Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat jemmasivat punalaputettuja aterioita itselleen Prismassa ja ostivat ne klo 21.00 jälkeen

Vierailija
06.12.2024 |

Eikö se ole kiellettyä henkilökunnan varata itselleen ja ostaa noita punalaputettuja tuotteita?

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen niin että jos näen aikasemmin päivällä punalaputettuna esim lihaa tai kalaa, piilotan sen jonnekin aivan väärään paikkaan ja haen klo 21 jälkeen. 

Häh??? Miksi et osta heti? Jos tuotteessa on lappu, se on alessa. Missä ihmeen kaupoissa te käytte joissa on jotain "-30% kuuden tunnin päästä" -lappuja tuotteissa?

Koska klo 21.00 jälkeen -30% ale muuttuu -60% aleksi.

Okei, en ole ikinä kuullutkaan tällaisesta. Missä kaupoissa on käytössä?

Suurimmassa osassa S-ryhmän kaupoista ainakin pks.

Vierailija
82/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastamisen yksi muoto. 

Tavara olisi voinut mennä kaupaksi sillä 30% alennuksellakin. 

Täh? Eihän se mitään varastamista ole, jos siivooja työvuoronsa päätteeksi ostaa alelaputetun tuotteen. Mitähän ihmettä nyt oikein selität? Se tavarahan meni kaupaksi, sille siivoojalle.

Joku asiakas olisi voinut ostaa ne tuotteet -30% alennuksella ennen klo 21.00. Nyt kun siivooja jemmasi ja osti ne klo 21.00 jälkeen -60% alennuksella, kauppa menetti 30% hinnasta.

Ap olisi toiminut aivan samoin. Nyt on kyse vain kateudesta ja kiukusta sen vuoksi, että joku toinen toimi aivan samoin ja vesitti ap'n hyvän suunnitelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen niin että jos näen aikasemmin päivällä punalaputettuna esim lihaa tai kalaa, piilotan sen jonnekin aivan väärään paikkaan ja haen klo 21 jälkeen. 

Häh??? Miksi et osta heti? Jos tuotteessa on lappu, se on alessa. Missä ihmeen kaupoissa te käytte joissa on jotain "-30% kuuden tunnin päästä" -lappuja tuotteissa?

Koska klo 21.00 jälkeen -30% ale muuttuu -60% aleksi.

Okei, en ole ikinä kuullutkaan tällaisesta. Missä kaupoissa on käytössä?

Suurimmassa osassa S-ryhmän kaupoista ainakin pks.

Kiitos vastauksesta, ei tosiaan ole tullut vastaan tämmöinen käytäntö missään. Ehkä sit vielä joskus näen sen ihmeen omin silmin ;).

Vierailija
84/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea laissa, suurin osa sopimuksissa,

Vierailija
85/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä henkilökunnan omat ostokset ja erilaiset aletuotteiden jemmailut itselle on kyllä kielletty yleisesti ja aina. 

Ei ollut koskaan kiellettyä kun kaupassa vuosia olin töissä. Ihan vapaasti sai alesta ostaa tuotteita, miksi ihmeessä ei saisi. Tai jos tuli uutuustuotteita, niin henkilökunta tietenkin osti ensin haluamansa päältä, tyyliin minuutti kaupan avaamisen jälkeen.

Punalaputetut tuotteet ja tavallinen alennus on eri asia.

Vierailija
86/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnistit heidät Prisman  siivoosiksi?

Näin kuinka he pesivät kalatiskiä ja sitten olivat heti kassalla ostamassa niitä jemmaamiaan tuotteita klo 21.00 jälkeen.

Vaikea uskoa että siivoojat pesevät kalatiskiä. Luulisi että ihan kaupan työntekijät tekisivät tällaisen perustyön. Taitaa tuo aloituksesi olla ihan puutaheinää.

Olen ollut kaupassa siivoamassa itse ja siivoojat pesevät tiskin ja henkilökunta tyhjentää sen sitä ennen.

Vierailija
87/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeetä! Ja näille pitäisi vielä maksaa niitä tukia mun verorahoista. Roistot!

Sun verorahat? Ne on meidän kaikkien Suomessa asuvien verorahat.

En siivoojana kyllä saa mitään tukia mistään. Veroja maksan kyllä. 

Vierailija
88/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi klo 21.00 lisäalekäytäntö on ihan älytön systeemi ylipäätänsä. Siitä voisi luopua kokonaan, niin ei tarvitsisi asiakkaiden säätää niiden kanssa ja kytätä kelloa. Antaisivat vaikka 40 prosentin alen riippumatta klonajasta.

Vierailija
89/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syövät liikaa ja lihovat. Ei se ruoka ole niin tärkeää, päivän voi olla vaikka syömättä. Tekee hyvää terveydelle, jonain toisena päivänä voi sitten syödä enemmän. Muistaa vaan juoda riittävästi vettä.

Vierailija
90/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi klo 21.00 lisäalekäytäntö on ihan älytön systeemi ylipäätänsä. Siitä voisi luopua kokonaan, niin ei tarvitsisi asiakkaiden säätää niiden kanssa ja kytätä kelloa. Antaisivat vaikka 40 prosentin alen riippumatta klonajasta.

30% tai 40% alennus on huono. Harva ostaa päiväystuotteita noin pienellä alennuksella. -60% jo kunnon alennus ja sillä tuotteet menevät kaupaksi.

Vierailija
91/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä henkilökunnan omat ostokset ja erilaiset aletuotteiden jemmailut itselle on kyllä kielletty yleisesti ja aina. 

Ei ollut koskaan kiellettyä kun kaupassa vuosia olin töissä. Ihan vapaasti sai alesta ostaa tuotteita, miksi ihmeessä ei saisi. Tai jos tuli uutuustuotteita, niin henkilökunta tietenkin osti ensin haluamansa päältä, tyyliin minuutti kaupan avaamisen jälkeen.

Punalaputetut tuotteet ja tavallinen alennus on eri asia.

Miten? Ei meillä ollut mitenkään kiellettyä ottaa punalapputuotteita itselle, kun niitä kaupassa laputettiin. Siis maksaa ne toki piti :D. Eikä meillä ollut lisäaleja illalla. Mutta tietenkin ostettiin esim. ruokatunnin ruoka alesta, jos jotain hyvää oli tarjolla.

Vierailija
92/148 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisuutta ymmärtämättömän ihmisen periaate: "Valhetta he puhuvat toinen toisellensa" (Tuolla itärajan takana sellaisia tuntuu olevan erityisen paljon.) 

Vierailija
93/148 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinnä sitä mihin ne paistetut valmisruoat ja sushit sitten menee? roskiinko ne heitetään muka? kyllä taitaa kauppias ja henkilkunta vohkia ne ja tehdä vähän ylimääräistä joka ilta että jää ylimääräistä!

Vierailija
94/148 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja siivoaa aamusta, laittaa punalaput piiloon. Illalla tulee omat vaatteet päällä ostamaan jemmaamansa punalapputuotteet

montako tuntia oot kaupassa, kun tämän kaiken näet ? 

Minä asiakkaana en muista jonkun random siivoojan ulkonäköä enää vartin päästä

Vierailija
95/148 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pöllii punalappukoneen ja laputtaa itse itselleen sopivat tuotteet. Tarkistaako kassa päivämäärät?

Voit tehdä sen, jos näpistät lohta itsepalvelukassalla, kunhan kiinnijäätyäsi saat välittömästi keksityn paniikkikohtauksen ja jos olet ammatiltasi näyttelijä, jolla on tapana varastaa toisten omaisuutta.

Vierailija
96/148 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä missään takavarastossa punalaputeta,vaan siinä myyntihyllyssä, eli ei voi jemmata.

Siivoojat ottivat valmisateriat lämpöhyllystä jemmaan ja ostivat ne klo 21.00 jälkeen. Ihmettelin miksi lämpöhylly on tyhjä ja näin kassalla kuinka he ostivat ne itse.

Outo toiminta, täällä se punalapputarjous alkaa heti kun on laputettu, eli heti voi ostaa.

Meinasin sanoa samaa, että ei noissa aleissa ole mitään aikarajaa. Ale on voimassa heti kun lappu on paketissa. Ja silloin sen voi ostaa kuka tahansa. Vaikka sitten pitäisi ostoskorissaan sinne klo 21 asti, kunhan poistuu kaupasta kassan kautta niin on aivan sama kuka sen aletuotteen ostaa.

Mutta aikarajan jälkeen (täällä Prismassa klo 18) sen -30% tuotteen saa -60% hintaan. CM luopui jo aikaa sitten vastaavasta lisäalesta, oli ihan hetken käytäntö. Tosin CM:n -30% punalaputetuissa on monesti päiviäkin viimeiseen käyttöpäivään.

Vierailija
97/148 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on uusi tieto se, että siivoojat ovat kaupassa töissä iltaisin ennen sulkemisaikaa.

Vierailija
98/148 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkeväähän tuo vain on. Oma suu on lähempänä kuin pussin suu, eikä ne siivoojien liksat päätä huimaa.

Mutta se on kiellettyä.

Näytä se lakikohta missä sanotaan että kielletty. 

Taidat olla persu, kun on pitää lakikirjaa kysellä. Sinä varmaan paskot lattialle ja kun äitis kieltää, niin kyselet missä laissa se on kielletty.

Vierailija
99/148 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on uusi tieto se, että siivoojat ovat kaupassa töissä iltaisin ennen sulkemisaikaa.

Yleensä ne siivoojat eivät siivoa myymälää, vaan palvelutiskin ja pesevät kaikki ne kipot, kupit, vadit, grilli-ritilät ym missä on ruokaa lämmitetty. Ovat lähinnä tiskareita. Aamuvuoron siivoojat siivoavat myymälän.

Vierailija
100/148 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli ennen heti aamusta -50% ja kyttääminen sekä hamstraus oli silloin. Kauppa saa paremman katteen, kun myy pitkin päivää -30% ja loput rysäyksellä vaihdellen 18.00-21.00 alkaen. Turussa ilta-ale alkaa jo kuudelta, Jyväskylässä kahdeksalta ja monin paikoin vasta yhdeksältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi