Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaalainen perheenisä julkaisi videon kodistaan somekansa kauhistui (kauhistuitko?)

Vierailija
08.12.2024 |

Minä kauhistuin lähinnä tuota olohuonekeittiö-comboa, miten epäkäytännöllinen se on ja valitettavan yleinen nykyään. En voi ymmärtää että joku oikeasti tuollaiseen ratkaisuun on tyytyväinen, ainakaan jos perheessä on yhtään enempää jäseniä kuin 2 aikuista. Joo, jos tilaa on joku kolme kertaa enemmän kuin tuossa tilassa niin sitten ehkä, mutta muuten ei kiitos. 

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vain YKSI lapsi, ja tuota sotkua selitellään lapsen leluilla???

Vierailija
102/172 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala sotku. Meillä 3 lasta eikä koskaan oo tuollaista sotkua ollut. Nää on toki varmaan aika pitkälle luonne juttuja. Itse oon pikkutarkka ja vihaan epäjärjestystä. En oo mikään pedantti mut tykkään et kotona on siistiä.

Minun on todella vaikea uskoa tätä. Siivoan jatkuvasti, mutta silti esim. kun me vanhemmat satumme olemaan flunssassa, niin helposti koti sotkeutuu kolmen pienen lapsen kanssa. 

En usko, että teillä ei ole koskaan ollut tuollaista sotkua. Ihan varmasti on ollut. Ja jos olisit niin ahkera siivooja kuin väität, ymmärtäisit että tuon kodin siivoaa parissa tunnissa siistiin kuntoon. Eli todennäköisesti sinulla ei ole kolmea lasta ja kotonasi käy siivooja. Muutoin et puhuisi noin höpöjä.

Siis tuota ei todellakaan siivota _kunnolla_ parissa tunnissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että jos asuntoa oli vaikea saada myytyä, niin tuo tavarapaljous on voinut vaikuttaa. Ymmärrän, että myyntikuvia varten on varmasti siivottu, mutta ei ne tavarat mihinkään häviä. Mielikuvilla on asuntokaupassa järkyttävän iso vaikutus. Jos ostajaehdokkaalle tulee tunne ettei mahdu edes hengittämään, niin kauppoja ei synny.

Vierailija
104/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epämiellyttävän näköistä. Lapsiperheet ostaa liian ison kodin ja sitten alkaa tavaran hamstraus. Tässä on arjen hallinta menetetty. Unohtakaa omakotitalon rakentaminen, muuttakaa pienempään. Käyttäkää säästyneet rahay siivoojan palkkaamiseen.

Vierailija
105/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tuolla sekaista, mutta eihän se mitään kerro. Omassa lapsuudenkodissa oli aina todella siistiä, mutta ei mun lapsuus silti ollut kovin onnellinen. Se äidin neuroottinen puunaus oli poissa monesta muusta. Joillakin kavereilla oli yhtä sotkuista kuin tuolla eikä se oikeastaan haitannut mua yhtään.

Nyt itsellä taapero ja vauva ja koti on kyllä aika sotkuinen välillä. Se rassaa, mutta usein täytyy silti valita taaperon kanssa leikkiminen vaikka olisi vihdoin mahdollisuus siivota. Uskon, että se on lapselle kuitenkin tärkeämpää loppupeleissä. 

Vierailija
106/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kakaroita, niin eihn tuo mikään paha edes ollut, olen nähnyt pahempaakin

Vierailija
107/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauhistunut, vaikka olen kova siivoamaan.

Tuossa asunnossa oli hieman sotkuista, mutta ei likaista. 

Likainen ja törkyinen koti olisi kauhistus, ei sekaisuus.

Vierailija
108/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua sotkut ihmetytä mutta ihmetyttää nuo joissain ikkunoissa olevat pahvit tms? Ok, koti on Vantaalla eli naapurit on ihan vieressä, mutta eikö sälekaihtimet riitä yksityisyyttä varten?

Vierailija
109/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumankauta että on törkyistä!

Meillä on neljä pientä lasta, eikä koskaan noin sotkuista. Minkälaisen mallin se antaa lapsille, kun eletään tolleen? Paskat vaan jätetään lojumaan, kai ne joku siitä siivoo...

M42

Kuka teillä siivoo M 42, akkasiko?

Meillä on tapana puhua toisistamme kunnioittavasti. Ketään akkaa meillä ei asu. Meillä siivoaa kaikki, lapsista lähtien. Kun sotkut siivoaa heti kun sitä syntyy, ei koskaan muodostu tuollaista kaaosta.

M42

Eli teillä ei taaperokaan saa poistua omasta huoneestaan kesken leikin? Tiedän paljon tällaisia vanhempia jotka haukankatseella seuraavat pari vuotiaan leikkiä ja heti kun poistuu leikin ääreltä alkaa tiukka komento: "jos lopetit leikkimisen, kerää lelut heti pois". Leluja ei saa edes tuoda ulos omasta huoneesta koska sisustus kärsii. Leikkiminen keskeytyy monta kertaa päivässä. Ei kehitä lapsen luovuutta yhtään eikä leikin jatkuvuutta. Onneksi omat lapsenlapset saa leikkiä vapaasti, ovatkin rentoja luovia pikkuihmisiä eikä syntymästä saakka kuritettu tottelijoiksi ja syrjäytetty omaan huoneeseen yksin.

Vierailija
110/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun järkkää tavarat paikoilleen, niin ihan perus nätti uudehko nuoren perheen koti. Meillä ei ihan tuollaista olisi koskaan, koska mies ei kestä jos tavaroita on väärissä paikoissa. Jos olen yksin kotona viikonlopun, niin alkaa olla jo sunnuntaina katos ennen kuin ryhdistäydyn. 

Itse en tykkää kaksitaso-ratkaisusta noin pienissä neliöissä ja vaikka periaatteessa avokeittiöistä tykkäänkin, niin tässä ei käytännössä olohuonetta oikein ollutkaan. 

Vierailija
111/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut koskaan noin sotkuista. Vaikka olen suht laiska siivoamaan, niin en päästänyt kotiamme koskaan tuon näköiseksi. En olisi itse kestänyt olla tuommosessa sekamelskassa.

Vierailija
112/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää missä päin Vantaata maksaa noin pieni asunto ILMAN tonttia 300'000 (?)

Vierailija
113/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapsiperheen ulko-ovi oli kerran sepposen selällään kun kuljin ohi ja se oli täynnä tavaraa kuin turusen pyssy. En voi ymmärtää tuollaista tavaramäärää. Miten ihmiset pystyy edes olemaan siellä? Mä en kestäisi.

Vierailija
114/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumankauta että on törkyistä!

Meillä on neljä pientä lasta, eikä koskaan noin sotkuista. Minkälaisen mallin se antaa lapsille, kun eletään tolleen? Paskat vaan jätetään lojumaan, kai ne joku siitä siivoo...

M42

Kuka teillä siivoo M 42, akkasiko?

Meillä on tapana puhua toisistamme kunnioittavasti. Ketään akkaa meillä ei asu. Meillä siivoaa kaikki, lapsista lähtien. Kun sotkut siivoaa heti kun sitä syntyy, ei koskaan muodostu tuollaista kaaosta.

M42

Eli teillä ei taaperokaan saa poistua omasta huoneestaan kesken leikin? Tiedän paljon tällaisia vanhempia jotka haukankatseella seuraavat pari vuotiaan leikkiä ja heti kun poistuu leikin ääreltä alkaa tiukka komento: "jos lopetit leikkimisen, kerää lelu

Riittää kun siivotaan kerran päivässä kaikki pois.

Toki jos vaikka palapelin teko loppuu kesken eikä sitä jatketa kamat kerätään HETI laatikkoon ja viedään kaappiin eikä jätetä varmuuden vuoksi levälleen pitkin huonetta.

Kyllä meillä sanotaan useinkin että viepä tuo lelu paikoilleen jos et enää leiki sillä!? Ihan normaalia

Vierailija
115/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli iltap...... skan trolli video. Kaikkea ihmiset uskoo. Klikkauksia, klikkauksia haetaan. IS on roskalehti. 

Vierailija
116/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tuolla on niin hirveästi tavaraa lattioilla lojumassa? Sehän on iso osa tuota sotkuisuuden vaikutelmaa. Järjetön määrä vaatteita, kasseja, epämääräisiä nyssyköitä joka puolella. Vanhempien makuuhuoneen lattialla alusvaatteet tms!

Meillä ei ole lattioilla mitään tavaraa, ei varsinkaan vaatteita, niin että ne on vain pudotettu siihen ajatuksena että nostanpa joskus. 

Vierailija
117/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin. Meitä oli kolme lasta ja kaksi työssäkäyvää huoltajaa eikä ikinä ollu koti tollasessa kunnossa. Veljen koti (kaksi lasta, molemmat vanhemmat töissä) oli joskus "mun silmään" kaaoksessa (en sanonut heille mitään, kun ei se asia mulle kuulu), mutta sekin oli siisti ton rinnalla. Toi näyttää enemmän sellasten kodilta keillä on elämänhallinta hukassa.

Vierailija
118/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyasunnoissa on liian vähän kaappeja. Vessa ei ole pyykkikaappeja, makuuhuoneeseen ei mahdu kaappeja jos haluaa parisängyn ja eteisen kaapit puuttuvat kokonaan. 

Vierailija
119/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tehdyn oloinen epäsiisteys, kun täyspuhtaalla lattialla irtotavaroita vain ja kaikki pinnat tahrattomia ja pölyttömiä.

Todennäköisesti tavallisen siistiä väkeä, uskon.

Vierailija
120/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on eri siisteyskäsitykset. Jos nuo itse tuolla viihtyvät niin kivat heille. Voihan perheessä olla aikuisilla adhd tai sairautta, mikä vaikuttaa tilanteeseen.

Mun veljelläkin on aina TODELLA sotkuista, mutta ei kyllä noin siivotonta. Niillä on toinen työnarkomaani ja toinen adhd ja lapset on kasvaneet (ei ehkä niinkään kasvatettu) siinä sivussa. Ja se näkyy. 

Meillä on yksi vilkas kolmevuotias ja mulla on ADHD eikä meillä ikinä näytä tuolta. Siivotaan miehen kanssa yhdessä ja otetaan poikakin mukaan siivoukseen, joten miehelle ei voi antaa tässä tapauksessa kunniaa. Se meidän kolmevuotiaskin osaa viedä vaatteet pyykkiin ja lelut omaan huoneeseen. Yleensä se tietysti vaatii sen, että antaa ne likaiset vaatteet käteen ja sanoo, että vie ne pyykkikoriin, mutta kylle ne yleensä sinne silloin päätyvät.

Ei sitä ADHD:ta voi oikeasti aina kaikesta syyttää.