Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (7602)

Vierailija
2281/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa kurjalta. Eihän noin kohdella toisia ihmisiä, edustivatpa he mitä mielipiteitä tahansa. Ehkä tätä keskustelua kannattaisi tosiaan käydä jossain muualla kuin suvareissa."

Vierailija
2282/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulostaa kurjalta. Eihän noin kohdella toisia ihmisiä, edustivatpa he mitä mielipiteitä tahansa. Ehkä tätä keskustelua kannattaisi tosiaan käydä jossain muualla kuin suvareissa."

=ei yhtään missään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenmaa 26.6.2025 15:57 

SRK julkaisi kannanoton

STT 26.6.2025 18:07, muokattu 26.6.2025 18:28

Kesäkuun alussa Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys (SRK) julkaisi Päivämies-lehdessä tiedotteen, jossa linjattiin, että Suviseurojen järjestelyorganisaatio pyytää viranomaisia puuttumaan asiaan, jos jokin muu toimija tulee tapahtumaan levittämään omaa sanomaansa tai omaa materiaaliaan.

SRK ei halunnut kommentoida Tarratoimikunnan toimintaa STT:lle.

Olemme todenneet, että meillä ei ole mitään lisättävää siihen, mitä olemme jo julkisesti sanoneet, yhdistyksen pääsihteeri Arto Tölli sanoo.

Sen hän kuitenkin vahvistaa, että Tarratoimikunnan toimintaa pidetään liikkeessä selkeästi ulkoa tulevana, ei sisäisenä, keskusteluna.

Olet väärässä. Läheisimmät ystäväni ovat ei-vl:ia. Todella ihania ihmisiä.

T. Vl.

Miten voit elää sen kanssa, että he joutuvat helvettiin? Vai etkö olekaan oikea uskovainen?

Vierailija
2284/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (ei vl) tein tänään kuten ehdotitte ja kuuntelin kesäseuraradiota useamman tunnin. Mitä sain kuulla:

Minun sanottiin olevan "armosta osaton", "epäuskoinen" ja "jumalaton" näin muun muassa. Aivan hirveitä kommentteja yhteisöltä, jota kuvataan niin turvalliseksi. Millä te vanhoillislestadiolaiset puolustelette tuollaista puhetta toisia ihmisiä kohtaan? Se ei ole mikään yksittäinen mielipide, vaan liikkeen hyväksymää opetusta, kun se kerta seurapuheeksikin kelpaa. Ja en kaipaa vastaukseksi sitä, miten kuka tahansa voi tulla liikkeen jäseneksi ja sitten olla "armosta osallinen ja oikeassa uskossa".

Eräs puhuja ihan suoraan puheensa lopuksi totesi, miten evankeliumia ei ole missään muualla kuin heidän (vl) joukossaan. Ja että kyllä sitä muutkin puhuvat Raamatun sanasta, mutta heillä (vl) on Pyhä Henki ja siksi oikea usko. Aivan käsittämätöntä puhetta. Tällainenko puhe toivottaa kaikki tervetulleeksi Suviseuroihin?

Tähän tosiaan yhä odotetaan vanhoillislestadiolaisten vastauksia. :)

Vierailija
2285/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kerropa esimerkkejä niistä omista materiaaleista, kun minä en nyt äkkiseltään semmoisia keksi. -

Tähän odotetaan kommentoijalta edelleen esimerkkejä.

Vierailija
2286/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivämiehessä kerrotaan, miten piispa Mari Parkkinen vieraili nyt ekan kerran suviksissa:

"Vuoden 2025 Suviseurojen pääjärjestäjä on Lahden Rauhanyhdistys. Lahti kuuluu alueena Mikkelin hiippakuntaan, ja tämän vuoksi piispa Mari Parkkinen oli kutsuttu Lopen Suviseuroihin."

Aika kamalaa, että naispuolisen piispan kutsumista suviksiin pitää noin selitellä. Kun aina puhutaan, että miten kaikki ovat tervetulleita ja nyt pitää oikein erikseen kertoa, että miksi on kutsuttu "epäuskoinen pappi" mukaan.

Vierailija
2287/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kerropa esimerkkejä niistä omista materiaaleista, kun minä en nyt äkkiseltään semmoisia keksi. -

Tähän odotetaan kommentoijalta edelleen esimerkkejä.

Oletko jotenkin tyhmä?

Esim. esitteitä, tarroja ja CD-ROM levyjä. Festareilla olen saanut noita kaikkia, kai festareilla nimeltä suviseurat voi toimia myös samoin?

Vierailija
2288/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukemassa tarratoimikuntalaisten instaa. He ovat saaneet kentällä homottelusyytöksiin, kiroilua osakseen, päälle on heitelty jäätelöä, vettä, käpyjä ja mitä vielä. Ilmeisesti paljon. Olen hämmentynyt, uskovainen ihminen (vl) ei voi tehdä noin. Liikkeen sisällä on asiat huonommin kuin osasin ajatella, jos tuollainen käytös on vl-nuorten mielestä ok. Jo kiroilu on vl-opin mukaan syntiä. Sangen omituista. 

Jopas, autocorrect teki temput. Siis ovat saaneet homottelua osakseen. 

Homoja saa ja pitää homotella.

Vierailija
2289/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukemassa tarratoimikuntalaisten instaa. He ovat saaneet kentällä homottelusyytöksiin, kiroilua osakseen, päälle on heitelty jäätelöä, vettä, käpyjä ja mitä vielä. Ilmeisesti paljon. Olen hämmentynyt, uskovainen ihminen (vl) ei voi tehdä noin. Liikkeen sisällä on asiat huonommin kuin osasin ajatella, jos tuollainen käytös on vl-nuorten mielestä ok. Jo kiroilu on vl-opin mukaan syntiä. Sangen omituista. 

Jopas, autocorrect teki temput. Siis ovat saaneet homottelua osakseen. 

Homoja saa ja pitää homotella.

Joko saarnat on loppu, vai miten kerkeät kirjoittaa tänne?

Vierailija
2290/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu, vihaaminen, henkinen väkivalta, homottelu, kirosanojen huutelu perään, asioilla ihmisen heittely. Jos olet vl ja teet näitä niin mulla on huonoja uutisia, nyt on omantunnon talous hoitamatta, ripille mars ja sitten pyytämään anteeksi myös ihmiseltä, joihin nuo on kohdistettu. Vl ei voi tehdä noin, älytön ristiriita jos luulee puolustavansa vl-arvoja tuollaisella käytöksellä. 

Vierailija
2291/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha rauha vaikka rauhaa ei ole !!     Ei kaikki pääse taivaaseen vaikka hokee herraherra. 

Vierailija
2292/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivämiehessä kerrotaan, miten piispa Mari Parkkinen vieraili nyt ekan kerran suviksissa:

"Vuoden 2025 Suviseurojen pääjärjestäjä on Lahden Rauhanyhdistys. Lahti kuuluu alueena Mikkelin hiippakuntaan, ja tämän vuoksi piispa Mari Parkkinen oli kutsuttu Lopen Suviseuroihin."

Aika kamalaa, että naispuolisen piispan kutsumista suviksiin pitää noin selitellä. Kun aina puhutaan, että miten kaikki ovat tervetulleita ja nyt pitää oikein erikseen kertoa, että miksi on kutsuttu "epäuskoinen pappi" mukaan.

Eihän tuossa ole mitään selittelyä 🙈, pelkkä toteamus.

Kaikesta halutaan löytää virheitä, vääriä sanavalintoja, kaikki nähdään aina negatiivisena.

Tällä palstalla on muutenkin niin negatiivista porukkaa.

Vierailija
2293/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellarit myy rahasta ja käy Thaimaassa budhan kanssa . Huumeet kulkee . 

Vierailija
2294/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lestojen mielestä luterilaiset ei pelastu vaan lestadiolaiset pelastuu . Tota pitäisi kysyä kyllä synagogalla. Vai mitä. Pelastuuko. 

Vierailija
2295/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lestojen mielestä luterilaiset ei pelastu vaan lestadiolaiset pelastuu . Tota pitäisi kysyä kyllä synagogalla. Vai mitä. Pelastuuko. 

Minä jätän Jumalan arvioitavaksi kuka pelastuu ja kuka ei. En siis ajattele, että kaikki muut kristityt tai edes muun uskoiset on tuhoon tuomittuja, ihmiset ei voi näitä tuomioita jakaa. Jumala on oikeudenmukaisuus ja rakkaus, tärkeintä on huolehtia omasta Jumala-suhteesta. -vl

Vierailija
2296/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta halutaan löytää virheitä, vääriä sanavalintoja, kaikki nähdään aina negatiivisena.

Onhan tuo selittelevä, että miksi on kutsuttu naispuolinen piispa. Olisi ihan hyvin voinut sanoa: "Vuoden 2025 Suviseurojen pääjärjestäjä on Lahden Rauhanyhdistys ja Lahti kuuluu alueena Mikkelin hiippakuntaan. Suviseuroihin on aina kutsuttu sen hiippakunnan piispa, jonka alueella pääjärjestäjä Rauhanyhdistys sijaitsee. Tänä vuonna Suviseuroihin osallistuu Mikkelin hiippakunnan piispa Mari Parkkinen."

Paljon neutraalimpi tuo olisi ollut. Liikkeessä kasvaneena voi sokeutua sille, että Päivämiehen julkaisuissa käytetään välillä hyvin toiseuttavaa kieltä. 

Vierailija
2297/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo selittelevä, että miksi on kut

"Päivämiehen julkaisuissa käytetään välillä hyvin toiseuttavaa kieltä."

En epäile, mutta onko muita esimerkkejä?

Itse kun en päivämiestä lue.

Vierailija
2298/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (ei vl) tein tänään kuten ehdotitte ja kuuntelin kesäseuraradiota useamman tunnin. Mitä sain kuulla:

Minun sanottiin olevan "armosta osaton", "epäuskoinen" ja "jumalaton" näin muun muassa. 

Usko on mustavalkoinen asia. Sinulla joko on usko sydämellä, synnit on saarnattu anteeksi tai sitten ei ole uskoa. Nuo kaikki sanat ovat Raamatusta:

Armosta osaton ei suoraan mainita, mutta ajatuksessa tulee esille Room.11:6.

Epäuskoinen esiintyy Jeesuksen sanoissa (Joh.20:27) sekä Hebr.3:12:ssa.

Jumalaton Sananlaskut 28:ssa korostetaan tätä sanaa useissa kohdissa (1 & 15).

Vierailija
2299/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun sanottiin olevan "armosta osaton", "epäuskoinen" ja "jumalaton" näin muun muassa. 

Usko on mustavalkoinen asia. Sinulla joko on usko sydämellä, synnit on saarnattu anteeksi tai sitten ei ole uskoa. Nuo kaikki sanat ovat Raamatusta:

Armosta osaton ei suoraan mainita, mutta ajatuksessa tulee esille Room.11:6.

Epäuskoinen esiintyy Jeesuksen sanoissa (Joh.20:27) sekä Hebr.3:12:ssa.

Jumalaton Sananlaskut 28:ssa korostetaan tätä sanaa useissa kohdissa (1 & 15).

Ja ihmiset tykkää niin kovin mielellään lätkiä leimoja muihin ihmisiin, huolestuttavan hanakasti. Ei usko prikulleen samalla tavalla kuin minä = epäuskoinen. Ei noudata kaikkia samoja sääntöjä kuin minä = jumalaton. Ei ole sattunut syntymään samaan yhteisöön kuin minä = armosta osaton. Aika kauas tuossa on tultu raamatun tekstistä ja Jeesuksen sanoista. Tulkinta vedetty niin sanotusti potenssiin tuhat.

Vierailija
2300/7602 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avajaispuheessa tuli vastaukset varmasti kaikkiin tämänkin ketjun kysymyksiin:

https://srk-radio.s3.amazonaws.com/2025/20250627_1000_Valde_Palola_fi.m…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän