Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Mika Waltarin sadistiset tekstit tulivat julkisuuteen

Vierailija
12.12.2024 |

Aika karu juttu. Kirjoitti rakastajattarelleen kirjeitä/runoelmia, joissa kuvaili rais kaamista. Nämä on nyt tulleet julki. Hän oli myös pahoinpidellyt vaimoaan niin että tämän naama oli ollut turvoksissa, tosin vaimokin oli ollut väkivaltainen ja purrut Waltaria kaulasta.

"RUNOELMASSA on selkeä aihe. Siinä kerrotaan, miten runon puhuja rais kaa vaimonsa useamman kerran. Säkeissä kuvataan muun muassa puremista, mustelmia, sitomista, oven lukitsemista, verenvuotoa, alistamista ja nöyryyttämistä."

"NO, no, älä rimpuile! Paina

vain selkäsi taaksepäin.

Minä vahvempi kai olen aina.

Pysy hiljaa! Näin, ah, näin!"

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010895934.html

Kommentit (301)

Vierailija
121/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa, että sadismi kohdistui (ainakin runossa) omaan vaimoon eikä rakastajattareen. Luulisi, että olisi toisin päin, että rakastajatar olisi vähän kuin h uora, jota voi kohdella huonosti, ja vaimo omistautuva, "hyvä nainen". Jostain syystä Waltari taisi rakastaa eniten rakastajatarta. 

Vierailija
122/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom: avioliitossa tapahtuva raiskausss tuli Suomessa laittomaksi vasta vuonna 1994, kun Suomi päivitti lakejaan kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia vastaavaksi.. Sauli Niinistö vastusti tätä lakimuutosta. 

Islamilaisissa maissa yhä täysin laillista ja jopa suotavaa

Miksi naiset eivät kriminalisoi sitä?

Siksi että lainsäätäjinä voivat toimia vain pappiskoulutuksen saaneet miehet. Islam ei tunne ilmiötä että nainen otetaan väkisin avioliitossa, naisen velvollisuus on suostua paitsi kuukautisten aikana ja heti synnytyksen jälkeen.

Miksi naiset eivät ota oikeuksia itselleen kuten länsimaalaiset naiset sanovat tehneensä? Vai onkohan niin että täälläkin oikeuksia on vain siksi että miehet ne ovat antaneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyse eroottisesta novellista, ei mikään anna ymmärtää ettei vaimo olisi ollut mukana leikissä. Ei kai oikea raiskaaja kirjoita rikoksestaan novellia? 

Niin, ei vaimon raiskaaminen ollut tuolloin laitonta eli ei ollut kyse rikoksen kuvailusta. Kirjoitti nuo vielä rakastajattarelleen, ei vaimolle. Mutta laillinen kohde. 

Mitä tässä alapeukutettavaa, noin se on? Ei ollut laitonta eli ei kuvaillut rikosta, eikä myöskään kirjoittanut näitä vaimolle, vaan rakastajattarelleen. 

Kuvittelet kirjailijan motiivia ilman mitään todisteita. Sitä alapeukutettavaa.

Ylipäänsä tyylisi "keskustella" kertoo enemmän sinusta kuin waltarista.

Vierailija
124/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ecce homo. Katso, ihminen. Kaikilla ihmisillä on omat demoninsa, luovilla varsinkin.

Vierailija
125/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyse eroottisesta novellista, ei mikään anna ymmärtää ettei vaimo olisi ollut mukana leikissä. Ei kai oikea raiskaaja kirjoita rikoksestaan novellia? 

Niin, ei vaimon raiskaaminen ollut tuolloin laitonta eli ei ollut kyse rikoksen kuvailusta. Kirjoitti nuo vielä rakastajattarelleen, ei vaimolle. Mutta laillinen kohde. 

Mitä tässä alapeukutettavaa, noin se on? Ei ollut laitonta eli ei kuvaillut rikosta, eikä myöskään kirjoittanut näitä vaimolle, vaan rakastajattarelleen. 

Kuvittelet kirjailijan motiivia ilman mitään todisteita. Sitä alapeukutettavaa.

Ylipäänsä tyylisi "keskustella" kertoo enemmän sinusta kuin waltarista.

Häh? Vastasitko jollekin toiselle ja lainasit väärää viestiä? Minä kun en ole kuvitellut mitään motiivia tai  kirjoittanut sinänsä Waltarista muuta kuin tuon, että kirjoitti rakastajattarelleen, ei vaimolleen, ja ettei kuvaillut rikosta, sillä vaimon raiskaaminen ei ollut tuolloin rikos. Eli outoa edes kirjoittaa noin kun kirjoitit. 

Vierailija
126/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ecce homo. Katso, ihminen. Kaikilla ihmisillä on omat demoninsa, luovilla varsinkin.

Miten niin luovilla varsinkin? 

Vierailija
127/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samoin voitaisiin alkaa arvostelemaan esim. Juhani Ahoa tai jotain muuta jo kauan sitten kuollutta kirjailijaa.

Vierailija
128/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjan kirjoittaminen tms on eri asia kuin mistä päänsä sisällä haaveilee. Itse en ainakaan haaveile mistään mitä en oikeasti haluaisi tai koen vastenmielisenä. Jos naiset pitävät vastenmielisistä asioista haaveilemisesta niin ok. Minusta vain on outoa fantasoida kuvottavista asioista."

Kyllä mä ainakin fantasioin asioista, joita en missään nimessä haluaisi kokea tosielämässä. Esim. kyllä minusta joukkora iskatuksi tuleminen on fantasian tasolla kiihottava ajatus, mutta ikinä en halua kokea todellakaan mitään sellaista. Fantasiana se on vaaraton, ja vain itse valitulla tavalla kivulias, tosielämässä hengenvaarallinen ja traumatisoiva tapahtuma.

Vierailija
129/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyyppihän myös jo abiturienttina kirjoitti runokokoelman Lauluja Saatanalle, jota mikään kustantaja ei suostunut julkaisemaan koska sitä pidettiin demonisena ja kuvastoltaan räikeänä ja sopimattomana. On tainnut niitä pimeitä puolia ollut hänellä aina.

Vierailija
130/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kirjan kirjoittaminen tms on eri asia kuin mistä päänsä sisällä haaveilee. Itse en ainakaan haaveile mistään mitä en oikeasti haluaisi tai koen vastenmielisenä. Jos naiset pitävät vastenmielisistä asioista haaveilemisesta niin ok. Minusta vain on outoa fantasoida kuvottavista asioista."

Kyllä mä ainakin fantasioin asioista, joita en missään nimessä haluaisi kokea tosielämässä. Esim. kyllä minusta joukkora iskatuksi tuleminen on fantasian tasolla kiihottava ajatus, mutta ikinä en halua kokea todellakaan mitään sellaista. Fantasiana se on vaaraton, ja vain itse valitulla tavalla kivulias, tosielämässä hengenvaarallinen ja traumatisoiva tapahtuma.

Minä en fantasioi enkä ole koskaan fantasioinut tuollaisista. Minulle on ihan fine, että jotkut muut fantasioi, mutta onhan se vähän nihkeää, jos sitten kuvitellaan, että naiset jotenkin yleisesti fantasioi tuollaisista, kun kyse on vain joistain naisista eikä tuollaisia fantasioita todellakaan kaikilla naisilla ole. 

Vierailija
131/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo vain naisten ominaisuus...pitää googlata onko jotain tutkimusta aiheesta. En usko että miehet haaveilee tulevansa miesten joukkorapeemaksi.

Vierailija
132/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en fantasioi enkä ole koskaan fantasioinut tuollaisista. Minulle on ihan fine, että jotkut muut fantasioi, mutta onhan se vähän nihkeää, jos sitten kuvitellaan, että naiset jotenkin yleisesti fant

Ei ole kyse vain joistain naisista vaan se on yleisin naisten seksuaalifantasia.

Vierailija
133/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo vain naisten ominaisuus...pitää googlata onko jotain tutkimusta aiheesta. En usko että miehet haaveilee tulevansa miesten joukkorapeemaksi.

Mun exällä oli ainakin fantasia siitä, että joutuisi vähäpukeisten amazoni-taistelijanaisten strap on rais kaamaksi :D Ja halusi sitä sen verran toteutettunakin että strap on touhut maistui ja halusi vielä että häntä haukutaan ja nolataan samalla kuin pannaan /cc:n. 

Vierailija
134/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta osa miehistä kyllä fantasioi tulevansa naisten joukkorapeeemsksi ja että joukko naisia ahdistelee/kopeloi jne. 

Eihän ne naisetkaan jotka tuollaisesta fantasioi, fantasioi että ne joukkorapettajat olisi toisia naisia! 

Vierailija
135/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en fantasioi enkä ole koskaan fantasioinut tuollaisista. Minulle on ihan fine, että jotkut muut fantasioi, mutta onhan se vähän nihkeää, jos sitten kuvitellaan, että naiset jotenkin yleisesti fantasioi tuollaisista, kun kyse on vain joistain naisista eikä tuollaisia fantasioita todellakaan kaikilla naisilla ole. 

Ja kuitenkin itse teet tasan saman argumentointivirheen mutta toiseen suuntaan raivoamalla että koska "kaikki/useimmat" ei niin silloin ei saa sanoa että kukaan haluaisi.

Vierailija
136/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko nykyään miehen kanssa? :D

Vierailija
137/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on pelkkää arvailua, mitään todisteita raiskauksista ei ole. Ja Waltarin vaimokin oli yhtä lailla väkivaltainen, puri ja oli lyönyt Mikaa niin kovaa, että tärykalvo oli haljennut. Mutta kukaan teistä ei varmaan koko tekstiä lukenut, suurin osa ei varmaan linkkiäkään avannut.

Sen verran muistan, että minä ensimmäisen kerran elämässäni hakkasin häntä nyrkillä päähän, niin että hänellä on nyt pää täynnä kuhmuja. En tiedä, olenko koskaan ennen tehnyt mitään niin häpeällistä, mutta onneksi hän sai käsillä suojelluksi kasvonsa, niin ettei sen pahempaa tapahtunut.

Riidan aikana Marjatta Waltari oli purrut miestään kaulaan niin voimallisesti, että Mika on omien sanojensa mukaan kivun vuoksi karjunut kuin leijona.

Vierailija
138/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin fifty shades of grey onkin suomessa tehty jo lähes 100 vuotta sitten.

Mutta totta puhuen tuliko tämä jollekkin yllätyksenä, Waltarin tarinoiden naiskertomukset on poikkeuksetta vähintäänkin mutkikkaita

Vierailija
139/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on pelkkää arvailua, mitään todisteita raiskauksista ei ole. Ja Waltarin vaimokin oli yhtä lailla väkivaltainen, puri ja oli lyönyt Mikaa niin kovaa, että tärykalvo oli haljennut. Mutta kukaan teistä ei varmaan koko tekstiä lukenut, suurin osa ei varmaan linkkiäkään avannut.

Sen verran muistan, että minä ensimmäisen kerran elämässäni hakkasin häntä nyrkillä päähän, niin että hänellä on nyt pää täynnä kuhmuja. En tiedä, olenko koskaan ennen tehnyt mitään niin häpeällistä, mutta onneksi hän sai käsillä suojelluksi kasvonsa, niin ettei sen pahempaa tapahtunut.

Riidan aikana Marjatta Waltari oli purrut miestään kaulaan niin voimallisesti, että Mika on omien sanojensa mukaan kivun vuoksi karjunut kuin leijona.

Niin ei kai jengi oikeasti vedä johtopäätöstä että kuuluisa fiktion kirjoittaja kirjoittaisi tuollaisen tarinan vain omasta kokemuksesta.

Vierailija
140/301 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuitenkin itse teet tasan saman argumentointivirheen mutta toiseen suuntaan raivoamalla että koska "kaikki/useimmat" ei niin silloin ei saa sanoa että kukaan haluaisi.

En raivoa 

En ole väittänyt, ettei kukaan saisi sanoa haluavansa 

Eli eli.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan