Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko alkaneet tekemään herkkuja nyt itse, kun kaikki on niin kallista?

Vierailija
11.12.2024 |

Itse olen alkanut leipomaan enemmän, ja tekemään helppoja ja edullisia jälkiruokia esim. Kiisseli. Olen aina vihannut leipomista, mutta pikkuhiljaa sekin on alkanut sujua. Karkkia ja suklaata ei enää raaski ostaa kuin harvoin. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken kaupasta monta pussillista jauhoja. 

Testaan ainakin ohraleipää, kun hyvää sellaista ei enää saa kaupasta. Ei se voi olla vaikeaa.

Vierailija
22/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan samoja aina. Jonkin verran lempparit vaihtelee, joten en ihan samoja tuotteita, mutta aina leivoksia, pullaa ja karkkeja. Niistä en luovu ja mikä pakkomielle niistä luopumiseen on joillain joidenkin toisten ihmisten kohdalla?

Aika törkeen hintaiseksi saatu jo esim. suklaalevy.

Pienemmät pakkauskoot hyviä. Okei. Ehkä kilohinta kovempi, mutta säästää kuitenkin kun ei ole tarvetta sille jättipussille aina. Kaikki eivät niitä avonaisia pusseja sitten osaa säästää.

Itseasuassa sen sijaan, että keskitytään nostamaan vain hintoja, miksei terveysvalistuksena voisi pienentää pakkauskokija, mutta ne eivät olisi kalliimpia suhteessa isoihin pusseihin.

Nuo megamättö karkkipussit 500g on kamalia ja mitä mielikuvitusta köytetty nimissä. All stars ja muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan samoja aina. Jonkin verran lempparit vaihtelee, joten en ihan samoja tuotteita, mutta aina leivoksia, pullaa ja karkkeja. Niistä en luovu ja mikä pakkomielle niistä luopumiseen on joillain joidenkin toisten ihmisten kohdalla?

Aika törkeen hintaiseksi saatu jo esim. suklaalevy.

Pienemmät pakkauskoot hyviä. Okei. Ehkä kilohinta kovempi, mutta säästää kuitenkin kun ei ole tarvetta sille jättipussille aina. Kaikki eivät niitä avonaisia pusseja sitten osaa säästää.

Itseasuassa sen sijaan, että keskitytään nostamaan vain hintoja, miksei terveysvalistuksena voisi pienentää pakkauskokija, mutta ne eivät olisi kalliimpia suhteessa isoihin pusseihin.

Nuo megamättö karkkipussit 500g on kamalia ja mitä mielikuvitusta köytetty nimissä. All stars ja muuta. 

Onhan nykyään saatavilla pieniäkin karkkipusseja. 

Vierailija
24/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistanut ruokaa päivittäin  ja leiponut lapsuudestani saakka. Väitän säästäneeni sillä itselleni asunnon ym. kivaa.

Aikuinen

Vierailija
25/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmistanut ruokaa päivittäin  ja leiponut lapsuudestani saakka. Väitän säästäneeni sillä itselleni asunnon ym. kivaa.

Aikuinen

Jos olisit valmistanut ruokaa vaan joka toinen tai kolmas päivä ja jättänyt turhat leipomukset pois, olisit säästänyt vielä enemmän ja olisit myös hoikempi.

Vierailija
26/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ylipäätään tehdä herkkuja itse, ovathan ne maultaankin parempia. Kestosuosikki on taatelikakku. Muuten, ohjeessa on yleensä 2 - 1,5 dl sokeria, itse laitan alle desin.

Vierailija
27/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mä olen leiponut itse, kaikki joululeivonnaiset piparitaikinaa myöden tehnyt itse, paitsi torttujen voitaikinan. Laatikot teen itse, kinkun ja muut härpäkkeet. Mulla jää nykyään enemmän palkasta käteen, kun sain opintolainan maksettua pois. 

Vierailija
28/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan mä olen leiponut itse, kaikki joululeivonnaiset piparitaikinaa myöden tehnyt itse, paitsi torttujen voitaikinan. Laatikot teen itse, kinkun ja muut härpäkkeet. Mulla jää nykyään enemmän palkasta käteen, kun sain opintolainan maksettua pois. 

Laita osoitteesi niin lähetän sinulle mitalin. Siis ihan piparkakkutaikinankin teet itse?

Vierailija
29/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita osoitteesi niin lähetän sinulle mitalin. Siis ihan piparkakkutaikinankin teet itse?

Onko tuo piparitaikinan tekeminen itse jotenkin harvinaista? Mun lapsuudenkodissa aina tehtiin, joten on mulle ihan normaalia. Kaupan taikina on pahaa.

Vierailija
30/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eläkkeellä minulla on aikaa tehdä ruokani ja leipoa. Leivon jokapäiväiseksi leiväksi sämpylöitä ja hiivaleipää, juurileipää en ole saanut onnistumaan. Jouluksi ja juhannukseksi leivon saaristolaisleipää itselle ja sukulaisille, se on oiva lahja viemisiksi, samoin kuivakakkuja sekä voileipä- että täytekakkuja ja hyytelökakkuja juhlapäiviksi. Nyt yritän tehdä täytettyjä pikkuleipiä sekä kaneliässiä jouluksi. Suolaiset piirakat ovat bravuurini. Tyytyväinen olen kätteni työhön. Ilokseni olen huomannut säästäneeni ison summan kun olen verrannut tuotoksiani leipomoiden vastaaviin. 

Vierailija
31/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo piparitaikinan tekeminen itse jotenkin harvinaista? Mun lapsuudenkodissa aina tehtiin, joten on mulle ihan normaalia. Kaupan taikina on pahaa.

Kyllä täytyy olla erityisen ahkera, kun noin paljon tekee itse. Lapset varmaan on onnellisia, kun saavat kotona tehtyjä leivonnaisia eikä mitään lisäainesotkuja.

Vierailija
32/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi korvapuusti maksoi kahvilassa 5.20 euroa. En todellakaan ostanut. Teen itse niitä. Leivon suklaaneliöitäkin itse ja sämpylöitä. En osta leipää kaupasta kuin kerran kuukaudessa.

Vierailija
33/33 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi korvapuusti maksoi kahvilassa 5.20 euroa. En todellakaan ostanut. Teen itse niitä. Leivon suklaaneliöitäkin itse ja sämpylöitä. En osta leipää kaupasta kuin kerran kuukaudessa.

Minä kävin tällä viikolla kahvilassa syömässä pullan. Syön pullaa ehkä kerran vuodessa, joten ihan sama paljonko se maksaa.