Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä vuosi oli aivan järkyttävä... Miten sinulla meni?

Vierailija
28.12.2023 |

Vuosi on lopuillaan ja netissä törmään somevideoihin, missä ihmiset selittävät ympäri maailmaa tämän vuoden olleen jopa kaikista pahin. Itse kuulun näihin. Sairastuin vakavasti, erosin, välit meni moneen ihmiseen, työpaikka lähti, asunto lähti, huonoa tuuria aivan kaikessa... Myös ystäväpiirissäni yhtä lukuunottamatta kaikki ovat todella uupuneita, ikäviä asioita on kasaantunut ja ylipäätään ollut todella raskas vuosi ihan henkilökohtaisessa elämässä. Mietin, että onko tämä vain omaa kuplaani, vai onko tosiaan tämä vuosi ollut erityisen paha kollektiivisesti suurimmalle osalle ihmisistä? Monet horoskooppisomettajat selittävät jostain planeettojen asennoista, mutta minä en niistä mitään ymmärrä.

Miten siis vuotesi on mennyt, mitä kaikkea huonoa tai hyvää on tapahtunut? Mistä luulet tämän kaiken johtuvan?

Tämä vuotesi oli kokonaisuutena

Vaihtoehdot

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi kamala mutta on noita pahempiakin nähty.

Vierailija
2/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä vuosi, palkka noussut reilusti ja sain omakotitaloni lainan maksettua 33 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni huonoin vuosi. Tästä on vain yksi suunta ja se on ylös!

Vierailija
4/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni paras vuosi. 

Vierailija
5/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syvältä ja sentään hengissä vaikka sekin oli katkolla alkuvuodesta. Nyt alkaa taas olla normaalielämä. 

Vierailija
6/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni huonoin vuosi. Tästä on vain yksi suunta ja se on ylös!

Se on aivan totta! Ellei seuraava vuosi ole vielä edellistäkin kamalempi :D

7/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2023 on tähän mennessä ollut yksi parhaimmista vuosistani. Olen ollut tavallista energisempi, järjestelmällisempi ja aikaansaavampi. 

Marraskuussa sain koronan, ja moninaisten oireiden ollessa päällä ajattelin jo, että mitä jos oireisto pitkittyy ja tulee tähän vuoden loppuun sittenkin käänne pahempaan. Mutta ei, parannuin koronasta.

Olen kiitollinen Jumalalle.

Vierailija
8/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lähes koko nuoren aikuisuuteni ahdistunut ja masentunut, mutta viime vuonna ne molemmat alkoivat väistyä. Tänä vuonna olen voinut henkisesti todella hyvin ja vuosi on ollut elämäni paras. Rahallisesti on tiukkaa, mutta se on pieni murhe.

Vierailija
9/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä vuosi, palkka noussut reilusti ja sain omakotitaloni lainan maksettua 33 vuotiaana.

Jotkut ne ajattelee vaan rahaa...

Vierailija
10/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia vuosia mitä elämä tähän mennessä pitänyt sisällään. Tuntuu hyvältä kun pian vaihtuu.

Vierailija
11/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräisesti ajateltuna tämä vuosi ei varmaan ole ollut kovin hääppöinen, mutta muutamat aiemmat vuodet ovat olleet henkilökohtaisesti niin rankkoja, että tämä on tuntunut niiden rinnalla ihan ok vuodelta. Pari hyvääkin juttua on mahtunut mukaan, joten on jotain positiivista mihin keskittyä.

Vierailija
12/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli elämäni pahin vuosi. Paljon ikäviä, surullisia asioita ihmissuhtessa, työssä, raha-asioissa, terveydessä. Nyt näyttää jo paremmalta. 

Vierailija
13/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin vakavasti, huono vuosi. Toisaalta hyvä, leikkaus onnistui.

Vierailija
14/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä ja join olutta. Mitään muuta mainittavaa ei tapahtunut. Havahduin tähän itsekin vasta pari päivää sitten.

Vierailija
15/15 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiaan keskivertoa parempi vuosi, vaikka ajoittain olikin vaikeaa.

Alkuvuosi oli aika rankka opintojen takia, muutamassa viikossa tolkuton määrä kokeita. Kevät ja kesä oli tosi lepposaa ja mukavaa, välillä töissä ja välillä koulussa. Syksyllä alkoi taas koulussa tahti kiristyä, oli valmistuminen lähestymässä. Sain parin vuoden urakan päätökseen ja todistuksen kouraan, ja kyllä hymyilytti. En olisi viisi vuotta sitten olevani tässä tilanteessa, valmistunut unelma-ammattiini. Nyt ihan loppuvuodesta on taas muutaman leppoisamman viikon jälkeen kiireisempää, vähän täydentävää opiskelua, mutta ensi vuoden alkupuolella tämäkin ohi ja sitten toivottavasti ennen kesää jo parempiin töihin.

Henkilökohtaisessa elämässä on mennyt ihan kivasti. Joskus on ollut vaikeampaa, mutta apua on saanut, kun on uskaltanut pyytää. Pieniä terveyshuolia oli kesällä, mutta ei se ollutkaan mitään vakavaa. Loppusyksystä oli kai korona, mutta siitäkin olen jo toipunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi