Muita jotka tissuttelee joka päivä?
Onko täällä muita, jotka juovat joka päivä alkoholia? Kuinka olet päätynyt tekemään niin? Tai oletko kenties onnistunut lopettamaan tämmöisen tavan, miten?
Kommentit (141)
Kehitysvammaisten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa ja tissitella.
Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea paksua ja suonikasta lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan koska tissutteluhalu. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia ja anneta tissutella, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?
Mia L
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on myrkkyä, ei se terveys lähde juomaksi muutu vaikka niin toivoisi/sanoisi muuta.
Ihan sama, juon jos huvittaa. Vielä ei ole syöpää tai dementiaa olen jo 61. Niin ja töissä käyn, vähemmän poissaoloja kuin neideillä, joilla joka viikko vatsa kipeenä.
Mikä ihmisten mielestä oikein on tissuttelua? Minusta se on pieni määrä, yksi tai kaksi annosta. Mutta heti kärkeen ekalla sivulla tempaistaan six pack päivässä, ja toinen ottaa pitkin päivää jne. Nämähän ovat oikeasti humalassa. Ylittävät kaikki suurkulutusrajat reippaasti. Suurkulutus on minusta vähän eri sana kuin tissuttelu,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon usein mutta vähän. Olen lopettanut aina kun olen halunnut. Olen testannut paraneeko alivireinen olotila lopettamalla. Ei parantunut. Oikeastaan mikään muu ei muuttunut paitsi että en saanut sitä juotavaa.
Tyypillinen alkoholistin selitys. Ei se hyvä olo nyt viikossa kerkeä tulemaan.
No pienen määrän pois jättäminen ei tunnu missään, vaikka olisi kuukausia ilman. Nimim kokemusta on. - Täällä ei oikeasti nähdä sellaista vaihtoehtoa kuin yksi annos kerralla. On vain suurkulutus tai absolutismi.
En tissuttele, päivällä yhden ottaminen aiheuttaa vain ikävän väsymyksen.
Viikonloppuiltana työviikon päätteeksi 7-8 annosta tuntuu taas mukavasti kun on ollut viikon kokonaan ilman alkoholia. Alkoholin 'potku' vähenee itsellä aika nopeasti jos ottaa monta päivää peräkkäin, 1-2 on optimi, matkoilla max 3 ja ainakin yksi päivä kokonaan ilman alkoholia.
Tiedän kuitenkin että moni pystyy ottamaan joka ilta ja vielä viihtyy olossaan. Näitä on nähty matkoilla ja tuttavapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta valtionpäämiehen ei kuulu tissutella, tupakoida eikä vetää kannabista. Musiikkilistoja relevantimpaa on minkälainen hän on valtionpäämiehenä eikä minkälaisia tauluja maalaa tai minkälaista musiikkia kuuntelee.
Jokaisen poliitikon pitäisi käyttää kannabista. Kun demokratia keksittiin ensin piti polttaa ja vasta sitten sai puhua politiikkaa. Siksihän demokratia ei toimi kun saamarin poliitikot ei polta ensin. Idea oli siinä että polttelun avulla kuuntelee toisia ja se tärkein muuten se menee riitelyksi jos ei polteta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisten mielestä oikein on tissuttelua? Minusta se on pieni määrä, yksi tai kaksi annosta. Mutta heti kärkeen ekalla sivulla tempaistaan six pack päivässä, ja toinen ottaa pitkin päivää jne. Nämähän ovat oikeasti humalassa. Ylittävät kaikki suurkulutusrajat reippaasti. Suurkulutus on minusta vähän eri sana kuin tissuttelu,
Ne rajat on tehnyt joku absolutisti. Yksi asia on puuttunut aina kun puhutaan päihteiden väärinkäytöstä. Kukaan ei kerro millaista on päihteiden oikein käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin vapaaehtoisesti lisätä todennäköisyyttä saada syöpä?
Juon todella harvoin, tyyliin vain juhlatilaisuuksissa.
Syövän saa ihan kaikesta. Joka kolmas saa syövän. Tiedän useita, terveellistä elämää viettäneitä jotka ovat kuolleet hyvin nuorena esim sydänkohtaukseen ja haimasyöpään. Sitten taas tiedän sellaisia, jotka ovat juoneet aina runsaasti ja eläneet silti pitkään. Tuttava tupakoi koko ikänsä askin tupakkaa ja kuoli 96 vuotiaana vanhuuteen.
Kerro ettet ymmärrä mitään todennäköisyyksistä kertomatta suoraan ettet ymmärrä mitään todennäköisyyksistä
Elämästä ei selviä hengissä ja jos uskomme ankeuttajia elämästä ei saa nauttia. Ihmiset ovat halunneet päihteitä aina koska niistä saa nautintoja.
Täällä! Olen ns. toimintakykyinen alkoholisti eli käyn melko vaativassa päivätyössä. Illat menee 1-2 viinipulloa halaillen.
Vuosien varrella käyttö ollut vähäisempää, asteittain paheten ja nyt päivittäistä. Nollapäivistä useampi vuosi. Ei mulla huonosti mene millään saralla (raha/terveys/sosiaalisuus), teen vaan sitä mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä! Olen ns. toimintakykyinen alkoholisti eli käyn melko vaativassa päivätyössä. Illat menee 1-2 viinipulloa halaillen.
Vuosien varrella käyttö ollut vähäisempää, asteittain paheten ja nyt päivittäistä. Nollapäivistä useampi vuosi. Ei mulla huonosti mene millään saralla (raha/terveys/sosiaalisuus), teen vaan sitä mitä haluan.
Eikä. Kysyttiin TISSUTTELUSTA. Sinä juot, ryyppäät, juopottelet, ison määrän illassa, ei se ole enää tissuttelua. Eikö oikeasti tämä sana oikeasti tarkoita ihmisille samaa? Vai yritetäänkö värittää omaa humalajuomista "vähemmän huonoksi"?
Minä juon yhden annoksen päivässä, useana päivänä viikossa, enkä ole nähnyt tarpeelliseksi lopettaa sitä tapaa. En ole kokenut siitä olevan haittaa. Yhtälailla käytän myös sokeria (karkkia) lähes päivittäin, en ole sitäkään lopettamassa.
Näin on mennyt koko aikuisikä eli kymmeniä vuosia kohtuukäyttäjänä. En usko että tämä kääntyy alkoholismiksi, kun sitä joku kuitenkin kohta tulee varoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä....kuppia päivittäin.
On muutakin iloa. Alkoholi vain sattuu olemaan ainoa laillinen mitä saa nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta valtionpäämiehen ei kuulu tissutella, tupakoida eikä vetää kannabista. Musiikkilistoja relevantimpaa on minkälainen hän on valtionpäämiehenä eikä minkälaisia tauluja maalaa tai minkälaista musiikkia kuuntelee.
Jokaisen poliitikon pitäisi käyttää kannabista. Kun demokratia keksittiin ensin piti polttaa ja vasta sitten sai puhua politiikkaa. Siksihän demokratia ei toimi kun saamarin poliitikot ei polta ensin. Idea oli siinä että polttelun avulla kuuntelee toisia ja se tärkein muuten se menee riitelyksi jos ei polteta ensin.
Mieti sitä että ilman kannabista ei olisi demokratiaa. Jokainen alapeukuttaja voi miettiä sitä oikein tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Exäni joi viikonloppuisin aina olutta, usein pitkin päivää, sellaiset 10-12 olutta per päivä. Huomautin hänelle että hän juo aika paljon. Vastaus oli että hän ei ole humalassa, että ei voi laskea juopotteluksi. Oli hänen mielestään tissuttelua. Erikseen oli sitten ryyppääminen jolloin joi oluen lisäksi viiniä tai väkeviä. Jätin hänet koska mielestäni hän tosiaan oli alkoholisti, eikä edes myöntänyt että hänellä on alkoholiongelma.
Olin työterveyshoitajalla 65 v. tarkastuksessa ja kyseli alkoholin käytöstä. Sanoin, että tuleehan sitä jotain tissuteltua ellei ihan päivittäin niin viikottain vähintään. Kysyi, että meneekö koskaan krapularyypyn puolelle. No ei toki mene. Hän siihen totesi, että sitten ei mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muutakin iloa. Alkoholi vain sattuu olemaan ainoa laillinen mitä saa nauttia.
Kahvikin on laillinen ja on mulle kyllä nautintoaine, ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvikin on laillinen ja on mulle kyllä nautintoaine, ihan täysin.
Joo kahvi on nautintoaine mutta se ei ole päihde. Jos katsotaan päihteen määritelmiä niin sano sinä mikä on päihde ja mikä on huume. Alkoholi täyttää ainakin kolme kovan huumeen määritelmää. Aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden, vieroitusoireet voivat olla hengenvaarallisia ja yliannos on tappava. Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta ja psyykkinen on luokkaa joo kyllä maistuisi mutta onhan sitä oltu ennenkin satoja kertoja ilman. Hengenvaarallista se ei ole millään tunnetulla annoksella. Mitään järkevää syytä kieltoon ei ole koskaan kerrottu.
Ei se voi olla laitonta vain sen takia että se on laitonta. Alkoholikin on ollut laitonta. Nyt pitäisi uskoa että kaikki muut paitsi alkoholi ovat vaarallisia huumeita. Älä nyt viitsi oletettavasti aikuinen ihminen. Jopa laittomana kannabis aiheuttaa vähiten haittoja kaikista käytetyistä aineista. Plus se on yleisin laiton niin siitäkin näkee kuinka vähähaittaisesta aineesta on kyse. Voi vain toivoa että siitä saisi laittomuuden haitat pois.
En tiä, tissuttelua vai kossuttelua. Joka ilta kosamiitti naamariin, mutta säännöllä, ennen 20.00 ei saa korkata. Eikä sammua ennen 22.00 paitsi jos sammuu ennen 22.00.