Mies ei ikinä myönnä tehneensä väärin vaikka pikku jutusta kysymys ?
Meidän riidat menee näin:
Hän esim ei pidä lupaustaan, jättää esim jotain kotitöitä minulle jotka luvannut tehdä tai muuten toimii mielestäni väärin ja sitten sanon tästä. Josksu asia on sellainen josta olen sanonut tosi monta kertaa, mutta silti ei tee sitä kuten olen pyytänyt. Kysymys yleensä aika selkeistä asioista.
Hän ei sano mitään, kun sanon asiasta. Kerron hänelle kuinka ei ole reilua että toimii näin, ja hän on vaan hiljaa. Saattaa sitten vaikka yhtäkkiä alkaa puhua jostain ihan muusta, ei siis noteeraa millään tavalla sitä että on loukannut minua ja kerron hänelle siitä. No sehän tietenkin suututtaa minua vaan lisää. Sitten olen jo tosi vihainen ja sanon vihaisesti asioista ja mitäs sitten tapahtuu: hän suuttuu! Hän alkaa ilkeillä minulle todella pahasti. Hän esim kerran teki niin että meillä oli riita kesken ja vastasin työpuheluun, niin juuri sillä sekunnilla alkoi huutaa minulle ja haukkua minua ja häpäisi minut siinä asiakkaani edessä puhelimessa.
Sitten kun vaadin häntä tästä tilille, niin hän käytti samaa mitä hänelle olen sanonut: et voi syyttää reaktiosta! Hän vaan reagoi minun huutamiseeni!
Ei siis koe tehneensä mitään väärää, mikään asia ei koskaan tule selväksi. Olen ihmetellyt miksi samat riidat toistuu, miksi mies ei toimi toisin, mutta hänellä ei varmasti aikomustakaan. Hänen mielestään minä sanon asioista väärällä tavalla. Eli hänen ei tarvi ottaa vastuuta mistään tai hän ei tee väärin kun reagoi esim ilkeilemällä. Olen kyllä mielestäni yrittänyt sanoa samoista asioista vaikka kuinka monella eri tavalla.
Ajatuksia?
Kommentit (61)
Mies on täysn epäkelpo jos eii itse ymmärrä tehdä kotitöitä tai muita asioita mitä on luvannut. Ero on paras ratkaisu.
Tuo mies alistaa ap:ta,kyse on vallankäytöstä. Miehen mielestä hän on ylempiarvoinen kuin ap. Hän ei hyväksy, että nainen yrittää määrätä yhtään mitään, tai esittää vaatimuksia edes puhumiseen. Eihän esim työpaikallakaan alaisella ole oikeutta käskyttää toimitusjohtajaa. Tämä on tuon miehen ajatusmaailma.
Ap lue kirja Why does he do that.
https://www.reddit.com/r/abusiverelationships/comments/1c5vjjl/free_pdf…
Lundy Bancroft on kirjoittanut kirjan sellaisista miehistä kuin ap:n mies.
Vierailija kirjoitti:
Tuo mies alistaa ap:ta,kyse on vallankäytöstä. Miehen mielestä hän on ylempiarvoinen kuin ap. Hän ei hyväksy, että nainen yrittää määrätä yhtään mitään, tai esittää vaatimuksia edes puhumiseen. Eihän esim työpaikallakaan alaisella ole oikeutta käskyttää toimitusjohtajaa. Tämä on tuon miehen ajatusmaailma.
Ap lue kirja Why does he do that.
Milla perusteella?
Jotkut miehet haluavat alistaa naisia.
Narsistit eivät osaa pyytää anteeksi. Eivätkä kaiketi myöskään antaa.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit eivät osaa pyytää anteeksi. Eivätkä kaiketi myöskään antaa.
Joo kyllä kostavat hamaan tappiin saakka ja oikeuttavat kaikki ilkeät temppunsa aina jollain tapaa.
Kukin tavallaan, mutta itse en sinun, AP, kaltaisesi ihmisen kanssa kauaa jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kukin tavallaan, mutta itse en sinun, AP, kaltaisesi ihmisen kanssa kauaa jaksaisi.
Miksi?
Ap:n mies siis alkoi karjua ap:lle samalla hetkellä kun ap vastasi työpuheluun? Ja ihan tieten tahtoen karjui kun tiesi ap:n asiakkaan kuulevan?
Ei helevetti. Toisen työuran sabotoiminen ei ole ok. Lusikat jakoon!
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies siis alkoi karjua ap:lle samalla hetkellä kun ap vastasi työpuheluun? Ja ihan tieten tahtoen karjui kun tiesi ap:n asiakkaan kuulevan?
Ei helevetti. Toisen työuran sabotoiminen ei ole ok. Lusikat jakoon!
Joo kyllä se on jo sen luokan ilkeyttä ettei voi edes antaa anteeksi, ja mitä anteeksi annettavaa on jos toinen ei ole edes pahoillaan?
Meillä oli riita pari päivää sitten, jossa mies loukkasi minua pahasti. En ole puhunut miehelle juuri mitään, koska voin vaan niin pahoin ja olen miettinyt kovasti tuota kontrollointijuttua, koska minulla on jo pidempään ollut sellainen olo että mies yrittää kontrolloida minua tietyissä tilanteissa. Esim juurikin sellaisessa jossa kerron että en pidä jostain mitä hän tekee tai jättää tekemättä, niin hän alkaa silloin ilkeillä ja väännellä asiaa, eikä ikinä ota vastaan mitään. Sitten kun itse reagoin tähän, niin hänellä on oikeus sanoa lopulta mitä vaan. Lopulta kaikki on minun omaa syytäni, kun minä olin hänelle ensin ilkeä. Vaikka saatoin alunalkaen täysin asiallisesti sanoa asiasta, mutta hän kieltäytyi kuuntelemasta.
En pidä mykkäkoulua, mutta en itse oma-aloitteisesti ole puhunut mitään ylimääräistä pariin päivään. Mies vaikuttaa täysin tyytyväiseltä. Itse asiassa hän vaikuttaa ihan oudon itseensä tyytyväiseltä. Kun usein saattaa normaalisti olla huonolla päällä, poissaoleva, tiuskia jne, niin nyt on oikein tyytyväisen oloinen ollut tämän viimeisen riidan jälkeen. Vaikka varmasti myös huomaa että itse olen allapäin/poissa tolaltani, ei kysy mitään, eikä todellakaan ikinä oma-alotteisesti palaa mihinkään riitaan, ei ikinä. Vaikka miten olen sanonut että hän loukkasi minua ja olisin surullisen oloinen tms. TÄMÄ myös mielestäni todella outoa.
Olin naimisissa samanalaisen miehen kanssa, kunnes kyllästyin ja lähdin. En ole katunut päivääkään ja olen onnellinen.
Mies on mulkku, oli diagnoosia tai ei. Eikä tule tuosta muuttumaan, tai korkeintaan pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin naimisissa samanalaisen miehen kanssa, kunnes kyllästyin ja lähdin. En ole katunut päivääkään ja olen onnellinen.
Mulla sama. Miten kevyttä elo voi ollakkaan!
Mies ei kykene keskustelemaan kun alkaa silloin manipuloida. T. Ap