Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhat naiset eivät ymmärrä sarkasmia, onko niin ja miksi?

Vierailija
08.12.2024 |

Otsikon väite toistuvasti esiintyy keskustelupalstoilla ja olen sen huomannut myös itse, siis kun kirjoitan lauseen joka on polttavaa sarkasmia, niin se menee lähes kaikilta vanhoilta naisilta ohi, he ymmärtävät sen siten että kirjoittamani olisi vakaa mielipiteeni, samoin käy sukulaispiirissä ~60+ naisilta. Toki on harvoja poikkeuksia kuten ikivanha mummoni joka leikkaa terävästi ja joka myös tämän tästä tuikkaa terävää huumoria.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sarkasmi on silkkaa ilkeyttä naamioituna "huumoriin".

Vierailija
22/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kolmevitonen ikineitsyt mies, jonka ainoa naiskokemus on oma äiti ja se ikivanha mummeli. Saanut sarkasmillaan (=töksäyttelyllään) hiljattain terävät pakit joltain naiselta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Leikkisää v*ttuilua, sanovat

Vierailija
24/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi ON huumoria. Ilkeily ei ole sarkasmia, eikä huumoria.

Itse nautin hyvästä sarkasmista. Harvempi sitä osaa. Ja moni ei edes tajua.

Vierailija
25/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi ON huumoria. Ilkeily ei ole sarkasmia, eikä huumoria.

Itse nautin hyvästä sarkasmista. Harvempi sitä osaa. Ja moni ei edes tajua.

Jotkut persoonallisuushäiriöiden piirteitä ilmentävät viljelevät silkkaa ilkeilyä naamioituna sarkasmin kaapuun.

Vierailija
26/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa ettei ihmiset ymmärrä hänen sarkasmiaan. Joten voidaan tehdä johtopäätös että hänen kirjoittamansa juttu on sarkasmia ja että vanhat naiset oikeasti yymmärtävät hänen sarkastisia kommentteja.

Vierailija
27/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa ettei ihmiset ymmärrä hänen sarkasmiaan. Joten voidaan tehdä johtopäätös että hänen kirjoittamansa juttu on sarkasmia ja että vanhat naiset oikeasti yymmärtävät hänen sarkastisia kommentteja.

Ap on maanis-depressiivinen trolli.

Vierailija
28/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietävät, että v-i-h-r-e-ä-t nuoret naiset eivät tunnista sarkasmia.

Vierailija
29/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sarkasmimies. Ihme vittuilija. Mitään kaunista kuullut siltä koskaan.

Vierailija
30/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttps://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3394030/Don-t-bother-sarcastic-…

"Älä vaivaudu olemaan sarkastinen iäkkäiden ihmisten kanssa, he eivät ymmärrä mitä tarkoitat Tutkimuksen mukaan sarkasmi katoaa yli 65-vuotiailta, koska he ottavat sen liian kirjaimellisesti. Yli 65-vuotiaat eivät todennäköisemmin oivaltaneet sarkasmia kuin muut oivalsivat. Aberdeenin yliopiston tutkimuksessa todettiin, että yli 65-vuotiaat miehet ja naiset näkevät harvemmin sarkastisten lausuntojen sisäisen merkityksen ja ottavat ne kirjaimellisesti."

Tuolla siis sanotaan "miehet ja naiset", mutta tutkimus on tehty woke-yliopistossa, miehissähän sarkasmi alkaa vasta olemaan parhaimmillaan tuossa iässä, kuten mies muutoinkin. /ap

Vierailija
31/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko, tai yrittääkö olla, keskustelupalstoilla usein esiintyvä "täysi-ikäinen nainen" sarkasmia, tai mikä sen tyylilaji on nimeltään, kun tosivanhan nainen viittaa siten itseensä?

Vierailija
32/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietävät, että huumori alalajaineen, se on pois suljettu aihepiiri 45-60v naisilta.

Tämän huomaatte vaikka työpaikkanne kahviossa jos heitätte jotain vitsiä jostain vähemmistöryhmästä, hetki alkaa kaakatus "ei heitä saa haukkua, tuohan on syjintää/röööösismiä....", näin se vaan menee, valitettavasti.

ps uutena ilmiönä on naiset 35+, jotka ovat ottaneet elämäntavakseen huumorintajuttomuuden, varokaa

Minulle tuli kyllä uutisena. Itse viisikymppisenä puhelen kyllä varovaisemmin nimenomaan pari-kolmikymppisten työkaverien kanssa. Nämä eivät varmasti tunnista sarkasmia kuten eivät huumoria muutenkaan. Sanan ovat kuulleet. Heidän huumorinsa on useimmiten yksinpuhelua, jossa pyritään uudelleenelämään jokin noloksi koettu tilanne ja kääntämään se itselle edulliseksi. Heidän kanssaan kannattaa pitäytyä selkosuomessa ja huomioida köyhä sanavarasto. Olen kohdannut jopa aggressiivisuutta käyttäessäni ilmaisua, joka ei ollut heille ennestään tuttu.

Vierailija
33/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla yleisesti on huonompi huumorintaju kuin miehillä. Tämä näkyy esimerkiksi naiskoomikkojen puutteena. Toki pirjot ja ninat saavat leipänsä ylellä, mutta ei se takoita, että he ovat hauskoja. 

Vierailija
34/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin. 

Vanhat naiset ei ole homogeeninen ihmisryhmä, joilla olisi samanlainen huumorintaju kaikilla. 

Vierailija
35/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi on vaikea laji, kaikki eivät osaa eivätkä kaikki ymmärrä. V^ttuilu ei ole sarkasmia. 

Vierailija
36/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et ymmärrä vanhoja naisia

Vierailija
37/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana mummo , leikkaa ja tuikkaa

Vierailija
38/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne jotka valittaa, että toiset ei ymmärrä sarkasmia, ei oikeasti ymmärrä sitä itse

Vierailija
39/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sarkasmin mestari. N65

Minä myös N 75. Kuinka  vahaksi pitää tulla, ettei ymmärrä?

Vierailija
40/50 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilo vittuilua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi