Mies ehti puolessa tunnissa ärsyttää minua "tekemättä mitään"
Ja kyllä, tiedän, täysin turhia asioita eikä mitään "oikeita ongelmia". Joskus vaan, kuten tänään, onnistui nämäkin kiristämään hermoa.
Mies nukkui tänään pitkään, lähti iltavuoroon.
Ärsytys nro 1: Noustuaan ei nostanut makkarista kaihtimia ylös (tästä olen sanonut viimeiset 10 vuotta kun mies vuorotyötä tehnyt. Meillä on hämärä asunto ja makkarista tulisi valoa aulan kautta koko kotiin, joten itse haluaisin että kaihtimet nostettaisiin aina heräämisen jälkeen ylös luonnonvalon maksimoimiseksi.) No, en sanonut mitään koska mitään apua siitä ei olisi, joten huokaisin, ja menin itse nostamaan kaihtimet.
Huomenet mies toivotti ja
Ärsytys nro 2: alkoi sen jälkeen huudattaa musiikkia kännykästään, jouduin paristi pyytään hiljentämään kun volumet olivat täysillä.
Seuraavaksi mies meni suihkuun. Suihkun jälkeen
Ärsytys nro 3: minä menin ja kuivasin kylppärin lattian lattiakuivaimella, koska arvasin ettei mies muista/viitsi tätä tehdä, vaikka tästäkin olen sanonut sen 10 vuotta. Miehen mielestä se vaan on "turhaa", mutta hänpä ei olekaan se, joka hinkkaa kalkkitahroja kaakelilattiasta.
Suihkusta tultuaan
Ärsytys nro 4: mies otti kitaransa ja alkoi rämpyttää olohuoneessa. Muistan, kun joskus ajattelin, miten ihanaa olisi kun olisi musisoiva puoliso. Voin nyt tuota rämpytystä 5 vuotta kuunnelleena sanoa, että EI muuten ole ihanaa. Huokasin, että onko pakko nyt taas soittaa, mutta kuulemma oli, piti pikaisesti kokeilla jonkun uuden biisin soinnut.
Nyt mies onneksi on jo lähtenyt iltavuoroonsa. Mulla on taas rauha maassa ja itsekseni hyvä tahto.
Kommentit (43)
Sitten te eroatte, ja mies jää ihmettelemään, että teillähän oli kaikki ihan hyvin.
Tämänpä vuoksi mekin kaksi kontrollifriikkiä asumme eri osoitteissa. Rakkautta riittää eikä riidellä tai ärsyynnytä.
Onko miehesi tyytyväinen sinuun? Vai rassaako hän sinua koko ajan asioilla, jotka haluaa sinun tekevän eri tavalla? Jos ei, siitä voi helposti tulla sellainen tunne, että on itse täydellinen.