Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikuntaa harrastat?

Vierailija
13.12.2024 |

Katsotaan jos saisi ideoita mitä harrastaa, varsinkin kun nyt on talvi ja kelit vaihtelee.

Mä harrastan: uimahallissa uintia, avantouintia, kävelyä, juoksulenkkeilyä, salia ja frisbeegolffia 😊 myös laskettelu on kivaa

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä varsinaisesti harrasta mitään. UKK-instituutin liikuntasuosituksia seuraan kyllä, ja niihin pääsen uinnilla, kotona puntteja nostamalla ja venyttelemällä sekä arkiliikunnalla.

Arkiliikunta onkin musta tärkeintä! Esim. liikkuu eri paikkoihin kävellen tai pyörällä. Käy kaupassa kävellen. Ja käyttää portaita 😊 Jokapäiväinen hyötyliikunta on hyvää kunnolle 👍

Vierailija
22/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että tykkääkö kukaan patikoida metsissä? Mä haluaisin lisätä liikkumista nimenomaan metsissä ja luonnonsuojelualueilla 😊 kun näkee uusia maisemia se motivoi. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan vesijuoksua

Vierailija
24/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä varsinaisesti harrasta mitään. UKK-instituutin liikuntasuosituksia seuraan kyllä, ja niihin pääsen uinnilla, kotona puntteja nostamalla ja venyttelemällä sekä arkiliikunnalla.

Arkiliikunta onkin musta tärkeintä! Esim. liikkuu eri paikkoihin kävellen tai pyörällä. Käy kaupassa kävellen. Ja käyttää portaita 😊 Jokapäiväinen hyötyliikunta on hyvää kunnolle 👍

On sitä arkiliikuntaa hyvä täydentää jonkinlaisella lihaskuntoharjoittelulla, se on ihan suosituksissakin. Erityisesti ikääntyville tärkeää, kun lihasmassaa katoaa kiihtyvään tahtiin jos sille ei mitään tee. Altistaa sairauksille ja terveysongelmille, ja pidemmän päälle arkiliikkuminen hankaloituu ennenaikaisesti monella jotka eivät ole treenanneet voimaa ja lihaksistoa. 

Vierailija
25/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen että tykkääkö kukaan patikoida metsissä? Mä haluaisin lisätä liikkumista nimenomaan metsissä ja luonnonsuojelualueilla 😊 kun näkee uusia maisemia se motivoi. -ap

Tykkään, mutta se on talvisin vähän eri laji kuin muina vuodenaikoina. Kivaa, mutta vähän aikaavievää ja vaikeammin saavutettavissa. Tykkään ottaa pertsat alle metsään talvisin. 

Vierailija
26/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä arkiliikuntaa hyvä täydentää jonkinlaisella lihaskuntoharjoittelulla, se on ihan suosituksissakin. Erityisesti ikääntyville tärkeää, kun lihasmassaa katoaa kiihtyvään tahtiin jos sille ei mitään tee. Altistaa sairauksille ja terveysongelmille, ja pidemmän päälle arkiliikkuminen hankaloituu ennenaikaisesti monella jotka eivät ole treenanneet voimaa ja lihaksistoa. 

Joo, samaa mieltä 😊 mulla salitreeni on yks lempparijuttuja.

Vierailija
27/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään, mutta se on talvisin vähän eri laji kuin muina vuodenaikoina. Kivaa, mutta vähän aikaavievää ja vaikeammin saavutettavissa. Tykkään ottaa pertsat alle metsään talvisin. 

Joo, mulla ehkä kesä ja syksy on lempparit metsäpatikointiin. Mikä on pertsat? Onko se villasukat? 😊 -ap

Vierailija
28/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä uinti ja punttien nostaminen kotona ovat, josseivät harrastuksia? 

Kai jonkinlaisia elämäntapoja, vähän niin kuin ruoan syöminen tai hampaiden harjaaminen. Niistä tulee hyvinvointia vaikkei aihe minua erityisemmin kiinnostakaan. En ole esimerkiksi erityisen kiinnostunut uintitekniikasta tai lihasmassan kasvattamisesta, kunhan pumppaan sammakkouintia 3 x 45 minuuttia viikossa terveyden vuoksi.

Vierailija
29/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali, kotona kahvakuula steppilauta ja liuta käsipainoja 12 kg saakka eli isommat lihakset treenaan salilla mutta kotona saa täydennettyä eikä aina tarvi mennä salille. Porrastreeniä, hiihtoa, suunnistusta, pyöräilyä (työmatkat paitsi talvella, tulee 18 km joka työpvä) 

Vierailija
30/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tulee liikuntaa ihan tarpeeksi. ei tarvi erikeseen harrastaa.

Vierailija
31/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai jonkinlaisia elämäntapoja, vähän niin kuin ruoan syöminen tai hampaiden harjaaminen. Niistä tulee hyvinvointia vaikkei aihe minua erityisemmin kiinnostakaan. En ole esimerkiksi erityisen kiinnostunut uintitekniikasta tai lihasmassan kasvattamisesta, kunhan pumppaan sammakkouintia 3 x 45 minuuttia viikossa terveyden vuoksi.

harrastaa53

TAIVUTUS 

verbi

1.

harjoittaa säännöllisesti jtak itseä kiinnostavaa toimintaa vapaa-aikanaan.

Harrastaa urheilua, valokuvausta, kieliä.

NÄYTÄ KAIKKI ESIMERKIT 

2.

tehdä toistuvasti, pitää tapanaan tehdä jtak, harjoittaa.

Yhteistyötä oli harrastettu jo pitkään.

en rinnastaisi syömiseen tai nukkumiseen, koska niitä on pakko tehdä. Harva syö tai harjaa hampaitaan niin kuin se olisi elämäntapa. 

Vierailija
32/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali, kotona kahvakuula steppilauta ja liuta käsipainoja 12 kg saakka eli isommat lihakset treenaan salilla mutta kotona saa täydennettyä eikä aina tarvi mennä salille. Porrastreeniä, hiihtoa, suunnistusta, pyöräilyä (työmatkat paitsi talvella, tulee 18 km joka työpvä) 

Millaiset käsipainot sulla on? Ostin kesällä säädettävät painot kotiin, ne saa 50 kiloon saakka kumpikin. 

Vierailija
33/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen fillarilla kaupasta kaljaa ja näpelöin hiirtä palstaillessa.

Vierailija
34/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla ehkä kesä ja syksy on lempparit metsäpatikointiin. Mikä on pertsat? Onko se villasukat? 😊 -ap

Perinteisen hiihtotavan sukset. Talvi on kyllä tosi ihana vuodenaika, mutta kävellen metsässä etenee tosi paljon hitaammin kuin muina vuodenaikoina. 

Vierailija
35/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan rantalentistä kuumien mimmien kanssa. Huomauttavat aina että olisi syytä keskittyä peliin paremmin. 

Vierailija
36/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

harrastaa53

TAIVUTUS 

verbi

1.

harjoittaa säännöllisesti jtak itseä kiinnostavaa toimintaa vapaa-aikanaan.

H

En puhunut mitään nukkumisesta (vaan hampaiden harjaamista), ja tarkennetaan: ylempänä tarkoitin syömisellä järkevästi syömistä. Voihan sitä ihminen syödä eineksiäkin ja moni niin tekeekin. Itse pyrin olemaan syömättä, mutta se ei ole mikään harrastus, kulutustottumus korkeintaan.

Minua ei liikunta varsinaisesti kiinnosta, en opiskele tekniikkaa, en katso olympialaisia tai kuulu urheiluseuraan, haluan vain pysyä terveenä. Siten en katso itselläni olevan liikuntaharrastuksia. Olen kiinnostunut monesta muusta asiasta asian itsensä vuoksi, mutta en liikunnasta.

Vierailija
37/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitän, just ja just rahat riittää.

Vierailija
38/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen fillarilla kaupasta kaljaa ja näpelöin hiirtä palstaillessa.

This soundi good 😁 välillä on hyvä ottaa rennosti.

Vierailija
39/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisen hiihtotavan sukset. Talvi on kyllä tosi ihana vuodenaika, mutta kävellen metsässä etenee tosi paljon hitaammin kuin muina vuodenaikoina. 

Aa okei kiitos selvennyksestä 😊 joo hangessa kyllä pääsee suksilla etenemään helpommin kuin kävellen, hiihto on myös hyvää käsitreeniä kun käyttää sauvoja.

Vierailija
40/42 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samat kuin aloittajalla, tosin ei noin monipuolista. Kävelyä keskimäärin 10000 askelta päivässä, uintia kolmesti viikossa 1-1.5km per kerta, salitreeniä viisi kertaa viikossa noin tunnin verran kerrallaan, sisältäen keskimäärin 4 liikettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme