Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko alkaneet tekemään herkkuja nyt itse, kun kaikki on niin kallista?

Vierailija
11.12.2024 |

Itse olen alkanut leipomaan enemmän, ja tekemään helppoja ja edullisia jälkiruokia esim. Kiisseli. Olen aina vihannut leipomista, mutta pikkuhiljaa sekin on alkanut sujua. Karkkia ja suklaata ei enää raaski ostaa kuin harvoin. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Eihän joku karkki maksa paljon mitään. 

Vierailija
2/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan. Eihän joku karkki maksa paljon mitään. 

Minusta kyllä 4-5 euroa yhdestä karkkipussista on liikaa, ja suklaasta 3-4 euroa. Ihan järkkyjä hintoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään leipomisesta mutta leivon leipiä, karjalanpiirakoita, rieskoja. Makeita en leivo kuin harvoin, pari kertaa vuodessa. En tykkään mistään nk. "herkuista", niissä on aivan liikaa sokeria. 

Vierailija
4/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo aiemminkin, koska onhan se itse tehty mustikkapiirakka ihan eri tasolla kuin teollinen. Eikä ole tarvinnut miettiä rahan takia. No, ehkä sitä rahaakin jää kun viitsii tehdä itsekin.

Vierailija
5/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon ja oon tehny tätä pitkään. On terveellisempää ja edullisempaa ja mukavaa ajanvietettä. Leivon leipää, patonkeja, pitsoja, piirakoita, keksejä, teen ite "makusuklaata" jne

Vierailija
6/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiisseli :D

Syön muutaman palan tummaa suklaata silloin tällöin. Lindtin suklaalevyt oli Citymarketissa viime viikolla 2,50 e/100 g ja välillä ostan Änglamarkin tummaa luomuminttusuklaata, jonka hinta on 1,79 e/100 g.

Joka aterialle ei tarvita jälkiruokia.

Vierailija
7/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön muutaman palan tummaa suklaata silloin tällöin. Lindtin suklaalevyt oli Citymarketissa viime viikolla 2,50 e/100 g ja välillä ostan Änglamarkin tummaa luomuminttusuklaata, jonka hinta on 1,79 e/100 g.

Suklaa :D

Vierailija
8/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ihan mukavaa puuhaakin se leipominen työttömänäkin, saa hieman lisäpuuhaa välillä. 

Vierailija
9/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein jo aiemminkin, koska onhan se itse tehty mustikkapiirakka ihan eri tasolla kuin teollinen. Eikä ole tarvinnut miettiä rahan takia. No, ehkä sitä rahaakin jää kun viitsii tehdä itsekin.

No ei nyt aina, aineetkin välillä maksavat. Riippuu mitä tekee tietystikin.

Vierailija
10/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On terveellistä.

Vierailija
11/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan herkuttele jouluna. On aina kinkku ja tietyt laatikkoruoat. Ei muuta.

Ei ole silliä, rosollia, lohta jne.

Vierailija
12/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kauppa myy tuotteen halvemmalla kuin mitä siihen aineet maksavat?

Vierailija
13/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin purkin kondesoitua maitoa, ja turkkilaista jugurttia. Niistä saa ihanan pappilan-hätävara jälkkärin helposti. Vähän jotain marjoja tai hedelmiä tai keksinmuruja joukkoon, niin hyvää on.

Vierailija
14/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On terveellistä.

Eiköhän mustikkakiisselikin ole yhtä terveellistä, jota tuo aiempi kommentoija pilkkasi?

Vierailija
15/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On terveellistä.

Satiiri?

Vierailija
16/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan poistomyynnistä karkkia halvalla.

Vierailija
17/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On terveellistä.

Eiköhän mustikkakiisselikin ole yhtä terveellistä, jota tuo aiempi kommentoija pilkkasi?

Ei se kiisseliosuus ole terveellistä nähnytkään. Marjat syödään marjoina eikä jonkun hyydytetyn sokeriliemen kanssa.

Vierailija
18/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On terveellistä.

Satiiri?

"Pienet annokset tummaa suklaata säännöllisesti nautittuna voivat ehkäistä riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen, kertoo tuore tutkimus"

https://yle.fi/a/74-20129601

Vierailija
19/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt mistään terveellisyydestä puhuttu, vaan rahansäästöstä. Itse tekemällä säästää yleensä rahaa. Sokeri on yhtä epäterveellistä oli se sitten pullassa tai suklaassa. Lisäaineita on itse tehdyssä kuitenkin vähemmän.

Vierailija
20/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kauppa myy tuotteen halvemmalla kuin mitä siihen aineet maksavat?

Onko sinulla hetki aikaa kuunnella markkinointikeinosta nimeltään "sisäänheittotuote"?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sis%C3%A4%C3%A4nheittotuote