Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät eivät käsitä sitä, että työttömän parin tonnin tuista iso osa menee vuokraan ja ruokaan

Vierailija
08.08.2026 |

Vain joku 500€/kk jää harrastuksiin  ja viinaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä halvatun pari tonnia?

Koskaan en tuollaisia rahoja työttömänä saanut ja jouduin myös turvautumaan sosiaalitoimeen.

Tosin en ole ollut työttömänä tämän nykyisen persraiskishallituksen aikana, eli en tiedä, kuinka huonosti asiat nyt ovat.

Vierailija
2/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä halvatun pari tonnia?

Koskaan en tuollaisia rahoja työttömänä saanut ja jouduin myös turvautumaan sosiaalitoimeen.

Tosin en ole ollut työttömänä tämän nykyisen persraiskishallituksen aikana, eli en tiedä, kuinka huonosti asiat nyt ovat.

Jos asuu Helsingissä, ja on tarpeeksi hyväksyttyjä menoja, niin saa tuon noin pari tonnia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteex mistä parintonnin tuista?

Vierailija
4/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka? Mun vuokra on 300 €/kk. Se on puolet 600 eurosta, ei parista tonnista. 

Vierailija
5/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kilahda meikäläisen tilille. Hyvä jos pari sataa silloin tällöin maksavat vuokranantajalle. Käteen eivät maksa mitään.

Vierailija
6/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla menee työssäkäyvän parin tonnin palkasta.

Vierailija
7/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa, työttömänä ollessa kaikki tuet oli yht. 1200€/kk, josta puolet meni asumiseen. Nyt olen töissä ja  asumiskuluihin menee n. 1/3 palkasta, eli ei kauheasti motivoi käydä töissä.

Vierailija
8/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömät eivät ymmärrä sitä, että duunarin palkasta menee vuokraan ja ruokaan ja työmatkoihin suurin osa tuloista. Mitään tukea et saa mistään. Aika turhauttavaa huhkia töissä, kun mitään ei jää säästöön. Bonuksena tietty se, että vapaa-aikaa tai jaksamista ei juurikaan ole, että miettis tätä kurjuutta...

Oikeasti olen alkanut miettimään, että työttömänä vois olla iisimpää.  

Ja lisättäköön, että olen matalapalkka alalla, teen fyysisesti rasittavaa työtä.

Vierailija
9/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Espoossa, työttömänä ollessa kaikki tuet oli yht. 1200€/kk, josta puolet meni asumiseen. Nyt olen töissä ja  asumiskuluihin menee n. 1/3 palkasta, eli ei kauheasti motivoi käydä töissä.

No onhan 2/3 enemmän kuin 1/2 eli tuet ovat liian hyvät.

Vierailija
10/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, mä painan niska limassa duunia ja saan sen pari tonnia käteen. Ei tää nyt ihan reilusti mee kuitenkaan. 

Vierailija
11/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei käsittäis... Meilläkin asumiskulut ja ruoka on suunnilleen 1800€/kk/3hlö. Jos nyt jäis työttömäksi, niin ei se hetkessä mihinkään muuttuisi.

Vierailija
12/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä parin tonnin tuet. Saan 930 euroa ja siitä maksan vuokran ja muut laskut. Ruokaan voi just jäädä 250 euroa.

Pakko mun tehdä pimeitä töitä etten kuole nälkään ja rahaa pitää säästää myös pahan  päivän varalle.

Vierailija
13/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus töitä ja tienasin 4400 euroa nettona. Kaikana on ne ajat kuns ai hyvää palkkaa paperitehtaalla. Rauman paperitehtaalla lakkautettiin 2 paperikonetta ja minusta tuli työtön.

Vierailija
14/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho....

Saat noin vähän viinarahaa.

Vierailija
15/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat ovat matalalla. Etsi alue ja asunto, joihin sulla on varaa. Näin me muutkin teemme. Yksiöitä saa stadistakin hyviltä alueilta 300-600 euroa kuussa. 

Ruoka illalla lapputuotteita, tarjouksesta ja saksalaisesta kaupasta ja itse tehden, niin syöt 150-200 euroa kuussa hyvin. 

Ei alkoa, nikonyyttejä ja päihteitä. 

Vierailija
16/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hemmetin parin tonnin tuista? Onkohan mulla jäänyt hakematta jotain lentomatto etuuksia Kelasta. 

Vierailija
17/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sitkeä trollaaja. Viikonloputkin pitää jankata työttömistä ja niiden tuista.

Vierailija
18/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työttömät eivät ymmärrä sitä, että duunarin palkasta menee vuokraan ja ruokaan ja työmatkoihin suurin osa tuloista. Mitään tukea et saa mistään. Aika turhauttavaa huhkia töissä, kun mitään ei jää säästöön. Bonuksena tietty se, että vapaa-aikaa tai jaksamista ei juurikaan ole, että miettis tätä kurjuutta...

Oikeasti olen alkanut miettimään, että työttömänä vois olla iisimpää.  

Ja lisättäköön, että olen matalapalkka alalla, teen fyysisesti rasittavaa työtä.

Niin teen minäkin ja palkastani menee iso osa vuokraan. Elän silti pienemmällä palkallani paljon paremmin kuin työttömänä. Teen kausityötä ja se työttömyysjakso on yhtä "helvettiä" pärjäämisen kanssa.

Vierailija
19/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tonnin tuet, niistä voi nähdä märkiä unia. Tuet tälle kuulle on asumistuki noin 500€, yleistuki noin 300€ ja elatustuki noin 200€. Tt-tukihakemus hylätty. Vuokraan menee 900€.

Vierailija
20/30 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 595 e, en mitään muuta.

Sillä en saa edes vastiketta maksettua. Elän säästöilläni omistuskerrostalokämpässä.

Syön koko säästöjäni, kunnes olen persaukinen. Sitten myyn kämpän ja syön nekin rahat ja syydän vuokraloordin taskuun omaisuuteni, sillä en saa asumistukea silloinkaan, sillä mullahan on asunnosta saadut rahat tilillä. Sitten lopputulemana on vain tuulenhuuhtoma perse ja putoan täysin muiden elätettäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi