Vanhat naiset eivät ymmärrä sarkasmia, onko niin ja miksi?
Otsikon väite toistuvasti esiintyy keskustelupalstoilla ja olen sen huomannut myös itse, siis kun kirjoitan lauseen joka on polttavaa sarkasmia, niin se menee lähes kaikilta vanhoilta naisilta ohi, he ymmärtävät sen siten että kirjoittamani olisi vakaa mielipiteeni, samoin käy sukulaispiirissä ~60+ naisilta. Toki on harvoja poikkeuksia kuten ikivanha mummoni joka leikkaa terävästi ja joka myös tämän tästä tuikkaa terävää huumoria.
Kommentit (50)
Läheisriippuvainen maanis-depressiivinen viljelee passiivis-agressiivista ilkeilyä jota pitää sarkasmina. Vaikka kyseessä hänen oman pahan olon ilmentymä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vanhat naiset kuulevat puheen mielipiteenäsi? Heille ei tule mieleen että yrität muuta.
Ap puhuu kirjoitetusta lauseesta. Kun ei kuule äänensävyä ja näe oheisviestintää, tuntemattomalle sarkasmi voi olla mahdoton rasti.
Osaatko myös ap keskustella ihan ilman mitään sarkasmia?
Ei ne ymmärrä sananmuunnoksiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti sarkasmi on silkkaa ilkeyttä naamioituna "huumoriin".
Sarkasmi ON huumoria. Ilkeily ei ole sarkasmia, eikä huumoria.
Itse nautin hyvästä sarkasmista. Harvempi sitä osaa. Ja moni ei edes tajua.
Jotkut persoonallisuushäiriöiden piirteitä ilmentävät viljelevät silkkaa ilkeilyä naamioituna sarkasmin kaapuun.
Sarkasmia viljelevän puolisosta yleensä näkee, kummasta on kyse.
Ap ei vaan osaa.
T. Sarkastinen vanha nainen
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tietävät, että huumori alalajaineen, se on pois suljettu aihepiiri 45-60v naisilta.
Tämän huomaatte vaikka työpaikkanne kahviossa jos heitätte jotain vitsiä jostain vähemmistöryhmästä, hetki alkaa kaakatus "ei heitä saa haukkua, tuohan on syjintää/röööösismiä....", näin se vaan menee, valitettavasti.
ps uutena ilmiönä on naiset 35+, jotka ovat ottaneet elämäntavakseen huumorintajuttomuuden, varokaa
Siksipä sitä älykkyyttä tarvitaan, koska pitää tajuta jo kuulijoista, ottavatko he sen tosissaan vain huumorilla, lisäksi kaikilla ei todellakaan ole samanlainen huumorintaju. Minulla on yksi käsittämättömän huono-älyinen serkku. Ei mene edes tavalliset vitsit läpi, kun jo kovaan ääneen huutaa, että ulkonäöllä ei ole mitåän väliä. Jaahas, no en sitten jatka enempää :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ymmärrä sananmuunnoksiakaan.
Nuo opittiin jo varhaisteininä. Siis ne, jotka oppivat yleensä mitään muuta kuin ehkä voitelemaan leipänsä ja olematta pissaamatta housuun.
Ehkei niitä vaan jaksa kiinnostaa niin hymyilevät itsekseen.
Vihapuhe ei ole huumoria, vika on selvästi ap:n päässä. Hän muuten varmasti loukkaantuisi verisesti, jos hänestä itsestään esitettäisiin tuollaista "vitsiä".