Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe kuvioista kysymys?

Vierailija
07.12.2024 |

Miten voi toimia, kun miehen aikuiset lapset 20+ laittavat someen kaikenlaista sisältöä asunnostamme, mökistämme ja yhteisistä lapsistamme, mitä en itse haluaisi julkaistavan? Olen hienovaraisesti viestinyt, etten halua esimerkiksi mökistämme tarkkaa selontekoa kuvineen ja sijaintineen somealustoille ja uskon lapsien tämän ymmärtäneen, mutta silti jatkavat toimintaansa. Välillä myös jakavat sisältöä, jossa ikäänkuin naureskellaan jollekin sisustus ratkaisullemme, esim tekstitauluille tai muulle asialle mikä minusta on epäkunnioittavaa.

Tiedän pikkujuttu, mutta hermostuttaa jo valmiiksi kun käymään ovat tulossa minkälaisia päivityksiä tällä kertaa.

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhemmillani on mökki mutta ei se minun ole vaikka kuinka olen aikaa siellä viettänyt. Ehkä joskus mutta vanhempani sen omistavat. Eikä tulisi mieleenkään vastoin heidän toivettaan kuviaan sieltä laittaa. Myöskin lasten kuvien julkaisu väärin kun he ovat selvästi vielä alaikäisiä. 

Siis perheen mökiltä ei saa laittaa kuvia? Kyllä minä miehen kanssa omistan tietysti mökin eikä lapset, mutta saavat tietysti laittaa mitä ikinä kuvia sieltä haluavat laittaa. Ja kyllä se ihan ilman muuta heille menee, eli se on meidän kaikkien mökki.

Vierailija
82/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen kodille ja mökille ei saa naureskella ja ivata, siihen vedän rajan. Kyllä me vanhempien kotia ja vierailuja someen siskon kanssa kommentoidaan, mutta aina kehuen esim äidin kasveja ja kukkia. 

Olisi hyvä tietää taustat eli onko kyseessä aikuisten lasten lapsuudenkoti ja perintömökki vai teidän uusperhehankinnat. Sitten voisi paremmin kommentoida ja ymmärtää.

Puolisisarusten kuvaaminen someen on kyllä kiellettyä, jos huoltajat kieltävät. Viime kädessä näihin päivityksiin kommentoisin "poista, sinulla ei ole lupaa", jos muu ei ole auttanut 

Entä jos koti/mökki ovatkin myös lasten? Miksi ap seuraa somepäivityksiä?

Minulla ei ole aavistustakaan mitä tyttäreni kommentoi somessa omasta lapsuudenkodistaan vai kommentoiko yhtään mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapset ap:n reviirillä vai ap lasten reviirillä? 

Vierailija
84/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä hienovarainen viestitys oikein on?! Eikö voi vaan suoraan sanoa että et halua sitä ja etkä tätä. 

Ihmettelen myös että miten aina näissä uusperhe "ongelmissa" se mies muuttuu yhtäkkiä mykäksi ja saamattomaksi turhakkeeksi joka ei voi osallistua asiaan joka koskee hänen omia lapsia. 

Koska jos se mies kantaisi vastuunsa omista lapsistaan, niin 70 % uusperheongelmista häviäisi. Silloin ei bonusäidinntarvitsisi turhautua tai uupua.

Itsenäinen, vahva ja rohkea nykynainen tarvitsee prinssin pelastamaan itsensä ilkeiden lapsipuolten ikeen alta? 

Se hoitaa jota asia häirii. 

Et taida ymmärtää ihmissuhteiden dynamiikasta paljoakaan. Tai ehkäpä sinua ei kiinnosta, onko ih

Nyt kyllä pääsi nauru. Mies ei todellakaan käske senkään vertaa kuin ydinperheessä. Lapsille annetaan entistä enemmän periksi, koska halutaan miellyttää. Mikä uusien naisten höttöunelma tämäkin nyt on.

Vierailija
85/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän lapsuudenkoti, jossa sinä olet nyt vieraana?

Juuri tällaisen ajatusmaailman vuoksi olen nyt myöntymässä talon myyntiin. Minä ja tähän taloon syntyneet yhteiset lapsemme ovat siis vieraana tässä talossa ja poismuuttaneet aikuiset lapset määräävät täällä?! He saavat tänne marssia ihan koska huvittaa ja saavat täällä kävellä jääkaapille ja sieltä syödä kysymättä ihan mitä tahansa, niin että jos olen esimerkiksi sinne varannut seuraavan päivän päiväkotiretki eväät jo valmiiksi, eivät ne enää siellä välttämättä aamulla enää ole. Ja tietysti kääreet, muruset ja likaiset astiat on kuitenkin jätetty keittiöön muiden siivottavaksi. Vaikka toisaalta voisihan sitä nousta jo silloin yöllä siivoamaan ja tekemään uudet eväät, kun on jälleen kerran herännyt aikuist

Elämästähän ei koskaan tiedä, se yllättää aina. Siksi aiemmin laitoinkin, että on turha olettaa kuka lähtee ensimmäisenä ja kuka viimeisenä. Ei voi myöskään olettaa kuka elämässäsi pysyy. Siksi onkin tärkeintä nauttia tästä hetkestä ja tehdä elämästä hyvää juuri nyt. Tulevaisuuden kannalta kannattaa huolehtia, että paperiasiat on kunnossa ja selusta turvattu ja että lapset kasvavat omatoimisiksi ja rohkeiksi aikuisiksi, jotka osaavat seistä omilla jaloillaan ja tietävät oikean ja väärän eron.

Vierailija
86/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen kodille ja mökille ei saa naureskella ja ivata, siihen vedän rajan. Kyllä me vanhempien kotia ja vierailuja someen siskon kanssa kommentoidaan, mutta aina kehuen esim äidin kasveja ja kukkia. 

Olisi hyvä tietää taustat eli onko kyseessä aikuisten lasten lapsuudenkoti ja perintömökki vai teidän uusperhehankinnat. Sitten voisi paremmin kommentoida ja ymmärtää.

Puolisisarusten kuvaaminen someen on kyllä kiellettyä, jos huoltajat kieltävät. Viime kädessä näihin päivityksiin kommentoisin "poista, sinulla ei ole lupaa", jos muu ei ole auttanut 

Minulla ei ole aavistustakaan mitä tyttäreni kommentoi somessa omasta lapsuudenkodistaan vai kommentoiko yhtään mitään. 

Itse annoin omalle lapselleni loppuviikon kännykkäjäähyn, kun videokuvasi ympäriinsä kotona, eikä halunnut selittää miksi teki näin. Ihan vaan kotirauhan takaamiseksi, en halua päätyä johonkin somehaasteeseen naureskeltavaksi kun vietän koti-iltaa leikaten varpaankynsiäni kasvonaamio ja papiljotit päässä.

Vierailija
87/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse annoin omalle

En oikein usko että tällaisesta on kyse, vaan jostain normaalista päivityksestä josta nyt on keksitty suuttua. Ja edelleen, se on niiden lasten koti, koko elämä tähän asti on ollut siellä. Lapset ovat syntyneet ja eläneet siinä talossa. Minä ainakin pidän tärkeänä sitä että lapsilla on aina paikka mihin tulla. Kyllä nuorta aikuistakin voi harmittaa todella että oma lapsuus on pyyhitty pois uuden perheen teiltä. 

Vierailija
88/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei he ole itseasiassa tähän taloon syntyneet. Nuoruutensa ovat tässä eläneet.

Vierailija
89/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole aavistustakaan mitä tyttäreni kommentoi somessa omasta lapsuudenkodistaan vai kommentoiko yhtään mitää

En oikein usko että tällaisesta on kyse, vaan jostain normaalista päivityksestä josta nyt on keksitty suuttua. Ja edelleen, se on niiden lasten koti, koko elämä tähän asti on ollut siellä. Lapset ovat syntyneet ja eläneet siinä talossa. Minä ainakin pidän tärkeänä sitä että lapsilla on aina paikka mihin tulla. Kyllä nuorta aikuistakin voi harmittaa todella että oma lapsuus on pyyhitty pois uuden perheen teiltä. 

Itse taas en tällaista kokenut poismuutettuani. Huoneeni muutettiin aika pian työ-/harrastehuoneeksi, enkä kokenut tästä mitään mielipahaa. Minullahan oli jo oma asunto, niin miksi minulle olisi pitänyt vielä museoida yhtä huonetta sen sijaan, että sille keksitty ajankohtaisempaa käyttöä? Eihän se mitään omaa lapsuuttani poispyyhkinyt, ettei asioita pidetty täsmälleen samanlaisena, mitä ne olivat lapsuudessani 

Vierailija
90/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaisen ajatusmaailman vuoksi olen nyt myöntymässä talon myyntiin. Minä ja tähän taloon syntyneet yhteiset lapsemme ovat siis vieraana tässä talossa ja poismuuttaneet aikuiset lapset määräävät täällä?! He saavat tänne marssia ihan koska huvittaa ja saavat täällä kävellä jääkaapille ja sieltä syödä kysymättä ihan mitä tahansa, niin että jos olen esimerkiksi sinne varannut seuraavan päivän päiväkotiretki eväät jo valmiiksi, eivät ne enää siellä välttämättä aamulla enää ole. Ja tietysti kääreet, muruset ja likaiset astiat on kuitenkin jätetty keittiöön muiden siivottavaksi. Vaikka toisaalta voisihan sitä nousta jo silloin yöllä siivoamaan ja tekemään uudet eväät, kun on jälleen kerran herännyt aikuisten lasten ees taas menoon, koska saahan kotonaan kulkea, ihan mihin aikaan vaan millä volyymilla vaan j

Jos en kolmen lapsen perheessäni sano selvästi että x asiat jääkaapissa nyt ovat huomista varten eikä niihin saa koskea, ne syödään varmasti. Jokainen saa ottaa ruokaa tietenkin. Suu auki, aivan täysin itse aiheutettu ongelma.

Vierailija
91/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään tietoa milloin marssivat kylään. Eli aina pitäisi kaapissa olla merkittynä huomisen makaronilaatikkoon, huomisen eväät, illan naksut leffailtaa yms. Kiireisessä arjessa, kun käyn kaupassa töiden jälkeen ja lähden asioille ja palaan illalla vain toteamaan, että yllätys nämä lapset ovat ilmestyneet meille ja syöneet kaapin tyhjäksi ja keittiö on taas sen näköinen herättää se tosiaan miettimään pitäisikö vaan valmiiksi jo valmistaa kasa ohjelappuja jääkaappiin ja keittiöön.

Ja samalla tulee mieleen, että ei tämä kyllä tunnu kodilta. Pois on päästävä, sen ovat saaneet aikaan nämä aikuiset ihmiset joille olen lukuisia kertoja asiasta sanonut ja isänsä on heille asiasta huutanut, vaikka kovin rauhallinen mies on. Ollaan ihan loppu siihen ettei heillä sääntöjä ole ja alkaa jo tuntua siltä, että ihan tahallaan tekevät mitä tekevät.

Vierailija
92/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tavoite on rikkoa välit. Kostaa jotain mihin uusi puoliso on täysin syytön.

Vierailija
93/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaisen ajatusmaailman vuoksi olen nyt myöntymässä talon myyntiin. Minä ja tähän taloon syntyneet yhteiset lapsemme ovat siis vieraana tässä talossa ja poismuuttaneet aikuiset lapset määräävät täällä?! He saavat tänne marssia ihan koska huvittaa ja saavat täällä kävellä jääkaapille ja sieltä syödä kysymättä ihan mitä tahansa, niin että jos olen esimerkiksi sinne varannut seuraavan päivän päiväkotiretki eväät jo valmiiksi, eivät ne enää siellä välttämättä aamulla enää ole. Ja tietysti kääreet, muruset ja likaiset astiat on kuitenkin jätetty keittiöön muiden siivottavaksi. Vaikka toisaalta voisihan sitä nousta jo silloin yöllä siivoamaan ja tekemään uudet eväät, kun on jälleen kerran herännyt aikuisten lasten ees taas menoon, koska saahan kotonaan kul

Jos en kolmen lapsen perheessäni sano selvästi että x asiat jääkaapissa nyt ovat huomista varten eikä niihin saa koskea, ne syödään varmasti. Jokainen saa ottaa ruokaa tietenkin. Suu auki, aivan täysin itse aiheutettu ongelma.

En ole ap, mutta itse odottaisin parikymppisen myös varmistavan, että saako näitä valmiiksi tehtyjä voileipiä / lasten jogurtteja tms. syödä, vai onko ne tarkoitettu pikkusisarukselleni.

Jotenkin tosi jännä lueskella tätä ketjua, kun itse parikymppisenä asuin avoliitossa, ja tulin äidiksikin alle 30-vuotiaana. Lapsuudenkodissa kun parikymppisenä kävin, niin toin tuliaisiksi kahvipullaa, autoin pöydän korjaamisessa, ja ylipäätään ennen vierailua varmistin, että sopiiko tänään tulla piipahtamaan.

Vierailija
94/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole mitään tietoa milloin marssivat kylään. Eli aina pitäisi kaapissa olla merkittynä huomisen makaronilaatikkoon, huomisen eväät, illan naksut leffailtaa yms. Kiireisessä arjessa, kun käyn kaupassa töiden jälkeen ja lähden asioille ja palaan illalla vain toteamaan, että yllätys nämä lapset ovat ilmestyneet meille ja syöneet kaapin tyhjäksi ja keittiö on taas sen näköinen herättää se tosiaan miettimään pitäisikö vaan valmiiksi jo valmistaa kasa ohjelappuja jääkaappiin ja keittiöön.

Ja samalla tulee mieleen, että ei tämä kyllä tunnu kodilta. Pois on päästävä, sen ovat saaneet aikaan nämä aikuiset ihmiset joille olen lukuisia kertoja asiasta sanonut ja isänsä on heille asiasta huutanut, vaikka kovin rauhallinen mies on. Ollaan ihan loppu siihen ettei heillä sääntöjä ole ja alkaa jo tuntua siltä, että ihan tahallaan tekevät mitä tekevät.

Miksi heillä on avaimet teille, jos lopputulos on se, että olette molemmat tilanteeseen ihan loppu? 

Vierailija
95/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja samalla tulee mieleen, että ei tämä kyllä tunnu kodilta. Pois on päästävä, sen ovat saaneet aikaan nämä aikuiset ihmiset joille olen lukuisia kertoja asiasta sanonut ja isänsä on heille asiasta huutanut, vaikka kovin rauhallinen mies on. Ollaan ihan loppu siihen ettei heillä sääntöjä ole ja alkaa jo tuntua siltä, että ihan tahallaan tekevät mitä tekevät

Etkö osaa puhua ollenkaan? Se voi olla ongelman juuri. Eli sano: hei, onko nälkä? Jääkapissa on huomiselle tarhaeväiksi nakkipaketti ja mehua, älkää ottako niitä. Muuten saa ottaa kaikkea. 

Olet aikuinen ja lasten äiti. Opettele puhumaan.

Vierailija
96/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samalla tulee mieleen, että ei tämä kyllä tunnu kodilta. Pois on päästävä, sen ovat saaneet aikaan nämä aikuiset ihmiset joille olen lukuisia kertoja asiasta sanonut ja isänsä on heille asiasta huutanut, vaikka kovin rauhallinen mies on. Ollaan ihan loppu siihen ettei heillä sääntöjä ole ja alkaa jo tuntua siltä, että ihan tahallaan tekevät mitä tekevät

Etkö osaa puhua ollenkaan? Se voi olla ongelman juuri. Eli sano: hei, onko nälkä? Jääkapissa on huomiselle tarhaeväiksi nakkipaketti ja mehua, älkää ottako niitä. Muuten saa ottaa kaikkea. 

Olet aikuinen ja lasten äiti. Opettele puhumaan.

Tuossa lainaamassasi telstissähän ap kertoo, ettei ole välttämättä ollut edes kotona, kun kaapit tyhjennetty ja jäljet jätetty siivoamatta? Ja ap kertoo sekä itse, että miehensä asiasta toistuvasti jo sanoneen.

En tiedä miksi näitä uusperhejutuissa pitää kääntää vaikka miksi, jotta lopputuloksesta saadaan sen bonusvanhemman syytä. Jos oma lapseni aikuisena ja poismuutettuaan käyttäytyisi noin, niin ottaisin avaimen pois. Ja samoin olisi minun vanhemmat varmasti tehneet minun kohdallani aikoinaan, jos olisin poismuutettua noin käyttäytynyt. 

Vierailija
97/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne taaperot ovat jos sinä kiireisenä töiden jälkeen olet asioilla ja tulet vasta illalla ryöstetyn jääkaapin ääreen? Ja aikuiset lapset siis marssivat kylään harva se päivä syrjäiseen paikkaan josta ei saa taloa myydyksi, niin siellä on pakko edelleen asua? Nyt on mielenkiintoinen tarina ja juoni senkun tiivistyy. Mitähän kaikkea tekstitaulun katveessa vielä tapahtuukin.

Vierailija
98/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on biologinen aikuinen poika, jolla oli tapana tulla luokseni ja penkoa tavaroitani. Otin häneltä avaimet pois. Aikuisella on aikuisen vastuut.

Olem av:lla huomannut nurinkurisen asenteen: jos jollain om lapsia, niin ne lapset tulevat aina ja kaikessa ensin. Kerrankin eräässä uusperhekeskustelussa mies tuli lapsineen tämän naisen luo. ketjussa oltiin sitä mieltä, että naisen pitäisi muuttaa pois _omasta_  kodistaan, koska ei tykännyt miehen lapsista. Wtf.

Vierailija
99/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne taaperot ovat jos sinä kiireisenä töiden jälkeen olet asioilla ja tulet vasta illalla ryöstetyn jääkaapin ääreen? 

En ole ap, mutta itselläni taapero kulki mukana, jos vaan suinkin oli paikka jonne mukaan ottaa. Jos ei, ja isänsä oli töissä, olivat mummolapalvelut hyvin käytettävissä. 

Vierailija
100/200 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on biologinen aikuinen poika, jolla oli tapana tulla luokseni ja penkoa tavaroitani. Otin häneltä avaimet pois. Aikuisella on aikuisen vastuut.

Olem av:lla huomannut nurinkurisen asenteen: jos jollain om lapsia, niin ne lapset tulevat aina ja kaikessa ensin. Kerrankin eräässä uusperhekeskustelussa mies tuli lapsineen tämän naisen luo. ketjussa oltiin sitä mieltä, että naisen pitäisi muuttaa pois _omasta_  kodistaan, koska ei tykännyt miehen lapsista. Wtf.

Hienoa että sinä laitat random miehen tai tämän lapset oman lapsesi edelle. Vuoden äiti palkinto sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi