Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnittelin miehelle työnjakolistaa jouluksi

Vierailija
09.12.2024 |

Listasin kaikki jouluun liittyvän mitä meillä on ollut tapana tehdä. Kuusen haku ja koristelu, joulukorttien kirjoittaminen ja lähettäminen, joulukukat isovanhemmille, kynttilät haudoille, joululiinat pöydille, riisipuuro ja sekahedelmäsoppa, piparit ja tortut, laatikot, kinkku, kalat, jouluvalot ulos, kauralyhde, jne jne.

Näytin tätä listaa miehelle marraskuussa. Mitä näistä haluaa tänä vuonna? Kaikki on ok. Sanoin sitten, että hän saa valita niin monta hoidettavakseen kuin haluaa. Minä valitsen jäljellejäävistä yhtä monta. Loput jää tekemättä. Ei ole vielä valinnut mitään. Saas nähdä laitetaanko joulua ollenkaan 

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies suunnitteli ottaa vapauden, eli avioeron.

Vierailija
2/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea sekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö perustaa "pelastakaa miehet ry" ?

Vierailija
4/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiva keino tehdä joulusta suorittamista ja luoda ahdistusta. En kestä tuollaisia ihmisiä.

Vierailija
5/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet yläasteella koulussa?

Vierailija
6/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein vaimolle listan. Siinä ei ollut mitään jakoja. Epäitsekkäästi jätin omimatta mitään itselleni. Saa vaimo puuhastella kaikki.

Vierailija
7/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ja painosi? 

Vierailija
8/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiva keino tehdä joulusta suorittamista ja luoda ahdistusta. En kestä tuollaisia ihmisiä.

Teidän perheessä varmaan kaikki vaan tapahtuu? Eiku oot sinkku.

Vierailija
9/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Itsekin olen jouluihminen mut mitä on kauralyhde ja miksi kukat pitää viedä haudoille? 

Vierailija
10/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen kyllä, ei siihen listoja tai työleiriä tarvita.

Vierailija
11/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan katsoa, mitä meillä tuosta listasta olisi

Kuusen haku ja koristelu, tuon on mies tehnyt aina eli kuusi on ja kuusessa koristeet

Joulukorttien kirjoittaminen ja lähettäminen ei ole kuulunut jouluun sen jälkeen, kun isovanhemmat kuolivat eli tätä ei ole

Joulukukat isovanhemmille tai edes meidän omille vanhemmille ei sekään ole tapana. Kukka viedään, jos joku on meille sellaisen ennen joulua tuonut, mutta ostamaan ei ryhdytä. Kierrätystä!

Kynttilät haudoille, tästä on mies huolehtinut aina, hänen sukunsa haudoilla kun käydään.

Joululiinat pöydille ei kuulu meidän perinteisiimme, ruokasalin pöytäliina vaihdetaan joka tapauksessa 2 vko välein

Riisipuuro ja sekahedelmäsoppa jäävät minun kontolleni, tosin vain riisipuuro ja sehän onkin hurjan vaivalloista eli maitoa ja riisiä ja ripaus suolaa kattilaan, voi miten mahdankaan tuon jaksaa!

Piparit ja tortut ostan myyjäisistä samalla kun olen itse myymässä urheiluseuran nuorten kanssa

Laatikot ostaa kaupasta se, joka laatikkoa haluaa syödä.

Kinkusta huolehtii mies, työnantajalta tulee noin 7kg joka vuosi

Kalat tarkoittaa meillä savulohta, sen tarjoaa minun työnantajani.

Ulos ei laitella jouluvaloja, ilmastonmuutos on pieniä tekoja.

Kauralyhdettä ei varmasti tule, rottia on naapureiden pihoissa riittämiin.

Voi miten minä jaksankaan kaikki jouluvalmistelut, jo nyt tuntuu, että tässä on ihan liikaa eikä mies tee yhtään mitään!

Vierailija
12/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen kyllä, ei siihen listoja tai työleiriä tarvita.

No ihan sama onko lista paperilla vai sun päässä, kun lista on kumminkin. Vai onko sulla lisäksi adhd.

Vierailija
13/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti kysyn; oletko viettämässä joulua vai suorittamassa joulua?

Vierailija
14/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa tehdä sitten listan nämä seksitouhut saat tehdä joulukuun aikana. Sulla on muuten aika monelta päivältä temput tekemättä että ala tonttutyttö hommiin siitä.

Vierailija
15/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Itsekin olen jouluihminen mut mitä on kauralyhde ja miksi kukat pitää viedä haudoille? 

Kauralyhteellä houkutellaan pihapiiriin kaikki kulmakunnan rotat. On joulun tuntua kun luminen maa on täynnä pienten tassujen jälkiä. 

Vierailija
16/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt toisen miettiä rauhassa!

Vierailija
17/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies kävi tänään ostamassa hautakynttilät ja kävi varaamassa joulutähdet. Siinä on kukat myös minun äidille ja yhdelle ystävälleni, jolle olen aina kukan vienyt. Lahjat on myös porukalla ostettu. Mies hommaa lohen ja kuusen. Joulukortit kirjoitan minä, mies vie minut sitten siitä palkinnoksi ulos syömään. Minusta on ihan kiva valmistella joulua yhdessä.

Vierailija
18/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet varautunut siihen että miehelle tosiaan on ihan yksi hailee tehdäänkö noista asioista ensimmäistäkään? Osaatko itse jättää tekemättä mitään?

Vierailija
19/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näit ison vaivan jo siinä kun listasit kaikki asiat. Eipä olosi mies pystynyt siihenkään! Ja tosiaan sun ei yksin tarvitse laittaa yhteistä joulua! 

Vierailija
20/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet varautunut siihen että miehelle tosiaan on ihan yksi hailee tehdäänkö noista asioista ensimmäistäkään? Osaatko itse jättää tekemättä mitään?

Aloittajahan oli kysynyt mieheltä mitä hän haluaa jouluksi. Halusi kaiken, mitä listassa oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi