Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvi saa sosiaalitukia yhteensä yli 4000 euroa kuukaudessa, ja hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa häntä

Vierailija
09.12.2024 |

Koti, jota ei esitellä somessa

Suvi saa sosiaalitukia yhteensä yli 4000 euroa kuukaudessa, ja hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa häntä. Perhe elää tukien varassa, sillä Suvin mukaan erityislasten yksinhuoltajuus ja kokopäivätyö eivät vain sovi yhteen.

Kuvat kodista paljastavat todellisuuden, josta harva uskaltaa puhua.

Yksinhuoltajaäiti Suvin kaikilla lapsilla on ADHD-lääkitys. Suvi kertoo nyt kaunistelemattoman totuuden siitä, millaista arki erityislasten kanssa voi olla.

Yksi heistä on uhannut tappaa koko perheen.

Kukaan ei rakasta mua!

Kunpa en olisi koskaan syntynyt!

Tapan itseni!

Tapan teidät kaikki!

Kun Eetulta palaa pinna, hänen suustaan pääsee kamalia asioita. 13-vuotias poika on laukonut samoja uhkauksia jo puolet elämästään.

Se johtuu pelkästään siitä, että hänellä on niin paha olla, Eetun äiti Suvi huokaa.

Niin kauheaa kuin se onkin, Suvi on jo tottunut esikoisensa tappouhkauksiin. Hän uskoo, ettei lapsi tarkoita sanojaan.

Kommentit (847)

Vierailija
381/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän kouluissa Jeesuksen opetuksiin perehtymistä, kristillistä rukousta, virsiä ja hengellisiä lauluja, sitä enemmän ja laajemmin vaikuttaisi nuorilla olevan erilaisia vaikeuksia elämässään. 

Eikä Kristinuskon ihmisoikeudet ole riippuvaisia ihmisen ominaisuuksista. Materialismista käsin ei voida perustella ihmisoikeuksia. Siihen minäkin vedän rajan jos 2 vakavaa perinnöllistä sairautta kantavaa tai vammaista ihmistä hankkii lapsia. Lapsen hankinta ei ole absoluuttinen ihmisoikeus, mutta on eri asia jos lapsi syystä tai toisesta syntyy vammaisena, yhteiskunnan sivistysmittari on kuinka se pitää heikoimmistaan huolta. Kansakunnan puhdistaminen vammaisista on itsensä psyykkisesti sairaiden ihmisten puhetta. 

Materialismista käsin ei voi vetää mitään rajaa esim eutanasiaan. Yhtä hyvin voi sanoa kellä on työperäinen nivelrikko eikä hän voi tehdä enää työtä ja hänen leikkaus on kallis joten olisi parempi puhdistaa tälläinen roska-aines. 

Vierailija
382/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään mikä ei paranisi kunnon selkäsaunalla. Niin tälläiset pilipali "adhd" tapaukset hoidettiin ennen.

Tuollainen kasvatustyyli tuottaa lähinnä rikollisia. 

no ei tuota vaan käyttäytyviä ihmisiä minäkin olen töissä enkä elä tuilla.ja tuollasen suvin kasvatustyyli kusipäisii pentuja jotka sitten aikuisena elää muitten rahoilla tukia nostellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen omaishoitajan 4000€ on niin pieni raha että halvalla menee jos joku kuvittelee että saisi  vaihtaa terveisiin lapsiin. 

Niin no ... jotta oikea työntekijä saisi 4000€ kuukaudessa verojen jälkeen, pitäisi hänen tienata abouttiarallaa 7000-8000€ kuukaudessa.

6600. Se on mun brutto. Siitä jää aika tasan 4000 käteen. 

Ja edelleen. Jos mulla olisi viisi tervettä ja normaalia lasta, jotka huolehtisin yksin ja yksin maksaisin kaiken, saisin tuon palkkani päälle yli 2000 euroa lapsilisiä ja elatustukea. 

Vierailija
384/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen omaishoitajan 4000€ on niin pieni raha että halvalla menee jos joku kuvittelee että saisi  vaihtaa terveisiin lapsiin. 

Niin no ... jotta oikea työntekijä saisi 4000€ kuukaudessa verojen jälkeen, pitäisi hänen tienata abouttiarallaa 7000-8000€ kuukaudessa.

Tämä onnistuisi Suvilta vaivatta koska hänellä on monen monituisia pätevyyksiä. Baarissa sidukan ryystäminen on yksi ja raskaaksi hankkiutuminen on toinen. Lasten paketointi ja postittaminen kolmas.

Vierailija
385/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Eli taas valehdeltiin. Äiti saa lapsilleen siis oikeasti vain 2000e tukea. Se on 500e per naama. Yksi huumehullu saa tuon määrän tukea myöskin Hesassa. Mutta ei täällä kukaan siitä valita.

Ei kato kun on hauskempaa valittaa erityislapsiperheistä kuin ottaa kantaa siihen, että Kela käytännössä rahoittaa myös huumeiden käyttöä.

Et nyt taida ymmärtää, että huumeidenkäyttäjät ovat niitä entisiä erityislapsia. Ja tuollaisesta perheestä ei paljon muuhun ponnistetaan.

Maailma on iso paikka. Ota pää pois perseestä. Saattaisit yllättyä keillä kaikilla ympärilläsi saattaa olla ADHD. Puhumattakaan vaikkapa urheilijoista tai julkisuuden henkilöistä. Ainiin mutta hei, se on vaan muodikasta.

Otapavain itse. Minulla on diagnoosi. Mutta pointti oli, että täällä ihmiset demonisoivat huumeidenkäyttäjien ja rikollisten tukemista, vaikka käytännössä melkein kaikki heistä ovat joskus olleet niitä erityislapsia, kuka mistäkin syystä. Tuollaisesta Suvin kaltaisesta White trash perheestä päädytään joka tapauksessa huumeidenkäyttäjäksi / rikolliseksi, vaikkei mitään diagnoosia olisikaan, tosin wt perheissä on aina diagnoosit, koska tuet. Keskiluokkaiset menestyjät hankkivat diagnooseja kyllä pikemmin imagosyistä, siinä olet oikeassa, mutta sillä vankilaporukalla on usein ihan oikeita ongelmia.

Vierailija
386/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa noissa muksuissa sitten on, siis luonteen lisäksi? Mainitaan adhd, mutta tuskin se nyt yksistään selittää sitä, että siellä eletään kuin pellossa. 

Vaikea uskoa, että jollain olisi niin huono tuuri, että viisi muksua ja jokainen niistä on ihan konkreettisesti niin kuralla päästään, että kaikki selittyisi vain sillä. 

Ihmettelen samaa. Meillä kaksi adhd lasta ja kummallakin hyvä ammatti ja ovat vakituisessa työpaikassa. Elämä ei ole koskaan ollut kaaosta

Ihan mielenkiinnosta. Saivatko diagnoosit jo lapsena? Oliko koulussa tukea? Kyllähän teilläkin on haasteita ollut pakko olla, ei sinne tutkimuksiin edes muuten pääse. Ja sillä on valtavan suuri merkitys, että saako diagnoosin ja tukea jo lapsena. Ja virheellisiäkin diagnooseja annetaan. 

Vierailija
387/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien tuet tulisi lakkauttaa kokonaan. Vi#u##aa lukea tällaisia

miksi? Otatko sinä sitten nämä kotiosi? Vai laitetaanko laitokseen? Ei taitaisi saada edes yhtä lasta kuitattua 4000e / kuukausi.

Vierailija
388/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin äm mä ois pitänyt sterilisoida jo aikaa sitten.

Vierailija
389/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään mikä ei paranisi kunnon selkäsaunalla. Niin tälläiset pilipali "adhd" tapaukset hoidettiin ennen.

Siksi sinäkin olet tuollainen. Oikealla ja oikea-aikaisella avulla olisit kehittynyt ihmisenä.

Mun isä ei kuule vitsaa säästänyt ja ihan rehellinen työssäkäyvä perheellinen kansalainen minusta tuli eikä mikään pikku nilkki huume diileri tai kela rotta.

Vierailija
390/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista tehdä 5 lasta, jotka kaikki ovat nepsyjä? Mikäänkö ei missään vaiheessa antanut vihjettä siitä, että olisi sellainen perinnöllinen taipumus? 

No eipä sitä aina tiedä. Moni vanhempi on tietämättään nepsy. Ja ei sitä tiedä että lapsillakaan on koska se kaikki on normaalia. Ollut aina myös siinä vanhemman lapsuuden kodissa. Kun näistä enemmän puhutaan niin itse tai joku ulkopuolinen huomaa ettei kaikki olekkaan ihan normaalia vaikka niin on aina luullut. Sitä en tiedä miksi rahaa tulee noin paljon. Mihin se käytetään. Ei omaisuus auta niihin nepsy ongelmiin. 

T.Kokemuksta löytyy

Vierailija
391/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien tuet tulisi lakkauttaa kokonaan. Vi#u##aa lukea tällaisia

Mikä olisi sinun ratkaisusi Suvin ja 5 lapsen tilanteeseen?

Se on Suvin ongelma. Suvi voi lopettaa sen lisääntymisen ja ottaa vastuun elämästään. Ei se ole meidän muiden vastuulla.

Pitäiskö Suvin lopettaa kaikki 5 olemassa olevaa lasta?

Ei, mutta lapset pitäisi ottaa huostaan, koska Suvilla ei ole kykyä vanhemmuuteen. Silloin hän saisi myös sitä kaipaamaansa omaa aikaa ja pääsisi töihin. Lapset pääsisivät sijaisperheisiin, joissa heitä osattaisiin kasvattaa, antaa turvaa ja asettaa rajat. Win-win.

jotenkin kuvittelisi että tollanen härdelli jossa mummo ei selviä kun 2 päivää, ei tee myöskään hyvää niiden lasten psyykkeelle eli varmasti triggeröivät toisiaan kilpaa siellä.

Vierailija
392/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa, mammoja ei omatunto soimaa heittää se eka kivi. Hävetkää!!!

Vierailija
393/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Eli taas valehdeltiin. Äiti saa lapsilleen siis oikeasti vain 2000e tukea. Se on 500e per naama. Yksi huumehullu saa tuon määrän tukea myöskin Hesassa. Mutta ei täällä kukaan siitä valita.

Ei kato kun on hauskempaa valittaa erityislapsiperheistä kuin ottaa kantaa siihen, että Kela käytännössä rahoittaa myös huumeiden käyttöä.

Et nyt taida ymmärtää, että huumeidenkäyttäjät ovat niitä entisiä erityislapsia. Ja tuollaisesta perheestä ei paljon muuhun ponnistetaan.

Maailma on iso paikka. Ota pää pois perseestä. Saattaisit yllättyä keillä kaikilla ympärilläsi saattaa olla ADHD. Puhumattakaan vaikkapa urheilijoista tai julkisuuden henkilöistä. Ainiin mutta hei, se on vaan muodikasta

Mistä niitä diagnooseja hankitaan? Mistä sinä hankit diagnoosin? Rahalla yksityiseltä? Siihen tuskin Suvilla on ollut rahaa ja oman kokemuksen mukaan ainakin tytöillä on todella vaikea päästä julkisella tutkimuksiin. Mitään ylimääräistä tukiakaan ei kyllä tipu ja tämä hämmästyttää minua kovasti, että mitä ne tuet on, joita tulee pelkästään adhd-diagnoosilla? Ei tule vammaistukea, ei kuntoutusrahaa, ei enää edes nepsyille tarkoitettua kuntoutusta. 

Vierailija
394/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sinäkin olet tuollainen. Oikealla ja oikea-aikaisella avulla olisit kehittynyt ihmisenä.

Mun isä ei kuule vitsaa säästänyt ja ihan rehellinen työssäkäyvä perheellinen kansalainen minusta tuli eikä mikään pikku nilkki huume diileri tai kela rotta.

Noh, siivoojana tai mäkin myyjänä ei se haitanne, ettei osaa edes alkeellisesti omaa äidinkieltään. Eipä sitä nykypäivänä enää muualle pääse. 

Vierailija
395/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään taas huomisaamuna ennen viittä,  että pääsen raskaaseen ruumiilliseen työhön voidakseni kerryttää Suvin tukirahastoa. Vituttaa ankarasti,  minne verorahojani syydetään 

tiedätkö mitä: olisin helvetin onnellinen, jos minulla olisi niin paljon toimintakykyä, että voisin nousta viideltä ja mennä töihin.

Vierailija
396/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän siinä käy kun ehkäisy on liian vaikea konsepti. Vai onko  tämä kaapuakka jolla ei ole lupaa ehkäistä saati kieltäytyä?

Vierailija
397/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään taas huomisaamuna ennen viittä,  että pääsen raskaaseen ruumiilliseen työhön voidakseni kerryttää Suvin tukirahastoa. Vituttaa ankarasti,  minne verorahojani syydetään 

tiedätkö mitä: olisin helvetin onnellinen, jos minulla olisi niin paljon toimintakykyä, että voisin nousta viideltä ja mennä töihin.

joopa joo! pummi

Vierailija
398/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä motivoi taas huomenna aamulla lähtemään töihin kun itse saa reilusti vähemmän palkkaa mitä tuo saa persiillään istumisesta. Lapsilisän sentään saa, muuten jälkikasvu pitää niistä rahoista elättää mitä jää kun Suvien ja vastaavien tarpeet kuoritaan päältä. Ehkä olisi vain pitänyt itsekin heittäytyä kotiin makoilemaan ja lisääntymään, vieläköhän sitä ehtisi.

Herättäiskö vähemmän kateutta ja katkeruutta, jos kyseessä olisikin ydinperheen äiti Suvi, joka äitiyslomallaan saa yli 5000e/kk tukia?

Laskelma olisi tämä:

Vammaistuki yhdestä: 492 e

Omaishoidontuki yhdestä 620 e

Lapsilisät viidestä, kolme alle 3-vuotiasta 777 e

Äitiyspäiväraha (ansiosidonnainen) 3452 e

Yhteensä 5341 e

Vierailija
399/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei tuollaisia erityislapsia edes ollut. Ensin laitettiin tarkkikselle, sitten apukouluun, sitten Keravan nuorisovankilaan ja sitten kivitaloon.

Hannu Lauerma totesi jossain haastattelussa, että vangeilla on paljon ADHD:ta ja valtiolle tulisi halvemmaksi antaa heille ilmaiset lääkkeet jo ennen kuin on päädytty rikollisen polulle. Vankeus ei ole ilmaista valtiolle. Vankina olleella on leima koko loppuelämänsä ajan, vaikka saisi diagnoosin ja lääkityksen vankeusaikanaan. Sen vuoksi on vaikeaa päästä rehellisin palkkatöihin ja veronmaksajaksi.

Ihannetilanteessa tukea ja kuntoutusta alettaisiin antamaan jo lapsena mahdollisimman varhain ja nuori kouluttautuisi, vaikka omassa tahdissaan eikä päätyisi rikoksentekijäksi.

Vierailija
400/847 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä motivoi taas huomenna aamulla lähtemään töihin kun itse saa reilusti vähemmän palkkaa mitä tuo saa persiillään istumisesta. Lapsilisän sentään saa, muuten jälkikasvu pitää niistä rahoista elättää mitä jää kun Suvien ja vastaavien tarpeet kuoritaan päältä. Ehkä olisi vain pitänyt itsekin heittäytyä kotiin makoilemaan ja lisääntymään, vieläköhän sitä ehtisi.

Niin? Saan 1850 e/kk täydestä työviikosta ja lähden töihin mielelläni. Valitsin työn, josta tykkään. Olen kiitollinen siitä, että minulla ei tuollaista taloa hajoavaa kakaralaumaa. Enkä vaihtaisi tuollaiseen (sori Suvi, lapsesi ovat varmaan rakkaita sinulle, ei pahalla).

Onnea sulle siutä mä saan työviikostani 1670e ja mun kotona on taloa harjoittava kakaralauma. En tiedä miksi Suvi saa noin paljon tukia. Ehkä minä olen sitten pas-ka myös tukien hakemisessa toisin kuin suvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän