Miksi nelikymppinen nainen julkaisee jatkuvasti selfieitä pärstästään
Yläviistokuvia, joissa näkyy valtava pärstä ja rintavako. Vaikka postauksen aiheena näennäisesti olisi sienestys, kuva-aihe on aina tuo sama.
Kommentit (340)
Ehkä olen jotenkin vinksahtanut, mutta ihan mukava minusta on somessa katsella muita ihmisiä. Kadullakin katselen usein ihmisiä. Jos en halua nähdä ihmisiä, menen jonnekin missä niitä ei ole.
Mä oon ihmetellyt kanssa näitä. Yks nainen laitteli koko ajan vaan omasta naamastaan kuvia, kunnes löysi AI:n taidesovelluksen ja nyt hän on julkaissut sillä "tekemiään taideteoksia". Olen miettinyt, että missä mättää. Toisaalta, eipä täällä kukaan mikään terve ole, tai ehkä joku, mutta en tunne heitä.
Vierailija kirjoitti:
iInusta ei ole mitään merkitystä minkä ikäinen henkilö on. Miksi ylipäänsä kukaan julkaisee jatkuvasti pärstästään kuvia?? Koska haluaa ihailua, huomiota jne.
Olisko enemmänkin joku epävarmuus itsestä? Että kun julkaisen näitä kuvia itsestäni ja ihmiset kommentoivat ja kehuvat niitä, olen olemassa?
Jos se on yksin sienestämässä. Selfie otetaan yleensä silloin, kun ei ole ketään muuta kuvaamassa. Nykyään se onnistuu, koska kuvan voi helposti poistaa.
Tavallisella kameralla selfie otetiin yleensä vain silloin, kun haluttiin filmirulla täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iInusta ei ole mitään merkitystä minkä ikäinen henkilö on. Miksi ylipäänsä kukaan julkaisee jatkuvasti pärstästään kuvia?? Koska haluaa ihailua, huomiota jne.
Olisko enemmänkin joku epävarmuus itsestä? Että kun julkaisen näitä kuvia itsestäni ja ihmiset kommentoivat ja kehuvat niitä, olen olemassa?
Tai ihan vaan pelkkä yksinäisyys. Itse päivittelen puuta heinää someen silloin, kun on tylsää. Jos elämässä on muuta, ei silloin ehdi.
Se tykkää itsestään tai yrittää tehdä vaikutuksen johonkin. Jotkut on ihastuneita tähän pallopää-selfie-kuvakulmaan. Se vääristää kehon piirteitä ja saattaa olla hauska kuvan ottajan omasta mielestä. Ei kai noita hirvityksiä kukaan ota tosissaan. Viihdytykseksi tarkoitettu.
Kas kun ei kuvissa näy peppuvako, vaiko söikö persus kalsongit?
Huono itsetunto, huomion ja ihailun ylitsevuotava tarve.
Epävarmuus ja narsismi. Onko kaikki Ritva-tädit Facebookissa epävarmoja narsisteja, mutta vihapostauksia latelevat Seppo-sedät taas eivät ole.
Some on yksinpuhelua. Mitä tahansa sinne laitat, aina laitat sen takia, että toivot siihen jotain kommenttia. Kun avaat kahvilassa keskustelun, toivot jonkun vastaavan sinulle.
Yhden narsistin olen elämässäni tuntenut ja hänen lempipuuhaa oli haukkua muut somessa. Itse päivitteli sinne omia statussymbolejaan, mutta hyi miten rumia muiden naamat olivatkaan.
Tämän kokemuksen jälkeen kaikki selfieitä itsestään räpsivät tuntuvat ihanan inhimillisiltä olennoilta. Aivan varmasti peukutan.
Jos joka päivä laittaa kuvan, niin se on liikaa, mutta jos laittaa pari kuvaa kuukaudessa, ei vielä liikaa ole. Tykkään muiden tuoreista kuvista, 10 vuotta vanhaa kuvaa tylsä katsella :D
Mitä muuten facebook tarkoittaa suomeksi? Face = kasvot :) Naamakirja.
Tunnen pari naista, noin 45 ja 55 -vuotiaat, jotka laittavat jatkuvasti omasta itsestään kuvia someen. Hoikka 55-v nainen laittaa sekä kasvokuvia, että kokovartalokuvia. Superlihava 45-vuotias taasen laittaa lähes pelkkiä kasvokuvia.
Molemmat muokkaavat kuviaan jonkun verran, lihava hoikentaa itseään ja silottaa finnistä ihoaan ja hoikkaa taasen silottaa kasvojaan rypyiltä. Tämä viimeksi mainittu on kohtuu tunnettu hyvinvointi"guru", jonka yksi osa-alue on ulkonäön parantaminen. Noloa minusta, että hän myy kasvojen ulkonäönparannus -kursseja, mutta sitten omia kuviaan muokkaa niinkin rajusti. Oon joskus miettinyt, että luuleeko hän, että muut ei tajua, että kuvat on yleisimmin ylivalotettuja, jolloin juonteet ei nin näy. Lisäksi tämä nainen on todennäköisesti ottanut mesolankoja tai täyteaineita, mutta antaa ymmärtää, että hänen kasvojensa freesi ulkonäkö on pelkästään hänen myymänsä ulkonäönparannustekniikan ansiota. En ihan sokeasti luottaisi tähän hänen väittämään.
Lisäksi tämä "guru" antaa ohjeita syömiseen ja esittelee auliisti omaa kroppaansa kuvissaan ja videoilla. Yhteisen tutun kautta kuitenkin kuulin, että hän oli kommentoinut, ettei hän voi syödä ruokia mitä mainostaa kuin hyvin vähän, muutenhan hän lihoisi! Muutenkin hänen koko touhu vaikuttaa siltä, että tuo syömisen kontrollointi on vain luvallinen jatke nuoruutensa syömishäiriölle (mistä hän on aiemmin maininnut).
Molemmista naisista tulee tunne, että he ovat melkolailla itseään täynnä. Pitävät omasta ulkonäöstään aivan mahdottoman paljon. Rakastavat katsoa omia kuviaan ja siksi jakavat niitä jatkuvasti. Ei sillä, kyllähän on hyvä pitää omasta itsestään. Minäkin pidän, ainakin silloin, kun olen vähän laittautunut. Ehkä se, että näiden naisten kuvia pomppaa ruutuuni joka päivä, joskus parikin kappaletta päivässä, antaa heistä vaan todella itserakkaan kuvan. Ja eihän minun niitä kuvia pakko ole katsoa. Mutta hyvää viihdettähän se on, "Minkähänlaisen "selflove" otoksen se tänään postaa?!" :D
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin naamakuvien kuvien julkaisun
somessa kokonaan jo 5 vuotta sitten, kun
tuolloin kaverinani ollut mieshlö pölli kuvani
vain kavereille saatavilla olleesta
kuvafilestäni.
Ulkomainen m tekaisi niistä feikkiprofiilin,
jonka avulla esiintyi varakasta miestä
hakevana vaaleana Skandinaavi-naisena.
En tiedä, onnistuiko huijaamaan rahaa
kohteiltaan. Kuulin asian amerikkalaisen
hammaslääkärin kautta, joka otti yht.
minuun ja ko. feikkitili
poistettiin. Varovaiseksi olen näiden
somekokemusten myötä tullut.
n 40+
Kuvia pystyy ottamaan myös WhatsApista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin naamakuvien kuvien julkaisun
somessa kokonaan jo 5 vuotta sitten, kun
tuolloin kaverinani ollut mieshlö pölli kuvani
vain kavereille saatavilla olleesta
kuvafilestäni.
Ulkomainen m tekaisi niistä feikkiprofiilin,
jonka avulla esiintyi varakasta miestä
hakevana vaaleana Skandinaavi-naisena.
En tiedä, onnistuiko huijaamaan rahaa
kohteiltaan. Kuulin asian amerikkalaisen
hammaslääkärin kautta, joka otti yht.
minuun ja ko. feikkitili
poistettiin. Varovaiseksi olen näiden
somekokemusten myötä tullut.
n 40+
Kuvia pystyy ottamaan myös WhatsApista.
Eli WhatsApp kuva pitää laittaa niin, että kuva näkyy vain niille kenellä on sun numero.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on todella narsistisia. Anteeksi vaan mutta en voi ymmärtää että aikuiset ihmiset seuraa toisiaan fb, insta jne.
Kuvilla ei ole mitään tekemistä narsistisuuden kanssa. Ja sen tietää, jos on oikean narsistin kanssa tekemisissä.
Narsisti kehuu itseään ja mitätöi muita. Narsismi liittyy käytökseen ja puheisiin, ei kuviin.
Iästä riippumatta mua ärsyttää eniten se, jos feedi on täynnä samanlaisia selfieitä: kuvakulma aina sama ja ilme aina sama. On jotenkin vaikea tajuta miten joillekin napsahtaa kasvoille aina samanlainen opittu typerä pieni hymy joka ei ylety edes silmiin asti ja huulet on enemmän tai vähemmän omituisessa asennossa. Ja joka helkkarin kuva samalla ilmeellä O.O
Vierailija kirjoitti:
Tuttua myös omassa verkostossa. Pahin on eräs 50 v. nainen , jonka päivittäiset selfiet aina todella vahvalla filterillä varustettu ja yläviistosta tottakai! Sitten hän oli ollut jossain pikkujouluissa ja ilmeisesti työkaveri julkaissut ryhmäkuvan ja tagannut siihen henkilöitä. En edes tunnistanut ensin kyseistä naista kuvista. Näytti olevan ihan ikäisensä näköinen ja muutama kilokin tullut, eikä siinä mitään. Mutta miten noloa on kaunistella kuviaan kovalla kädellä, kun sitten kuitenkin ennemmin tai myöhemmin totuus paljastuu. Sinkku on , että siinä varmaan osasyy kuvien julkaisuun, mutta eikö sitä suuremmalla syyllä pitäisi pysytellä totuudessa.
Tyhmää puhua kuva filttereistä, jos itse käyttää joka päivä filttereitä eli rakennekynnet, topatut rintaliivit, hiustenpidennykset, kestoväri kulmakarvoissa ja ripsissä, tekoripset.
Kyllä ihmiset laittaa kaiken maailman meikkiä ja muotoilevis alusasuja ja kaiken näköistä ulkonäkö huijausta myös tavallisessa elämässä.
Kun olin töissä kokouksessa niin näin, että työkaverilla on hiustenpidennykset, kun istuin sen takana.
Ei ole, saahan sitä ihmetellä ja nauraa teidän narsistisille piirteille. Menkää salille.