Marihuanan laillistaminen on virhe, varoittaa Elton John Se on portti toisiin huumeisiin
Jo yli kolme vuosikymmentä sitten raitistunut Elton John pitää marihuanan laillistamista pahana virheenä.
Painotan edelleen, että se aiheuttaa riippuvuutta, Sir Elton toteaa Timen haastattelussa. Se on portti toisiin huumeisiin. Ja pilvessä olen ollut pöllyissä itsekin ei ajattele normaalisti. Marihuanan laillistaminen Amerikassa ja Kanadassa on yksi kaikkien aikojen suurimmista virheistä.
Sir Elton sivuaa haastattelussa myös silmätulehdusta, joka on vienyt mieheltä näkökyvyn liki kokonaan. Muusikon aviomies David Furnish on kuitenkin paranemisen suhteen toiveikas.
Se vie vain aikansa, eikö totta? Furnish sanoo.
John selvittää myös miksi häntä ei ole nähty tuomarina erinäisissä tv:n kykykilpailuissa.
Jatkuvasti tv:ssä esilläolo tuhoaa uran, vibat ja karisman aivan totaalisesti, legenda toteaa.
Marihuanan laillistaminen on virhe, varoittaa Elton John Se on portti toisiin huumeisiin
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa riippua ihmisestä. Toiset tulee riippuvaiseksi ensi kerrasta ja toiset ei koskaan. Oli kyseessä sitten huumeet, tupakka tai sokeri.
No minä olen tullut joistakin nautintoaineista riippuvaiseksi, en kaikista. Esimerkiksi kannabikseen en saanut kehitettyä riippuvuutta millään, kun taas tupakkaan jäin kerrasta koukkuun. Minä en jää helposti koukkuun esim. huumeisiin. Mutta ihan kahviin olen varmasti koukussa. Viina ei maistunut, varmasti kerran kokeilu riitti ja viiniä en ole ikinä juonut liikaa, mutta olutta meni varmasti yhdelle liikaa. Sitä ei voi tietää, mihin ihminen jää kerrasta koukkuun. Edes riippuvaisuuksiin taipuvaiset ei jää kaikkeen koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo porttiteoria ole kumottu jo monta kertaa?
On ja sille on annettu jo 5 alanuolta. Nekö tosiaan uskoo keksityksi myönnettyyn teoriaan? Sehän ei haittaa mitään kun tavikset ei usko mutta tuota samaa on liikaa päättäjissä. Siksi valtavaksi kasvanut huumeongelma saa jatkaa kasvamista kun poliitikot ei kykene tekemään muutoksia. Ei se laiton myynti lopu kieltämällä. Kannabis on se yleisin jota käytetään ja kun laittomasti ostetaan niin siellä on kaikkea tarjolla. Tämä kasvattaa huumeongelmaa. Jos kannabis erotetaan huumeista päihteeksi niin se vähentää haittoja. Sallivassa hollannissa on pienempi huumeongelma kuin suomessa. Sielläkin se salliminen on laillistamista huonompi ratkaisi. Silti pienempi huumeongelma.
Täällä voi antaa kuinka monta ylä tai alanuolta haluaa jos näkee vaiva
Kaikissa maissa missä kannabis on laillistettu, tulokset ovat olleet pelkästään positiivisia. Portlandin ongelmat johtuivat ihan muista päihteistä ja Portugal ei ole huumeiden takia yhtään missään kaaoksessa.
Euroopassa tuorreimmat laillistamiset ovat tapahtuneet Luxembugissa ja Saksassa. Luxenburgissa ei ole raportoitu haittoja tämän 1,5 vuoden laillisuuden aikana ja Saksassa jopa poliisi kehotti ihmisiä mielummin pössyttelemää kuin käyttämään alkoholia, koska he pääsevät silloin paljon helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo porttiteoria ole kumottu jo monta kertaa?
On.
Eltonin Jussillapa on oma B-rapun porttiteoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa riippua ihmisestä. Toiset tulee riippuvaiseksi ensi kerrasta ja toiset ei koskaan. Oli kyseessä sitten huumeet, tupakka tai sokeri.
No minä olen tullut joistakin nautintoaineista riippuvaiseksi, en kaikista. Esimerkiksi kannabikseen en saanut kehitettyä riippuvuutta millään, kun taas tupakkaan jäin kerrasta koukkuun. Minä en jää helposti koukkuun esim. huumeisiin. Mutta ihan kahviin olen varmasti koukussa. Viina ei maistunut, varmasti kerran kokeilu riitti ja viiniä en ole ikinä juonut liikaa, mutta olutta meni varmasti yhdelle liikaa. Sitä ei voi tietää, mihin ihminen jää kerrasta koukkuun. Edes riippuvaisuuksiin taipuvaiset ei jää kaikkeen koukkuun.
Kun tykkää päihtyä niin mikä on se raja että käyttö on ok ja milloin se on ongelma? Eiköhän kaikki ymmärrä että kun elämä pyörii vain aineen ympärillä se on ongelma. Mutta ei aina ääripäitä kun suurin osa on viihdekäyttöä. Niin minkä verran voi käyttää ja kuinka usein ettei siitä joku selitä ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kokeillut lukuisia eri huumeita. Joitain kerran, joitain useammin ja jotku ovat jäänneet säännölliseen, mutta harvakseltaan tapahtuvaan käyttöön. Jos joku päivä olen jotain huumetta käyttänyt, ei ole koskaan ollut ongelmia ottaa vain vähää ja jättää sitä yhteen iltaan.
Sen sijaan tiedän, että jos minulla olisi tässä lavallinen sipsipusseja, en pystyisi lopettamaan ennen kuin oksennan ja senkin jälkeen vielä jatkaisin syömistä.
Ehkei se ole virhe, niille jotka osaavat sitä käyttää harkiten. Ja johonkin asiaan. Vaikka lääke tai testi miten toimii. Mutta se ei sovi nuorten "tupakaksi" että vedellään kuin viimeistä päivää ja porttihuumeena. Eikä sekakäyttöön. Se on voimakas? Riippuu myös mitä osia käytetään. Ja voiko se sumentaa, entä jos joku haluaa että kirkastuu ajatus.
Mä joskus pössyttelen kun alkoholilla ei saa tarpeeksi päätä sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tykkää päihtyä niin mikä on se raja että käyttö on ok ja milloin se on ongelma? Eiköhän kaikki ymmärrä että kun eläm
Yleensä riippuvuuden rajan voi määritellä sen perusteella kuinka paljon joku aine täyttää myös sitä aikaa kun et ole päihtynyt.
Eli kun olet selvinpäin, kuinka paljon lasket aikaa, suunnittelet ja taktikoit seuraavaa käyttökertaa. Eli kärjistäen, jos alat maanantaina ajattelemaan, että olisi jo perjantai, jotta voisi ottaa vähän viiniä, kannattaa jo pysähtyä oman päihteidenkäytön äärelle ja miettiä onko olemassa riski tilanteen pahenemiseen.
Luxenburgissa myytiin lamput ja muutkin kasvatustarvikkeet kaupoista hyllyt tyhjiksi. Sellaista se laillistaminen teettää. Kasvatetaan sitä laittomasti suomessakin kuten kaikkialla missä ei ole laillistettu.
Ei kannata kokeilla mihin jää koukkuun.
Ei kokeile, eikä käytä, ei jää koukkuun.
Kun tarpeeksi antaa aivoille jotain, aivot alkaa toimimaan sen mukaan ja vaatii sen annoksensa.
Niin se on kahvinjuojillakin. Tulee vieroitusoireet ihan tavallisille hepuille, jotka ei muka ikinä olleet riippuvaisia
kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Luxenburgissa myytiin lamput ja muutkin kasvatustarvikkeet kaupoista hyllyt tyhjiksi. Sellaista se laillistaminen teettää. Kasvatetaan sitä laittomasti suomessakin kuten kaikkialla missä ei ole laillistettu.
Jep, sitä se laillistaminen teettä. Moni muukin maa ja kaupunki on raportoinut laillistamisen tuoneen yllättävää piristystä monienkin alojen liikevaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla saa yhden voimakkaimpia sekavuustiloja. Muistikin menee ja eniten väkivaltarikoksia tehdään humalassa 7/10.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole hyvä asia että myynti käy? Etenkin laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kokeillut lukuisia eri huumeita. Joitain kerran, joitain useammin ja jotku ovat jäänneet säännölliseen, mutta harvakseltaan tapahtuvaan
Nyt on kokemus, kun ei käytä mitään muuta kuin kahvia, kun lopetin myös nikotiinin ja on kyllä mielenkiintoinen. Ihan kuin olisi aivot ja koko pää vaihdettu. Kun on täysraitis, ei kahvia kummempaa, pää ei enää ole laisinkaan sama ja ihmisen pää sekä tunnemaailma toimii melko eri tavalla. Ajatuksenjuoksu on nopeampaa ja ehkä jopa fiksumpaa. Tulee enemmän oivalluksia. Myös tunnemaailma on voimakkaampi, mikä ei tietenkään tunnu kovin mukavalta aina. Nimittäin stressi tuntuu paljon kamalammalta. Yleensä kokemus on, kuin olisi syntynyt uudestaan ja kaikenlaiset kokemukset olisi uusia, kun aivot ei toimi millään ylimääräisellä kemikaalilla kuten nikotiini tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kokeilla mihin jää koukkuun.
Ei kokeile, eikä käytä, ei jää koukkuun.
Kun tarpeeksi antaa aivoille jotain, aivot alkaa toimimaan sen mukaan ja vaatii sen annoksensa.
Niin se on kahvinjuojillakin. Tulee vieroitusoireet ihan tavallisille hepuille, jotka ei muka ikinä olleet riippuvaisia
kahvista.
Älä nauti, jätä nautintoaineet ottamatta. Sori mutta olen osannut ottaa kohtuudella yli 30 vuotta. Neuvoisin että pulvereita ja pillereitä ei kannata ottaa. Niiden kanssa tulee herkästi ongelmia.
Olen elämäni aikana tuntenut monia kannabiksen käyttäjiä ja kaikki ovat käyttäneet muitakin laittomia päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa maissa missä kannabis on laillistettu, tulokset ovat olleet pelkästään positiivisia. Portlandin ongelmat johtuivat ihan muista päihteistä ja Portugal ei ole huumeiden takia yhtään missään kaaoksessa.
Euroopassa tuorreimmat laillistamiset ovat tapahtuneet Luxembugissa ja Saksassa. Luxenburgissa ei ole raportoitu haittoja tämän 1,5 vuoden laillisuuden aikana ja Saksassa jopa poliisi kehotti ihmisiä mielummin pössyttelemää kuin käyttämään alkoholia, koska he pääsevät silloin paljon helpommalla.
Se nyt vaan todistaa Elton Johnin kommenttin todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla saa yhden voimakkaimpia sekavuustiloja. Muistikin menee ja eniten väkivaltarikoksia tehdään humalassa 7/10.
Se ei aina riitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni aikana tuntenut monia kannabiksen käyttäjiä ja kaikki ovat käyttäneet muitakin laittomia päihteitä.
Mä en käytä muita aineita.
Portlandissa on muutenkin huumeongelmia, siellä liikkuu paljon vaarallisempia päihteitä kaduilla kuin jokin kasvi mikä on demonisoitu. Minun miesystävä asuu tuolla ja polttaa pilveä ahdistukseen ja huomaan että se toimii hänellä erittäin hyvin.