Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pyysi lainaa, jotta saisi ostettua lapselleen 170 euron legopaketin joululahjaksi

Vierailija
08.12.2024 |

En tasan tarkkaan antanut lanttiakaan. Jos jumalauta persaukinen on ostamassa lapselle 170 euron legopaketin, niin jo on todellisuudentaju hukassa. Mistä näitä vatipäitä nykyään sikiää? Tuolla rahalla täyspäinen tiukalla budjetilla operoiva järjestäisi joulun useammalle hengelle.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä tyyriit leegot. Ei tuollaisia saa edes hyvätuloisten lapset.

Vierailija
2/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös yhden pariskunnan, joka saattaa ostaa lapsille legoja sadoilla euroilla. Aivan älytöntä hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun et lainannut, pilalle hemmoteltu pentu.

Vierailija
4/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisihan nekin tietysti voinut polttaa ja ryypätä niinkuin oikeat köyhät tekee. Vai?

Vierailija
5/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton hintaisen ostin itselleni lahjaksi, ei tarvinnu lainoja anella

Vierailija
6/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisihan nekin tietysti voinut polttaa ja ryypätä niinkuin oikeat köyhät tekee. Vai?

Se olisi ostanut parinkympin legopaketin, ja loppurahat omaan käyttöön.

Vierailija
7/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla köyhilläkään ole sinun tavat.

Vierailija
8/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa varmaan enemmän kuin AndyMacCoyn leegot

Vierailija
9/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun köyhät!

Vierailija
10/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita ihmisiä meillä täällä suomessa.

Vierailija
11/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olishan se ollut hirveetä, jos köyhän perheen lapsi olis saanut niin kalliin lahjan.

Kun rikkaatkaan ei saa. 

Voi jeesus teitä vatipäitä..  

Vierailija
12/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä kalliit legot. Tosin itsekin panostan lasteni joululahjoihin ja kyllä niihin useampi satanen menee. Olen myös vähävarainen mutta ihan työelämässä ollaan. Meillä ei kalliita juttuja juuri ostella arjessa niin jouluna saa sitten toivoa kalliimpia lahjoja. Mulla neljä lasta niin kyllä sitä rahaa vaan menee 500-600 euroa lahjoihin. Mun ystävä aina arvostelee sitä että ostan kalliita joululahjoja ja "ei hällä vaan oo semmosia rahoja". Hän itse shoppailee kalliita vaatteita itselleen eli miten niihin sitten sitä rahaa on? Mä käytän rahat lapsiini mieluummin. Joskus olen jotakin joutunut osamaksulla ostamaan mutta yritän selvitä säästöillä.

Olisitko ap lainannut rahat jos ne olisi mennyt johonkin muuhun? Mitä sillä on väliä mihin rahat käyttää jos maksaa sovittuna aikana takaisin ja sinulla olisi ne rahat lainata eli itsellesi eli olisi tehnyt tiukkaa niitä lainata? Itse olisin lainannut jos lainaaja olisi luotettava ja tietäisin että saan rahani varmasti takaisin ja olisi mistä lainata. Joulu se on vähävaraistenkin lapsilla ja ihanaa että saavat joskus hekin jotakin kallista ja sellaista mitä toivovat.

Vierailija
13/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä oli AP n versio.. emme ole kuulleet tämän toisen versiota joten suut suppuun.

Vierailija
14/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun köyhät. Niille kuuluu 5 euron arvoinen lahja eikä mitään kallista.

Vierailija
15/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä maksaisi legoista enemmän kuin 50e, koska sillä saa jo ison paketin ja ihan jokaisesta ikäluokasta löytyy niitä edullisempia vaihtoehtoja myös. 

Vierailija
16/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä tyyriit leegot. Ei tuollaisia saa edes hyvätuloisten lapset.

Mä ostin omalleni 145 € paketin, ovh 179 € eli säästin sentään muutaman kympin Black Fridayssa

Vierailija
17/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoista tuli mieleeni, vaikka ei suoranaisesti ole tähän liittyvää, että ostin eilen lahjaksi jollekin lapselle Hopen joulupuusta talvitakin. Se oli mielestäni niin välttämätön toive, että uhrasin noin 150€ Reiman takkiin, vaikka en tosiaan ole kuin mediaanituloinen.

Vierailija
18/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä maksaisi legoista enemmän kuin 50e, koska sillä saa jo ison paketin ja ihan jokaisesta ikäluokasta löytyy niitä edullisempia vaihtoehtoja myös. 

Jotkut harrastaa legoja. Mä ostin mun 7 vuotiaalle 130 euron legopaketin kun siitä haaveillut. Hän on tosi taitava rakentaja eikä ne pikkupaketit tuo tarpeeksi haastetta kun on tosi taitava rakentaja. Eli mikä on tärkeää kenellekin. Sinä varmaan käytät rahaa sellaiseen mihin taas joku muu ei uhrasi latiakaan.

Vierailija
19/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata alennusmyyntejä ja käytettynä! Legopaketteja voi saada joskus isoissakin alennuksissa. Me ollaan joskus ostettu joulun jälkeen esim. cittarista lapsille aikoinaan 50% alennuksella. Se on paljon noissa isoissa kalliissa technics lego sarjoissa!

Vierailija
20/92 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä kalliit legot. Tosin itsekin panostan lasteni joululahjoihin ja kyllä niihin useampi satanen menee. Olen myös vähävarainen mutta ihan työelämässä ollaan. Meillä ei kalliita juttuja juuri ostella arjessa niin jouluna saa sitten toivoa kalliimpia lahjoja. Mulla neljä lasta niin kyllä sitä rahaa vaan menee 500-600 euroa lahjoihin. Mun ystävä aina arvostelee sitä että ostan kalliita joululahjoja ja "ei hällä vaan oo semmosia rahoja". Hän itse shoppailee kalliita vaatteita itselleen eli miten niihin sitten sitä rahaa on? Mä käytän rahat lapsiini mieluummin. Joskus olen jotakin joutunut osamaksulla ostamaan mutta yritän selvitä säästöillä.

Olisitko ap lainannut rahat jos ne olisi mennyt johonkin muuhun? Mitä sillä on väliä mihin rahat käyttää jos maksaa sovittuna aikana takaisin ja sinulla olisi ne rahat lainata eli itsellesi eli olisi tehnyt tiukkaa niitä lainata? Itse olisin lainannut jos lainaaja olisi luotettava ja tietäisin

Teet aika karhunpalveluksen ystävällesi, jos lainaat hänelle rahaa johonkin turhaan johon tiedät että hänellä ei oikeasti olisi varaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi