Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suunnittelin miehelle työnjakolistaa jouluksi

Vierailija
09.12.2024 |

Listasin kaikki jouluun liittyvän mitä meillä on ollut tapana tehdä. Kuusen haku ja koristelu, joulukorttien kirjoittaminen ja lähettäminen, joulukukat isovanhemmille, kynttilät haudoille, joululiinat pöydille, riisipuuro ja sekahedelmäsoppa, piparit ja tortut, laatikot, kinkku, kalat, jouluvalot ulos, kauralyhde, jne jne.

Näytin tätä listaa miehelle marraskuussa. Mitä näistä haluaa tänä vuonna? Kaikki on ok. Sanoin sitten, että hän saa valita niin monta hoidettavakseen kuin haluaa. Minä valitsen jäljellejäävistä yhtä monta. Loput jää tekemättä. Ei ole vielä valinnut mitään. Saas nähdä laitetaanko joulua ollenkaan 

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi olettaa että käy jos toinen tekee listan ilman että osallistaa kumppaniaan sen laatimiseen?

Olisihan mies voinut sanoa, että minäpä teen oman listan ja esitän sen sinulle.

Vierailija
102/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan yhdessä, tehdään laatikot jne. yhdessä, minä leivon sen vähän mitä leivon, mies siistii leipomisen jälkeen keittiön ja duunaa leipomukset pakkaseen, ostan lahjat läheisille, maksan yhteiseltä tililtämme, meillä on rakkaus ja yhteiset lapset, rahat, talot, mökit, kaikki autot, irtaimisto, ihan kaikki. 

Normaalisti siivoamme joka torstai, työt lopetamme perjantaisin klo 13 ja siitä alkaa perheemme vapaa viikonloppu, joka on varattu kivoille jutuille. 

Miksi teette elämästänne helvetin listoineen ja tappeluineen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies sitten tehnyt niin?

Ratkaisunahan tässä tulee nyt olemaan, että myöskään ap ei tee mitään, vaan kyrsiintyy vapaamatkustajamieheen ja joulun jälkeen mies kirjoittaa Tinderprofiilia sinkkuna.

Mikä tuo joulumieltä vs. mitä on ollut tapana tehdä. Melkoinen ero.

Kun asiat esittää noin eri kanteilta niin intensiivi tekemiseen on myös hyvin erilainen.

Kenties miestä ei kiinnosta tavan vuoksi tehdä yhtään mitään.

Vierailija
104/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi olettaa että käy jos toinen tekee listan ilman että osallistaa kumppaniaan sen laatimiseen?

Miksi hänen olisi näin pitänyt tehdä jos ei koko joulu kiinnosta?

Vierailija
105/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies sitten tehnyt niin?

Ratkaisunahan tässä tulee nyt olemaan, että myöskään ap ei tee mitään, vaan kyrsiintyy vapaamatkustajamieheen ja joulun jälkeen mies kirjoittaa Tinderprofiilia sinkkuna.

Mikä tuo joulumieltä vs. mitä on ollut tapana tehdä. Melkoinen ero.

Kun asiat esittää noin eri kanteilta niin intensiivi tekemiseen on myös hyvin erilainen.

Kenties miestä ei kiinnosta tavan vuoksi tehdä yhtään mitään.

Jo aloituksessa lukee, että mies ei valinnut yhtään tehtävää eikä esittänyt mitään, joten siinä perheessä joulu on kuten tavallinen tiistai.

Vierailija
106/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kuitenkaan ole saanut missään vaiheessa sanottua, että joulu ei kiinnosta. Nythän siihen olisi ollut hyvä sauma, kun vaimo esitteli listansa. Mutta ei, mies sanoi "ok". Miksi vaimon pitäisi lukea miehen ajatuksia?

Vierailija
107/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mies suunnitteli ottaa vapauden, eli avioeron.

Miehillä se jääkin aina suunnittelun tasolle siihen saakka että löytyy toinen äiti.

Vierailija
108/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n tehtävä olisi osallistua miestä listan tekemiseen? Miksei mies osallistu itse oma-aloitteisesti? Ap:n listan sisältämiä asioita ei tarvinnut tehdä, ellei halua, ne olivat kokoelma mahdollisia jouluvalmisteluja. Ap kertoi, että mies voi tehdä näistä esimerkinomaisesti töistä mitä haluaa, mutta muistutti, että tekee itse vain yhtä monta kuin mieskin. Miehellä on ollut kaikki valta päättää, mitä tekee tai tekeekö kukaan mitään. Hän vain ei saa aikaiseksi nostaa peffaansa sohvalta. Mutta se ei haittaa, ap ei tee sitten myöskään mitään. Nyt jännitämme, että miten mies reagoi, kun huomaa, ettei kukaan ole tehnyt jouluksi yhtään mitään. Luultavasti alkaa kuulua ulinaa.

Vierailija
109/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus että ihmiset tekee joulusta vaikeaa itselle ja muille.

Jep, mietin samaa. Itse olen tosin melko etuoikeutetussa asemassa, kun minulla on ihana mies, joka mielellään leipoo pipareita, keittää riisipuuroa yms. mikä ei itseä niin kiinnosta, ja minä saan keskittyä korttien askarteluun. Suurin osa ap:n listan asioista hoidetaan yhdessä esim. kuusen haku, koristelut, jouluvalot ja laatikoiden teko. Ja nämä on kaikki meille mukavaa ajanvietettä, joita yhdessä tuumin mietitään ja toteutetaan, eikä mitään verenmaku suussa vääntämistä.

No miten stressitöntä joulu olisi sinusta, jos miehesi EI tekisi mitään kotitöitä? Mitä sinun hyödyttää kehua hommia tekemällä miehellä, kun ap:n koko ongelma on, että mies EI tee yhtään mitään. Voisitko hetkeksi eläytyä aloituksen tilanteeseen, jos kerran komn

Voisitko sinä ottaa pääsi pois berseestäsi ja huomioida, että sinulla on vain kaikesta valittavan apn sana. Ja jos mies on niin huono kuin ap vinkuu, niin miksi ihmeessä ap ei lähde kävelemään? Minä kyllä, jos olisin mies ja varsinkin jos vaimoni olisi apn kaltainen paskiainen, lähtisin kuusen hakuun eikä minua enää näkyisi, koskaan. 

Vierailija
110/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivotaan yhdessä, tehdään laatikot jne. yhdessä, minä leivon sen vähän mitä leivon, mies siistii leipomisen jälkeen keittiön ja duunaa leipomukset pakkaseen, ostan lahjat läheisille, maksan yhteiseltä tililtämme, meillä on rakkaus ja yhteiset lapset, rahat, talot, mökit, kaikki autot, irtaimisto, ihan kaikki. 

Normaalisti siivoamme joka torstai, työt lopetamme perjantaisin klo 13 ja siitä alkaa perheemme vapaa viikonloppu, joka on varattu kivoille jutuille. 

Koska se on yksi epätoivoinen keino saada mies osallistumaan yhtään mihinkään oman kodin asioihin. Hyvin harva mies on samanlainen kuin sinun miehesi eli Mies. Noita äidin pikkupoikia on suurin osa, työtä ja vastuuta vältteleviä viimeiseen saakka.

Vierailija
111/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se ap:n mies EI TEE YHTÄÄN MITÄÄN muuten. 

Mikä sinun ratkaisusi on siihen, kun mies ei koskaan tee mitään kotitöitä? Vaikka aiheesta olisi keskusteltu, jaettu kotityöt kummankin vastuulle ja mies olisi luvannut tehdä oman vastuun työnsä, mutta EI TEE KUITENKAAN?

Vierailija
112/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kuitenkaan ole saanut missään vaiheessa sanottua, että joulu ei kiinnosta. Nythän siihen olisi ollut hyvä sauma, kun vaimo esitteli listansa. Mutta ei, mies sanoi "ok". Miksi vaimon pitäisi lukea miehen ajatuksia?

Eiköhän jokainen tajua että avaus on ihan vaan provo. 

Vierailija
113/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin jo miehelle, että tänä vuonna en paista kinkkua. Enpä arvannut, mitä draamaa siitä on seurannut. Jostain syystä miehelle ei kelpaa se, että hän ostaa kaupasta valmiita kinkkusiivuja. Paistaakin saa, jos haluaa, mutta minä en sen eteen tee yhtään mitään. Sen sanoin, että uuni pitää pestä sen jälkeen, jos paistaa kinkun.

Vierailija
114/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen nauruun, te saakelin valittajaämmät listoinenne olette umpihulluja. Nainen olen minökin, fiksu sellainen, valitsin mieheni oikein, en ottanut ensimmäistä ääliöitä joka vastaa käveli. Ilmeisesti ette saa hyviä miehiä, kun moisiin jätteisiin olette tyytyneet. Nattikaa! 

Vierailija
115/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus että ihmiset tekee joulusta vaikeaa itselle ja muille.

Jep, mietin samaa. Itse olen tosin melko etuoikeutetussa asemassa, kun minulla on ihana mies, joka mielellään leipoo pipareita, keittää riisipuuroa yms. mikä ei itseä niin kiinnosta, ja minä saan keskittyä korttien askarteluun. Suurin osa ap:n listan asioista hoidetaan yhdessä esim. kuusen haku, koristelut, jouluvalot ja laatikoiden teko. Ja nämä on kaikki meille mukavaa ajanvietettä, joita yhdessä tuumin mietitään ja toteutetaan, eikä mitään verenmaku suussa vääntämistä.

No miten stressitöntä joulu olisi sinusta, jos miehesi EI tekisi mitään kotitöitä? Mitä sinun hyödyttää kehua hommia tekemällä miehellä, kun ap:n koko ongelma on, että mies EI tee yhtään mitään. Voisitko hetkeks

Niinhän tässä luultavasti käy, että ap ottaa eron, suurin osa eroista on naisten ottamia. Joulun jälkeen on eropiikki tilastoissa, eikä syy varmasti ole yllätys kenellekään.

Vierailija
116/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin jo miehelle, että tänä vuonna en paista kinkkua. Enpä arvannut, mitä draamaa siitä on seurannut. Jostain syystä miehelle ei kelpaa se, että hän ostaa kaupasta valmiita kinkkusiivuja. Paistaakin saa, jos haluaa, mutta minä en sen eteen tee yhtään mitään. Sen sanoin, että uuni pitää pestä sen jälkeen, jos paistaa kinkun.

Voi, oikein kateeksi käy kun noin vittumaisessa liitossa elätte. Varmaan ihanaa. 

Vierailija
117/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä paskaprovossa mies on muuten fiksu, mutta yksi jouluvalmistelu puuttuu: oma kämppä, jossa ei enää ikinä tarvitse nähdä yhtäkään av-mammaa! :)

Vierailija
118/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä listassa olisi voinut olla: ehdottomasti kumpikaan ei saa tehdä mitään. Ja se olisi ollut yhtä oikeutettua tai oikeuttamatonta kuin teidän mammeleiden hatusta keksimänne säännöt. Saatana!

Vierailija
119/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n tehtävä olisi osallistua miestä listan tekemiseen? Miksei mies osallistu itse oma-aloitteisesti? Ap:n listan sisältämiä asioita ei tarvinnut tehdä, ellei halua, ne olivat kokoelma mahdollisia jouluvalmisteluja. Ap kertoi, että mies voi tehdä näistä esimerkinomaisesti töistä mitä haluaa, mutta muistutti, että tekee itse vain yhtä monta kuin mieskin. Miehellä on ollut kaikki valta päättää, mitä tekee tai tekeekö kukaan mitään. Hän vain ei saa aikaiseksi nostaa peffaansa sohvalta. Mutta se ei haittaa, ap ei tee sitten myöskään mitään. Nyt jännitämme, että miten mies reagoi, kun huomaa, ettei kukaan ole tehnyt jouluksi yhtään mitään. Luultavasti alkaa kuulua ulinaa.

Ei kuulu, on ostanut hyvät juomat, tilaa muutaman pitsan ja nauttii, vielä kun saisi heitettyä helvettiin tuon valittajaämmän niin joulu on taatusti ikimuistoisen ihana. Mies on tehnyt valintansa, ei valinnut listalta kun ei listan juttuja tarvitse. 

Vierailija
120/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä paskaprovossa mies on muuten fiksu, mutta yksi jouluvalmistelu puuttuu: oma kämppä, jossa ei enää ikinä tarvitse nähdä yhtäkään av-mammaa! :)

Minusta sinkkuna on naisena hyvä olla, miestenkin kannattaisi opetella elämään itsekseen. Olisi myös hyvä, jos palstalle ei kukaan mies enää kirjoittaisi valitusviestejä siitä, miten naiset ovat liian nirsoja, kun eivät suostu suhteeseen heidän kanssaan.