Muita jotka tissuttelee joka päivä?
Onko täällä muita, jotka juovat joka päivä alkoholia? Kuinka olet päätynyt tekemään niin? Tai oletko kenties onnistunut lopettamaan tämmöisen tavan, miten?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Olen tissutellut joka päivä jotain 20 vuotta. Alkuun se oli 3 isoa kaljaa iltaisin, nykyään yleensä 6. Päädyin tekemään näin ihan vaan koska se tuntui mukavalta työpäivän jälkeen. Ei jaksanut oikein mitään tehdä mistä saisi hyvää oloa, mutta zit tölkkiä auki vaan niin pieni euforia tulee palkkioksi duunipäivästä ilman vaivaa.
Olen lopettanut joskus laihduttamisen takia noin vuodeksi. Totesin, että elämä selvinpäin on persiistä ja aloitin uudestaan. Mieluummin kaljamaha kuin kuiva tylsä elämä. Enää en aio lopettaa tissuttelua. Mieluummin lyhyempi, hauska elämä kuin pitkä ja kuiva.
- n 50 v
Tissuttelet? Alkoholistihan sinä olet.
Jos perheettömälle tissuttelusta tulee hyvä olo, niin mitäpä se muille kuuluu? Senkun lipittää.
Vierailija kirjoitti:
Juon usein mutta vähän. Olen lopettanut aina kun olen halunnut. Olen testannut paraneeko alivireinen olotila lopettamalla. Ei parantunut. Oikeastaan mikään muu ei muuttunut paitsi että en saanut sitä juotavaa.
Tyypillinen alkoholistin selitys. Ei se hyvä olo nyt viikossa kerkeä tulemaan.
Olin juomatta kuukauden. Lopputulos: Oli tylsää, paino ei tippunut, jatkuvasti nälkä
Elän tai kuolen, ei sillä ole enään mitään merkitystä. Enemmistö sivustolla on itserakkaita idio otteja tai pelkkiä provosoivia pellejä. Pahoittelut etten sijoita juomiani rahoja osake pellejen rikastumiseen.
En saa siitä enää mitään. Kaksi olutta on jääkaapissa ollut kuukausia. Ei tule juotua.
Joskus 10v sitten ostin enemmänkin alkoholia, ja join yleensä kaiken ahdistukseen.
Alkoholismi on tosi surullista. Ei sillä, itse olen nettiriippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Olin juomatta kuukauden. Lopputulos: Oli tylsää, paino ei tippunut, jatkuvasti nälkä
Minä olen ollut viime vuosina enimmäkseen juomatta. Ainoa hyvä puoli on ettei ole tarvinut kärsiä krapuloita. Muuten ottaa päähän ihan samalla tavalla kuin aikaisemmin kun join usein. Olen aivan liian usein pahalla päällä. Mitään uutta kiinnostusta elämään ei ole tullut. Ilman päihteitä on vain helkkarin tylsää.
Alkoholi on myrkkyä, ei se terveys lähde juomaksi muutu vaikka niin toivoisi/sanoisi muuta.
Ennen meni pullo päivässä viiniä , viikonloppuna enemmänkin.
Lopetin 16 vuotta sitten, se oli kerrasta poikki, muuten ei olisi onnistunut. Viimeinen pullo oli sherryä, join sen illalla ja menin seuraavana päivänä 5 kk kuntoutukseen, oli jo varattu ja matkalaukku pakattu. Oli parasta mitä elämässä on tapahtunut. Kerrasta poikki on ainoa tapa, muuten sortuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos perheettömälle tissuttelusta tulee hyvä olo, niin mitäpä se muille kuuluu? Senkun lipittää.
Hyvän mielen saa muustakin. Ehkä olisi hyvä ajatella järkevää tekemistä ja löytää kavereita, jotka eivät "tassuttele koti-iltoina".
Onko työ ainoa kurissa pitävä asia??
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on myrkkyä, ei se terveys lähde juomaksi muutu vaikka niin toivoisi/sanoisi muuta.
Kerro jos löytyy vähemmän haitallista laillista päihdettä.
Tein Päihdelinkin juomistestin ja järkytyin. Ikäryhmäni naisista (n. 50v) vain 1% juo niin paljon kuin minä! Pysäytti kyllä. Ja juon siis noin 24 annosta viikossa, painottuu viikonloppuihin.
Maha tuntuu jatkuvasti kipeältä ja turvonneelta. Väsyttää, masentaa, mikään ei tunnu miltään. Olen työssäkäyvä asiani hoitava äiti-ihminen, jonka lapset on lentäneet pesästä. Haluaisin lopettaa juomisen mutten pysty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin vapaaehtoisesti lisätä todennäköisyyttä saada syöpä?
Juon todella harvoin, tyyliin vain juhlatilaisuuksissa.
Ou jee. Parempi ihminen. Kumarran nöyrästi ja katson sinua ylöspäin.
https://paihdelinkki.fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/juomatapatesti/
Tuossa se testi, jos jotakuta kiinnostaa. Tulkaahan kertomaan, mitä saitte tulokseksi, kiinnostaisi tietää!
Vierailija kirjoitti:
Uusimman tutkimustiedon mukaan alkoholi tuhoaa aivosoluja eikä vaaratonta annosmäärää ole. Lopetin loputkin viikonloppuviinitissuttelut tuon luettuani. En halua tulla dementikoksi, se on pahin pelkoni nimittäin. Muutenkin olen alkanut kyseenalaistaa alkoholia rentoutus- ja stessinpoistokeinona. Se ei oikeastaan tuo mitään hyvää elämääni. Niinpä en ole nauttinut lasillistakaan alkoholia pariin viikkoon. Ei tee edes yhtään mieli. En ole muutenkaan addiktoituvaa tyyppiä, joten ei tuota vaikeuksia.
Äitini oli elämässään juonut ehkä 4 likööriannosta. Nekin 40-luvulla nuoruudessaan. Sairastui 64-vuotiaana dementiaan ja menehtyi 14 vuotta myöhemmin.
Juon nykyään 3-4 päivänä viikossa, yleensä 2-3 vahvempaa ööliä. Mukava kattella jotain leffaa/sarjaa samalla. Nukun myös hyvin silloin.
Joisin varmaan joka ilta, jos ei ois rahasta kiinni. Ja yritän myös vältellä älyttömän isoa kaljamasua.
Minusta valtionpäämiehen ei kuulu tissutella, tupakoida eikä vetää kannabista. Musiikkilistoja relevantimpaa on minkälainen hän on valtionpäämiehenä eikä minkälaisia tauluja maalaa tai minkälaista musiikkia kuuntelee.
Tissuttelu ei ole enää tissuttelua jos aamulla on krabba.
3-4 lasia viiniä iltapäivällä-illalla ja aamulla ollaan taas tikkana. Se on täkäläinen viikonlopun tissuttelu.
Viikolla sitten vähemmän.