Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä et haluaisi tehdä jouluaattona, mutta muut on toista mieltä?

Vierailija
13.12.2024 |

Siis toiset kanssasi joulua viettävät haluaa ihan ehdottomasti tehdä kyseisen asian?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua käydä jouluaattona hautausmaalla, mutta tiedän että muut meidän kanssa joulua viettävät, mies vanhempineen ja siskonsa perheineen, haluaa. Ajattelin jäädä matkasta ja viettää joulua omalla tavallani.

Vierailija
2/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole mitään tällaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin perheessä jouluaatto on kuin joku hieno vastaanotto. Miehet on puvut päällä ja naisilla juhla-asut. Kun ekaa kertaa osallistuin, mielestäni ihan perussiisteissä vaatteissa, hame ja sellainen oversize-tyylinen kaulupaita, ihmettelivät miehen äiti ja sisko, että miksei minulla ole mekkoa tai vastaavaa. Alkumaljojen jälkeen seurustellaan, sitten syödään ja ruoan jälkeen lauletaan joululauluja musiikin säestyksellä.

Vierailija
4/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla vain yksin kotona,lukea korjaa ha syödä suklaata.

Vierailija
5/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin perheessä jouluaatto on kuin joku hieno vastaanotto. Miehet on puvut päällä ja naisilla juhla-asut. Kun ekaa kertaa osallistuin, mielestäni ihan perussiisteissä vaatteissa, hame ja sellainen oversize-tyylinen kaulupaita, ihmettelivät miehen äiti ja sisko, että miksei minulla ole mekkoa tai vastaavaa. Alkumaljojen jälkeen seurustellaan, sitten syödään ja ruoan jälkeen lauletaan joululauluja musiikin säestyksellä.

Toi pukeutumisjuttu olisi mulle ihan ok, ei meidän elämässä ainakaan ole usein juhlia johon voisi pukeutua kauniisti. Olisi ihana pistää parhaat päälle jouluna. Valitettavasti olen ollut aina ylipukeutunut neulemekossa ja sukkiksissa kummankin puolen suvun juhlissa :(

Vierailija
6/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa edes sanoa.

Vierailija
7/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettää joulua ollenkaan. Mutta koska mulla on mies ja kaksi pientä lasta ja he ovat joulusta innoissaan niin pakko esittää että minäkin olen.

Vierailija
8/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi pukeutumisjuttu olisi mulle ihan ok, ei meidän elämässä ainakaan ole usein juhlia johon voisi pukeutua kauniisti. Olisi ihana pistää parhaat päälle jouluna. Valitettavasti olen ollut aina ylipukeutunut neulemekossa ja sukkiksissa kummankin puolen suvun juhlissa :(

Mene toki mukaan. Itse skippaan tänä vuonna.

Vierailija
9/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua käydä jouluaattona hautausmaalla, mutta tiedän että muut meidän kanssa joulua viettävät, mies vanhempineen ja siskonsa perheineen, haluaa. Ajattelin jäädä matkasta ja viettää joulua omalla tavallani.

Törkeää, miksi haluat olla arvokkaita perinteitä vastaan? Heidän perheelle tuo on varmasti tosi tärkeä tapa ja perinne.

Vierailija
10/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytellä ihastunutta kun tätien ja mummojen paketeista löytyy ne saatanan kamalat villasukat ja Vihreät kuulat. 

Vierailija
11/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene toki mukaan. Itse skippaan tänä vuonna.

Miten mukaan meneminen se olisi mahdollista? 

Vierailija
12/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen olisi painajaisjoulu minulle. On ok että jouluun liitetään jotain juhlavuutta, mutta tuo on jo joustamatonta pönötystä jos aletaan toisten ihan asiallisia vaatteitakin arvostella. Siitä on kaukana hyvä joulumieli.

Vierailija
13/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi mennä yhtään minnekään, enkä nähdä ketään.

Vierailija
14/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää, miksi haluat olla arvokkaita perinteitä vastaan? Heidän perheelle tuo on varmasti tosi tärkeä tapa ja perinne.

Niin, heidän perheelle. He käyvät vain omien läheistensä ja sukulaistensa haudoilla joita minä en ole koskaan edes tuntenut. En halua viettää jouluaattoa rämpimällä pimeällä hautausmaalla. He voivat tehdä sen ihan kaikin mokomin ilman minuakin.

Vierailija
15/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulurauhanjulistus. Ymmärrän että kuuluu joidenkin perinteisiin mutta itseäni ei jaksa kiinnostaa enää kun on pari kertaa nähnyt

Vierailija
16/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt jo 25 vuotta joulua niin kuin tahdon. Nyt jo aikuisten lasten kanssa luotiin omat perinteet, yhdessä. Ei kai aikuisena olla enää muiden käskyvallan alla?

Vierailija
17/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytellä ihastunutta kun tätien ja mummojen paketeista löytyy ne saatanan kamalat villasukat ja Vihreät kuulat. 

Teepä joskus itse villasukat ja alkaakin yhtäkkiä arvostaa niitä. Ja jos sittenkään ei, niin vanhempana kun mummosi eivät ole enää läsnä niin voi mieli muuttua. 

Vierailija
18/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi mennä anoppilaan syömään. Haluaisin olla vaan kotona ja tehdä ruokaa omalle perheelle.

Vierailija
19/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään joulusta ihan kokonaisuudessaan, mutta jos ihan oman pääni mukaan saisi päättää, niin nämä muutokset:

Jouluruoka saataisiin aiemmin pöytään. Jotenkin siihen valmisteluun tuhrautuu kauhean kauan, enkä viitsi hoputtaa porukkaa. Vastaavasti ruokailuun voisi käyttää pidemmän ajan. Nyt siis kauheassa nälässä eka odotellaan ja sitten vauhdikkaasti vedetään ruoka napaan. 

Saunominen vasta illalla. Lapsuudenperheessäni jouluna pukeuduttiin juhlavaatteisiin, mistä pidän. Nyt vedän juhlavaatteet aamulla päälle, mutta sitten saunan jälkeen siirryn oloasuun, ei meikkiä, hiukset märkänä. Ei kauhean jouluinen tunnelma tule tuosta.

Myös miehet keittiöön. Nyt tiukka työnjako. Naiset ovat keittiössä (mikä on kyllä kivaa) ja miehet odottelevat olohuoneessa glögiä juoden. Tätä sääntöä voisi rikkoa.

Vierailija
20/118 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, heidän perheelle. He käyvät vain omien läheistensä ja sukulaistensa haudoilla joita minä en ole koskaan edes tuntenut. En halua viettää jouluaattoa rämpimällä pimeällä hautausmaalla. He voivat tehdä sen ihan kaikin mokomin ilman minuakin.

Haudoilla KUULUU käydä varsinkin jouluna. Iän myötä opit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan