Miksi nää jotkut vanhemmat tekee kaikkensa ettei lapsi joutuisi koulun mukana jouluhartauteen kirkkoon.
Pelkääkö ne että lapsi on jotenkin niin vajaaälyinen että se sekoaa jos joutuu kerran vuodessa tunnin kuuntelemaan tarinaa Jeesuksen elämästä.vai eikö ne vanhemmat itse osaa erottaa tarinaa todesta.en tunne itse ketään lasta joka olisi pimahtanut koulun joulujuhlan takia.muista syistä sitten on joku.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut ateisti, jopa ala-aste ajoista asti. Kirkossa istuminen on minusta aina ollut suunnattoman tylsää. Kunpa minunkin kouluaikana olisi saanut jäädä pois niistä.
Moni asia tulee vielä olemaan tylsää, epäilen
Toisaalta jotkut on vaatimassa että ehdottomasti pitää päästä kirkossa naimisiin, oikein lakimuutosta vaaditaan. Hassua meininkiä.
Toivottavasti nämä perheet asuvat mahdollisimman kaukana kirkosta, etteivät lapset vain vahingossa altistu.
Enemmän mua hämmentää se, että jos se kirkkokäynti on monelle niin tärkeä, miksi koulu pitää se hoitaa, miksei perheet itse käy? Tai jos käy, niin edelleen, miksi koulun pitäisi sen lisäksi viedä lapset kirkkoon jumalaa palvomaan (eli osallistamatta, muutoin kuin neutraalissa tutustumismielessä, tarkkailijoina)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut ateisti, jopa ala-aste ajoista asti. Kirkossa istuminen on minusta aina ollut suunnattoman tylsää. Kunpa minunkin kouluaikana olisi saanut jäädä pois niistä.
Hauskaa, olen ev. lut. Ja kirkossa istuminen on paskaa, mutta täysin marginaalista. Sun kommentti voimaannutta minua, haluan pysyä hajuraon päässä kaltaisistasi roskasakista. Taidat olla trolli.
Evankeljumi on nimensä veroista.
Siksi ettei se opetus oikeasti ole tunnuksetonta. Raamatun tarinoita ja Jeesuksen tekoja opetetaan toteta ja oletetaan, että lukija uskoo niihin. Suomi on tässä asiassa keskiajalla. Kaikissa muissa pohjoismaissa lapsille opetetaan kaikille yhteistä katsomusainetta.