Mies ehti puolessa tunnissa ärsyttää minua "tekemättä mitään"
Ja kyllä, tiedän, täysin turhia asioita eikä mitään "oikeita ongelmia". Joskus vaan, kuten tänään, onnistui nämäkin kiristämään hermoa.
Mies nukkui tänään pitkään, lähti iltavuoroon.
Ärsytys nro 1: Noustuaan ei nostanut makkarista kaihtimia ylös (tästä olen sanonut viimeiset 10 vuotta kun mies vuorotyötä tehnyt. Meillä on hämärä asunto ja makkarista tulisi valoa aulan kautta koko kotiin, joten itse haluaisin että kaihtimet nostettaisiin aina heräämisen jälkeen ylös luonnonvalon maksimoimiseksi.) No, en sanonut mitään koska mitään apua siitä ei olisi, joten huokaisin, ja menin itse nostamaan kaihtimet.
Huomenet mies toivotti ja
Ärsytys nro 2: alkoi sen jälkeen huudattaa musiikkia kännykästään, jouduin paristi pyytään hiljentämään kun volumet olivat täysillä.
Seuraavaksi mies meni suihkuun. Suihkun jälkeen
Ärsytys nro 3: minä menin ja kuivasin kylppärin lattian lattiakuivaimella, koska arvasin ettei mies muista/viitsi tätä tehdä, vaikka tästäkin olen sanonut sen 10 vuotta. Miehen mielestä se vaan on "turhaa", mutta hänpä ei olekaan se, joka hinkkaa kalkkitahroja kaakelilattiasta.
Suihkusta tultuaan
Ärsytys nro 4: mies otti kitaransa ja alkoi rämpyttää olohuoneessa. Muistan, kun joskus ajattelin, miten ihanaa olisi kun olisi musisoiva puoliso. Voin nyt tuota rämpytystä 5 vuotta kuunnelleena sanoa, että EI muuten ole ihanaa. Huokasin, että onko pakko nyt taas soittaa, mutta kuulemma oli, piti pikaisesti kokeilla jonkun uuden biisin soinnut.
Nyt mies onneksi on jo lähtenyt iltavuoroonsa. Mulla on taas rauha maassa ja itsekseni hyvä tahto.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sitä, mies tätä. Tyypillistä naisen ulinaa. Jätä se mies rauhaan. Ja kehtaatkin tulla palstalle ruikuttamaan ja vinkumaan. Häpeäisit!
Nimenomaan siksi tulen tänne purkaman mieltäni, etten pura miehelle. Kävin itse vetämässä ne kaihtimet ylös, ja kuivaamassa kylppärin miehen suihkun jäljiltä, ilman että sanoin hänelle mitään, jos et aloituksesta huomannut. Olen niistä jo sanonut niin monia kertoja, että tiedän ettei mies muuta tapojaan.
Ei se nyt silti ole aina kovin kivaa siivota toisen jälkiä, vaikka siihen onkin ns. tottunut eikä asiasta hänelle enää jaksa edes valittaa.
Ap
Et ansaitse tuota miestä.
Ei varmaan äijän tartte tänää ootella tussukkaa😅
Muuten ymmärrän ärsytykset mutta jos olit menossa suihkuun miehesi jäljiltä niin miksi lattia olisi pitänyt siinä välissä kuivata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sitä, mies tätä. Tyypillistä naisen ulinaa. Jätä se mies rauhaan. Ja kehtaatkin tulla palstalle ruikuttamaan ja vinkumaan. Häpeäisit!
Nimenomaan siksi tulen tänne purkaman mieltäni, etten pura miehelle. Kävin itse vetämässä ne kaihtimet ylös, ja kuivaamassa kylppärin miehen suihkun jäljiltä, ilman että sanoin hänelle mitään, jos et aloituksesta huomannut. Olen niistä jo sanonut niin monia kertoja, että tiedän ettei mies muuta tapojaan.
Ei se nyt silti ole aina kovin kivaa siivota toisen jälkiä, vaikka siihen onkin ns. tottunut eikä asiasta hänelle enää jaksa edes valittaa.
Ap
Et ansaitse tuota miestä.
Okei. :D
:D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muuten ymmärrän ärsytykset mutta jos olit menossa suihkuun miehesi jäljiltä niin miksi lattia olisi pitänyt siinä välissä kuivata?
En ollut menossa, enkä mennyt, mistä näin kuvittelit? Kävin vaan kuivaamassa sen lattian hänen jäljiltään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla melko läski
Mies vaikutti läskiltä. Kitaraa soittavat miehet ovat usein läskejä. :(
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, enkä välttämättä avaa makuuhuoneen verhoja koko päivänä, ei sinne valoa mistään tule eikä siellä päivällä aikaa vietetä. Niin ja en edes muista milloin olen sängyn pedannut
Nyt kuulostaa jo hyvältä. Sano nyt vielä että tykkäät seksistäkin. Mä voisin tuolle aloittajalle ärsyttävän näyttää. Sanoisin että kerro jos haluat remmiä/piiskaa. Mä en ala aikuisen kanssa riitelemään.
Meillä on aina ollut sääntö, että ei muuta "laitteen" ääntä kuin telkkarin ääni. Koska en vaan kestä "taustamusiikkia".
Lisäksi lapset on saaneet pimputtaa pianoa halujensa mukaan.
Mielestäni tämä sääntö on ihan hyvä.
Erilaiset siisteyskäsitykset ovat ikäviä.
Minä inhoan leivänmurusia jättäviä ihmisiä, jotka ovat 99 prosenttisesti miehiä.
Toisen kanssa asuessa täytyy ymmärtää, että toisella on omat tapansa. Eikä ne omat tavat ole yhtään tärkeämpiä kuin toisen. Esimerkkinä kuuluisa vessanpöntön rengas. Naiset valittaa kun miehet jättää sen ylös, vaan entä jos miehet valittaisikin, kun naiset jättää renkaan aina alas. Mitä jos miehesi haluaisi että verhot pidetään aina kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset siisteyskäsitykset ovat ikäviä.
Minä inhoan leivänmurusia jättäviä ihmisiä, jotka ovat 99 prosenttisesti miehiä.
Voin lisätä että kylpyhuoneen veden vetäminen viemäriin, on ihan lattiankin kannalta toivottavaa. Siis kosteudenhallinan kannalta. Että kun jättää tekemättä, niin aika tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Toisen kanssa asuessa täytyy ymmärtää, että toisella on omat tapansa. Eikä ne omat tavat ole yhtään tärkeämpiä kuin toisen. Esimerkkinä kuuluisa vessanpöntön rengas. Naiset valittaa kun miehet jättää sen ylös, vaan entä jos miehet valittaisikin, kun naiset jättää renkaan aina alas. Mitä jos miehesi haluaisi että verhot pidetään aina kiinni?
Se on ällöttävää jos vetää vessan kansi auki. Vaikka olisikin käynyt "vain" kusella. Meillä jokainen perheenjäsen tietää tämän mutta vieraat eivät.
Tuo ykkönen omasta mielestäni on sinun ongelmasi, mutta muut ovat sellaisia, jotka miehesi tekee ottamatta huomioon sitä, ettei asu ja ole yksin. En kestäisi tuota musiikkia yhtään.
Itse samassa tilanteessa sanoisin, että asioista puhutaan nyt vakavasti, kun vielä voidaan puhua.
On noita samantapaisia ongelmia itsellänikin ja pitää jossain vaiheessa aloittaa tuo vakava puhuminen. Esimerkki ja kevyt jutustelu asian tiimoilta ei ole johtanut minkäänlaiseen lopputulokseen.
On muuten käsittämätöntä miten joillekin on vaikeaa ottaa huomioon muut ihmiset, aika itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että nämä olivat ainoat ärsyttävät tavat? Että valitan ja ärsyynnyn kaikesta mitä mieheni tekee? Ehei.
Aika monta asiaa katson läpi sormieni, eivätkä ne haittaa minua. Esimerkiksi mies tosiaan jättää aina pytyn renkaan ylös, tämä mua ei oo koskaan haitannut. Ei myöskään se että siivoan partakarvansa lavuaarista. Tai se ettei mies ikinä, oikeasti ikinä, ole koskenut pöytärättiin, eli minä olen se joka pyyhkii leivänmurut ja ruokaroiskeet pois pöydiltä, hellalta ja tasoilta.
Ap
Kuulostat kovin raskaalta yksilöltä. Teet niin tai näin niin aina teet väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että nämä olivat ainoat ärsyttävät tavat? Että valitan ja ärsyynnyn kaikesta mitä mieheni tekee? Ehei.
Aika monta asiaa katson läpi sormieni, eivätkä ne haittaa minua. Esimerkiksi mies tosiaan jättää aina pytyn renkaan ylös, tämä mua ei oo koskaan haitannut. Ei myöskään se että siivoan partakarvansa lavuaarista. Tai se ettei mies ikinä, oikeasti ikinä, ole koskenut pöytärättiin, eli minä olen se joka pyyhkii leivänmurut ja ruokaroiskeet pois pöydiltä, hellalta ja tasoilta.
A
Olet parempi kuin minä. Minulla menee tarkka raja noissa partakarvoissa, on ihan kestämätöntä, kun ne ovat lavuaarissa. En halua olla äiti tai palvelija. Kyllä toiselta tulee paljon kestettyä, mutta raja tulee jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, enkä välttämättä avaa makuuhuoneen verhoja koko päivänä, ei sinne valoa mistään tule eikä siellä päivällä aikaa vietetä. Niin ja en edes muista milloin olen sängyn pedannut
No kivat sulle siitä sitten. Meillä makkari on talvisin kodin valoisin huone, muualle ei tähän vuodenaikaan valoa tulekaan. Ja makkarista aulan kautta suora yhteys olohuoneeseen, jonne olisi kiva päivänvaloa saada, silloin kun kukaan ei enää makkarissa nuku.
Ap
Jäkätätkö oikeasti mammapalstalla samalla lailla kuin kotona? Osaat jopa kirjoittaa jäkätyssävyyn. Etkö oikeasti huomaa sitä itse? Me ny vähän ittees, miesparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Missä asioissa sinä tottelet miestäsi?
En olisi edes muuttanut yhteensä miehen kanssa, joka räpyttää kitaraa tai huudattaa musiikkia kännykästä. Ei ap:nkaan tarvitse sellaisen kanssa asua väkisin.
Ap