Suunnittelin miehelle työnjakolistaa jouluksi
Listasin kaikki jouluun liittyvän mitä meillä on ollut tapana tehdä. Kuusen haku ja koristelu, joulukorttien kirjoittaminen ja lähettäminen, joulukukat isovanhemmille, kynttilät haudoille, joululiinat pöydille, riisipuuro ja sekahedelmäsoppa, piparit ja tortut, laatikot, kinkku, kalat, jouluvalot ulos, kauralyhde, jne jne.
Näytin tätä listaa miehelle marraskuussa. Mitä näistä haluaa tänä vuonna? Kaikki on ok. Sanoin sitten, että hän saa valita niin monta hoidettavakseen kuin haluaa. Minä valitsen jäljellejäävistä yhtä monta. Loput jää tekemättä. Ei ole vielä valinnut mitään. Saas nähdä laitetaanko joulua ollenkaan
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin jo miehelle, että tänä vuonna en paista kinkkua. Enpä arvannut, mitä draamaa siitä on seurannut. Jostain syystä miehelle ei kelpaa se, että hän ostaa kaupasta valmiita kinkkusiivuja. Paistaakin saa, jos haluaa, mutta minä en sen eteen tee yhtään mitään. Sen sanoin, että uuni pitää pestä sen jälkeen, jos paistaa kinkun.
Niin miksi uuni pitäisi pestä sen jälkeen kun paistaa kinkun? Ei meillä ainakaan uuni likaannu kinkusta.
Oletteko te jotenkin jakanut kodinkoneiden omistuksen niin, että mies tarvitsee luvan uunin käyttöön ja uhkavaatimuksen, että se pitää sitten pestä jos sitä käyttää?
Onko vaikka imuri miehen niin, että sinä tarvitset luvan sen käyttöön ja uhkauksen, että jos sitä käytät niin heti sitten tyhjennät säiliön?
Viiden minuutin uuninpesu on m
Jouluna uuninpesu kun kinkku on kinkkupussissa nostettu sieltä pois, oikeesti? No kukin tavallaan ja sinä ää liö sitten vielä omallasi. Kun sinulla tuo ÄO on huomattavasti alle kengännumerosi niin vaikeaahan se on elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kai meillä on erilainen tapa paistaa kinkku kun ei meillä koskaan jouluna ole ohjelmistossa uuninpesua.
Näköjään. Joku viiden, kuuden kilon kinkku on sen verran iso, että siitä valuu rasvaa pellille ja siitä uunin pinnoille. Itse olen joutunut joka kerta pyyhkimään uunin sisäpinnat.
Mä olen vuosien mittaan ja lasten aikuistuttua vähentänyt kaikkea kausipuuhaa. Vapun, pääsiäisen, uuden vuoden ja juhannuksen vietto ovat jo varsin minimaalisella tasolla, ja tänä vuonna en taida joulunkaan eteen montaa rikkaa ristiin panna.
Mies välillä haikeana muistelee menneitä hyviä aikoja, kun meillä vielä vietettiin juhlia, mutta mua ei jotenkin enää huvita. Saahan mies laittaa itse jos jotain juhlafiilistä haluaa. Mulle riittää hyvä kirja ja lasillinen kuohuvaa.
JOs mies ei toteuta listaa niin se ei ole sitoutunut yksikköön eli perheeseen eikä hän arvosta meitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai meillä on erilainen tapa paistaa kinkku kun ei meillä koskaan jouluna ole ohjelmistossa uuninpesua.
Näköjään. Joku viiden, kuuden kilon kinkku on sen verran iso, että siitä valuu rasvaa pellille ja siitä uunin pinnoille. Itse olen joutunut joka kerta pyyhkimään uunin sisäpinnat.
Me käytetään paistopussia, koskaan ei oo tarvinnu kinkun takia uunia pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytin tätä listaa miehelle marraskuussa. Mitä näistä haluaa tänä vuonna? Kaikki on ok. Sanoin sitten, että hän saa valita niin monta hoidettavakseen kuin haluaa. Minä valitsen jäljellejäävistä yhtä monta.
Mikä tässä teidän puolustelijoiden mielestä antaa edes puolella sanalla ymmärtää että miehellä olisi ollut jotain mahdollisuutta valita jotain listan ulkopuolelta saati vastoin listan sisältöä?
Miksei mies tehnyt omaa listaa?
Kuka uskaltaisi esittää jotain listoja pirttihirmulle?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vuosien mittaan ja lasten aikuistuttua vähentänyt kaikkea kausipuuhaa. Vapun, pääsiäisen, uuden vuoden ja juhannuksen vietto ovat jo varsin minimaalisella tasolla, ja tänä vuonna en taida joulunkaan eteen montaa rikkaa ristiin panna.
Mies välillä haikeana muistelee menneitä hyviä aikoja, kun meillä vielä vietettiin juhlia, mutta mua ei jotenkin enää huvita. Saahan mies laittaa itse jos jotain juhlafiilistä haluaa. Mulle riittää hyvä kirja ja lasillinen kuohuvaa.
Sama täällä. Piti ihan ihmetellä miten paljon sitä jaksoi tehdä kaikkien juhlapäivien eteen, sitä ruuanlaiton ja leipomisen määrää. Mies jaksaa kysellä vappuna munkkien ja siman perään ja kaipailee voileipäkakkuja ja täytekakkuja, mutta kaikkea saa kaupasta. Ei ne ole yhtä hyviä kuin omatekemät, mutta kelpaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa ihan vapaasti ostaa ja käyttää. Mutta eikö teillä ikinä pestä uunia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytin tätä listaa miehelle marraskuussa. Mitä näistä haluaa tänä vuonna? Kaikki on ok. Sanoin sitten, että hän saa valita niin monta hoidettavakseen kuin haluaa. Minä valitsen jäljellejäävistä yhtä monta.
Mikä tässä teidän puolustelijoiden mielestä antaa edes puolella sanalla ymmärtää että miehellä olisi ollut jotain mahdollisuutta valita jotain listan ulkopuolelta saati vastoin listan sisältöä?
Miksei mies tehnyt omaa listaa?
Kuka uskaltaisi esittää jotain listoja pirttihirmulle?
Iso mies ja pelkää naisia 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta jouluaattona sitä mielummin on pesemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka paistaa kinkun jouluaattona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka paistaa kinkun jouluaattona?
No edellis iltana on ollut tapana paistaa niin, että se on illalla viimenen homma nostaa kylmään. Vielä hirveempää olis joutua yötä vasten pesupuuhiin. Olin näköjään mielikuvissanikin niin armollinen itselleni ja miehelle, että mielikuvituspesun saisi jättää seuraavaan päivään kun lapsetkin pitää pistää pesulle ja nukuttaa 😅
Huomenna haen ehkä kuusen kellarista ja paketoin lahjoja, jos viitsin.
Tänään vein kortit, kun parisuhteemme alettua sain jonkun mummopuuskan ja aloin niitä lähettämään.
Kaikki sukujen vainajat ovat satojen kilometrien päässä, samoin kuin sukulaiset.
Siivoan jos siltä tuntuu, ei tänne kukaan tule nurkkia nuohoamaan jouluna, sillä se kahdenkesken rentoutuminen on osa perinteitämme.
Ruoat ostetaan valmiina, jos edes jouluruokia tekee mieli.
Onneksi ollaan kumpikin allergisia yleisimmille joulukukille.
Puolisoni tekee raskasta työtä ja minä kevyempää, joten minä hoidan suurimman osan vähäisistä joulujärjestelyistä, se on suorastaan hauskaa vaihtelua arkeen.
Tällainen kahden miehen talous tuntuu olevan aika iisi, kun vertaa näihin Vauvan jokavuotisiin "raivosiivoan ja uhriudun" -joulualoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska aloittaja teki listan, eli hoiti ison osan ajattelutyöstä, on reilua, että mies tekee ainakin yhden asian enemmän kuin ap.
Voi ei. Palstamamma joutui käyttämään sitä ainoaa aivosoluaan muuhunkin kuin Temppareiden katsomiseen, olipa uuvuttavan raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa logiikkaa, jos uunia ei pestä jouluna, niin sitä ei pestä koskaan :D:D:D
Että joulu käy työstä, perusta majatalo.
Niin, eli miestä ei jouluhössötyksesi kiinnosta. Sinulla ilmeisesti on ongelma, miten ajattelit ratkaista?
Mahtaa AP viettää joulun yksin 😂
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa AP viettää joulun yksin 😂
Miksi viettäisi? Kun saa happaman murjottajan pois kotoa, voi vaikka kutsua vieraita. Vieraat tulee mielellään viettämään joulua, kun on jouluruokia pöytä täysi ja kodissa jouluista. Jos haluaa viettää joulun yksin, niin sekin on hyvä vaihtoehto.
Ne on siellä joka tapauksessa