Vantaalainen perheenisä julkaisi videon kodistaan somekansa kauhistui (kauhistuitko?)
Minä kauhistuin lähinnä tuota olohuonekeittiö-comboa, miten epäkäytännöllinen se on ja valitettavan yleinen nykyään. En voi ymmärtää että joku oikeasti tuollaiseen ratkaisuun on tyytyväinen, ainakaan jos perheessä on yhtään enempää jäseniä kuin 2 aikuista. Joo, jos tilaa on joku kolme kertaa enemmän kuin tuossa tilassa niin sitten ehkä, mutta muuten ei kiitos.
Kommentit (172)
Jännä miten moni täällä kuvittelee sen oman siisteyskäsityksensä olevan oikea ja normaali.
Kyllä kaiken arvo laskee, jos huonosti pidetään. Mutta tosiaan, tuo elämäntyyli sopii heille ja kaltaisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen sinkku, viisikymppinen, ja paljon pahemman näköistä. Ei likaista mutta sotkua.
No kyllä silloin on väkisellä myös likaista jos on sotkua. Vai pystyykö tuollaisten jätekasojen alta pyyhkimään pölyt ja paskat pois? Miten edes imuroit? Tai pyyhit keittiön tasot jos täynnä tiskejä yms roinaa.
Mä en ole myöskään ymmärtänyt tätä "meillä on sotkuista mutta ei likaista". Voisiko joku selittää miten pitää vaikka keittiön tasot puhtaana jos siinä lojuu tuollainen määrä tiskejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen sinkku, viisikymppinen, ja paljon pahemman näköistä. Ei likaista mutta sotkua.
No kyllä silloin on väkisellä myös likaista jos on sotkua. Vai pystyykö tuollaisten jätekasojen alta pyyhkimään pölyt ja paskat pois? Miten edes imuroit? Tai pyyhit keittiön tasot jos täynnä tiskejä yms roinaa.
Mä en ole myöskään ymmärtänyt tätä "meillä on sotkuista mutta ei likaista". Voisiko joku selittää miten pitää vaikka keittiön tasot puhtaana jos siinä lojuu tuollainen määrä tiskejä?
Kerran viikossa kun pesee niin pysyy puhtaana.
Tuon kodin siivoisi parissa tunnissa ihan tip top. Ei ollut mielestäni mitenkään paha. Itselläni on useampi lapsi, niin olen tottunut siivoamaan jatkuvasti. Tuon kodin siivoisin hetkessä!
Mieleni minä niin pahoitin,mistä?Some kuvat voidaan ottaa lavastetuista kohdista asunnossa,muualla saattaa olla kaaos.Tämä hyvä realistinen video.Tuon pistää järjestykseen ihan vikkelästi.
Vierailija kirjoitti:
Mieleni minä niin pahoitin,mistä?Some kuvat voidaan ottaa lavastetuista kohdista asunnossa,muualla saattaa olla kaaos.Tämä hyvä realistinen video.Tuon pistää järjestykseen ihan vikkelästi.
Tämä! Tuon kodin siivoaa todella nopeasti. Lapsi oli levitellyt vähän tavaraa lattialle ja pyykkiä oli kuivamassa, mikä on mielestäni vain hyvä juttu, että pyykkiä pestään! Mielestäni ihan tavanomainen koti, jonka siivoaisi nopeasti edustuskuntoon. Jollekin yksin asuvalle ja siivoamaan tottumattomalle olisi mahdoton urakka. Suurperheen äidille ihan normicase.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumankauta että on törkyistä!
Meillä on neljä pientä lasta, eikä koskaan noin sotkuista. Minkälaisen mallin se antaa lapsille, kun eletään tolleen? Paskat vaan jätetään lojumaan, kai ne joku siitä siivoo...
M42
Kuka teillä siivoo M 42, akkasiko?
Henkilökunta. En ymmärrä miksei kaikki ota sisäkköä ja palvelijoita.
Karmea läävä, en voisi asua tuollaisessa sotkussa päivääkään. Lapsiraukatkin joutuvat asumaan sotkussa eivätkä myöskään opi pitämään kotia siistinä kun vanhemmatkaan eivät asiasta välitä. Lasten reputkin lojuvat pitkin eteisen lattiaa....mikä siinä on vaikeaa ohjeistaa lasta laittamaan reppu naulakkoon/kaappiin?
Vierailija kirjoitti:
Karmea läävä, en voisi asua tuollaisessa sotkussa päivääkään. Lapsiraukatkin joutuvat asumaan sotkussa eivätkä myöskään opi pitämään kotia siistinä kun vanhemmatkaan eivät asiasta välitä. Lasten reputkin lojuvat pitkin eteisen lattiaa....mikä siinä on vaikeaa ohjeistaa lasta laittamaan reppu naulakkoon/kaappiin?
Tosiaankin kamala läävä ja porukka on aivan i d i oo tti a, sen näkee noista tavaroista ja huonekaluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaankin kamala läävä ja porukka on aivan i d i oo tti a, sen näkee noista tavaroista ja huonekaluista.
idiootti jankkaaja saapui palstalle.
Lohdullinen video🥲 Täällä samanlaista kahden lapsen sekasotku kämpässä. Mut kun näki toisen kodin tuollaisena niin en ole ollenkaan tuomitseva mut omaa kotiani kohtaan olen.
Jospa vähän myötätuntoisemmin oppisin nyt suhtautumaan itseenikin.
Eteinen kaipais mattoja ja koristeita. Keittiön tuoli kaatopaikalle. Muuten on asuttavan näköinen kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi lapsia pitää tuollaisissa oloissa.
Mun tutuilla oli kaksi lasta vielä kauheammassa kämpässä. Puhtaat ja likaiset vaatteet sekaisin pitkin hiekkaisia lattioita. Roskapusseja keittiön tasot ja lattiat täynnä. Olohuoneen matossa varmaankin kasvoi jotain sieniä, niin iljettävän likainen se oli. Koko kämppä lemusi kaatopaikalle. En viitsinyt kyläillä kovin montaa kertaa, kun tuntui että se haju tarttuu omiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa kun pesee niin pysyy puhtaana.
Just🙄
Kamala sotku. Meillä 3 lasta eikä koskaan oo tuollaista sotkua ollut. Nää on toki varmaan aika pitkälle luonne juttuja. Itse oon pikkutarkka ja vihaan epäjärjestystä. En oo mikään pedantti mut tykkään et kotona on siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Kamala sotku. Meillä 3 lasta eikä koskaan oo tuollaista sotkua ollut. Nää on toki varmaan aika pitkälle luonne juttuja. Itse oon pikkutarkka ja vihaan epäjärjestystä. En oo mikään pedantti mut tykkään et kotona on siistiä.
Minun on todella vaikea uskoa tätä. Siivoan jatkuvasti, mutta silti esim. kun me vanhemmat satumme olemaan flunssassa, niin helposti koti sotkeutuu kolmen pienen lapsen kanssa.
En usko, että teillä ei ole koskaan ollut tuollaista sotkua. Ihan varmasti on ollut. Ja jos olisit niin ahkera siivooja kuin väität, ymmärtäisit että tuon kodin siivoaa parissa tunnissa siistiin kuntoon. Eli todennäköisesti sinulla ei ole kolmea lasta ja kotonasi käy siivooja. Muutoin et puhuisi noin höpöjä.
Ainakin siisteyden suhteen helppoa noilla kasvattaa lasta, kun ei tarvi kasvattaa siisteyteen. Eli jää yksi osa-alue kasvatuksesta pois. Tavallaan helppoa; annetaan vaan kaiken olla siellä minne ne jää eikä tarvi pyytää ja käskeä eikä omalla esimerkillä opettaa, et asiat laitetaan paikoilleen.
Ihan hirveä. Ei todellakaan ole normaali lapsiperheen koti, kun ihan jokainen huone on aivan hyrskyn myrskyn. Keittökin aivan kuvottava. Millainenhan on jääkaappi... Yök. Tuo ei selity lasten leikeillä eikä muulla. Ei ole siivottu aikoihin, ja ylläpitosiivous on ilmeisesti täysin tuntematon käsite.
Ei ihmiset välitä. Mistään. Todennäköisesti koti on näidenkin ihmisten arvokkain taloudellinen sijoitus, ja sitten se täytetään Temu-krääsällä ja läämitään jos vaikka millä kuonalla.
Jotkut ihmiset ei arvosta materiaa ja se on kyllä perseestä, kaikkeen suhtaudutaan kuin vessapaperiin. Jos arvostettaisiin vaivalla hankittuja asioita, niitä huollettaisiin ja niillä olisi käytännölliset paikat. Ei hyödyllisiä ja kauniina pidettyjä tavaroita jätettäisi rikkinäisinä ja likaisina lojumaan.
Toisaalta ei tämä perhe oikein henkistyneeltäkään vaikuta. Itseään ja lastaan eivät arvosta sen vertaa, että pitäisivät huolta kodistaan tai opettaisivat tapoja.
Surullista, mutta olen käynyt kyllä hurjemmissakin kaaoksissa. Ihan normaaleilla ihmisillä on tällaisia koteja, vaikka ei koskaan uskoisi.