Uusperhe kuvioista kysymys?
Miten voi toimia, kun miehen aikuiset lapset 20+ laittavat someen kaikenlaista sisältöä asunnostamme, mökistämme ja yhteisistä lapsistamme, mitä en itse haluaisi julkaistavan? Olen hienovaraisesti viestinyt, etten halua esimerkiksi mökistämme tarkkaa selontekoa kuvineen ja sijaintineen somealustoille ja uskon lapsien tämän ymmärtäneen, mutta silti jatkavat toimintaansa. Välillä myös jakavat sisältöä, jossa ikäänkuin naureskellaan jollekin sisustus ratkaisullemme, esim tekstitauluille tai muulle asialle mikä minusta on epäkunnioittavaa.
Tiedän pikkujuttu, mutta hermostuttaa jo valmiiksi kun käymään ovat tulossa minkälaisia päivityksiä tällä kertaa.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joten jos siihen vedotaan, että jonain päivänä joku talo tai mökki olisi mahdollisesti jonkun perittävänä ja siksi siihen olisi jo nyt kaikkien elinaikana näennäisesti omistussuhteessa on se minusta erittäin epäkunnioittavaa."
Tämä on kyllä jännä asia, mihin näissä ketjuissa vedotaan. Kun samalla ajatuksella ydinperheiden kaksistaan jääneet vanhemmat eivät voisi olla kodissaan kotonaan, koska se kaikki menee aikanaan perinnöksi heidän aikuisille lapsilleen.
Miksi eivät voisi olla? Se on alusta alkaen ollut heidän yhteinen koti, sinne ei ole kukaan ulkopuolinen tullut pyytämättä omimaan kotia itselleen.
Meinaat, että ap:n mies ei ole pyytänyt ap:ta asumaan kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joten jos siihen vedotaan, että jonain päivänä joku talo tai mökki olisi mahdollisesti jonkun perittävänä ja siksi siihen olisi jo nyt kaikkien elinaikana näennäisesti omistussuhteessa on se minusta erittäin epäkunnioittavaa."
Tämä on kyllä jännä asia, mihin näissä ketjuissa vedotaan. Kun samalla ajatuksella ydinperheiden kaksistaan jääneet vanhemmat eivät voisi olla kodissaan kotonaan, koska se kaikki menee aikanaan perinnöksi heidän aikuisille lapsilleen.
Miksi eivät voisi olla? Se on alusta alkaen ollut heidän yhteinen koti, sinne ei ole kukaan ulkopuolinen tullut pyytämättä omimaan kotia itselleen.
Meinaan. Nämä usein _ajautuu_ toisten huusholleihin loisimaan. Maksutta tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
On ihan yleistä että lapset pitävät lapsuudenkotiaan kotinaan vielä senkin jälkeen kun muuttavat pois. Se tarkoittaa sitä että he käyttäytyvät siellä samalla tavalla kuin aiemmin. Eivät he yhtäkkiä muutu "vieraiksi" jotka kysyvät kaikkeen luvan, myös sen vesilasin ottamiseen. Minusta ainakin on ihan normaalia että jos jo kotoa muuttanut tyttäreni tulee kotiin viikonlopuksi niin hän voi mennä jääkaapille ja ottaa sieltä syötävää. Luulen että sinäkään et suhtautuisi noiden nuorten käytökseen samalla tavalla jos he olisivat sinun lapsiasi.
En ole ap, mutta ilman mitään uusperheitäkään jos aikuinen lapseni käyttäytyisi noin kuin tässä keskustelussa kuvattu (kodin kuvaaminen ja sille somessa naureskelu, pikkusisarusten retkieväiden syöminen, astioiden ja roskien keräämättä jättäminen), niin olisi tiukan keskustelun paikka.
Samanikäisenä kun itse vierailin uusperhe-lapsuudenkodissani, niin siivosin jälkeni ja autoin äitipuolta tiskaamaan.
Kyllä minut nimenomaan pyydettiin asumaan tähän taloon ja olen maksanut kustannuksia siitä lähtien, kun tein päätöksen muuttaa yhteen mieheni kanssa. Paljon oli jo silloin alussa keskustelua missä asuisimme, mutta silloin vielä lapset oli viittä vaille täysikäisiä ja päädyimme siihen, että muutetaan yhteen tähän omakotitaloon. Minä siinä vaiheessa möin oman kaksion pääkaupunkiseudulla ja nämäkin rahat osittain olen sijoittanut tähän taloon. Mielestäni minulla on oikeus sanoa tämän talon asioista ihan yhtä paljon kuin miehelläni ja näillä aikuisilla lapsilla taas ei enää ole sanavaltaa sääntöihimme, tapoihimme tai esimerkiksi sisustukseemme. He ovat toivottuja vieraita, jos osaavat käyttäytyä ja näyttävät hyvää mallia lapsillemme, eli heidän nuorille puolisisaruksilleen. Tähän mennessä näin ei kuitenkaan ole ollut, vaan jopa nämä meidän taaperot osaa paremmin huolehtia omista jäljistään yms kuin nämä aikuiset ihmiset ja en edes vitsaile.
Vierailija kirjoitti:
"Välillä myös jakavat sisältöä, jossa ikäänkuin naureskellaan jollekin sisustus ratkaisullemme, esim tekstitauluille"
Mitä enemmän aivovammaisille tekstitauluille naureskellaan, sitä parempi.
Sinä se olet yhtä törppö kuin nuo ap:n miehen jo aikuiset lapset. Kasvatuksen puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan. Nämä usein _ajautuu_ toisten huusholleihin loisimaan. Maksutta tietenkin.
Itse kun olin edellisessä suhteessa, niin mies jo hyvissä ajoin alkoi puhumaan yhteenmuutosta, ja alkoi suunnitella minkälaisen asunnon hankkisimme. Tällä oli siis lapsia edellisestä suhteesta, eli uusperhe olisi muodostunut, ellen itse olisi todennut etten halua muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan. Nämä usein _ajautuu_ toisten huus
Ketkä nämä ajautuvat toisten huusholleihin majailemaan maksutta? Pystytkö avaamaan hieman? En ole koskaan tällaista toimintaa tavannut lähipiirissä tai kauemmissakaan tutuissa, mutta ehkä nyt viittaat näihin aikuisiin ihmisiin jotka tottatosiaan täällä usein lojuu odotellen ilmaista täyspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Live, love and laugh
HOME
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä ovat heidän lapsuudenkotinsa ja -mökkinsä niin saavat kyllä laittaa ihan vapaasti. Jos ei, niin sano isällensä että kieltää.
No ei todellakaan saa laittaa, kun he eivät sitä asuntoa omista ja eivät ole tavaroita ostaneet. Todella lapsellista käytöstä yli 20-vuotiailta.
Todellakin saa. Miten uusi nainen kuvittelee jotenkin yhtä äkkiä omistavansa ja omivansa toisten lapsuudenkodin? Älä laita huoneestasi/pihastasi/saunastasi kuvaa, niinkö? Jos on kaksikymppinen on asunut kodissa ihan vasta. Jos se siis on se koti. Se on heidän kotinsa.
Katkera ex-muijako se siellä kirjoittelee?
Ihan rehellisesti. Jos miehellä on jo aikuisia lapsia, ja sinä siinä iässä että taaperoita pyörii jaloissa. Niin onhan siinä jo tarpeeksi selittämään lasten asennetta. Siellä nyt emännöi lapsuudenkotia äitipuoli joka on luultavasti lähempänä lasten kuin miehen ikää. No brainer, olen pahoillani.
Alaikäisistä lapsista heillä ei kuitenkaan ole mitään asiaa laittaa kuvia. Kaikki tuntuvat puuttuvan mökin kuviin ja se on pikkuseikka siihen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän lapsuudenkoti, jossa sinä olet nyt vieraana?
Juuri tällaisen ajatusmaailman vuoksi olen nyt myöntymässä talon myyntiin. Minä ja tähän taloon syntyneet yhteiset lapsemme ovat siis vieraana tässä talossa ja poismuuttaneet aikuiset lapset määräävät täällä?! He saavat tänne marssia ihan koska huvittaa ja saavat täällä kävellä jääkaapille ja sieltä syödä kysymättä ihan mitä tahansa, niin että jos olen esimerkiksi sinne varannut seuraavan päivän päiväkotiretki eväät jo valmiiksi, eivät ne enää siellä välttämättä aamulla enää ole. Ja tietysti kääreet, muruset ja likaiset astiat on kuitenkin jätetty keittiöön muiden siivottavaksi. Vaikka toisaalta voisihan sitä nousta jo silloin yöllä siivoamaan ja tekemään uudet eväät, kun on jälleen kerran herännyt aikuisten lasten ees taas menoon, koska saahan kotonaan kulkea, ihan mihin aikaan vaan millä volyymilla vaan j
Kyllä sinä sitten ymmärrät kun ihanat suloiset taaperosi ovat parikymppisiä ja tulevat käymään kotona. Turha nyt ajatella että heistä tuleekin täydellisiä toisin kuin miehen inhottavista lapsista. Ymmärrät sitten kun itsekin vähän kasvat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellisesti. Jos miehellä on jo aikuisia lapsia, ja sinä siinä iässä että taaperoita pyörii jaloissa. Niin onhan siinä jo tarpeeksi selittämään lasten asennetta. Siellä nyt emännöi lapsuudenkotia äitipuoli joka on luultavasti lähempänä lasten kuin miehen ikää. No brainer, olen pahoillani.
Olen 36v, ja voisihan minullakin olla ikäni puolesta aikuinen lapsi ja taapero.
Minun vanhemmillani on mökki mutta ei se minun ole vaikka kuinka olen aikaa siellä viettänyt. Ehkä joskus mutta vanhempani sen omistavat. Eikä tulisi mieleenkään vastoin heidän toivettaan kuviaan sieltä laittaa. Myöskin lasten kuvien julkaisu väärin kun he ovat selvästi vielä alaikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis ole ap, sivustapohdiskelija vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies?
Unohtui tuosta viestistäni maininta, etten ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän lapsuudenkoti, jossa sinä olet nyt vieraana?
Juuri tällaisen ajatusmaailman vuoksi olen nyt myöntymässä talon myyntiin. Minä ja tähän taloon syntyneet yhteiset lapsemme ovat siis vieraana tässä talossa ja poismuuttaneet aikuiset lapset määräävät täällä?! He saavat tänne marssia ihan koska huvittaa ja saavat täällä kävellä jääkaapille ja sieltä syödä kysymättä ihan mitä tahansa, niin että jos olen esimerkiksi sinne varannut seuraavan päivän päiväkotiretki eväät jo valmiiksi, eivät ne enää siellä välttämättä aamulla enää ole. Ja tietysti kääreet, muruset ja likaiset astiat on kuitenkin jätetty keittiöön muiden siivottavaksi. Vaikka toisaalta voisihan sitä nousta jo silloin yöllä siivoamaan ja tekemään uudet eväät, kun on jälleen kerran herännyt aikuisten lasten ees taas menoon, koska saahan kotonaan kul
Näinhän se aina menee, omat mussukat ja muiden kakarat. Ap ei ole tiedostanut vielä, että omat kersat saattaa vielä joutua heittopusseiksi ja äitipuolen vihan alle, miehellä kun on tapana eroilla.