avaaminen. Mielestäni sopii paremmin joulupäivän aamuun, mutta tätä näkemystä on vaikea saada lapsille. Jouluaattona on niin paljon ohjelmaa, joulupöivään sopisi paremmin lahjat ja kotona möllöttäminen.

Eikö tätä jouluaaton muuta ohjelmaa voi siirtää osittain joulupäivälle?

Vierailija
113/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi että muut tulevat  meille viettämään joulua, jonka minä yksin joudun järjestämään. Miestä kiinnostaa kyllä, että hänen sukulaiset tulevat, mutta itse ei tee mitään. Odottaa, että minä taas hoidan.

Vierailija
114/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi että muut tulevat  meille viettämään joulua, jonka minä yksin joudun järjestämään. Miestä kiinnostaa kyllä, että hänen sukulaiset tulevat, mutta itse ei tee mitään. Odottaa, että minä taas hoidan.

Mikset jätä tekemättä?

Eihän se sinun ongelmasi ole jos mies ei ole järjestänyt joulua sukulaisilleen vaikka on heidät kutsunut.

Vierailija
115/118 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssiä voi kehitellä puolessa tunnissa ateria tulee hiukan suolaa proteiinia saa siitä maukkaasti

Vierailija
116/118 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua käydä jouluaattona saunassa. En tajua, miten muut ehtii. Saunassa haluan käydä 23.12. alkuillasta.  Kuusi tuodaan olohuoneeseen 23. päivä.

Aattoaamuna meillä syödään joulupuuro, aamupäivä valmistellaan jouluruokia, pilkotaan rosollia, kuorrutetaan kinkkua, laatikot uuniin jne... Lapset koristelee joulukuusta ja katsoo lumiukkoa. Klo 11.55 glögilasit kouraan ja kuuntelemaan joulurauhan julistusta, tällöin koko perhe on hiljaa ja kuuntelee ne tärkeät sanat. Klo 13 jouluruoka. Klo 15 kahvit.

Klo 17 kirkkoon. Noin klo 19 tulee joulupukki. Kun äitini oli vielä elossa, niin luettiin jouluevankeliumi ennen lahjojen avaamista. Lahjojen avaamisen jälkeen keräillään lahjapaperiroskia jätesäkillinen. Isäni lähtee kotiin tyytyväisenä mielilahjojensa (pähkinäsuklaata, pähkinöitä, pullo viiniä, muita herkkuja) kanssa. Syödään miehen kanssa vielä jouluruokia jääkaapista. Lapset leikkivät uusilla leluillaan. Nukkumaan 22-23 maissa. 

Näin mä olen viettänyt joulua jo 45 vuotta. Joka vuosi sama kaava!

Vierailija
117/118 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua käydä jouluaattona saunassa. En tajua, miten muut ehtii. Saunassa haluan käydä 23.12. alkuillasta.  Kuusi tuodaan olohuoneeseen 23. päivä.

Aattoaamuna meillä syödään joulupuuro, aamupäivä valmistellaan jouluruokia, pilkotaan rosollia, kuorrutetaan kinkkua, laatikot uuniin jne... Lapset koristelee joulukuusta ja katsoo lumiukkoa. Klo 11.55 glögilasit kouraan ja kuuntelemaan joulurauhan julistusta, tällöin koko perhe on hiljaa ja kuuntelee ne tärkeät sanat. Klo 13 jouluruoka. Klo 15 kahvit.

Klo 17 kirkkoon. Noin klo 19 tulee joulupukki. Kun äitini oli vielä elossa, niin luettiin jouluevankeliumi ennen lahjojen avaamista. Lahjojen avaamisen jälkeen keräillään lahjapaperiroskia jätesäkillinen. Isäni lähtee kotiin tyytyväisenä mielilahjojensa (pähkinäsuklaata, pähkinöitä, pullo viiniä, muita herkkuja) kanssa. Syödään miehen kanssa vielä jouluruokia jääkaapista. Lapset leikkivät uusilla leluillaan. Nukkumaan 22-23

Sen vielä lisään, että tänä vuonna perinteeseen tulee mukaan äitini haudalla (samassa kaupungissa) käynti. Olisiko se sittten heti joulupuuron jälkeen, vai vaikka ennen kirkkoa? Ehkä siellä olisi tunnelmallisinta sytyttää kynttilä iltapäivästä, kun on jo pimeää <3

Vierailija
118/118 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu mikä valittaja, luiskaaaaaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän