Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaalainen perheenisä julkaisi videon kodistaan somekansa kauhistui (kauhistuitko?)

Vierailija
08.12.2024 |

Minä kauhistuin lähinnä tuota olohuonekeittiö-comboa, miten epäkäytännöllinen se on ja valitettavan yleinen nykyään. En voi ymmärtää että joku oikeasti tuollaiseen ratkaisuun on tyytyväinen, ainakaan jos perheessä on yhtään enempää jäseniä kuin 2 aikuista. Joo, jos tilaa on joku kolme kertaa enemmän kuin tuossa tilassa niin sitten ehkä, mutta muuten ei kiitos. 

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti koti on kaikkien etu. On meilläkin toisinaan läävämäistä (tosin harvemmin nyt, kun lapset isompia), enkä sinänsä ihmettele/tuomitse. Mutta olisin kyllä suuttunut ukolleni, jos olisi julkaissut videon alennustilasta kaiken kansan kommentoitavaksi.

Vierailija
122/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolla ovat kaikki huoneet yhtäaikaa tuossa kunnossa, niin melkoinen possula on. Sen ymmärtää helposti, että joku paikka voi hetkellisesti päästä sotkuun, mutta ainakaan itse en tuollaista huushollia pystyisi katselemaan.  On kokemusta kaksilapsisesta perheestä, jossa molemmat käytiin töissä ja mies matkusti paljon töiden vuoksi.

Ehkä tuo on tavallista jos vanhemmat ovat epäjärjestelmällisiä eikä sotku haittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kotinsa nazzzt kauhistelee kun

a) kotona on tavaraa

b) tavarat ei ole 99.9999% ajasta niille varatussa paikassa vaan esim. lelut käytössä tai työhuoneessakin kamat levällään.

Vierailija
124/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video on myöskin provosoiva ja hyvin näkyy uppoavan.

Ihmiset on tyhmiä!

Vierailija
125/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkuista mut onneks ei ole mun koti.

Vierailija
126/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kotinsa nazzzt kauhistelee kun

a) kotona on tavaraa

b) tavarat ei ole 99.9999% ajasta niille varatussa paikassa vaan esim. lelut käytössä tai työhuoneessakin kamat levällään.

Ei tarvitse nazzzz vaikka ei viihdykään sotkussa.  Sottapelle mielellään alkaa heti nimitellä.

Vierailija
127/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita siellä täällä, mutta vaikuttaisi puhtaalta kodilta. Mikäpä tuossa. Ihan pesussettiä lapsiperheessä. Nyt lasten aikuistuttua ja muutettua omilleen on siistimpää - myös heidän kodeissa. Oletan, että malli heillä muuttuu, jos perheellistyvät. 

Vierailija
128/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karsee sotku. En vois asuu tollasen sotkun keskellä

Vierailija
129/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen nainen on lähtenyt toissapäivänä työreissuun. Nainen ei ole siivonnut lähtiessään, vaan olettanut, että mies laittaa tiskit koneeseen, siistii ruokailun jälkeen pöydät ja hoitaa pyykkihuollon. Mies tekee ne sitten kun viitsii.  Nyt huomasi, että nainen tulee kohta kotiin ja lapsi pitää syöttää. 

Vierailija
130/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumankauta että on törkyistä!

Meillä on neljä pientä lasta, eikä koskaan noin sotkuista. Minkälaisen mallin se antaa lapsille, kun eletään tolleen? Paskat vaan jätetään lojumaan, kai ne joku siitä siivoo...

M42

Kuka teillä siivoaa? Kuka on pienten lasten kanssa kotona? Vai ovatko lapset päiväkodissa? Eihän ne silloin paljon ehdi kotona sotkeakaan. 

Mä olen huomannut että siivota täytyy oikeasti tauotta (laittaa tavaroita pois, tehdä ruokaa, siivota ruokailun jäljet, laittaa taas tavaroita pois...) jos haluaa että on koko ajan siistiä. Ehkä siihen ei kaikilla ole aikaa. Ehkä on etäpalaveri omalla koneella tai joku muu juttu, että täytyy tunti olla siivoamatta. Vilkkaiden lasten kanssa näyttää sen jälkeen juuri tuolta. 

Vierailija
131/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epämiellyttävän näköistä. Lapsiperheet ostaa liian ison kodin ja sitten alkaa tavaran hamstraus. Tässä on arjen hallinta menetetty. Unohtakaa omakotitalon rakentaminen, muuttakaa pienempään. Käyttäkää säästyneet rahay siivoojan palkkaamiseen.

Meillä näyttäisi tuolta, jos on 1,5 päivää siivoamatta ja laittamatta lasten tavaroita paikoilleen. 

En sanoisi vielä "arjen hallinta menetetty", jos on pari päivää siivoamatta. Voi olla vaikka mikä syy, ettei ihan kaikkea kotona ehdi. 

Meillä esim imuroidaan 2-3 kertaa viikossa. Tavaroita laitan paikalleen päivittäin. Samoin tiskejä, pyykkejä, päivittäin. Ihmiset ei tunnu oikeasti miettivän miten paljon käyttävät aikaa kotitöihin, miten paljon se vie energiaa. Ja entä jos ei ehdikään, tai jaksa? Syytetään arjen hallinnan menettämisestä. Kuule kun arkeen kuuluu todennäköisesti paljon muutakin, mitkä on aivan pakko ehtiä. 

Vierailija
132/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän, että kotona voi välillä olla sotkuista ja varsinkin lapsiperheissä voi olla vaikeaa pitää koti siistinä, mutta en ymmärrä, miksei voi korjata edellisiä sotkuja pois? Eihän tuossa nyt kaikki sotku ole edes lapsen jäljiltä, eli vanhemmatkin elää kuin lehmät pellossa ja opettaa sen sitten myös lapselleen. Helpompi olisi aina siivota jäljet pois eikä vaan luoda uutta sotkua tilalle. Esim. tiskaa kokkaamisen jälkeen astiat, niin ensi kerralla ei ole entistä isompaa tiskivuorta odottamassa. Meille myös lapsena opetettiin, että leikkimisen jälkeen siivotaan lelut pois - mikä on ihan hyvä käytäntö mun mielestä. Eli lapsena jo oppii, että omat sotkut siivotaan aina pois. Ja kyllä mulla ainakin kodin siisteys vaikuttaa myös viihtyvyyteen - ja pölyallergisena en muutenkaan voisi jättää siivoamatta kovin usein.

Vierailija
133/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut koskaan tuon näköistä. Ei edes silloun kun oltiin koko perhe yhtäaikaa sairaana. Tuo vaatii jo sitä, ettei välitä eikä siivoa ja järjestele mitään just ollenkaan. Tavaroita ja vaatteita ei panna paikoilleen vaan kaikki jätetään just siihen mihin se on jäänyt. En voisi elää tuollaisessa sotkussa.

Vierailija
134/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei paljon lokki-lamppu auta keskiluokkaisuuden ylläpitämisessä jos ei pidä kotiaan siistinä.

Vierailija
135/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se muuten av -mammoille, sekä muille pällistelijöille kuuluu, jos joku viihtyy sotkuisessa kodissaan?  Tunnette varmaan olevanne parempia ihmisiä, kuin nuo Määtät.

Vierailija
136/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se muuten av -mammoille, sekä muille pällistelijöille kuuluu, jos joku viihtyy sotkuisessa kodissaan?  Tunnette varmaan olevanne parempia ihmisiä, kuin nuo Määtät.

Ei ollut pakko julkaista tuollaista videota. 

Vierailija
137/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kauhistelin, että hinta 300 000 noin ahtaan oloisesta ja ankeasta läävästä. Onneksi ei tarvi pääkaupunkiseudulla asua, kun siellä on hinnat tuota luokkaa. 

Siisteystilanne ei minua kauhistuttanut. Kyllä meilläkin joskus tuolta näytti kun lapset oli pieniä. Olin vieläpä alkuun äitini tapaan lähes siivousneurootikko, mutta jossain vaiheessa paloin siihen suorastaan loppuun, kun mieskään ei osallistunut yhtään - hänestä ei ollut siisteyden kanssa niin nöpönuukaa, ja jos minä halusin olla "anaalinen" siitä, sain itse jynssätä ja järjestellä. Lopulta löysäsin itse kriteereitäni ja johan helpotti. Mutta sitten kun lapset oli ohi leikki-iästä, kyllä olen tainnut taas palata nipotukseen :D

Vierailija
138/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen nainen on lähtenyt toissapäivänä työreissuun. Nainen ei ole siivonnut lähtiessään, vaan olettanut, että mies laittaa tiskit koneeseen, siistii ruokailun jälkeen pöydät ja hoitaa pyykkihuollon. Mies tekee ne sitten kun viitsii.  Nyt huomasi, että nainen tulee kohta kotiin ja lapsi pitää syöttää. 

Naiset ei viitsi siivota. Liuhdotaan koiran kanssa jossain tai hevosen peessä.

Vierailija
139/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut pakko julkaista tuollaista videota. 

Veikkaan että tahallaan vähän sotki lisää, että muorit sais hepulin. 😄. Taitaa olla huumorimies tämän videon julkaisija?   Ei kenenkään koti näytä niiltä somekodeilt, joita yleensä esitellään!  

Vierailija
140/172 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauhistunut, vaikka olen kova siivoamaan.

Tuossa asunnossa oli hieman sotkuista, mutta ei likaista. 

Likainen ja törkyinen koti olisi kauhistus, ei sekaisuus.

Mistä sinä tiedät onko likaista? Uusi kämppä vain näyttää puhtaammalta sotkukasan alla. Eihän tuo zoomannut tiskialtaaseen, vessanpönttöön jne. Jos olisi rumempi asunto niin tuskin edes sanoisit noin.