Kela lähetti 32 200 kotitaloudelle muuttokehotuksen :(
Kommentit (438)
En tunne sääliä. Itse jouduin paskan miehen kanssa yhteen 90-luvulla työttömyyden ja asunnottomuuden takia. Nyt on muiden vuoro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy 32000 vuokra-asuntoa alle 450 euron kuukausivuokralla?
Monesta muuttotappiopaikkakunnasta löytyy. Itsekin olisin tyytyväinen jos saisin 450 euroa kuukaudessa tyhjillään olevasta 150-neliöisestä omakotitalosta vuokraa, nyt siitä ei ole kuin kuluja kun sijainti on hieman syrjässä vain 30 km lähimmästä taajamasta.
Kysyntä ja tarjonta estää tuon maalle muuttamisen, kun sisäänmuutto nostaa vuokria. Vastaavasti ulosmuutto laskee niitä. Saksassa ratkaistiin 30-luvulla sellaisilla yhteismajoitusparakeilla kaupunkien liika asumistiheys. Täällä Kelastapo vaan lähettelee kirjeitä. Mutta ajat voi koventua.
Voipi olla vaarallista, kun ei-kantasuomalaiset suuttuu muuttokehotuksesta
Paljonko muuten se hallituksen lupaama vuokrien alentuminen on tähän mennessä?
Se on pelkkä Ilmoitus että asumismoista korvataan jatkossa vain kuntakohtaiseen määrään, + 5% harkinnalla. Asumistaan saa jatkaa siellä missä haluaa, Kela ei ketään häädä.
Niin, kaverini sai puukosta, kun oli lastensuojelussa töissä ja kotiin ihan viikottain öisin häirikköpuheluita. Kotiosoite piti muuttaa salaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla vaarallista, kun ei-kantasuomalaiset suuttuu muuttokehotuksesta
Sitäpatsi, heidän kehottamisensahan on sitä r-sanaa!
Vierailija kirjoitti:
En tunne sääliä. Itse jouduin paskan miehen kanssa yhteen 90-luvulla työttömyyden ja asunnottomuuden takia. Nyt on muiden vuoro.
En mie vaan muista että ollessani ilman työtä ja asuntoa, olisi jokin pakottanut yhteen kenenkään kanssa?(kuppaaja en ole, mutta olenkin mies)
Eikä varmasti lähettänyt yhtäkään kirjettä loisiville tepsuttajille, kaikki kantiksille.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei pakota ketään muuttamaan. Se ei vain maksa asumistukea enään niin paljoa kuin aikaisemmin. Niiden ihmisten on maksettava itsekkin asumisestaan tai vaihtoehtoisesti voivat muuttaa asumaan sellaiseen asuntoon johon on varaa.
Mutta kela on byrokraattinen instanssi joka ei huomioi yhtään ihmisen elämän kokonaiskustannuksia esimerkiksi siitä että joutuu muuttamaan paikkaan jossa ei ole enää edullista kauppaa joutuu käyttämään väkisin julkisia ja asunnossa ei ole esimerkiksi kunnollista lämmitystä ja on lisäkuluja jotka Kela sitten maksaa laskua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä mies parkaa.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa
Ei suinkaan. Ei tarvitse muuttaa mihinkään jos maksaa itse vuokransa.
Ei muuten koske kuin kantasuomalaisia! Mamuille jaetaan tuplana se mikä suomijuntille.
Niin kela ei hyväksy enää liikaa asumiskuluja mutta erillisiä laskuja puolestaan maksetaan sitten vaikka kuinka paljon ja ne usein tulevat siitä että joutuu asumaan syrjäkylällä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää asua vaatimattomammin jos ei asumistaan maksa itse. Jos et halua maksajan määräilevän, kannattaa maksaa itse. Silloin saat olla aivan vapaasti.
Tulet jäämään jossain vaiheessa työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on pelkkä Ilmoitus että asumismoista korvataan jatkossa vain kuntakohtaiseen määrään, + 5% harkinnalla. Asumistaan saa jatkaa siellä missä haluaa, Kela ei ketään häädä.
Hallituksen fennostalinistisessa ja kertakaikkiaan fantastisessa hallitusohjelmassa käytetään tällaista hienovaraista vapaaehtoisuuteen perustuvaa pakkoa. Kissan saa syömään sinappia, jos sen sutii kissan pyllyyn, mutta lautaselta se ei sitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa
Voi voi kun sinun Kemissä olevaa perittyä homekämppää ei vuokraa ketään edes kelan määräyksestä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa
Ymmärsit väärin. Siis tuo ruikuttaminen on naurettavaa, kun joutuisi ottamaan itsestään vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa
Siis maksaa itse sen kuntakohtaisesta rajasta ylittävän osan itse, ja suurin osa kykenee tinkimään menoistaan sen verran.
Varmistaako kela että sellainen halvempi on myös saatavilla?
Jos ei, niin samaa luokkaa kuin käskisi levitoida!