Siivoojat jemmasivat punalaputettuja aterioita itselleen Prismassa ja ostivat ne klo 21.00 jälkeen
Eikö se ole kiellettyä henkilökunnan varata itselleen ja ostaa noita punalaputettuja tuotteita?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo olisi rikollista, niin sitten pitäisi myös olla tuotteiden jättäminen sukkaosastolle, kun ei jaksetakaan viedä sitä takaisin. Jos se on lämpimässä pilantuvaa, niin siitä ei ole iloa enää kenellekään.
Tuotteen vieminen sellaiseen paikkaan jossa se pilaantuu myyntikelvottomaksi on rikollista.
Kaupan eivät halua puuttua siihen koska se on niin harvinaista, siihen puuttumisesta aiheutuisi työtä, ja ei ole kauppojen etu vainota maksavia asiakkaitaan. Mutta jos aiheutat kaupalle sillä lailla tarpeeksi tappiota että he haluavat puuttua, niin kyllä kauppa siitä sinulle tuomion saisi. Rikosnimike olisi lievä vahingonteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä missään takavarastossa punalaputeta,vaan siinä myyntihyllyssä, eli ei voi jemmata.
Siivoojat ottivat valmisateriat lämpöhyllystä jemmaan ja ostivat ne klo 21.00 jälkeen. Ihmettelin miksi lämpöhylly on tyhjä ja näin kassalla kuinka he ostivat ne itse.
Mistä sä tunnistit ne siivoojiksi? Vilppiä se olisi jos noin olisi tehneet mutta on vielä heikompituloisiakin jotka tarvitsee.
Näin heidät pesemässä kalavitriinejä Prisman vihreät takit päällä. Samat henkilöt olivat sitten kassalla juuri klo 21.00 jälkeen. Lämpöhylly sijaitsee aivan kalatiskin vieressä. Käyn itse monta kertaa viikossa noin klo 20.30 tarkistamassa onko valmisaterioita punalaputettuna lämpöhyllyssä. Todennäköisesti he kuitenkin olivat jonkun toisen firman työntekijöitä, jotka oli palkattu siivoamaan kalatiskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä missään takavarastossa punalaputeta,vaan siinä myyntihyllyssä, eli ei voi jemmata.
Siivoojat ottivat valmisateriat lämpöhyllystä jemmaan ja ostivat ne klo 21.00 jälkeen. Ihmettelin miksi lämpöhylly on tyhjä ja näin kassalla kuinka he ostivat ne itse.
Outo toiminta, täällä se punalapputarjous alkaa heti kun on laputettu, eli heti voi ostaa.
21:n jälkeen sen alennuksen saa kaksinkertaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tunnistit ne siivoojiksi? Vilppiä se olisi jos noin olisi tehneet mutta on vielä heikompituloisiakin jotka tarvitsee.
Näin heidät pesemässä kalavitriinejä Prisman vihreät takit päällä. Samat henkilöt olivat sitten kassalla juuri klo 21.00 jälkeen. Lämpöhylly sijaitsee aivan kalatiskin vieressä. Käyn itse monta kertaa viikossa noin klo 20.30 tarkistamassa onko valmisaterioita punalaputettuna lämpöhyllyssä. Todennäköis
Eli olisit itse jemmannut ne punalaputetut kärryysi ja maksanut ne vasta klo 21.00 jälkeen. Miten sun toiminta eroaa siivoojan toiminnasta? Olet kai ymmärtänyt, että kauppa ei punalaputa tuotteita ollakseen sun henkilökohtainen sosiaalitoimistosi, vaan hävikkiruuan vähentämiseksi ja kaupan kannalta on aivan yksi ja sama, kuka se loppupeleissä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä uutiseen?
Eti Lokki itte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä uutiseen?
Eti Lokki itte!
Junes Lokka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo toiminta, täällä se punalapputarjous alkaa heti kun on laputettu, eli heti voi ostaa.
Klo 21:00 jälkeen saa osan -60%
Ja joo siivojat ei ainakaan täällä ole edes kaupan henkiklökuntaa eli niitä ei edes koske samat säännöt
Okei, missä kaupassa saa lisäalen klo 21 jälkeen? En ole ikinä nähnyt tai kuullut tällaisesta.
Jokaisessa? Tai yleensä se alkaa kyllä 18:00, tuoretiski/paistopisteet ovat 21:00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin heidät pesemässä kalavitriinejä Prisman vihreät takit päällä. Samat henkilöt olivat sitten kassalla juuri klo 21.00 jälkeen. Lämpöhylly sijaitsee aivan kalatiskin vieressä. Käyn itse monta kertaa viikossa noin klo 20.30 tarkistamassa onko valmisateri
Eli olisit itse jemmannut ne punalaputetut kärryysi ja maksanut ne vasta klo 21.00 jälkeen. Miten sun toiminta eroaa siivoojan toiminnasta? Olet kai ymmärtänyt, että kauppa ei punalaputa tuotteita ollakseen sun henkilökohtainen sosiaalitoimistosi, vaan hävikkiruuan vähentämiseksi ja kaupan kannalta on aivan yksi ja sama, kuka se loppupeleissä ostaa.
Kaupoissa on säännöt, että henkilökunta ei hamstrata punalaputettuja tuotteita. Ainoastaan asiakkaat saavat ottaa niitä kärryynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastamisen yksi muoto.
Tavara olisi voinut mennä kaupaksi sillä 30% alennuksellakin.
Täh? Eihän se mitään varastamista ole, jos siivooja työvuoronsa päätteeksi ostaa alelaputetun tuotteen. Mitähän ihmettä nyt oikein selität? Se tavarahan meni kaupaksi, sille siivoojalle.
Avauksessa tavara jemmattiin ja maksettiin vasta 21.00 jälkeen isommalla alennuksella.
Jos olinsin kauppias, niin kieltäisin kyllä henkilökunnalta kaikenlaisen jemmailun. Niitä jemmoja alkaa helposti olemaan vähän siellä ja täällä, ja kun ei tajuta että tämä on väärin ja kaupan katteesta pois, niin sitten ollaan väärässä paikassa töissä.
Työaikana ei muutenkaan hoidella omia ostoksia ja asioita. Ne tehdään työvuoron jälkeen. Sitten saa hakea aletuotteen ja saa alennuksen. Ja e
Mutta et ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen niin että jos näen aikasemmin päivällä punalaputettuna esim lihaa tai kalaa, piilotan sen jonnekin aivan väärään paikkaan ja haen klo 21 jälkeen.
Siis mitä järkeä tuossa on? Miksi et osta sitä silloin päivällä, jos se on jo silloin punalaputettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen niin että jos näen aikasemmin päivällä punalaputettuna esim lihaa tai kalaa, piilotan sen jonnekin aivan väärään paikkaan ja haen klo 21 jälkeen.
Siis mitä järkeä tuossa on? Miksi et osta sitä silloin päivällä, jos se on jo silloin punalaputettu?
Koska ennen klo 21.00 alennus on vain -30%. Klo 21.00 jälkeen alennus on -60%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin heidät pesemässä kalavitriinejä Prisman vihreät takit päällä. Samat henkilöt olivat sitten kassalla juuri klo 21.00 jälkeen. Lämpöhylly sijaitsee aivan kalatiskin vieressä. Käyn itse monta kertaa vi
Mistä sä minkäkin kaupan säännöt luulet tietäväsi? Ja jos siivooja on ulkopuolisesta firmasta, se ei edes ole kaupan henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin heidät pesemässä kalavitriinejä Prisman vihreät takit päällä. Samat henkilöt olivat sitten kassalla juuri klo 21.00 jälkeen. Lämpöhylly sijaitsee ai
Mistä sä minkäkin kaupan säännöt luulet tietäväsi? Ja jos siivooja on ulkopuolisesta firmasta, se ei edes ole kaupan henkilökuntaa.
En usko, että missään kaupassa on sallittua viedä takahuoneeseen lämpiä aterioita ja myöhemmin itse ostaa ne. Ne voi myös unohtua sinne takahuoneeseen tai jos ei sittenkään osta niitä, niin tuotteet ovat pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastamisen yksi muoto.
Tavara olisi voinut mennä kaupaksi sillä 30% alennuksellakin.
Täh? Eihän se mitään varastamista ole, jos siivooja työvuoronsa päätteeksi ostaa alelaputetun tuotteen. Mitähän ihmettä nyt oikein selität? Se tavarahan meni kaupaksi, sille siivoojalle.
Joku asiakas olisi voinut ostaa ne tuotteet -30% alennuksella ennen klo 21.00. Nyt kun siivooja jemmasi ja osti ne klo 21.00 jälkeen -60% alennuksella, kauppa menetti 30% hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh??? Miksi et osta heti? Jos tuotteessa on lappu, se on alessa. Missä ihmeen kaupoissa te käytte joissa on jotain "-30% kuuden tunnin päästä" -lappuja tuotteissa?
Koska klo 21.00 jälkeen -30% ale muuttuu -60% aleksi.
Okei, en ole ikinä kuullutkaan tällaisesta. Missä kaupoissa on käytössä?
Onko maailmassa mitään nolompaa kuin mennä prismaan klo 17 keräämään lapputuotteita ja sen jälkeen hengata ja pyöriä siellä ysiin asti? Tätä tapahtuu oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh??? Miksi et osta heti? Jos tuotteessa on lappu, se on alessa. Missä ihmeen kaupoissa te käytte joissa on jotain "-30% kuuden tunnin päästä" -lappuja tuotteissa?
Koska klo 21.00 jälkeen -30% ale muuttuu -60% aleksi.
Okei, en ole ikinä kuullutkaan tällaisesta. Missä kaupoissa on käytössä?
Pääkaupunkiseudun Prismoissa ja S-marketeissa.
Ja nämä henkilökunnan omat ostokset ja erilaiset aletuotteiden jemmailut itselle on kyllä kielletty yleisesti ja aina.
Ei ollut koskaan kiellettyä kun kaupassa vuosia olin töissä. Ihan vapaasti sai alesta ostaa tuotteita, miksi ihmeessä ei saisi. Tai jos tuli uutuustuotteita, niin henkilökunta tietenkin osti ensin haluamansa päältä, tyyliin minuutti kaupan avaamisen jälkeen.
Täällä se kauppa on kiinni 21.00