Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käyttäytyy naispuolinen narsisti?

Vierailija
07.12.2024 |

Onko kokemuksia tällaisista?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit kunnioittavat titteleitä, eivät ihmisiä. Esim. velipuoleni vaimo, joka kuolaa perintörahojen perään, käyttäytyy fiksusti, jos juristini on läsnä, mutta minua kohtaan on vähättelevä ja jopa raivonnut minulle siksi, että en suostunut erääseen asiaan, jota hän ehdotti.

Narsistilla on yleensä leveä hymy, jota hän käyttää ihmisiin, jotka hän katsoo itselleen hyödyllisiksi.

Narsistinainen saattaa hakeutua työ/vapaaehtoistehtäviin, joissa pääsee käyttämään valtaa ihmisiin, joilla on rajalliset mahdollisuudet puolustaa itseään (poliisi, opettaja, hoitoala). 

Narsistinainen ei välttämättä suunnittele valheiden verkkojaan kovin hyvin. Pyydä häneltä kirjallinen raportti tekemisistään, ja lue se tarkoin, niin huomaat varmasti epäloogisuuksia tai epämääräisiä ilmauksia. "Tehtiin" sen sijaan, että lukisi että "Maija teki".

Jos joku tekee rikosilmoituksen narsistista, koska tämä souteli luvatta naapurin veneellä, niin narsku kääntää asian näin: "koska naapuri näki, että olen soutamassa hänen veneellään, niin hän on silloin ollut tietoinen siitä, että käytän hänen venettään, eikä ole tullut hakemaan venettä minulta pois, eikä myöskään ole erikseen kieltänyt minua käyttämästä venettään, niin tulkitsen, että en ole syyllistynyt mihinkään rikokseen, joten rikosilmoitus on aiheeton ja kiusaamista minua kohtaan. Ilmoituksen tekijä se rikollinen on".

Vierailija
42/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa tatuoinnin tai usammankin.

Vierailija
44/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin yhden kanssa jonkin aikaa, ja vaikka tästä on kohta 10v aikaa, muistan tuon ajan erittäin hyvin edelleen.

Kun tavattiin, kaikki meni niinkun elokuvissa, salamarakastuminen ja alkoi rakkauspommitus, se kertoi minulle kaikki ne asiat mitä halusin kuulla. Vasta jälkeenpäin ymmärsin miten se oli manipuloinut, se kyseli hirveästi minulta mun elämästä ja haluista / tavoitteista, ja peilasi niitä asioita - tuntui kun olisin löytänyt sielunkumppanini.

Olin ollut pitemmän aikaa yksin, ja olin jälkeenpäin ajateltuna myös masentunut, joten oli varmaan oiva "uhri" sille.

Korvia myöten olin rakastunut, mutta se vaihe meni ohi reilussa kuukaudessa. Ensimmäiset hälytysmerkit oli, kun toinen 3 viikkoa tapaamisesta linkkasi minulle kihlasormuksia, "se haluaa tällaisen tai tällaisen", olin hänen elämänsä rakkaus. Sillä oli hirveä kiire esitellä minut kavereilleen, äidilleen jne. Tuhatta ja sataa eteenpäin, etten vahingossakaan

Jestas. 

Vierailija
45/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
46/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit kunnioittavat titteleitä, eivät ihmisiä. Esim. velipuoleni vaimo, joka kuolaa perintörahojen perään, käyttäytyy fiksusti, jos juristini on läsnä, mutta minua kohtaan on vähättelevä ja jopa raivonnut minulle siksi, että en suostunut erääseen asiaan, jota hän ehdotti.

Narsistilla on yleensä leveä hymy, jota hän käyttää ihmisiin, jotka hän katsoo itselleen hyödyllisiksi.

Narsistinainen saattaa hakeutua työ/vapaaehtoistehtäviin, joissa pääsee käyttämään valtaa ihmisiin, joilla on rajalliset mahdollisuudet puolustaa itseään (poliisi, opettaja, hoitoala). 

Narsistinainen ei välttämättä suunnittele valheiden verkkojaan kovin hyvin. Pyydä häneltä kirjallinen raportti tekemisistään, ja lue se tarkoin, niin huomaat varmasti epäloogisuuksia tai epämääräisiä ilmauksia. "Tehtiin" sen sijaan, että lukisi että "Maija teki".

Jos joku tekee rikosilmoituksen narsistista, koska tämä souteli luv

Tuo tosiasioiden jälkikäteinen muuksi eli omaksi edukseen rutiininomaisesti muutteleminen on hämmästyttävää. Joskus se herättää suorastaan vihaa ihmisissä, joita asia myös koskee ja jotka olivat tilanteessa myös paikalla. N kääntää hyvät asiat omikseen ja huonot muiden tekemisiksi, vaikka olisi juuri itse ollut se törkeästi toiminut henkilö.

Tuollaisista jos kerran eroon pääsee, ei ikävä tule jäämään.

Vierailija
47/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseita ihmisiä ei voi muuta sanoa. Onko narsisti kenenkään kanssa normaali? Millaisten kanssa?

Vierailija
48/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrius on yksi narsismin piirre. Ainut tapa, jolla hän kykenee lääkitsemään itseään, onkin enää uhrautuminen toisten puolesta ja oman omanarvontunnon suoranainen dumppaaminen. Jos hän joskus yrittää pyytää jotakin itselleen, hän tekee sen muita syyllistämällä, huokailemalla ja itkemällä.

Tai ihan vaan poljettu maahan julkinarsistien tai epäsuorien narsistien toimesta, loppu ja kuormittunut, läheisriippuvainen vässykkä. Yleisestihän marttyyrimäisesti käyttäytyvät ja narsistit eivät kestä toisiaan. 

Julkinarsisti ja piilonarsisti päätyvät helposti parisuhteeseen, koska he ruokkivat toinen toisissaan omaa narsismiaan. Parisuhteen alussa julkinarsisti on mitä hurmaavin ja huomaav

Piilonarsisti ei uskalla vetää terveitä rajoja ja eikä huolehtia omista tarpeistaan. Hän on alitajuisesti jäänyt kiinni ajatukseen, että turvaa ja läheisyyttä olisi tarjolla, kunhan toinen vain muuttuu. 

Ei ole piilonrsismin piirteitä tuo, ettei osa vetää terveitä rajoja (omalle kohtelulleen) ja eikä huoledii omista tapeistaan, (vaan toisten). Sekoitat asioita nyt huolella keskenään. Tuollainen liittyy muihin asioihin. Myos narsistin uhri usein alkaa toimia noin, kun narsisti jyrää ja manipuloi jne. 

Piilonarsismin ytimessä on ihan samat asiat kuin julkinarsissmissakin, vaikka tulevat osin eri tavalla ilmi. Eli esim. voimakas itsekkyys ja emptiakyvyn puuttellisuus ja itsestä luotu valheellinen kuva ja kulissi, kun persoona on jäänyt kehittymättä lapsuudessa normaalilla tavalla. 

Vierailija
49/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin yhden kanssa jonkin aikaa, ja vaikka tästä on kohta 10v aikaa, muistan tuon ajan erittäin hyvin edelleen.

Kun tavattiin, kaikki meni niinkun elokuvissa, salamarakastuminen ja alkoi rakkauspommitus, se kertoi minulle kaikki ne asiat mitä halusin kuulla. Vasta jälkeenpäin ymmärsin miten se oli manipuloinut, se kyseli hirveästi minulta mun elämästä ja haluista / tavoitteista, ja peilasi niitä asioita - tuntui kun olisin löytänyt sielunkumppanini.

Olin ollut pitemmän aikaa yksin, ja olin jälkeenpäin ajateltuna myös masentunut, joten oli varmaan oiva "uhri" sille.

Korvia myöten olin rakastunut, mutta se vaihe meni ohi reilussa kuukaudessa. Ensimmäiset hälytysmerkit oli, kun toinen 3 viikkoa tapaamisesta linkkasi minulle kihlasormuksia, "se haluaa tällaisen tai tällaisen", olin hänen elämänsä rakkaus. Sillä oli hirveä kiire esitellä minut kavereilleen, äidilleen jne. Tuhatta ja sataa eteenpäin, etten vahingossakaan

Jokseenkin tutulta kuulosti ainakin tuo alku, onneksi en itse pidemmälle reissulle lähtenyt niiden kanssa. Mutta alussa sellainen päällekäyvyys ja kiire lienee näille sitten yhteistä. Ja eräänä outona juttuna nää pari viimeisintä tapausta kumpikin teki aivan samanlaisen jutun, järjesti alun viestittelyn aikana eräänlaisen temppukilpailun minulle jonka palkintona he sitten olisivat. Ensimmäiselle piti muistaakseni laulaa ja toiselle keksiä joku runo.

Vierailija
50/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa miellyttää kuun taivaalta, mies pakko saada nopeasti koukkuun ja sitten alkaa kylmä-kuumaleikki. Jos tälle erehtyy kertomaan heikkouksistaan ja asioista jotka aiheuttavat ahdistusta, niin hän kyllä toteuttaa ne. Kaasuvalottaa täysin vailla tunnontuskia ja tarinat ja ajatukset tuntuu muuttuvan jatkuvasti. Yhtenä hetkenä esimerkiksi voi puhua aasialaisista rasistisesti ja hetken kuluttua nämä ovatkin aivan mahtavia ihmisiä. Riippuen narsismin laadusta hän joko uhriutuu täysillä tai sitten on yliampuvasti paras ja kaikkiosaava, muut on ihan kädetöntä sontaa.

Vierailija
52/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että läheisriippuvaisella tarkoitetaan sellaista ihmistä joka haluaa koko ajan miellyttää esim puolisoa, koska pelkää hylätyksi joutumista. Eli toimii niinkuin toinen haluaa, eikä uskalla olla oma itsensä. Läheisriippuvuuden taustalla on lapsuuden hylkäämiskokemukset.  

Olet sotkenut narsistin ja läheisriippuvaisen. Läheisriippuvainen ei ole narsisti vaan voi joutua narsistin uhriksi. 

Vierailija
53/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että läheisriippuvaisella tarkoitetaan sellaista ihmistä joka haluaa koko ajan miellyttää esim puolisoa, koska pelkää hylätyksi joutumista. Eli toimii niinkuin toinen haluaa, eikä uskalla olla oma itsensä. Läheisriippuvuuden taustalla on lapsuuden hylkäämiskokemukset.  

Olet sotkenut narsistin ja läheisriippuvaisen. Läheisriippuvainen ei ole narsisti vaan voi joutua narsistin uhriksi. 

Kommenttini oli tarkoitettu kirjoittajalle joka väitti tuntemiensa narsistien olevan läheisriippuvaisia.

Vierailija
54/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini oli tarkoitettu kirjoittajalle joka väitti tuntemiensa narsistien olevan läheisriippuvaisia.

Tämä pisti itsellenikin silmään. Narsisti on useimmin riippuvainen, kuin läheisriippuvainen. Näillä on vissi ero. 

Vierailija
55/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla narsistinainen sai koukkuun vetelemällä naruista, joilla tiesi tekevänsä vaikutuksen minuun. Oli selvittänyt yhteiseltä tutulta asioita joista pidän, ja myös naistyypin mistä pidän. Selvitti nopeasti heikkouteni, ja tarjoutui ikäänkuin pelastavaksi enkeliksi. Kehitti juonen jotta muuttaisimme nopeasti yhteen, tarjosi apua tavoilla jotka tekivät minusta käytännössä riippuvaisen hänestä (esimerkiksi järjesti hyvän työtilaisuuden ystävänsä kautta paikassa johon oli pakko kulkea hänen autollaan). Muutenkin erittäin nopeasti teki minusta jonkun läheistensä luottomiehen, mutta minun ystäviä ja sukulaisia halveksui. Kun olin koukussa, alkoi halveksumaan minuakin. Ensin pienillä kuittailuilla, lopulta oudolla leikillä jossa teki selväksi, että olen kaikin puolin huonompi kuin hän, mutta silti halusi esittää ulospäin että olen unelmamies. Oli vaikea uskoa että sama ihminen joka juuri kiehnäsi minussa kiinni ystäviensä edessä ja kehui saavutuksiani, sanoi kotona häpeävänsä jotain aivan tuulesta temmattua asiaa minussa. Normaali päivä oli niin täynnä kaasuvalotusta, etten tajunnut mitä tapahtuu. Olin masentunut, mutten tajunnut miksi. Kaiken muutti uusi työtarjous toisella paikkakunnalla, jota ex tietenkin raivokkaasti mustamaalasi ja halveksui, kun tajusi että saisin hengähdystaukoa hänestä. Siinä vaiheessa hän ehdotti lastentekoa, mutta onneksi jarruttelin, pidin pääni ja otin tämän työn. Etäänpää sitten tajusin kuinka sekopäinen suhde oli. 

Vierailija
56/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pisti itsellenikin silmään. Narsisti on useimmin riippuvainen, kuin läheisriippuvainen. Näillä on vissi ero. 

Ei kun kyllä tarkoitin ihan oikeasti läheisriippuvaista. Ei voida olla hetkeäkään yksin, esim. mies/naisystäviä on jonossa yksi toisensa perään, aina narsisti paniikissa etsimässä uutta kun edellinen on jättänyt. Pitää saada uusi heti ja naimisiin asti jne. Tiedätte kuvion. Ei narsisti jää yksin kotiin keräämään itsentuntonsa rippeitä vaan äkkiä uusi. Vaikkei sille sitten jaksa antaa huomiota sen ensimmäisen lovebombingin jälkeen.

Naispuolinen narsistikaverini tarvitsi jopa kauppaan aina seurakseen jonkun eikä voinut käydä _missään_ yksin, ei esim. kirjastossa tms. hoitaa arkisia askareitaan vaan aina mukaan joku. Ajellessaan autolla työpaikalleen, soitteli aina jollekin tuttavalleen seuran vuoksi ettei yksin tarvinnut edes ajaessa olla.

Ei kestänyt siis edes itse omaa seuraansa ja omia ajatuksiaan.

Kertoo aika paljon ihmisestä.

Vierailija
57/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karseita ihmisiä ei voi muuta sanoa. Onko narsisti kenenkään kanssa normaali? Millaisten kanssa?

Normaali? Narsistithan ovat ulospäin normaaliuden perikuvia. Oikein ihannekuvia. 

Vierailija
58/64 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali? Narsistithan ovat ulospäin normaaliuden perikuvia. Oikein ihannekuvia. 

Tämä. Tuntemani narsisti suorittaa maanisesti mahdollisimman hyväksyttyä roolia. Ulospäin pitää olla kaikki peruselementit kasassa, jotta kukaan ei pääse arvostelemaan. Vasta siten kun tutustuu paremmin, alkaa vihjailla, että on vähän muita parempi ihminen, yrittää tehdä vaikutusta ja testata olenko hänen ylä- vai alapuolella. Kiihdyttää sitten itsekehutahtia, johon on sekoittanut lyttäämistä ja imartelua, kunnes päättää kumpaan kastiin kuulun, hylkiöihin vai hyödyllisiin. Tai pahimmassa tapauksessa hyödyllisiin hylkiöihin, ja joudun parisuhteeseen hänen kanssaan. 

Vierailija
59/64 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisnarsistiksi mielletään usein räiskyvä diivamainen persoona, vaikka naisnarsisteihin lukeutuu myös niitä hyvin hillittyjä, marttyyrimäisiä uhrautujia. Älkää käsittäkö väärin, mikään edellä mainituista piirteistä ei ole narsismin merkki, oleellista on se miten kohtelee muita. Ihmisten arvottaminen sen mukaan hyödyttääkö tunteminen, vai pitääkö henkilöä muka hävetä, tulee usein vahvasti esiin. Irtisanoudutaan epäonnistujista, ja korostetaan menestyjien tuntemista. Narsisti tekee selväksi, että hän ei ole luuseri, laiska, löyhämoraalinen, epäsiisti, päihdeongelmainen tai mitä nyt pelkääkään itseensä liitettävän. Sen sijaan hän saa ujutettua joka väliin itsekehua ja muistaa kaivella vanhatkin saavutuksensa esiin olemattomilla aasinsilloilla. Ihannekuvan ylläpito on kaikki kaikessa, ja siitä saa eniten läheiset kärsiä, toki siksi että joutuvat tanssimaan narsistin pillin tahtiin, mutta varsinkin siksi koska juuri he voivat paljastaa muille totuuden. Läheisiä pidetään koukussa kaasuvalotuksella, uhriutumalla, taloudellisella ja sosiaalisella kiristämisellä ja arvottomuuden tunteella. 

Vierailija
60/64 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Sivusta kommentoin) Läheisriippuvuus kuitenkin ilmenee samoin kuin narsismi tai se voi olla sitä.paöjon muistuttavaa tuiskuilua, tupsuilua ja muuta pahaa oloa..

Narsistilla se läheisriippuvuus pelkoineen, on toisen menemiseen jatkuvaa kyttäämistä. Ja taas narsistin uhrilla tai muutoin esimerkiksi alkoholistin sairastuttamalla läheisriippuvalla uhrilla esim. kiukuttelua, koska on riippuva ja pelkää sitä hylkäämistä ( on paha olla, koska kaikki voimat ovat menneet sen narskun/alkkiksen hyysäämiseen).

Sitä ei ymmärrääkään miten monimutkainen se kuvio on esimekiksi narsistin ja uhrinsa välillä. Ei uhrilla aina ole sellainen hiljainen hissukka, vaan moni vaikuttaa varsin normaalilta, mutta sisällä oleva paha olo pursuaa ulos ja aiheuttaa monenlaista oiretta ja hankaluutta myös muihin ihmsisuhteisiin (jolloin jopa uhri voi vaikutta narsistilta).

Kuvitelkaapa vaikka henkilöä jolla on monta narsistia lähipiirissä, vaikkapa mies, esimies, oma vanhempi ja sisarus. Miten pitkään tuollainen uhri pystyy pitämään itsensä kasassa sairastumatta ja oirehtimatta ulospäin jne.??

Tämän vuoksi kannattaa pysähtyä, ennen kuin leimaaa ketään jonkun yksittäisen asian takia yhtään miksikään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi