Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (7592)

Vierailija
3241/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on väärä tieto siitä, että lestadiolaisuuteen ei liitytä. Esim. Suviseuroissa oli tänäkin vuonna parannuksentekijöitä. Sekin on väärä tieto, että suurin osa nuorista kieltää uskonsa. Moni kieltää mutta ei suurin osa. Minunkin tuttavapiirissäni on kolme aikuista viime aikoina tullut takaisin ja ovat iloinneet siitä, että ovat saaneet palata.

Raamatussa on ennustus, että kun Jeesus tulee toisen kerran, löytäneekö hän enää uskoa maan päältä. Ja jos aikaa ei olisi lyhennetty, niin valitutkin eksytettäisiin. 

Lainaamassasi viestissä sanottiin että juurikaan kukaan, ei ettei kukaan. Ja on kyllä härski termi uskoon liittyville tuo parannuksen tekeminen, anteeksi vaan. Jos lisää jengiä joukkoon tahtoo, niin ihan jo tuommoiset termit tekee uskonnosta luotaantyöntävän monien tavisten mielestä. 

https://evl.fi/sanasto/parannus/

Oletko itse tehnyt vielä parannuksen?

Vierailija
3242/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tarvitaan uskontunnustus alkoholista kieltäytymiseen. En käytä alkoholia vaikka en ole vl. Eikä minun tee tiukkaa kieltäytyä siitä. Lisäksi olen mielestäni oikea uskova vaikka en ole vl. Uskon evankelisluterilaisen kirkon oppiin ja kuulun kirkkoon. Pyrin elämään sen mukaan. Vl herätysliike kuuluu kirkkoon. Mistä noin kova tarve ihmisten luokitteluun? Uskon pitäisi olla ihmisen oma asia ja se ei kuulu työpaikalle ellei työ liity uskontoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3243/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinäkin voit kunnioittaa sitä ihmistä, joka tulee seuroihin korvikset korvissa ja ehkä jopa meikattuna.Ilman, että kyseenalaistat uskon.

Niin kunnioitan, oletat itse väärin. Kuulostelen aina tervehtiessäni, miten henkilö tervehtii, ja sitten vasta tervehdin itse samoin. Jos meikattu henkilö tervehtii jumalanterveellä, teen samoin ja pidän häntä uskovaisena. Tähän saakka vaan jokainen meikillä ja korviksilla somistautunut on sanonut moi tai päivää.

Ymmärsitkö nyt?

Kammottavaa tuokin, että pitää niin tarkkaan erotella ne ihmiset, joita tervehditään tavalla A ja ne, joita tavalla B. Miksi se on tarpeen? 

Se ainakin toimii erittäin tehokkaana kontrollikeinona. En tiedä onko tapa käytössä juuri siksi, mutta siten se oman kokemukseni perusteella toimii

Erittäin hyvä analyysi. Ja hyvä osoitus siitä, että aina kannattaa kysyä, että miksi! Kysykää, kysykää. Mitä tai kenen etua joku tapa tai tietty tulkinta palvelee? Sillä aina on jokin syy. 

Vierailija
3244/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain avioliitossa saa naida muut ei saa naida raiskattu on jo naitu miehen kuuluu maksaa korvaukset . Ei kun Jeesus sanoi ristillä et mä nyt menen sovittaan teidän syntejä paitsi lestanaisten ehkäisyä en sovita tässä. Enkä niitä kynsilakkoja.  Muiden ehkäisyn sovitaan kyllä mutta en LESTOJEN.  Jopa raiskaajien synnit tässä sovitaan mutta en sitä jos kynsilakkaa tai rytmimusiikkia. Humppa kyllä jää sovittamatta. 

Vierailija
3245/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhwh Jahve tutkii kivekset ja esinahkoja.  Että mitäs sukupuoli tauteja niistä löytyy..  paljonko on syntiä tehty peniksellä ja väkivaltaa. Sodomassa.  

Vierailija
3246/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain avioliitossa saa naida muut ei saa naida raiskattu on jo naitu miehen kuuluu maksaa korvaukset . Ei kun Jeesus sanoi ristillä et mä nyt menen sovittaan teidän syntejä paitsi lestanaisten ehkäisyä en sovita tässä. Enkä niitä kynsilakkoja.  Muiden ehkäisyn sovitaan kyllä mutta en LESTOJEN.  Jopa raiskaajien synnit tässä sovitaan mutta en sitä jos kynsilakkaa tai rytmimusiikkia. Humppa kyllä jää sovittamatta. 

Sulla on aika ronski tyyli, varmaan monen mielestä jopa härski. Mutta ajatus kyllä tulee läpi. 

Vierailija
3247/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että tarvitaan uskontunnustus alkoholista kieltäytymiseen. En käytä alkoholia vaikka en ole vl. Eikä minun tee tiukkaa kieltäytyä siitä. Lisäksi olen mielestäni oikea uskova vaikka en ole vl. Uskon evankelisluterilaisen kirkon oppiin ja kuulun kirkkoon. Pyrin elämään sen mukaan. Vl herätysliike kuuluu kirkkoon. Mistä noin kova tarve ihmisten luokitteluun? Uskon pitäisi olla ihmisen oma asia ja se ei kuulu työpaikalle ellei työ liity uskontoon.

Alkoholi on vl:ien yleismörkö, ja sen uhalla pelotellaan jo lapsesta lähtien. Kuten tässäkin ketjussa on nähty, viljellään sellaista me vs muut -ajattelua, ja muut tosiaan harrastavat villiä seksuaalista irstailua ja jatkuvaa juopottelua. 

Tämän näkemyksen ylläpitäminen saa osaltaan ihmisiä pysymään ainoassa oikeassa uskossa. Jostain syystä aina pelotellaan sillä viinan kirjolla nuoria, vaikka alkoholihan ei ole ollut nuorison ykköspäihde enää aikoihin. Tilastojen mukaan 1 % väestöstä on viimeisen vuoden aikana käyttänyt kokaiinia, 2 % amfetamiinia ja 10 % kannabista. Minusta noista kannattaisi olla huolissaan, mutta vl:t on huolissaan vain meistä juopoista. Minäkin käytän alkoholia, viimeksi tammikuussa otin gintonicin.

Vierailija
3248/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivämies lehtiä ne jakaa postilaatikkoon kuin hellarit jehovat omiaan.  

Vierailija
3249/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos vähitellen muiden tuomitsemisesta päästään. Uskon, että kaikissa kristityissä on kristillisten arvojen mukaan elämään pyrkiviä jotka pyytävät Jumalan armoa ja pyrkivät ymmärtämään erilailla ajattelevia. Pyrkivät olemaan hyvä lähimmäinen kaikille ihmisille ja jo se on vaikeaa toteuttaa. Sen tämäkin keskustelu osoittaa puolin ja toisin.

Vierailija
3250/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika ronski tyyli, varmaan monen mielestä jopa härski. Mutta ajatus kyllä tulee läpi. 

Ei kyllä hoitokokouksissa ja LESTOJEN suusta kuulee niin härskiä textiä että pahinta syntistä kun hirvittää. 

Vierailija
3251/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tässäkin ketjussa on nähty, viljellään sellaista me vs muut -ajattelua, ja muut tosiaan harrastavat villiä seksuaalista irstailua ja jatkuvaa juopottelua. 

Tämä kyllä suututtaa ihan huolella! Linkkaapa yksikin sellainen viesti, jossa vl väittää muita irstaiksi tai juopoiksi. Muuten en usko, kun en itse ole yhtään tuollaista viestiä nähnyt. Ja vielä yleistät, että ihan viljellään ajatusta. Nyt on sulla todistustaakka!

Vierailija
3252/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhwh Jahve tutkii kivekset ja esinahkoja.  Että mitäs sukupuoli tauteja niistä löytyy..  paljonko on syntiä tehty peniksellä ja väkivaltaa. Sodomassa.  

No ei taida Jahve noin tehdä. 😁 Eikä tarvitse tästä maailmasta poistua kun parissa uskonnossa on uskonnollisten setämiesten oikeus suorittaa poikalapsille ympärileikkaus. Sitäkin sopii miettiä, että onko nämäkin käytännöt korkeamman kädestä vai kehitetty siksi että tavat aikanaan sopivat silloisten johtajien seksuaalisiin mieltymyksiin. Vielä villimmin voi ajatella, että lestadiolaisten ympärileikkaus saattaisi hyvinkin olla tärkeä uskonnollinen traditio, mikäli se olisi aikanaan vastannut uskonnollisten johtajien seksuaalisia mieltymyksiä. 

Vierailija
3253/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄPÄR -- Ä sana on Mooseksen kirjasta käännetty suomeksi näin .   Ismail sai nimen ä - pä- r

Vierailija
3254/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on vl:ien yleismörkö, ja sen uhalla pelotellaan jo lapsesta lähtien. Kuten tässäkin ketjussa on nähty, viljellään sellaista me vs muut -ajattelua, ja muut tosiaan harrastavat villiä seksuaalista irstailua ja jatkuvaa juopottelua. 

Tämän näkemyksen ylläpitäminen saa osaltaan ihmisiä pysymään ainoassa oikeassa uskossa. Jostain syystä aina pelotellaan sillä viinan kirjolla nuoria, vaikka alkoholihan ei ole o

Se on perinne. Sillä liike syntyi 1800- luvulla juuri raittiusliikkeeksi, jossa Lars Leevi saarnasi viinan kiroja vastaan. Ja syystä toki,  sillä siellä ei vuosikertaviinejä juotu eikä gintonicista oltu kuultukaan, vaan vedettiin tiukkaa kotipolttoista viinaa. Surkein seurauksin. 

Jotenkin luulisi, että tuotakin asiaa voisi jo hieman päivittää. Missä viipyy lestadiolaisuus 2.0? 

Vierailija
3255/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synagogalla luetaan peite silmillä Moosesta ja profeettoja missä juuri ennustetaan Jeesuksen syntymä BETLEHEMISSÄ. Mutta ei ne näe.   Lestahellarit jumittaa samoin . 

Vierailija
3256/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tässäkin ketjussa on nähty, viljellään sellaista me vs muut -ajattelua, ja muut tosiaan harrastavat villiä seksuaalista irstailua ja jatkuvaa juopottelua. 

Tämä kyllä suututtaa ihan huolella! Linkkaapa yksikin sellainen viesti, jossa vl väittää muita irstaiksi tai juopoiksi. Muuten en usko, kun en itse ole yhtään tuollaista viestiä nähnyt. Ja vielä yleistät, että ihan viljellään ajatusta. Nyt on sulla todistustaakka!

No käviskö tämä tuosta edelliseltä sivulta? Loput voinet itse etsiä. 

Teidän pääkallossa on saatanan ajatukset !   Rahamammona korvakorut kynsilakat naiminen.    Ei oo tyhmempää porukkaa.  

Vierailija
3257/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on väärä tieto siitä, että lestadiolaisuuteen ei liitytä. Esim. Suviseuroissa oli tänäkin vuonna parannuksentekijöitä. Sekin on väärä tieto, että suurin osa nuorista kieltää uskonsa. Moni kieltää mutta ei suurin osa. Minunkin tuttavapiirissäni on kolme aikuista viime aikoina tullut takaisin ja ovat iloinneet siitä, että ovat saaneet palata.

Raamatussa on ennustus, että kun Jeesus tulee toisen kerran, löytäneekö hän enää uskoa maan päältä. Ja jos aikaa ei olisi lyhennetty, niin valitutkin eksytettäisiin. 

Lainaamassasi viestissä sanottiin että juurikaan kukaan, ei ettei kukaan. Ja on kyllä härski termi uskoon liittyville tuo parannuksen tekeminen, anteeksi vaan. Jos lisää jengiä joukkoon tahtoo, niin ihan jo tuommoiset termit tekee uskonnosta luotaantyöntävän monien tavisten mielestä. 

Matteuksen evankeliumista:

Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.

Parannus-sana löytyy Raamatusta lähes 30 kertaa ja erityisen usein Ilmestyskirjasta.

Vierailija
3258/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän näkemyksen ylläpitäminen saa osaltaan ihmisiä pysymään ainoassa oikeassa uskossa. Jostain syystä aina pelotellaan sillä

No eipä tuosta alkoholista ja muista päihteistä pidättytymisestä ole haittaa.kaikille siitä on hyötyä.

Vierailija
3259/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa pari viestiä yläpuolella joku kestää haukkuu mielipiteen kirjoittajan HÄRSKIKSI.   MUTTA HÄRSKIÄ ON KYLLÄ HAARALEVITYS MYÖS KOKOUKSISSA VAUNUISSA KUIN ILMAN EHKÄISYÄ KOTONA NIMITTÄIN NORMAALI SYNTISET YMMÄRTÄÄ TEHDÄ MUUTAKIN PARISUHTEESSA KUIN NAIDA . ITSENSÄ HILLITEN. 

Vierailija
3260/7592 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin luulisi, että tuotakin asiaa voisi jo hieman päivittää. Missä viipyy lestadiolaisuus 2.0? 

No vähän vaikeeta kun kuitenkin on kyseessä VANHOILLISlestadiolaisuus. Ja aina on saarnattu että muuttuvassa maailmassa tämä usko pysyy muuttumattomana. 

Lestadiolaisuus on muuttunut aina kun siihen on tullut uusi haara. Niiden kanssa on sitten riidelty niin kovasti, että uusi haara on ryhtynyt omaksi uskokseen. 

Vl:t ei halua menettää osaansa suurimpana lestadiolaisliikkeenä, ja siksi monenlaista on siedetty. Eiköhän se vielä tulevaisuudessa jakaudu johonkin eteläsuomalaiseen versioon, jossa todetaan että viisi lasta on riittävä perhekoko kun etelässä asunnot on niin kalliita. 

Ketju on lukittu.