Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen arvoliberaali. Kysymyksiä?

Vierailija
10.12.2024 |

Juu, tiedän että panen pääni herhiläispesään, mutta miksipä ei? Ei kiukuttelijat voi minulle mitään.

Kun vastaan netissä sellaisiin kysymyssetteihin missä kysytään arvoista, saan aina tulokseksi "erittäin liberaali". Tämä hämmästyttää minua, koska mielestäni edustan vain ihan normaaleja arvoja. Arvostan elämää, vapautta, tasa-arvoisuutta. Kuka ei?

Jos haluat kysyä minulta jotain, olen paikalla jonkin aikaa. Ehkä kaikki ymmärrämme sen jälkeen asioita paremmin. Lupaan vastata vakavissaan, tämä ei ole pelleilyä.

lib-ap.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsetko oikeasti eri mieltä olevia vai oletko nykyajan "arvoliberaali" joka vihaa ja maalittaa poliittisia vastustajia?

Vierailija
2/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tasa-arvo sinulle sitä että ihmisiä pitää kohdella eri tavalla saman lopputuloksen saavuttamiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko feminismi mielestäsi tasa-arvoa mutta sovinismi jotenkin samaan aikaan ei?

Vierailija
4/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko etunimesi Arvo ?

Vierailija
5/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalinistiset viherpunikit ja kokoomuslaiset ovat ainakin toimillaan osoittaneet, että he vihaavat Suomen kansalaisia ja Suomen itsenäisyyttä kuihtuneiden sydämiensä pohjasta. 

Vierailija
6/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvaitsetko oikeasti eri mieltä olevia vai oletko nykyajan "arvoliberaali" joka vihaa ja maalittaa poliittisia vastustajia?

En maalita ketään, en ole edes somessa. Suvaitseminen tarkoittaa mulle sitä, että luen paljon, myös eri mieltä olevien tekstejä. Olen yrittänyt ymmärtää miten joku EI ole liberaali, enkä vielä tajua.

Onko sulla vinkkiä, mitä voisin lukea sellaisen konservatiivin tekstejä, joka oikeasti selittää miksi hän ajattelee niin kuin ajattelee? Tuntuu että kiakki älyköt ovat liberaaliporukoissa. Juu, saatan olla väärässä, korjaa mielellään.

lib-ap.

Vierailija
7/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on sinulle tärkempää, antaa rahaa vahustenhoitoon, vai helpottaa köytyyttä toisella mantereella?

Vierailija
8/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle väliä käyttääkö naapurisi kovia huumeita?

Vierailija
9/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tasa-arvo sinulle sitä että ihmisiä pitää kohdella eri tavalla saman lopputuloksen saavuttamiseksi?

Joskus näin on. Jos olet afganistanilainen tyttö, sinulla ei ole samoja mahdollisuuksia huntusi alta oppia ja menestyä kuin esim itselläni. Tällöin tasa-arvon saavuttamiseksi sinun täytyy saada etuja joita minulla ei ole. 

lib-ap

Vierailija
10/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vieläkään ymmärtänyt, miten liberaalius ei 300 vuotta vanhan aatteena ole konservatiivista. Etenkin kun fasismi sun muut on paljon uudempia eli progressiivisia.

Vierailija
11/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän löytyy vastaus vaikka ihan googlesta, et edes tarvi valistunutta lib-ap:tä tähän. Sovinismi on syrjintää, feminismi on tasa-arvon tavoittelua. 

Jos pelästyt naiseen viittaavaa osaa FEMinismissä, älä. 

lib-ap

Vierailija
12/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaali on ainakin alkujaan tarkoittanut vapauksien kannattamista. Etenkin sanan-, uskonnon- ja elinkeinovapaus olivat tärkeitä tavoitteita. Edustatko sellaista liberalismia, joka kannattaa näitä, ja jos, niin mikä mielestäsi niitä nykyään pahiten uhkaa?

Vierailija
13/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen konservatiivinen ja ps-mielinen, voisitko siltikin harrastaa kanssani kiihkeää seksiä?

Vierailija
14/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vieläkään ymmärtänyt, miten liberaalius ei 300 vuotta vanhan aatteena ole konservatiivista. Etenkin kun fasismi sun muut on paljon uudempia eli progressiivisia.

Tuon luulisi riippuvan olosuhteista. Nyt, kun vapauksismme joka nurkasta nakerretaan, on vaikea olla liberaali olematta konservatiivi.

Vierailija
15/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on sinulle tärkempää, antaa rahaa vahustenhoitoon, vai helpottaa köytyyttä toisella mantereella?

Tämä ei mielestäni ole liberaali-kysymys. Ei sijoitu lib-kons-akselille. Onko nämä edes valinnaisia keskenään? Voisit myös kysyä kumpi on tärkeämpää, antaa rahaa yrityksille vai sormiväreihin. Keksi parempi kysymys.

lib-ap

Vierailija
16/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän löytyy vastaus vaikka ihan googlesta, et edes tarvi valistunutta lib-ap:tä tähän. Sovinismi on syrjintää, feminismi on tasa-arvon tavoittelua. 

lib-ap

Feminismi ei todellakaan nykyään aja muuta kuin syrjintää. Tietysti hämäyksen vuoksi muuta väitetään.

Vierailija
17/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Toivon tietty että hän olisi tyytyväinen elämäänsä, enkä usko että addikti on, mutta en myöskään usko että voin juuri auttaa. 

lib-ap

Vierailija
18/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Toivon tietty että hän olisi tyytyväinen elämäänsä, enkä usko että addikti on, mutta en myöskään usko että voin juuri auttaa. 

lib-ap

Häiritseekö sinua melko realistinen skenaario, että hän murtautuu kellarikomeroosi ja varastaa polkupyöräsi saadakseen rahaa aineisiin?

Vierailija
19/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatatko kaikkien tasa-arvoa kaikille vai pelkästään naisille kuten monet liberaalit? Asevelvollisuus miehille?

Vierailija
20/132 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lib-ap

Olen nähnyt monen feministin kannattavan nykyistä varusmies-järjestelmää. Eivätkö he mielestäsi ole oikeita feministejä vai onko järjestelmä tasa-arvoinen mielestäsi?