Vuoroviikkoäidin kumppanina
Tiesin kyllä, että lapset ovat naiselle elämän tärkeimmät ihmiset, mutta en arvannut, miten koville se minulla ottaa huomata, että olen naisen prioriteettilistalla aika kaukana kärjestä. Lapsiviikoilla en juuri koskaan näe naista ja yhteydenpitokin hoidetaan viestein. Kohta puoli vuotta tapailtu, mutta lapset eivät edes tiedä, että äidillään on miesystävä. Välillä tuntuu kuin olisi salasuhteessa. Silloin kun lapset ovat isällään, suhteemme tuntuu ihan hyvältä.
Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia?
T. Kakkosviulun soittaja
Kommentit (171)
Kaikkien ydinperheiden lapset ovat toivoneet pienestä asti vanhempien eroa. Siksi arvokulahtaneet 1950-lukuiset ydinperheet romukoppaan. Koska muunlaisia ydinperheitä ei ole. Erotkaa ihmiset erotkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien ydinperheiden lapset ovat toivoneet pienestä asti vanhempien eroa. Siksi arvokulahtaneet 1950-lukuiset ydinperheet romukoppaan. Koska muunlaisia ydinperheitä ei ole. Erotkaa ihmiset erotkaa.
Minä toivoin vanhempieni eroa ekan kerran varmaan 7-vuotiaana, sen jälkeen säännöllisin väliajoin. Ei elämä ydinperheessä todellakaan ole aina lapsillekaan se paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoin vanhempieni eroa ekan kerran varmaan 7-vuotiaana, sen jälkeen säännöllisin väliajoin. Ei elämä ydinperheessä todellakaan ole aina lapsillekaan se paras vaihtoehto.
Missä niin on sanottu? Vanhempien on aina paras vaihtoehto. Etkö jo ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sitä ilmeisesti yrität tuoda esiin tuolla erotkaa erotkaa ja harrastakaa pätkäsuhteita -spämmilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sitä ilmeisesti yrität tuoda esiin tuolla erotkaa erotkaa ja harrastakaa pätkäsuhteita -spämmilläsi.
Vain vapauteen, intohimoon ja kuplivaan tunteeseen perustuvat vaihtuvat suhteet antavat ainoan oikean mallin lapsille. Perinteinen monogaminen parisuhde on aina kylmä. Ja siksi se on huono malli lapsille.
En ymmärrä mikä apn vikana on kun tuohan on just parasta että saa paneskella joka toinen viikko eikä tarvi kattoa niitä lapsia missää vaiheessa.
Kyllä me ainakin nähtiin naisen lapsiviikoilla säännöllisesti, vaikkei minua oltukaan vielä esitelty teineille. Käytiin esim. yhdessä metsälenkeillä ja autoajeluilla, sekä pantiin tietysti aina näillä reissuillamme myös. Teinit olivat joko kotona tai menoissaan, ja äitinsä koko ajan tavoitettavissa puhelun päässä. Nainen sitä oma-aloitteisesti ehdotti, että näkisimme myös hänen lapsiviikkoina, koska kaipasi aikuista seuraa säännöllisesti. Ja kyllä me myös juteltiin paljon, eikä vaan pantu. ;)
Eli keskustelkaa rohkeasti jos toiveenne eivät parisuhteissa viikkovanhempien kanssa kohtaa. Kyllä hätä keinot keksii, että pääsette näkemään tavalla tai toisella..
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä apn vikana on kun tuohan on just parasta että saa paneskella joka toinen viikko eikä tarvi kattoa niitä lapsia missää vaiheessa.
Näinpä. Ja kun hommaa vielä toisen naisen, jolla on vastaavasti samalla viikolla lapsivapaat, niin saa paneskella toista naista. Olen VARMA, että joku on jo tämän keksinyt! :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ainakin nähtiin naisen lapsiviikoilla säännöllisesti, vaikkei minua oltukaan vielä esitelty teineille. Käytiin esim. yhdessä metsälenkeillä ja autoajeluilla, sekä pantiin tietysti aina näillä reissuillamme myös. Teinit olivat joko kotona tai menoissaan, ja äitinsä koko ajan tavoitettavissa puhelun päässä. Nainen sitä oma-aloitteisesti ehdotti, että näkisimme myös hänen lapsiviikkoina, koska kaipasi aikuista seuraa säännöllisesti. Ja kyllä me myös juteltiin paljon, eikä vaan pantu. ;)
Eli keskustelkaa rohkeasti jos toiveenne eivät parisuhteissa viikkovanhempien kanssa kohtaa. Kyllä hätä keinot keksii, että pääsette näkemään tavalla tai toisella..
Tämä on meillä ainakin pyrkimyksenä silloin, kun on mahdollisuuksien rajoissa. Aina ei ole, koska töitä on välillä muutoinkin kuin 8-16 välillä ja sitten on tietysti kaikkea muuta menoa ja velvollisuuksia, joista ei aina voi tinkiä.
M52 & N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on meillä ainakin pyrkimyksenä silloin, kun on mahdollisuuksien rajoissa. Aina ei ole, koska töitä on välillä muutoinkin kuin 8-16 välillä ja sitten on tietysti kaikkea muuta menoa ja velvollisuuksia, joista ei aina voi tinkiä.
M52 & N48
Ei kait ton ikäsellä enää ole kotona asuvia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ex miesystävän kanssa 8 v, eikä hän koskaan esitellyt aikuista tytärtään, vaikka olisi ollut mahdollista, koska asuvat lähekkäin. Esim. synttäreillä kävin eri päivänä hänellä kuin tytär ja muut läheiset.
Miksi ihmeessä tyydyit tuollaiseen suhteeseen?
@71 jaa 48-vuotiaalla ei kotona asuvia lapsia? Mä oon 45v ja lapset ovat 4-12v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ex miesystävän kanssa 8 v, eikä hän koskaan esitellyt aikuista tytärtään, vaikka olisi ollut mahdollista, koska asuvat lähekkäin. Esim. synttäreillä kävin eri päivänä hänellä kuin tytär ja muut läheiset.
Miksi ihmeessä tyydyit tuollaiseen suhteeseen?
Koskaan ei pidä tyytyä jos vähänkin tuntuu siltä. Siksi pitää heti erota. Rakkausihmisen voi aina vaihtaa lennosta intohimoisempaan.
Vierailija kirjoitti:
@71 jaa 48-vuotiaalla ei kotona asuvia lapsia? Mä oon 45v ja lapset ovat 4-12v.
No myöhää oot ollu liikkeellä. Ite oon 41 ja kohta lähtee vika omilleen, sitten vapaus koittaa.
Noin se menee! Aikuisen miehen pitää hiippailla ja piileskelmä naisen lapsilta.
Itse uusperheessä lapsuuden eläneenä olen päättänyt, että jos ero tulee, en esittele lapsilleni yhtäkään seurustelukumppania. Se on lapsille epämiellyttävää, kun vanhempi raahaa kotiin ulkopuolisen ihmisen, jonka kanssa oma koti pitäisi jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin se menee! Aikuisen miehen pitää hiippailla ja piileskelmä naisen lapsilta.
Kaipa se on naisen syyllisyyden ja häpeän vuoksi koska rikkonut perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinperhe ja uusperhe ei onneksi ole ainoat vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kivaa viikko vetää käteen. Toki aloittaja vois ottaa toisen naisen vuoroviikolle.
Ei mitään mystisiä keskiteitä, kompromisseja tai tasapainoa. Vaan ero. Se ratkaisee kaiken. Aina ja kaikissa tilanteissa.