Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka tissuttelee joka päivä?

Vierailija
11.12.2024 |

Onko täällä muita, jotka juovat joka päivä alkoholia? Kuinka olet päätynyt tekemään niin? Tai oletko kenties onnistunut lopettamaan tämmöisen tavan, miten?

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimman tutkimustiedon mukaan alkoholi tuhoaa aivosoluja eikä vaaratonta annosmäärää ole. Lopetin loputkin viikonloppuviinitissuttelut tuon luettuani. En halua tulla dementikoksi, se on pahin pelkoni nimittäin. Muutenkin olen alkanut kyseenalaistaa alkoholia rentoutus- ja stessinpoistokeinona. Se ei oikeastaan tuo mitään hyvää elämääni. Niinpä en ole nauttinut lasillistakaan alkoholia pariin viikkoon. Ei tee edes yhtään mieli. En ole muutenkaan addiktoituvaa tyyppiä, joten ei tuota vaikeuksia. 

Äitini oli elämässään juonut ehkä 4 likööriannosta. Nekin 40-luvulla nuoruudessaan. Sairastui 64-vuotiaana dementiaan ja menehtyi 14 vuotta myöhemmin.

Minun isoäitini ei myöskään alkoholia käyttänyt. Korkeintaan ehtoollisviiniä kirkossa sunnuntaisin, eikä sielläkään käynyt mitenkään säännöllisesti. Muistisairas hänestäkin silti tuli. 

Vierailija
102/141 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä....kuppia päivittäin.

On muutakin iloa. Alkoholi vain sattuu olemaan ainoa laillinen mitä saa nauttia.

Kahvikin on laillinen ja on mulle kyllä nautintoaine, ihan täysin. 

Joo kahvi on nautintoaine mutta se ei ole päihde. Jos katsotaan päihteen määritelmiä niin sano sinä mikä on päihde ja mikä on huume. Alkoholi täyttää ainakin kolme kovan huumeen määritelmää. Aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden, vieroitusoireet voivat olla hengenvaarallisia ja yliannos on tappava. Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta ja psyykkinen on luokkaa joo kyllä maistuisi mutta onhan sitä oltu ennenkin satoja kertoja ilman. Hengenvaarallista se ei ole millään tunnetulla annoksella. M

vastauksia odotelleen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä....kuppia päivittäin.

On muutakin iloa. Alkoholi vain sattuu olemaan ainoa laillinen mitä saa nauttia.

Kahvikin on laillinen ja on mulle kyllä nautintoaine, ihan täysin. 

Joo kahvi on nautintoaine mutta se ei ole päihde. Jos katsotaan päihteen määritelmiä niin sano sinä mikä on päihde ja mikä on huume. Alkoholi täyttää ainakin kolme kovan huumeen määritelmää. Aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden, vieroitusoireet voivat olla hengenvaarallisia ja yliannos on tappava. Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta ja psyykkinen on luokkaa joo kyllä maistuisi mutta onhan sitä oltu ennenkin satoja kertoja ilman. Hengenvaarallista se ei ole millään tunnetulla annoksella. MEi se voi olla laitonta vain sen takia että se on laitonta. Alkoholikin on ollut laitonta. Nyt pitäisi uskoa että kaikki muut paitsi alkoholi ovat vaarallisia huumeita. Älä nyt viitsi oletettavasti aikuinen ihminen.

Mitä "älä viitsi"? Tykätä kahvista vai? Mistä sinä nyt hermostuit? 

Sanoin vain että jotkin muutkin nautintoaineet kuin alko ovat laillisia, esimerkiksi kahvi. Ja kahvi täyttää kyllä päihteen määritelmät; aiheuttaa riippuvuuden, aiheuttaa vieroitusoireet (mulla se on päänsärky jos en joka aamu saa kahvia) ja yliannos kofeiinia voi olla tappava. On sellaisia raportoitu. Vaikkakin enemmän kuitenkin energiajuomien liikakäytöstä, ehkei niinkään kahvin liikakäytöstä. 

Minä olen kymmeniä vuosia sitten ensimmäisen kerran kuullut analogian, "jos kahvi keksittäisiin nyt, se olisi laiton."   Sinäkö et ole kuullut? 

Vierailija
104/141 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten pysy järjissään.

Vierailija
105/141 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun monet joiden tiedän juovan runsaasti, jopa päivittäin, ovat hoikkia.

Sitten se on valunut siihen, että energia tulee kaljasta, ja syömisestä tingitään.

Vierailija
106/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ei ole päihde vaikka sen lopettaminen voi aiheuttaa vinkumista. Kahvia saa juoda vaikka auton ratissa.  Vai menettikö joku korttinsa kolmen promillen kahveissa? 

Vierailija
107/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tissutellut joka päivä jotain 20 vuotta. Alkuun se oli 3 isoa kaljaa iltaisin, nykyään yleensä 6. Päädyin tekemään näin ihan vaan koska se tuntui mukavalta työpäivän jälkeen. Ei jaksanut oikein mitään tehdä mistä saisi hyvää oloa, mutta zit tölkkiä auki vaan niin pieni euforia tulee palkkioksi duunipäivästä ilman vaivaa. 

Olen lopettanut joskus laihduttamisen takia noin vuodeksi. Totesin, että elämä selvinpäin on persiistä ja aloitin uudestaan. Mieluummin kaljamaha kuin kuiva tylsä elämä. Enää en aio lopettaa tissuttelua. Mieluummin lyhyempi, hauska elämä kuin pitkä ja kuiva.

- n 50 v

Tämä on kyllä hyvä pointti. Miksi elää tylsä elämä teetä juomalla. 

Vierailija
108/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tissuttelija ja alkkis, ei ole mitään tarvetta tekosyille, tiedän miten asia on. Olen ajautunut tähän varmaan osittain stressin osittain sen takia että se on toimiva keino nollata ja rentoutua. Todennäköisesti en elä 80-vuotiaaksi. 

Lopetin viinin tissuttelun kun halusin laihtua. Nykyään hoidan rentoutumista enimmäkseen vodkavissyllä. Viiniä silloin kun sitä tekee mieli, mutta yleensä tekee mieli vain alkoholin tuomaa rentoutta. Sellainen 3-6 annosta arkisin, viikonloppuna yleensä reippaasti enemmän (ei aina). Kännissä olen harvoin, siksi kutsun tätä tissutteluksi. Olen tarkka siitä milloin korkkaan, usein vasta loppuillasta kun pitää autoilla, en koskaan mene rattiin edes yhden juoman jälkeen vaikka tiedän että se vielä ei ylittäisi mitään rajaa. 

Joskus haluan olla arkena ilman ja sitten olen.

Muuten elämäntavat on terveet, ei ylipainoa, paljon liikuntaa ja kasviksia jne. En ole toistaiseksi halunnut raitistua. Minun elämänihän tämä on. Lasteni kanssa äärimmäisen läheiset välit (jo aikuisia). Juominen ei aina pilaa ihmissuhteita. Kun ymmärtää omat synnit eikä kuormita niillä toisia.

Vierailija
109/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan tämä varmaan eri ihmisille vähän erilainen juttu. Toisilla lähtee yhdestä kaljasta kaikki rempalleen, toisaalta taas -n50 v on todennut, että paljon mukavampaa välillä tissutella, elämässähän voi olla paljonkin paskaa, varsinkin tyhmät ihmiset.

Vierailija
110/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oikeasti luulee alkoholin rentouttavan, vielä 2024. 

Vierailija
111/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sä oot juntti muita neuvomaan, hauta kutsuu suakin, luuseri.

Vierailija
112/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja elämästä selviää hengissä kun ei käytä mitään päihteitä. Ei selviä se saattaa vain tuntua siltä kun aika tulee niin pitkäveteiseksi.

Vierailija
113/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja elämästä selviää hengissä kun ei käytä mitään päihteitä. Ei selviä se saattaa vain tuntua siltä kun aika tulee niin pitkäveteiseksi.

Joo, säkään juntti et selviä elämästä hengissä, sori vässykkä 

Vierailija
114/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopon uho ja lässytys naurattaa 🤣😂

Vierailija
115/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tylsimyksen "muille elämän tiedot opettavalle" juntille ottaa hieman koville?

Vierailija
116/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on. Mutta lopetan tämän viikon jälkeen.

Vierailija
117/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän nyt vässykkä teenjuoja töihin, eiku ai niin, ethän sä ole töissä!

Vierailija
118/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että varsinkin lomilla ollessa mulla menee herkästi tissutteluks. Ei mikskään humalanhakuiseksi vaan just sitä että vähän joka välissä tulee se fiilis että "ai vitsi kylmä kalja maistuiskin nyt hyvältä". Korona aikana meinas mennä vähän liian joka päiväseks ja rupesi jaksamisessa huomaamaan, että on yöunia kemiallisesti sabotoinut.

Itselläni ratkaisu tähän on ollut niinkin yksinkertainen kuin että ostanut alkoholitonta olutta ja vichyä jääkaappiin näitä tilanteita varten. Joku ihme tapariippuvuushan tämä on ettei osaa saunoa, ystävien kanssa seurustella, katsella elokuvaa, lukea kirjaa tms. ilman että on se tölkki kädessä josta siemailla. Kuitenkaan oikein koskaan ei ole mitään himoa alkoholiin iskenyt, kun on vaan riittävän hyvin makunystyröitä hemmotteleva alkoholiton vaihtoehto ollut tarjolla.

Vierailija
119/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tylsimyksen "muille elämän tiedot opettavalle" juntille ottaa hieman koville?

Kovemmalla sun maksas on😂🤣

Vierailija
120/141 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenjuoja kuvittelee, että on kova tyyppi kun ei juo. Luultavasti yksinäinen luuseri, jonka ainoat kontaktit ovat vauvapalstalla keskustelu!