Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.
Kommentit (7090)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi, se Jumala antaa uuden vaimon miehille, jos vaimo kuolee. Mutta jos mies kuolee, niin eipä Jumala annakaan uutta miestä lestadiolaisnaisille.
Kylläpä toimii Jumala jännästi. Minua alkaa jo pikkuhiljaa tympimään nämä jutut. Joku on joskus laittanut liikkeelle tämmöisen jutun ja te arvon sivistyneet naiset levitätte sitä eteenpäin ilman itsekritiikin häivääkään. Olen seniori-ikäinen ja minulla on laaja suku ja tuttavapiiri. Tiedän vuosien varrelta kolme leskimiestä, jotka ovat menneet uudelleen naimisiin. Ikää heillä oli jo silloin 70+, joten se heille suotakoon. Lisäksi tiedän yhden työikäisen naisen, joka vuosien leskeyden jälkeen meni uudestaan naimisiin. Onkohan tuo sinun kommenttisi totuuteen perustuva vai vain ylimääräinen jännä kommentti lestadiolaisista?
Se joku joka on jutun pistänyt liikkeelle ollut asialla retosteleva vl, onko sillä vaikutusta sinun mielipiteeseesi? Turha siitä ainakin on muita syyttää, kyllä se on vl-mielemaisemasta kumpuava ajatus, jossa jumala antaa oikein uskoville kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi, se Jumala antaa uuden vaimon miehille, jos vaimo kuolee. Mutta jos mies kuolee, niin eipä Jumala annakaan uutta miestä lestadiolaisnaisille.
Kylläpä toimii Jumala jännästi. Minua alkaa jo pikkuhiljaa tympimään nämä jutut. Joku on joskus laittanut liikkeelle tämmöisen jutun ja te arvon sivistyneet naiset levitätte sitä eteenpäin ilman itsekritiikin häivääkään. Olen seniori-ikäinen ja minulla on laaja suku ja tuttavapiiri. Tiedän vuosien varrelta kolme leskimiestä, jotka ovat menneet uudelleen naimisiin. Ikää heillä oli jo silloin 70+, joten se heille suotakoon. Lisäksi tiedän yhden työikäisen naisen, joka vuosien leskeyden jälkeen meni uudestaan naimisiin. Onkohan tuo sinun kommenttisi totuuteen perustuva vai vain ylimääräinen jännä kommentti lestadiolaisista?
Se joku joka on jutun pis
No niin, tulihan se sieltä. Syy löytyikin lestadiolaisista! Juttu on jonkun vääräleuan keksimä urbaanilegenda, jota mielellään kerrotaan totena eteenpäin. Näitä juttujahan kyllä riittää. Mitä härskimpi juttu, sitä enemmän sillä mässäillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä toimii Jumala jännästi. Minua alkaa jo pikkuhiljaa tympimään nämä jutut. Joku on joskus laittanut liikkeelle tämmöisen jutun ja te arvon sivistyneet naiset levitätte sitä eteenpäin ilman itsekritiikin häivääkään. Olen seniori-ikäinen ja minulla on laaja suku ja tuttavapiiri. Tiedän vuosien varrelta kolme leskimiestä, jotka ovat menneet uudelleen naimisiin. Ikää heillä oli jo silloin 70+, joten se heille suotakoon. Lisäksi tiedän yhden työikäisen naisen, joka vuosien leskeyden jälkeen meni uudestaan naimisiin. Onkohan tuo sinun kommenttisi totuuteen perustuva vai vain ylimääräinen jännä kommentti lestadiolaisista
No niin, tulihan se sieltä. Syy löytyikin lestadiolaisista! Juttu on jonkun vääräleuan keksimä urbaanilegenda, jota mielellään kerrotaan totena eteenpäin. Näitä juttujahan kyllä riittää. Mitä härskimpi juttu, sitä enemmän sillä mässäillään.
Sinun mihinkään muuhun kuin luuloon perustuva mielipide ei faktoja muuksi muuta. Ihan dokumentissa eräs vl sen ensimmäisenä kertoi, eli ihan löytyy elävää kuvaa ja ääntä todisteeksi.
Mutta mielenkiintoista, miten aina kaikista vähiten asiasta tietävät kouhkaavat eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä toimii Jumala jännästi. Minua alkaa jo pikkuhiljaa tympimään nämä jutut. Joku on joskus laittanut liikkeelle tämmöisen jutun ja te arvon sivistyneet naiset levitätte sitä eteenpäin ilman itsekritiikin häivääkään. Olen seniori-ikäinen ja minulla on laaja suku ja tuttavapiiri. Tiedän vuosien varrelta kolme leskimiestä, jotka ovat menneet uudelleen naimisiin. Ikää heillä oli jo silloin 70+, joten se heille suotakoon. Lisäksi tiedän yhden työikäisen naisen, joka vuosien leskeyden jälkeen meni uudestaan naimisiin. Onkohan tuo sinun kommenttisi totuuteen perustuva vai vain ylimääräinen jännä kommentti lestadiolaisista
"No niin, tulihan se sieltä. Syy löytyikin lestadiolaisista! Juttu on jonkun vääräleuan keksimä urbaanilegenda, jota mielellään kerrotaan totena eteenpäin. Näitä juttujahan kyllä riittää. Mitä härskimpi juttu, sitä enemmän sillä mässäillään."
Lainaus ei toimi, joten tuossa edellä viesti, mihin alla oma vastaus.
Ei ole kenenkään keksimä asia, vaan totta. Eräässä dokumentissa yksi VL mies tämän sanoi.
Kun näitä kommentteja lukee, ei voi käsittää, mistä joillakin ja jopa monilla ihmisillä nousee niin valtava viha lestadiolaisia kohtaan. Ja se on vihaa, ei sitä tarvitse kaunistella eikä selittelemällä muuksi muuttaa. Vihan lisäksi näkyy paljon solvausta, pilkkaamista, herjaamista ja jopa valehtelua. Jeesus kehotti rakastamaan vihollisiakin mutta nythän ei pitäisi edes olla vihollisuudesta kyse. Pitää voida olla asioista eri mieltä ilman että kaikki tuossa aikaisemmin mainitsemani kohdistuu henkilön / henkilöiden persoonaan, elämänvalintoihin, perhe-elämään, seurakäytänteisiin jne. Luulisi tähän maailmaan erilaisia katsomuksia mahtuvan. Rauhaa kaikille!
-kyllä se on vl-mielemaisemasta kumpuava ajatus, jossa jumala antaa oikein uskoville kaikkea hyvää
Olet ihan oikeassa. Se kerrotaan myös Raamatussa:
perustuu Matteus 6:33:n ajatukseen:
Kun ihminen asettaa Jumalan ja Hänen tahtonsa etusijalle, kaikki tarpeellinen ja hyvä seuraa siitä.
Saisinko tietää edellä mainitun dokumentin nimen?
Vierailija kirjoitti:
Kun näitä kommentteja lukee, ei voi käsittää, mistä joillakin ja jopa monilla ihmisillä nousee niin valtava viha lestadiolaisia kohtaan. Ja se on vihaa, ei sitä tarvitse kaunistella eikä selittelemällä muuksi muuttaa. Vihan lisäksi näkyy paljon solvausta, pilkkaamista, herjaamista ja jopa valehtelua. Jeesus kehotti rakastamaan vihollisiakin mutta nythän ei pitäisi edes olla vihollisuudesta kyse. Pitää voida olla asioista eri mieltä ilman että kaikki tuossa aikaisemmin mainitsemani kohdistuu henkilön / henkilöiden persoonaan, elämänvalintoihin, perhe-elämään, seurakäytänteisiin jne. Luulisi tähän maailmaan erilaisia katsomuksia mahtuvan. Rauhaa kaikille!
Kuitenkin jälleen oli vl, se joka valehteli. Tai ainakin kertoi väitteitä, joita ei tiedä todeksi.
Vai onko mielestäsi ok väittää jonkun ulkopuolisen vääräleuan keksineen tuon edellä esiintyneen väitteen?
Syy löytyy teidän omien parista, mutta oliko sitä tarpeen ottaa esille?
Ei välttämättä, mutta koska sen joku otti esille, kerroin mistä se on lähtöisin.
Ja mitään vihaa ei tämä ole, vai miksi väärien tietojen korjaaminen olisi muka vihaa?
Vierailija kirjoitti:
Saisinko tietää edellä mainitun dokumentin nimen?
Ei voi muistaa, olisiko ainoa oikea Jumala?
Kysymys miksi käy kristittyjen kimppuun lähiöissä ? Tätä ei mitenkään voi ymmärtää .
- ei voi käsittää, mistä joillakin ja jopa monilla ihmisillä nousee niin valtava viha lestadiolaisia kohtaan. Ja se on vihaa, ei sitä tarvitse kaunistella eikä selittelemällä muuksi muuttaa. Vihan lisäksi näkyy paljon solvausta, pilkkaamista, herjaamista ja jopa valehtelua
Tässäpä tämän ja edellisenkin ketjun sisältö hyvin tiivistettynä. Minä en keksi muuta syytä kuin sen, että näin on määrä olla Raamatun mukaan:
Johannes 15:1819
Jos maailma vihaa teitä, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen teitä.
Jos te olisitte maailmasta, maailma rakastaisi omiansa.
Mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa.
Mikseivät käy jonkun budhatemppelin kimppuun thaibordellin tai muslimipizzan tai juutalaisenpizzan kimppuun miksi te käytte kristittyjen kimppuun myös hellarit käy tunkeutuvat kirkkoonkin rahaa keräämään . Kuin juutalaiset ikään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lietsot omaan porukkaasi väärillä väitteillä vihaa? Se voi aiheuttaa myös vastareaktioita, viha aiheuttaa vihaa.
"Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan!"
Vapaakirkko saa on sama kuin hellareissa syntiä on eikä vauvoja kasteja mutta käydään kirkoissa haukkumasana eksyttämässä kuin vapaamuurarit tekee . Käyvät myös käännyttämässä juutalaiseksi .
Vierailija kirjoitti:
Vapaakirkko saa on sama kuin hellareissa syntiä on eikä vauvoja kasteja mutta käydään kirkoissa haukkumasana eksyttämässä kuin vapaamuurarit tekee . Käyvät myös käännyttämässä juutalaiseksi .
Lopeta spämmääminen, ja hakeudu hoitoon.
EI OLE TARKOITUS KÄÄNTYÄ JUUTALAISEKSI EIKÄ ORTODOKSIT KUULU LUTERILAISEEN KIRKKOON.
KRISTITTY TARKOITTAA EVANKELIUMIA. ÄLKÄÄ TE PELLET EKSYTTÄKÖ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lietsot omaan porukkaasi väärillä väitteillä vihaa? Se voi aiheuttaa myös vastareaktioita, viha aiheuttaa vihaa.
"Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan!"
Vielä kun joskus näkisi niitä vl kirjoittamia vihaviestejä . . .
Ei oo näkyny
-Käytätkö autossa turvavyötä ,pyöräillessä kypärää, liukkaalla kelillä nastakenkiä, veneillessä pelastusliivejä? Jos, niin miksi?
Jumala on antanut meille järjen ja vastuullisuuden arjessa, siksi käytän turvavyötä ja kypärää.
Mutta elämän antaminen ja vastaanottaminen eivät ole sama asia kuin riskien välttäminen - lapsi ei ole onnettomuus, jota ehkäistään.
En näe lapsen syntymää vaarana, vaan lahjana.
-Itse asiassa tulee heti mieleen yli kymmenen työssäkäyvää lestadiolaisnaista, heidän joukossaan kaksi mummiani ja isomummoni.
Onpa meillä erilaiset tuttavapiirit. Minä en voi edes laskea kuinka monta työssäkäyvää tiedän, kun tunnen vain yhden vl-äidin joka ei käy työssä kodin ulkopuolella :)
-toinen vl