Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni sai syöpädiagnoosin, mistä saan itse apua, että jaksan auttaa häntä?

Vierailija
12.12.2024 |

Iäkäs isäni sai juuri syöpädiagnoosin. Haluanolla hänen tukenaan, mutta taidan tarvita itsekin apua, että jaksan auttaa.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanhan me täällä

Vierailija
2/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä alueesi sosiaalitoimesta apua itsellesi ja kysy samalla apua tuohon hoitamiseen liittyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä syöpäyhdistyksen jäseneksi. Sieltä saa esimerkiksi syöpäsairaanhoitajan tukea ja hän vastaa jos jokin syövässä herättää kysymyksiä. Syöpäyhdistyksen keskustelupalstalta saa vertaistukea.

Vierailija
4/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vaikeana aikana kannattaa muistaa että meillä on hyvä hallitusohjelma. 

Vierailija
5/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa liittyä syöpäyhdistyksen jäseneksi. Sieltä saa esimerkiksi syöpäsairaanhoitajan tukea ja hän vastaa jos jokin syövässä herättää kysymyksiä. Syöpäyhdistyksen keskustelupalstalta saa vertaistukea.

👍

Vierailija
6/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä tuossa tilanteessa siis tarvitset apua? Sen kun tietäisi olisi helpompi keksiä mistä lähteä kyselemään. 

Ja ikävä sanoa, mutta iäkkäät kuolee aina johonkin, syöpään tai muuhun. Se on vaan hyväksyttävä. Ei ehkä kannata laittaa hulluna paukkuja asiaa vastaan taisteluun.

Vierailija
7/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muistisairaan äitini tiimoilta sama tilanne. Tai luulen että on sitä. Piikittelee, ilkeilee. Mieliala vaihtuu sekunnissa. Käynnit ovat henkisesti kuluttavia. Eikä mulla ole ketään kenelle puhua. 

Vierailija
8/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta mikä draamakuningatar. Ihan samanlainen kuin äitini. Kun isäni sairastui syöpään, pääosassa olikin äitini joka alkoi heti vaatia itselleen omaishoitajan statusta ja vaati päästä lomalle, koska HÄNELLÄ oli niin rankkaa. Onneksi isäparka kuoli jo 3 kk kuluttua diagnoosin saatuaan.

Vierailija
9/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tuki ole tarkoitettu ensisijaisesti syöpäpotilaille. Sitä paitsi syöpiä on kymmeniä erilaisia.

Vierailija
10/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä oikeen apua tarviit? 

Vierailija
11/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä tuossa tilanteessa siis tarvitset apua? Sen kun tietäisi olisi helpompi keksiä mistä lähteä kyselemään. 

Ja ikävä sanoa, mutta iäkkäät kuolee aina johonkin, syöpään tai muuhun. Se on vaan hyväksyttävä. Ei ehkä kannata laittaa hulluna paukkuja asiaa vastaan taisteluun.

Nämä saatanan primadonnat, eivät kestä ajatusta ettei iäkkäitä syöpäpotilaita aina kannata edes hoitaa, koska heidän elimistönsä ei kestä rankkoja hoitoja. Kyllä se apu on kohdennettava sille joka on sairastunut.

Vierailija
12/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi auttaa sitä? 

Vierailija
13/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muistisairaan äitini tiimoilta sama tilanne. Tai luulen että on sitä. Piikittelee, ilkeilee. Mieliala vaihtuu sekunnissa. Käynnit ovat henkisesti kuluttavia. Eikä mulla ole ketään kenelle puhua. 

Et kai sinä nyt rinnasta muistisairautta syöpään.

Vierailija
14/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito jos tarvitsee hoitoa kotona, käyt  siellä nii kuin muutenkin. 

Vierailija
15/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo sairasta että haet toisen ihmisen sairaudella itsellesi huomiota. 

Vierailija
16/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistisairaus on etenevä, kuolemaan johtava sairaus. Syövästä on sentään mahdollisuus parantuakin.

Vierailija
17/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat keskusteluapua voit soittaa kirkonpalvelevaan puhelimeen ja keskustella anonyymisesti huolistasi.

Vierailija
18/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mielestäni sanoi, että hän haluaa apua, jotta jaksaa tukea isäänsä. 

Ymmärrän häntä. 

Vierailija
19/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on myös ollut syöpä eli senkin olen kokenut. 

Vierailija
20/73 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat kuolevaan johtavia sairauksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi