Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pyysi lainaa, jotta saisi ostettua lapselleen 170 euron legopaketin joululahjaksi

Vierailija
08.12.2024 |

En tasan tarkkaan antanut lanttiakaan. Jos jumalauta persaukinen on ostamassa lapselle 170 euron legopaketin, niin jo on todellisuudentaju hukassa. Mistä näitä vatipäitä nykyään sikiää? Tuolla rahalla täyspäinen tiukalla budjetilla operoiva järjestäisi joulun useammalle hengelle.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös yhden pariskunnan, joka saattaa ostaa lapsille legoja sadoilla euroilla. Aivan älytöntä hommaa.

Hyvä jälleenmyyntiarvo. 

Vierailija
22/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös yhden pariskunnan, joka saattaa ostaa lapsille legoja sadoilla euroilla. Aivan älytöntä hommaa.

Jos heillä on siihen varaa, niin ei siinä mitään älytöntä, ihan kehittävä harrastus se on tehdä jotain muuta kuin tuijottaa ruutua. Mutta lainarahoilla ei ikinä pidä tuollaisiin lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoista tuli mieleeni, vaikka ei suoranaisesti ole tähän liittyvää, että ostin eilen lahjaksi jollekin lapselle Hopen joulupuusta talvitakin. Se oli mielestäni niin välttämätön toive, että uhrasin noin 150€ Reiman takkiin, vaikka en tosiaan ole kuin mediaanituloinen.

Sit tän lapsen alkkis/nisti/pelurivanhemmat myy sen viidellä kympillä eteenpäin ja rahat kurkusta alas, savuna ilmaan tai kertapanoksena johonkin rahapeliin. Siihen on syynsä, että päätyy noihin keräyksiin saamapuolelle. 

Vierailija
24/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön / keikkatyössä, tienaan alle tonnin kuukaudessa. Käytin 3-vuotiaani lahjoihin reilusti yli 200 euroa. Ei siinä ollut mitään "ökyjuttuja", muutama pehmolelu, yöpuku, nukketalo, liukuri ja kirja. Olisihan niitä lahjoja mukava saada halvemmalla mutta kun ei saa! Ostan mieluummin laatutavaraa kun ostan, en halua meille krääsää. 

Vierailija
25/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut myynnissä paljon Legoja eikä kukaan ole kiinnostunut. Ei Suomessa ole köyhiä.

Vierailija
26/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä tyyriit leegot. Ei tuollaisia saa edes hyvätuloisten lapset.

Minä maksoin 43e.

Hyvätuloisia ollaan mutta sain yli 40% alennusta ap hinnasta. Olen tyytyväinen! 

Vierailija
27/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoista tuli mieleeni, vaikka ei suoranaisesti ole tähän liittyvää, että ostin eilen lahjaksi jollekin lapselle Hopen joulupuusta talvitakin. Se oli mielestäni niin välttämätön toive, että uhrasin noin 150€ Reiman takkiin, vaikka en tosiaan ole kuin mediaanituloinen.

Varmasti on lapsi ja myös vanhempi onnellinen! Sinulla kultainen sydän. Mä olin joskus tosi tiukassa taloudellisessa tilanteessa just joulun aikaan. Jouduin hakemaan toimeentulotukeakin muutamana kuukautena. Pyysin hopesta apua. Toiveina lapsille oli luistimet ja toiselle lapselle baby born nukelle vaate ja kolmannelle lego dublo auto. Joku ihana oli ottanut lasteni laput joulupuusta ja poikani sai 170 euron luistimet ja toiselle lapselle oltiin ostettu 2 baby bornin vaatetta ja vielä baby bornin potta ja kolmas sai sen legoauton! Saatiin vielä elokuvalippuja 4 kpl. En voinut uskoa että on niin ihania ihmisiä että panostaa toisten lapsiin tuolla tavalla. Ne luistimet on itse asiassa vieläkin käytössä nyt tällä kuopuksella 😊 Ei olisi kyllä itsellä ollut noin kalliita luistimia varaa ostaa enkä ikinä odottanut noin kalliita lahjoja.

Ollaan nyt itse ostettu muutamana vuotena jollekin lapselle joululahja ja toivon että kaikki joilla kuusessa lappu on niin saisivat lahjat.

Vierailija
28/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä kalliit legot. Tosin itsekin panostan lasteni joululahjoihin ja kyllä niihin useampi satanen menee. Olen myös vähävarainen mutta ihan työelämässä ollaan. Meillä ei kalliita juttuja juuri ostella arjessa niin jouluna saa sitten toivoa kalliimpia lahjoja. Mulla neljä lasta niin kyllä sitä rahaa vaan menee 500-600 euroa lahjoihin. Mun ystävä aina arvostelee sitä että ostan kalliita joululahjoja ja "ei hällä vaan oo semmosia rahoja". Hän itse shoppailee kalliita vaatteita itselleen eli miten niihin sitten sitä rahaa on? Mä käytän rahat lapsiini mieluummin. Joskus olen jotakin joutunut osamaksulla ostamaan mutta yritän selvitä säästöillä.

Olisitko ap lainannut rahat jos ne olisi mennyt johonkin muuhun? Mitä sillä on väliä mihin rahat käyttää jos maksaa sovittuna aikana takaisin ja sinulla olisi ne rahat lainata eli itsellesi eli olisi tehnyt tiukkaa niitä lainata? Itse olisin l

No mitä se kenellekään kuuluu mihin lainatut rahat käyttää? Varsinkin jos rahat maksetaan takaisin. Tekeekö pankkikin karhunpalveluksia kun lainaa ihmisille rahaa milloin mihinkin mihin heillä ei sillä hetkellä olisi varaa?

Vierailija
29/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ostettu lapsille 200€ legopaketteja. Ja välillä taas olen löytänyt torista hyviä käytettyjä legoja ja olen ostanut niitä. kaikkiaan legoihin on meillä käytetty vuosien varrella noin 1500-3000€. Yhtään ei kaduta vaikka nyt legoikä ohi. Vietettiin noiden legojen parissa todella paljon hyvää aikaa. Nyt ne on varastossa hyvin säilöttynä odottamassa seuraavia rakentelijoita.

Käytännössä nuo Legot ovat auttaneet lapsistamme kahta opiskeluissa. Lapset oppivat rakentelemaan tekniikkalegoilla todella hienoja asioita. Jo alle 10 v iässä osasivat rakentaa legoista autoja ym joissa hyödynsivät tasauspyörästöjä, vaihdelaatikoita ym. 15v iässä rakentelivat jo oikeita autoja. Ja sekin lapsi joka ei kiinnostunut tekniikkalegoista vietti hauskoja aikoja legojen parissa ja nautti niistä. Varmasti niillä rakentelu auttaa kolmiulotteista hahmotusta, käden näppäryyttä, keskittymiskykyä harjoittaa ym.

Velaksi en ostaisi legoja mutta jos niihin on varaa niin miksipä ei

Vierailija
30/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se kenellekään kuuluu mihin lainatut rahat käyttää? Varsinkin jos rahat maksetaan takaisin. Tekeekö pankkikin karhunpalveluksia kun lainaa ihmisille rahaa milloin mihinkin mihin heillä ei sillä hetkellä olisi varaa?

Ai mielestäsi ei ole mitään eroa pyytääkö kaverisi lainaa koska hänellä ei ole rahaa ruokaan vai pyytääkö hän sitä lainaa koska haluaa ostaa uuden merkkilaukun? Ja kyllä, ei ehkä niinkään pankki mutta ainakin pikavippifirmat tekee hyvinkin pahoja karhunpalveluksia kun lainaavat ihmisille rahaa turhuuksiin ja aiheuttavat heidän ylivelkaantumisen.

Vierailija
31/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaveri olisi maksanut antamasi lainan takaisin?

Vierailija
32/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olishan se ollut hirveetä, jos köyhän perheen lapsi olis saanut niin kalliin lahjan.

Kun rikkaatkaan ei saa. 

Voi jeesus teitä vatipäitä..  

Juuri tuosta syystä köyhä pysyy köyhänä. Kun heille kuuluu kaikki, mitä keksitään haluta, vaikka sitten lainarahalla. Rikkaan lapsiparka ei saa kaikkea haluamaansa, kun vanhemmat puhuvat jostain tulevaisuudesta ja järkevästä rahankäytöstä.

Vierailija
33/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta legot ovat itse asiassa ihan hyvä sijoitus. Legot eivät ole mitään kertakäyttöleluja vaan kestävät isältä pojalle tai jopa isoisältä lapsenlapselle. Legoilla rakentaminen kehittää myös lapsen mielikuvitusta ja käden taitoja ja ovatpa jotkut arkkitehdit ja talojen rakentajat sanoneet ammatin valintansa lähteneen liikkeelle legoilla rakentelusta.  

Vierailija
34/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi nimittelet kaveriasi vatipääksi? Okei, hänen ei olisi kannattanut pyytää rahaa tuollaiseen, mutta silti. Lapset osaavat olla tosi vaativia. Toivottavasti kaverisi ymmärtää, että vähempi riittää. 

Vierailija
35/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut myynnissä paljon Legoja eikä kukaan ole kiinnostunut. Ei Suomessa ole köyhiä.

En mä ainakaan ostaisi käytettynä koottavaa mitään Lego-sarjan tuotetta koska kuka takaa kaikkien tarvittavien palojen olevan varmasti tallessa. Sama koskee osaltani myös palapelejä. Siksi hankin Legot ja palapelit lahjaksi aina uutena.

Vierailija
36/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olishan se ollut hirveetä, jos köyhän perheen lapsi olis saanut niin kalliin lahjan.

Kun rikkaatkaan ei saa. 

Voi jeesus teitä vatipäitä..  

Saahan ne köyhienkin lapset, jos vanhempansa omilla rahoillaan kustantaa.

Vierailija
37/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ostettu lapsille 200€ legopaketteja. Ja välillä taas olen löytänyt torista hyviä käytettyjä legoja ja olen ostanut niitä. kaikkiaan legoihin on meillä käytetty vuosien varrella noin 1500-3000€. Yhtään ei kaduta vaikka nyt legoikä ohi. Vietettiin noiden legojen parissa todella paljon hyvää aikaa. Nyt ne on varastossa hyvin säilöttynä odottamassa seuraavia rakentelijoita.

Käytännössä nuo Legot ovat auttaneet lapsistamme kahta opiskeluissa. Lapset oppivat rakentelemaan tekniikkalegoilla todella hienoja asioita. Jo alle 10 v iässä osasivat rakentaa legoista autoja ym joissa hyödynsivät tasauspyörästöjä, vaihdelaatikoita ym. 15v iässä rakentelivat jo oikeita autoja. Ja sekin lapsi joka ei kiinnostunut tekniikkalegoista vietti hauskoja aikoja legojen parissa ja nautti niistä. Varmasti niillä rakentelu auttaa kolmiulotteista hahmotusta, käden näppäryyttä, keskittymiskykyä harjoittaa ym.

Niin se minunkin ystävä kehui oman lapsensa maasta taivaisiin, että kuinka se on taitava rakentamaan tekniikkalegoja. Nyt lapsi tarvitsee yläkouluiässä erityisopetusta eikä selviä normiluokalla. Nuo legot ja niiden rakentelut nyt ei kerro lapsen todellisesta tulevaisuudesta vielä yhtään mitään.

Vierailija
38/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähemmälläkin saa leegoja

Vierailija
39/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaksi en ostaisi legoja mutt

Miten niin legoikä on ohi? Nyt on paljon +18v pakettejakin, arkkitehtuuria, autoja jne

Vierailija
40/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähemmälläkin saa leegoja

Andy McCoyn leegotkin kustansi joku muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme