Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ikinä myönnä tehneensä väärin vaikka pikku jutusta kysymys ?

Vierailija
12.12.2024 |

Meidän riidat menee näin:

Hän esim ei pidä lupaustaan, jättää esim jotain kotitöitä minulle jotka luvannut tehdä tai muuten toimii mielestäni väärin ja sitten sanon tästä. Josksu asia on sellainen josta olen sanonut tosi monta kertaa,  mutta silti ei tee sitä kuten olen pyytänyt. Kysymys yleensä aika selkeistä asioista. 

Hän ei sano mitään, kun sanon asiasta. Kerron hänelle kuinka ei ole reilua että toimii näin, ja hän on vaan hiljaa. Saattaa sitten vaikka yhtäkkiä alkaa puhua jostain ihan muusta, ei siis noteeraa millään tavalla sitä että on loukannut minua ja kerron hänelle siitä. No sehän tietenkin suututtaa minua vaan lisää. Sitten olen jo tosi vihainen ja sanon vihaisesti asioista ja mitäs sitten tapahtuu: hän suuttuu! Hän alkaa ilkeillä minulle todella pahasti. Hän esim kerran teki niin että meillä oli riita kesken ja vastasin työpuheluun, niin juuri sillä sekunnilla alkoi huutaa minulle ja haukkua minua ja häpäisi minut  siinä asiakkaani edessä puhelimessa.

Sitten kun vaadin häntä tästä tilille, niin hän käytti samaa mitä hänelle olen sanonut: et voi syyttää reaktiosta! Hän vaan reagoi minun huutamiseeni!

Ei siis koe tehneensä mitään väärää, mikään asia ei koskaan tule selväksi. Olen ihmetellyt miksi samat riidat toistuu, miksi mies ei toimi toisin, mutta hänellä ei varmasti aikomustakaan. Hänen mielestään minä sanon asioista väärällä tavalla. Eli hänen ei tarvi ottaa vastuuta mistään tai hän ei tee väärin kun reagoi esim ilkeilemällä. Olen kyllä mielestäni yrittänyt sanoa samoista asioista vaikka kuinka monella eri tavalla. 

Ajatuksia?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnosfaa

Vierailija
2/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiiä, mut ulkona on melko kylmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep

Vierailija
4/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäkää jo toisenne vapaiksi, ette sovi yhteen. Meillä on vain yksi elämä.

Vierailija
5/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ääliömies. Miksi siedät tuollaista?

A. Miehesi käyttäytyy oikein ja sinä olet väärässä. Jatka suhdetta.

B. Miehesi tekee väärin. Eroa.

Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
6/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala parisuhde ja ihan kamalas elämää. Molemmille. Erotkaa. 

7/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakaan jaksaisi montaa kertaa jankuttaa 😅 parin kerran jälkeen se äijä vietäis kädestä pitäen, että "ny tuo roskapussi pihalle tuosta!" 😁

Vierailija
8/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlainen äitinsä hemmottelema mieslapsi.

Vierailija
9/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko ongelmia. Hah joka päivä uutta.

Vierailija
10/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin samaistua tuohon. Itsellä myöskin tällainen ap,n kuvailema mieslapsi. Mikä pahinta, hän oli erilainen kun tavattiin ja asuttiin useita vuosia yhdessä, mutta muuttui sem jälkeen kun lapset vähän kasvoivat. Joku outo taantuminen ja huomasi ilmeisesti, että "hei, enpäs uskaltanutkaan lapsena kiukutella äidille, vaimo on sopiva kohde koska lapsetkin uskaltaa hänelle kiukutella"... Tästä on käyty lukuisia keskusteluja mutta mies taantuu näissä esiteinin ikään eikä enää osaakkaan keskustella kuin aikuinen.

Otsalohkodementiaa vai muuten vaan ku*ta päässä? En osaa päättää kumpi on toden näköisempää.

Ja harmiksenne, en laita luiskaan ainakaan vielä koska enimääkseen arkemme on hyvää ja hän kuitenkin osallistuu asioihin jne. Riidat tulee hänen käyttäytymisestään ja siitä miten puhuu muille ihmisille.

Vierailija
11/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei jaksa kuunnella sun nalkutusta.

Vierailija
12/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri TÄÄLLÄ, tällä palstalla, arvostelet sellaista, ettei koskaan myönnä olevansa väärässä!

Oletko varma ettei miehesi ole nainen? Alkaako haukkumaan sinua inceliksi kun jää älyllään toiseksi?

Vierailija
13/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi aikuista muuttaa. Joillakin ihmisillä ei ole parisuhdetaitoja. Joillakin on persoonallisuushäiriö. Jotkut ovat kus.päitä.

Ei jokaisesta ole leikkimään kotia. Joillekin se perhe tai parisuhde on paikka käyttää valtaa väärällä tavalla.

Mitä itse voi tehdä on se, millaisen ihmisen kanssa lähtee ja pysyy yhdessä. Mitä antaa anteeksi, mitä ei. 

Vierailija
14/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteiden kauttahan se koko maailma määritellään- kun ei mahdu muuta päähän.

Naiset, pah.

talviaurinko
15/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvään parisuhteeseen kuulu vaatiminen!

Kyllä asioista tulee voida keskustella, mutta riitely ja vaatiminen,

äänen korottaminen, vihan tai kiukun tunteet ne täytyy purkaa itsekseen.

Jos vaatii ja korottaa ääntään se on sitten lopun alkua.

Eli petetyn negatiiviset tunteet tulee keskustella rauhassa ja luottaa toiseen,

että parannusta tapahtuu. Sen aika näyttää!

Ei kukaan normaali ihminen jaksa elämää riitelevän ja painostavan kumppanin kanssa.

Vierailija
16/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi aikuista muuttaa. Joillakin ihmisillä ei ole parisuhdetaitoja. Joillakin on persoonallisuushäiriö. Jotkut ovat kus.päitä.

Ei jokaisesta ole leikkimään kotia. Joillekin se perhe tai parisuhde on paikka käyttää valtaa väärällä tavalla.

Mitä itse voi tehdä on se, millaisen ihmisen kanssa lähtee ja pysyy yhdessä. Mitä antaa anteeksi, mitä ei. 

Mitä voi antaa anteeksi jos ei pyydä?

Vierailija
17/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6299 kirjoitti:

Ei hyvään parisuhteeseen kuulu vaatiminen!

Kyllä asioista tulee voida keskustella, mutta riitely ja vaatiminen,

äänen korottaminen, vihan tai kiukun tunteet ne täytyy purkaa itsekseen.

Jos vaatii ja korottaa ääntään se on sitten lopun alkua.

Eli petetyn negatiiviset tunteet tulee keskustella rauhassa ja luottaa toiseen,

että parannusta tapahtuu. Sen aika näyttää!

Ei kukaan normaali ihminen jaksa elämää riitelevän ja painostavan kumppanin kanssa.

Mutta jos esim asiasta on sanottu 100x ja hän luvannut hoitaa sen? 

T. Ap

Vierailija
18/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi vaikea olla mitään mieltä, jos et kerro mitkä tekemättömät asiat saavat sinut suuttumaan ja millä tavoin  puhut/huudat  miehellesi?

Lupaus tehdä kotitöitä on hyvin klassinen esimerkki siitä, ettei toinen ole edes kuullut koko asiaa. Huutaminen ei auta, jos ei saa muutenkaan sanaansa toiselle perille. Ehkä selkeä neuvottelu, rauhassa, että mies hoitaa tietyt asiat ja sinä sitten jotakin muuta. Pidät siis työt hänelle vakiona?

Toisen tekemättömiä töitä ei kannata tehdä itsekään. Jos roskis täyttyy nostelet vain sivuun sitä mukaa kuin niitä tulee. Usein sellainen provokaatio on huutamista parempi vaihtoehto. Tai jos toisen pitäisi imuroida odottelet ihan rauhassa tekeekö sen. Osaatko ottaa asiat niin? Kahdessa parisuhteessa huomasin, että se keino on paras keino. Näin mies on yleensä ottanut esim. imuroinnin kokonaan vastuulleen tajutessaan, etten tee asialle mitään enää.

Vierailija
19/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP te ette ole taloudessa päättäneet kummalla on oikeus sanoa se viimeinen sana. Riidat loppuvat heti kun on sovittu kumpi on johtaja. Jos molemmat sattuvat olemaan vallanhaluisia, silloin johtajuus vuoroviikoin.

Vierailija
20/61 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka eivät koskaan myönnä virheitään. Heidän kanssaan on kaksi mahdollisuutta, joko sietää ja kärsiä tai erota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi