Miten köyhillä ja pienituloisilla on varaa ajaa autolla ja polttaa tupakkaa?
Todella moni köyhän näköinen ihminen ajaa autolla ja polttaa tupakkaa. Miten heillä on varaa siihen? Tupakkaan kuluu ainakin 4000€ vuodessa ja autolla ajamiseen melkein yhtä paljon kun ottaa huomioon vakuutukset ja kallis bensa.
Kommentit (104)
Mieluummin tupakka kuin tojota kuitenkin.
Riittäähän se raha kun kiikuttaa kaikki laskut Kelalle. Meillä päin ukrainalaisetkin tulee autolla ruokajonoon ja tupakkaa kuluu. Kaupassa samat tyypit ostaa kokista, lonkeroa ja irtokarkkeja. Kerjäävät paikallisilta kaikkea veneistä sähköpotkulautaan.
Terveitä työikäisiä miehiä elikkäs sotakarkureita.
Vierailija kirjoitti:
Riittäähän se raha kun kiikuttaa kaikki laskut Kelalle. Meillä päin ukrainalaisetkin tulee autolla ruokajonoon ja tupakkaa kuluu. Kaupassa samat tyypit ostaa kokista, lonkeroa ja irtokarkkeja. Kerjäävät paikallisilta kaikkea veneistä sähköpotkulautaan.
Se on jo matemaattisesti mahdotonta. Kelasta saa maksimissaan noin 500 euroa kuukaudessa ja aika usein sitä alennettu 20% tai 40%. Tupakkaan ja autoilun kuluhin menee tonni kuukaudessa. Siihen päälle vielä ruoka, alkoholi ja harrastukset. Siitä tulee toinen tonni kuukaudessa menoja.
.
Vierailija kirjoitti:
Venäläisiä, joilla on Ukrainan kansalaisuus. Eivät halua sotia omia vastaan, vaan ovat pakolaisina. Samoin kun Ruotsin suomalaisten pitäisi alkaa sotimaan Suomea tai Ruotsia vastaan, kun kumpikaan ei ole vihollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jo matemaattisesti mahdotonta. Kelasta saa maksimissaan noin 500 euroa kuukaudessa ja aika usein sitä alennettu 20% tai 40%. Tupakkaan ja autoilun kuluhin menee tonni kuukaudessa. Siihen päälle vielä ruoka, alkoholi ja harrastukset. Siitä tulee toinen tonni kuukaudessa menoja.
.
Osa kerää niitä kuuluisia pulloja ja osa tekee hämärähommia. Kuten itsekin laskit aivan oikein, tuohon kahteen tonniin pääse rehellisellä matalapalkkatyölläkään. Maailma on pilattu verottamalla.
Olen köyhä, siis työtön, meillä on maasturi ja poltan tupakkaa. Mies on hyvä tuloinen
Niin miksi ovat köyhiä? Minä en ostele mitään muuta kuin välttämättömän, ja olen vaurastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. Äkkiä menee melkein tonni kuussa autoon, kahviin ja tupakkaan.
Kerro miten menee tonni kuussa. Me ei polteta tupakkaa,auto on ja bensaan menee ehkä satanen kuussa, vakuutus lisäksi. Ei saada tukia ,vaikka tulot on pienet. Eli omillamme elellään.
Hiukan reilu aski päivässä ja muutama takeaway kahvi tekee noin 20 euroa päivä.
Autolla kun ajelee 2000 km kuussa niin säästellen siihen menee suuruusluokkaa 400 eur.
Yhteensä tuo tekee tonnin kuussa.
No kiva kun kerroit omasta elämästäsi, me muut köyhät ei eletä tuolla tavoin vaikka auto onkin, tupakalla en viitsi terbeyttäni pilata kuitenkaan. Ai niin, enkä saa tukia Kelastakaan.
Työttömät kin käyvät välillä työllistämis- töissä, sieltä maksetaan ihan oikeaa palkkaa!
Vierailija kirjoitti:
Työttömät kin käyvät välillä työllistämis- töissä, sieltä maksetaan ihan oikeaa palkkaa!
Jopa 9€/päivä saa palkkaa! Kyllä sillä vaurastuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ovat köyhiä? Minä en ostele mitään muuta kuin välttämättömän, ja olen vaurastunut.
Jos et osta mitään, niin mihin sitä rahaa keräät?
Rikkaudet eivät yleensä näy siinä mitenkä pukeutuu. Poislukien pyrkyrit.
t aito köyhä
Rahaa säästyy kun ei ramppaa Teneriffalla eikä juo, ja kun käyttää vanhoja vaatteita eikä kertakäyttömuotia.
Mulla esim äidiltä peritty talvitakki vuodelta 199?, mutta velaton asunto ja velaton auto.
Rumat ne vaatteilla koreilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka ikuiselle lomalle jäämiseen. En siksi raada niska limassa että voisin ostaa jotain turhaa krääsää jota en kuitenkaan ehdi edes käyttämään.
Ja sitten näillä Kelan elättämillä on 2-3 kissaa ja oari koiraa!!!
Tupakut ja kaljat kuuluvat päivän tarpeisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa, aika hyvät tulot saa olla että menee tonni kuussa autoon/tupakkaan. me ollaan köyhiä ja autoon menee 120e/kk (yksi tankki bensaa) ja tupakkaa ostetaan sillon jos joku tuttu on käynyt virossa tms.
jos autoa joutuu tankata enemmän kun ton tankin verran sillon ollaan yleensä syömättä.
Oletko ottanut huomioon auton vakuutukset ja korjauskulut?
vakuutukset maksetaan 4. erässä, 100e/erä. korjauksia ei oo ihmeemmin tarvinnut tehdä, ja teen kaikki auton huollot ja korjaukset itse, sillä säästää paljon.
Ei käyttöveroa tarvitse maksaa? Entä arvonalenema? Yleensä tonneja vuodessa.
Jos auto maksoi
Ei ole jatkuvasti hajalla, eikä siihen tule koskaan yli tonnin korjauksia. Kovasti auttaa asiaa, jos perheessä on ammattitaitoinen autonasentaja, joka voi korjata autoa itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan aika ikävä asenne varattomia ihmisiä kohtaan. No persut nyt kun olette hallituksessa niin tehkää ihmeessä kaikkenne jotta Suomesta saadaan kehitysmaa. Pohjoismaisessa vertailussa olemme kaikilla mittareilla se kaikkein heikoin. Paitsi tietenkin työttömyydessä ja palkkatasossa. Nyt vain alatte ajamaan perustuslain muutoksia mutta muistakaa että siihen vaaditaan 5/6 enemmistö ja sitä te ette kannatusluvuillanne saa aikaiseksi. Ette edes kokoomuksen tuella. Ja sitten on vielä se Eu joka saattaa vaikeuttaa ankeuttamistyötänne mutta tehän halusitte aikoinaan erota siitä joten mikäs siinäkin hidastaa.
Eu ei teitä auta vaikka kuinka sinne huudatte.Lisäksi on aika naiivia ajatella että kun rakastamanne vassarit palaa valtaan niin kaikki palautuu ennalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka ikuiselle lomalle jäämiseen. En siksi raada niska limassa että voisin ostaa jotain turhaa krääsää jota en kuitenkaan ehdi edes käyttämään.
Eli ostat sillä aikaa, tai toisin sanoen teet työtä, ettei tarvitsisi tehdä työtä jatkossa. Se on sitku elämää nimeltään, mutta kyllä sinä ostat rahalla unelmia itsellesi.
Elämä on valintoja, tiesitkös ap? Jos joku haluaa tupakkia niin se on pois jostain muusta. Jos joku haluaa ostaa rakilleen Sertiä ja itse syö hernerokkaa niin et voi sillekkään mitään. Jos joku haluaa ostaa viinaa eikä ruokaa niin et voi muuta kuin itkeä. On se surkuteltavaa kun et voi määräillä kaikkia.
Jotkut pienipalkkaiset käyttävät rahansa tupakkaan ja autoon, toiset ulkoiseen olemukseen. Kyllä jollain yksin asuvalla tonnin tienaavalla voi olla varaa ylläpitää jompaakumpaa.
Itse olen täysipäiväinen opiskelija ja varat riittää ainoastaan elintarvikkeisiin. Eli en ole tällainen hyvätuloisten hämmentäjä vaan oikeasti se odottamanne homssuinen pyöräilijä