Ei ole mitään tekemistä. Lapset aikuisia, ei lapsenlapsia, ei harrastuksia, ulkona pimeää, miestä ei kiinnosta.
Tulin töistä kotiin. Mies makaa sohvalla ja katselee jotain turhanpäiväisiä Youtube-videoita. Ei kuulemma jaksa tehdä mitään. Lapset ovat aikuisia, muuttaneet jo kotona. Lapsenlapsia ei vielä ole.
Ei ole rahaa harrastaa mitään muuta kuin kävelyä, eikä sitä nyt tuossa pimeydessä jaksa.
Koko koti on lattiasta kattoon puunattu, jouluruoat pakastettu ja iltaa jäljellä tuntikausia ennen kuin pitäisi mennä nukkumaan.
MITÄ TEEN TÄLLÄ ELÄMÄLLÄ??
Kommentit (86)
No, yhyy! Iteppä oot tollasen elämän valinnu. Turhaa enää itket.
Tee ristikkoa, sudokua, palapeliä, lue kirjaa, jumppaa, kuuntele musiikkia, laita otsalamppu ja mene kävelylle.
Mitä teet Vauva-palstalla.. - ota ET:n sivut esille..
Värityskirjat, käsityöt, lukeminen, kotijumppa, opiskelu, keksisin vaikka mitä! Mulla on myös budjetoitu yksi kahvilareissu (suodatinkahvi tai tee) viikossa tai parissa. Katselen ihmisiä tai maisemia tai luen kirjaa. Pääsee kotoa pois vähäksi aikaa.
Vain mielikuvituksettomilla ihmisillä ei ole mitään tekemistä.
Jos kävisin töissä ei olisi harrastuksille aikaa. Niitä riittää. Eikä välttämättä paljoa maksa kun materiaalia voi saada ilmaiseksikin. Mielikuvitus rajana.
Totean vain, että olet ollut 20 - 30 vuotta perheenemäntänä ja elänyt lastesi ja perheesi kautta. Nyt olet päässyt ikään kuin vapauteen vankilasta ja voit tehdä ihan, mitä vaan, mitä haluat. Ja haluat ainoastaan takaisin siihen perheenemännän vankilaan.
Ota nuorempi rakastaja! Tulis kivaa pientä jännitystä elämää, mahdollisesti suuria tunteita ja draamaa.
Tuolla on tuhansia fiktionaalisia maailmoja, joihin voit mennä elämään ja leikkimään toista roolia kuin mitä tylsä arkielämäsi on. Vastaus on videopelit, ainoa tapa elää monta elämää yhden elämän aikana. Kirjoissa ja elokuvissa olet passiivinen kokija ja sivustaseuraaja, roolipeleissä pääset itse olemaan aktiivinen tekijä tarinassa ja fiktionaalisessa maailmassa.
Nykyajan avoimen maailman roolipelit ovat todella immersoivia, kauniita, hyviä tarinoita ja hahmoja sisältäviä kokemuksia. Esim. Oletko koskaan lukenut harry potteria ja toivonut voivasi itse seikkailla tylypahkassa? Nyt voit Hogwarts legacyssä.
Nykyajan pelit on aikuisille suunnattuja tuotteita, joissa satoja tuhansia eri vaihtoehtoja eri genreissä.
Ei tuo ajanjakso suotta ole kriisin paikka. Niin ne lapset lähtee eivätkä enää tarvitse äitiä.
Itsellä on onneksi harrastus, joka tarjoaa omaan elämään sisältöä ja hyödyttää yhteiskuntaa. En tunne tyhjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset opiskele?
Kuinka helvetin paljon ihmisen kuuluu opiskella
Vierailija kirjoitti:
Vain mielikuvituksettomilla ihmisillä ei ole mitään tekemistä.
Ei ole totta
No johan tuota elämän sisältöä tuli kerrottua ap on voimissaan.
Jatka vaan niin energiaa kerääntyy.
Taas yksi syy miksi en haluaisi asua maaseudulla. Kaupungissa on aina jotain tekemistä ja ohjelmaa jos tulee tylsyys, ilmaistakin, eikä tartte edes lenkkeillä pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjasto. Jos parikymppiä on laittaa, kuntosalikortti. Neulelangat ei paljon maksa (perussukkiin ja lapasiin). Museoiden ilmaisajat, uimahalli.
Juuri näin. Itse riemuitsisin, jos olisi enemmän aikaa lukea kirjoja ja käydä museoissa ja uimahallissa. Neulomisesta en kyllä perusta.
Joku kiva vapaaehtoistyö muutaman tunnin kuukaudessa? Itse käyn huomenna eräällä yksinasuvalla ja liikuntarajoitteisella mummolla kylässä, vien mehua tms. mennessäni.