Suunnittelin miehelle työnjakolistaa jouluksi
Listasin kaikki jouluun liittyvän mitä meillä on ollut tapana tehdä. Kuusen haku ja koristelu, joulukorttien kirjoittaminen ja lähettäminen, joulukukat isovanhemmille, kynttilät haudoille, joululiinat pöydille, riisipuuro ja sekahedelmäsoppa, piparit ja tortut, laatikot, kinkku, kalat, jouluvalot ulos, kauralyhde, jne jne.
Näytin tätä listaa miehelle marraskuussa. Mitä näistä haluaa tänä vuonna? Kaikki on ok. Sanoin sitten, että hän saa valita niin monta hoidettavakseen kuin haluaa. Minä valitsen jäljellejäävistä yhtä monta. Loput jää tekemättä. Ei ole vielä valinnut mitään. Saas nähdä laitetaanko joulua ollenkaan
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi olettaa että käy jos toinen tekee listan ilman että osallistaa kumppaniaan sen laatimiseen?
Olisihan mies voinut sanoa, että minäpä teen oman listan ja esitän sen sinulle.
Miksi hänen olisi näin pitänyt tehdä jos ei koko joulu kiinnosta?
Juuri näin, mies ei valinnut mitään apn listalta, ap on idi ootti kun ei tajua viestiä.
Tajusihan se, kun ei itsekään tee mitään. Toivottavasti kuitenkin tekee sellaista, mitä itse haluaa jouluksi. Hyvin se joulu menee vaikka viettäisi sen sohvalla kirjoja lukien ja suklaata syöden.
No jos tajusi, niin miksi saakeli soikoon täällä
Miksi sinä olet tässä ketjussa, kun se rassaa sinua noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eka vaimo oli just yhtä oksettava kuin ap. Liitto kesti vajaan kaksi vuotta, onneksi ei ehtinyt tulla lapsia ja oli avioehto. Eksä lähti ikeakassiensa kanssa vuokrayksiöön ja minusta tuli vapaa mies. Nyt olen avoliitossa ja katselen rauhassa, jos ei miellytä niin nainen saa lähteä. viisastiukaa miehet, apn kaltaisista paskiaisista pääsee eroon.
Teidän avoliitossa on sitä tosirakkautta. Tosin siinä nainen voi tehdä sen päätöksen, että lähtee, kun kyllästyy sinuun.
Tottakai voi lähteä, ja aina löytyy uusi tilalle. Ei kai ketään voi vähin oitää, eikä ole tarvettakaan. Tuommoista sotimista ei kuitenkaan onneksi tarvitse katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin jo miehelle, että tänä vuonna en paista kinkkua. Enpä arvannut, mitä draamaa siitä on seurannut. Jostain syystä miehelle ei kelpaa se, että hän ostaa kaupasta valmiita kinkkusiivuja. Paistaakin saa, jos haluaa, mutta minä en sen eteen tee yhtään mitään. Sen sanoin, että uuni pitää pestä sen jälkeen, jos paistaa kinkun.
Uunin pesu kinkunpaiston jälkeen? Nyt on keksitty sellainen kinkkupussi, siinä tulee oikein murakka kinkku. Ei tarvita uunin desinfiointia.
Ja on se kinkunpaisto kauhean iso homma! Pitää kellosta katsoa kauanko se on ollut uunissa, huh-huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin jo miehelle, että tänä vuonna en paista kinkkua. Enpä arvannut, mitä draamaa siitä on seurannut. Jostain syystä miehelle ei kelpaa se, että hän ostaa kaupasta valmiita kinkkusiivuja. Paistaakin saa, jos haluaa, mutta minä en sen eteen tee yhtään mitään. Sen sanoin, että uuni pitää pestä sen jälkeen, jos paistaa kinkun.
Uunin pesu kinkunpaiston jälkeen? Nyt on keksitty sellainen kinkkupussi, siinä tulee oikein murakka kinkku. Ei tarvita uunin desinfiointia.
Ja on se kinkunpaisto kauhean iso homma! Pitää kellosta katsoa kauanko se on ollut uunissa, huh-huh.
Näköjään kumpikin on miehelle liian iso työ. Mutta ihan itse saa päättää mitä tekee, kun kinkun kuitenkin haluaa jouluksi, ei ole minun murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jessus että ihmiset tekee joulusta vaikeaa itselle ja muille.
Jep, mietin samaa. Itse olen tosin melko etuoikeutetussa asemassa, kun minulla on ihana mies, joka mielellään leipoo pipareita, keittää riisipuuroa yms. mikä ei itseä niin kiinnosta, ja minä saan keskittyä korttien askarteluun. Suurin osa ap:n listan asioista hoidetaan yhdessä esim. kuusen haku, koristelut, jouluvalot ja laatikoiden teko. Ja nämä on kaikki meille mukavaa ajanvietettä, joita yhdessä tuumin mietitään ja toteutetaan, eikä mitään verenmaku suussa vääntämistä.
No miten stressitöntä joulu olisi sinusta, jos miehesi EI tekisi mitään kotitöitä? Mitä sinun hyödyttää kehua hommia tekemällä miehellä, kun ap:n koko ongelma on, että mies EI tee yhtään mitään. Voisitko hetkeksi eläytyä aloituksen tilanteeseen, jos kerran komnentoit ketjuun?
Enpä huomannut aloituksessa vaatimuksia eläytyä aloituksen tilanteeseen, jotta keskusteluun saa kommentoida. Todennäköisesti jouluni ja elämäni olisi yhtä stressitöntä kuin ennenkin, koska jos vaihtoehtona olisi vain mitään tekemätön mies, olisin mieluummin sinkku. (Ehkä) viestini pointti oli tarkoitus olla se, että kannattaa valita hyvä mies, eikä sellaista josta saa vaan ylimääräistä stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs työleiri siel on?
Ei kummankaan tarvi tehdä yhtään mitään.
Miksi pitäis? Ihme valitusta.
Jalostajan hernerokka ja Hookoonblöö ym.
Paastoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se mieslasta kiukuttaa, kun ei saakaan tulla valmiiseen pöytään ja siivottuun sekä jouluasuun puettuun kotiin vapaamatkustelemaan.
Miksi joulu ei voi olla normipäivä ilman kaikkea hömpötystä.
Riikka leikkaa puolet pois listasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt mieheltä, millaista joulua hän suunnittelee ja odottaa ja mikä on hänen visionsa toteutuksesta, ap? Tee se ja kerro tännekin.
Miksei mies sitten kirjoita noita asioita ylös? Miksi vaimon pitää ne mieheltä lypsää? Voisivat sitten vertailla listojaan.
Miehen pitäisi osallistua 50%. Minä joka ehdotin suoraan kysymistä, olen nainen, jonka mielestä ap toimi hyvin. Olen vain niin kärsimätön, etten jaksaisi odottaa hiljaa jouluun asti ja katsoa, mitä tapahtuu. Kysyisin mieheltä, että mikä meininki, mikä hänen toimintasuunnitelmansa nyt oikein on. Jos hän ei aio tehdä mitään ja kantaa vastuuta, varaisin ehkä itselleni matkan all inclusive ja miettisin eroa
Sama. Lähtisin muualle joulunviettoon ja katselisin joululomalla uuden asunnon valmiiksi. Kuka tuollaista kivirekeä jaksaa perässään vetää ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole normipäivä. Joulu on vain kerran vuodessa ja mulle se on juhlapäivä. En kyllä kaltaistesi kanssa sitä viettäisikään vaan tehdään ystävien ja rakkaiden kanssa joulusta silkkaa juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, ja sitähän se onkin jos kukaan ei sitä joulua vietä tai valmistele.
Lapsiperheessä toki kurjaa, kahden aikuisen suhteessa ok jos molemmat haluavat olla sitä viettämättä.
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi uuni pitäisi pestä sen jälkeen kun paistaa kinkun? Ei meillä ainakaan uuni likaannu kinkusta.
Oletteko te jotenkin jakanut kodinkoneiden omistuksen niin, että mies tarvitsee luvan uunin käyttöön ja uhkavaatimuksen, että se pitää sitten pestä jos sitä käyttää?
Onko vaikka imuri miehen niin, että sinä tarvitset luvan sen käyttöön ja uhkauksen, että jos sitä käytät niin heti sitten tyhjennät säiliön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi uuni pitäisi pestä sen jälkeen kun paistaa kinkun? Ei meillä ainakaan uuni likaannu kinkusta.
Oletteko te jotenkin jakanut kodinkoneiden omistuksen niin, että mies tarvitsee luvan uunin käyttöön ja uhkavaatimuksen, että se pitää sitten pestä jos sitä käyttää?
Onko vaikka imuri miehen niin, että sinä tarvitset luvan sen käyttöön ja uhkauksen, että jos sitä käytät niin heti sitten tyhjennät säiliön?
Viiden minuutin uuninpesu on mieheltä liikaa vaadittu? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi olettaa että käy jos toinen tekee listan ilman että osallistaa kumppaniaan sen laatimiseen?
Miksi ap:n tehtävä olisi osallistua miestä listan tekemiseen? Miksei mies osallistu itse oma-aloitteisesti? Ap:n listan sisältämiä asioita ei tarvinnut tehdä, ellei halua, ne olivat kokoelma mahdollisia jouluvalmisteluja. Ap kertoi, että mies voi tehdä näistä esimerkinomaisesti töistä mitä haluaa, mutta muistutti, että tekee itse vain yhtä monta kuin mieskin. Miehellä on ollut kaikki valta päättää, mitä tekee tai tekeekö kukaan mitään. Hän vain ei saa aikaiseksi nostaa peffaansa sohvalta. Mutta se ei haittaa, ap ei tee sitten myöskään mitään. Nyt jännitämme, että miten mies reagoi, kun huomaa, ettei kukaan ole tehnyt jouluksi yhtään mitään. Luultavasti alkaa kuulua ulinaa.
Varmaan kun parisuhteessa on tapana yleensä keskustella eikä asettaa vaatimuksia. Tuolla oli hyvä esimerkki siitä aiemmin, kun ilmeisesti mies ei halunnut järjestää koko joulua itse niin pyysi kumppanisan keskustelemaan ja he yhdessä laativat listan niistä asioista joita haluaisivat tehtävän ja sopivat kuka tekee mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden minuutin uuninpesu on m
Jos se uuni likaantuu niin ei, mutta typerä vaatia täysin turhaa asiaa kun uuni ei kinkunpaistosta likaannu. Aivan kuin olisi täysin yhtä typerää vaatia vaihtamaan imurin pölypussi joka käytön jälkeen. Pikkumaista suorastaan, ja tavoitteena vain riidan haastaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä rasva roiskuu sen verran, että jäljet pitää itse pyyhkiä. Ihan samoin voi vaatia, jos paistaa jotain paistinpannulla ja rasva roiskuu hellalle ja kaakeleihin. Teilläkö ei kenenkään tarvitse siivota tekemiään sotkuja?
Kai meillä on erilainen tapa paistaa kinkku kun ei meillä koskaan jouluna ole ohjelmistossa uuninpesua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se mieslasta kiukuttaa, kun ei saakaan tulla valmiiseen pöytään ja siivottuun sekä jouluasuun puettuun kotiin vapaamatkustelemaan.
Eikös tässä kiukkua sen miehen ak ka, ei mies ole sanonut yhtään mitään, pitää suunsa kiinni ja antaa ääliöakkansa vinkua.
Miksi miehet sitten kijoittaa valitusviestejä vaimoistaan? Miksei he hae eroa vaan valittavat?