Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nää jotkut vanhemmat tekee kaikkensa ettei lapsi joutuisi koulun mukana jouluhartauteen kirkkoon.

Vierailija
13.12.2024 |

Pelkääkö ne että lapsi on jotenkin niin vajaaälyinen että se sekoaa jos joutuu kerran vuodessa tunnin kuuntelemaan tarinaa Jeesuksen elämästä.vai eikö ne vanhemmat itse osaa  erottaa tarinaa todesta.en tunne itse ketään lasta joka olisi pimahtanut koulun joulujuhlan takia.muista syistä sitten on joku.

Kommentit (166)

Vierailija
1/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vanhempien vakaumuksesta. Omien lasteni koulussa ateisteja. Puolisoni kanssa olemme myös ateisteja, mutta lapset kävivät uskonnon tunnilla yleissivistyksen vuoksi. Heille ei kirkkoreissut olleet rasitteeksi. Myös monet toisen Lähi-Idän uskontokunnan edustajat halusivat kirkkoon, koska heille Jeesus on yksi profeetoista.

Vierailija
2/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa uskonnonvapaus, muru. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vajaaälyiseksi? Kirkkossa ei ole pakko käydä.

Vierailija
4/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin lapseni kristilliseen kouluun vaikka emme kuulu edes kirkkoon. Minusta lähialueemme jättikouluissa on aika paljon pahemmin lapsen kasvua ja oppimista vahingoittavia tekijöitä kuin virsilaulu siellä täällä. Muutamia isompia ongelmia mainitakseni: liian iso ryhmäkoko, seassa täysin kaoottisesti oireilevia lapsia, liiallinen itseohjautumisen vaatimus, aivan tolkuton meteli kaikissa yleisissä tiloissa. Samassa rakennukskompleksissa tietysti myös yläkoulu missä poliisi käy säännöllisesti selvittelemässä jotain imppaus-epäilyjä. 

Vierailija
5/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut ateisti, jopa ala-aste ajoista asti. Kirkossa istuminen on minusta aina ollut suunnattoman tylsää. Kunpa minunkin kouluaikana olisi saanut jäädä pois niistä.

Vierailija
6/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vanhempien vakaumuksesta. Omien lasteni koulussa ateisteja. Puolisoni kanssa olemme myös ateisteja, mutta lapset kävivät uskonnon tunnilla yleissivistyksen vuoksi. Heille ei kirkkoreissut olleet rasitteeksi. Myös monet toisen Lähi-Idän uskontokunnan edustajat halusivat kirkkoon, koska heille Jeesus on yksi profeetoista.

Hyvä, että te ymmärrätte yleissivistyksen merkityksen. Kyllä ateistienkin vakaumukseen pitäisi kuulua moniarvoisuus ja myös muiden arvojen sietäminen edes hetken aikaa. On kohtuutonta, että kaikkien muiden pitäisi luoda jollekin vähemmistölle kupla, jossa ei koskaan ole mitään sen vähemmistön vakaumuksesta poikkeavaa. Eihän sellaista ole kellään muullakaan. Vai alammeko kaikki ottaa vaatteet pois, jos huoneeseen astuu nudisti?

Vierailija
7/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är en sak att läsa om Jesus samt sagofigurerna runtomkring. Det är en helt annan sak att delta i något där man måste hylla någon clown, samt något som har fått mera skada gjort på jorden än atomvapnen (än så länge).

Vierailija
8/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat itse suvaitsemattomia kun tekevät tästäkin ongelman. Ei haittaa vaikka  lapseni kävisivät budhalaisessa koulussa ja saisivat itse tehdä 18 vuotiaina omat johtopäätöksensä. Tämähän ei käy fundamentalisti ateisteille ja anarkisteille.  

Vierailija
9/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä poraat siitä, ettei kaikkien vanhemmat pidä itsestäänselvänä pakottaa lapselleen jotain tiettyä uskomusviritelmää?

Uskovaisia on tässä maassa vain miljoona. Enemmistön ei tarvitse tanssia pienen, tyhmän vähemmistön pillin mukaan.

Vierailija
10/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen vasennus.

Vierailija
11/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun tehtävä ei ole tuputtaa taikauskontoja kenellekään. Muuttakoon uskovaiset vaikka kirkkoihinsa asumaan, mutta se olkoon yksityisasia ja säästettäköön muut lapset ja nuoret siltä.

Vierailija
12/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että te ymmärrätte yleissivistyksen merkityksen. Kyllä ateistienkin vakaumukseen pitäisi kuulua moniarvoisuus ja myös muiden arvojen sietäminen edes hetken aikaa. On kohtuutonta, että kaikkien muiden pitäisi luoda jollekin vähemmistölle kupla, jossa ei koskaan ole mitään sen vähemmistön vakaumuksesta poikkeavaa. Eihän sellaista ole kellään muullakaan. Vai alammeko kaikki ottaa vaatteet pois, jos huoneeseen astuu nudisti?

MIksette te hihhelikristityt siedä muiden arvoja ja vakaumuksia?

Te olette vähemmistö Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan. Kirkkoon kuuluu vain 60% suomalaisista ja vain 42% näistä  uskoo Kirkon opetuksiin. Eli teitä on miljoona, pääosin 80-100-vuotiaita ja matalimmin koulutettuja. 

Vierailija
13/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonan höperön suomalaisen takia ei pidä hyppyyttää 4,5 miljoonaa viisaampaa.

Vierailija
14/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä koululaisia ollaan aina kuskaamassa nimenomaan luterilaisten kirkkoon. Veisivät välillä moskeijaan ja buddhalaisten tiloihin ja vaikka homoklubille. Se olisi neutraalimpaa.

Vierailija
15/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut ateisti, jopa ala-aste ajoista asti. Kirkossa istuminen on minusta aina ollut suunnattoman tylsää. Kunpa minunkin kouluaikana olisi saanut jäädä pois niistä.

Hauskaa, olen ev. lut. Ja kirkossa istuminen on paskaa, mutta täysin marginaalista. Sun kommentti voimaannutta minua, haluan pysyä hajuraon päässä kaltaisistasi roskasakista. Taidat olla trolli.

Vierailija
16/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko erotettiin valtiosta jo 1869 eli autonomian aikana, ja hihhelit kuvittelevat vieläkin, että Suomi on leimautunut johonkin uskontokuntaan. Hohhoijaa

Vierailija
17/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, olen ev. lut. Ja kirkossa istuminen on paskaa, mutta täysin marginaalista. Sun kommentti voimaannutta minua, haluan pysyä hajuraon päässä kaltaisistasi roskasakista. Taidat olla trolli.

Kristittyhän sinä et omasta luulostasi huolimatta ole, kun puhut toisesta ihmisestä tuolla tavoin, ylennät itsesi ja haastat riitaa. Häpeä!

Vierailija
18/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmat päättävät lapsensa uskonnosta? Minusta suomessa kaikkien pitää lähtökohtaisesti kuulua kirkkoon ja sen saa sitten itse päättää että haluaako siinä pysyä aikuisena.

Vierailija
19/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä koululaisia ollaan aina kuskaamassa nimenomaan luterilaisten kirkkoon. Veisivät välillä moskeijaan ja buddhalaisten tiloihin ja vaikka homoklubille. Se olisi neutraalimpaa.

Homous ei kuitenkaan ole uskonto eikä vakaumus. Onko kommentistasi pääteltävissä, että uskovainen haluaa altistaa lapset K-18-materiaalille, eli tunnet vetoa käyttää lapsia seksuaalisesti hyväksi ihan samaan tapaan kuin roomalaiskatolinen kirkko ja kotimaassa esim. esikoislessut on tehneet?

Vierailija
20/166 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kristittyjen arvoihin ei tarvi kuulua moniarvoisuus ja muiden arvojen sietäminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä