vietkö vesirokkoisen
lapsen kauppaan, jos ei muusta kuin muutamasta näpystä (yht. ehkä 5-10) tiedä, että rokkoa edes on? Ei kuumetta, leikkii ihan normaalisti eikä ole väsynyt. Onhan tuo jo meidän tietämättä tartuttanut kaupassa 2-3 vkoa!
Kommentit (85)
jos tilanne on tuo, kannattaa ottaa se rokotus niin välttyy moiselta!
pitänyt vaan maksaa se ruuan kotiiinkuljetus. Ei ole oikein, että vaarannat muiden terveyden, kun itse vaan säästät pienen rahamäärän.
Kauppaankin voi olla niin pitkä matka, ettei lapsia voi ajatella jättävänsä yksin.
Pitäisikö koko kansan, joka ei ole vesirokkoa sairastanut, nyt sitten pysyä varmuuden vuoksi sisällä loppuelämänsä, ettei kukaan saa heiltä tartuntaa, jos heillä mahdollisesti olisikin vesirokko vaikka mitään oireita ei olekaan?
Meillä on rokotettu sekä lapset että vesirokon sairastamaton iskä, suosittelen rokotusta muillekin lämpimästi.
Vierailija:
Myös paljon heitä, joille se on VAARALLINEN (raskaana, kuten 4 tai sairaita, heikentyneen vastustuskyvyn omaavia yms.) - pitäisikö kaikki rokottaa sen takia, että joku IDIOOTTI vie lapsen, jolla on rokko tarttuvassa vaiheessa, ihmistenilmoille.Terveisin: myös raskaana ja ko. rokko sairastamatta.
tuossa hätätilassa ruokaa. Aika uskomatonta. Siis lapsilla ei isää, ei isovanhempia ja sulla ei yhtään ystävää. Voiko olla totta. Tee ihmeessä tilanteellesi nopeasti jotain. Teille voi vielä tulla suuria hankaluuksia.
Joo köyhien pitää kustantaa rokotteet kaikille ja ruuat netistä ettei herrat vaan sairastu. Kokoomuksen tyypit voi rauhassa leikata kodinhoitajien budjettia ettei heitä voi soittaa käymään kaupassa tälläisinä hetkinä. Eikä Kokoomuksen ihmisten itse tarvitse miettiä rokotteita ittelleen. Niissä kun on kaikkia lisäaineitakin, tulee vielä autismia. Saakoot köyhät autismit ja jatkakoon kurjaa oloaan, meillä syntyy vain muotovalioita lapsia.
Yh:t ja leskiäidit saa kustantaa kaiken omasta pussistaan ja haukutana heidät kaupan päällisiksi.
Kyllä se vesirokko tarttuu siellä kaupassa myös yhtä hyvin köyhään yksinhuoltaja-asiakkaaseen ja tämän lapsiin (jotka on pakko ottaa kauppaan mukaan, kun perheellä ei ole isää) kuin raskaana olevaan pienituloiseen kaupan kassaankin.
taudin olevan tartuntavaiheessa kuin ennen näppyjä. Ei voi muuta kuin ihmetellä teitä, jotka vastuuttomasti tartuttavat muita ihmisiä ja sanovat vain, että " ota rokotus" .
En ihmettele, että olette yksinhuoltajia ilman kenenkään muunkaan apua tuossa tilanteessa!
On vaan tässä matkan varrella tullut opittua se, että kaikkea ei osaa/voi ennakoida, ja turha rypistellä kun valuu lahkeesta...
Vierailija:
En ihmettele, että olette yksinhuoltajia ilman kenenkään muunkaan apua tuossa tilanteessa!
Ja tässä tapauksessa muutkin.
-toinen vanha av-sananlasku-
Kodinhoitajaa ei saanut, koska kesälomalla väkeä ja vain vakiperheiden luona käynnit hoidettiin, ei nettitilausmahdollisuutta, lasten isä ulkomailla opiskelemassa. Niin että mitä olisi pitänyt tehdä? Jättää lapset aina kerran viikossa yksin noin tunniksi? Mitä? MLL:ltäkään en lapsenvahtia saanut, kysyin kyllä.
Niin että mitä? MITÄ olisin voinut tehdä asialle?? Ei herranjumala pienellä paikkakunnalla ole monia mahdollisuuksia hoitaa näitä asioita!
Eikö teillä ole naapureita, tuttuja, tuttavia, tuttavien lapsia? Eikö kukaan sukulainen asu edes samassa maassa, että olisi voinut tulla sen kuukauden aikana edes kerran hätiin?
soittaa paikalliseen pikkukauppaan, jossa käyt vakituisesti, että kokoavat sulle kassillisen valmiiksi, koska teillä sairastetaan vesirokkoa ja et voi tulla lapsinesi kauppaan asioimaan. Olisit sitten vaan käytyt sen maksamassa pikkukaupan kassalla ja lapset olisivat odottaneet autossa.
Luulisi kyllä, että pikkupaikkakunnalla olisi jonkinlaista apua naapureistakin tuollaisessa tilanteessa.
meillekin toi paikallinen kauppias kerran viikossa ruokatilauksen.
Minä luon meille sen tukiverkon juuri sitä varten, ettei tuollaisia tilanteita tule! Ollaan muutettu monta kerta, maastakin toiseen, ja aina ensimmäiseksi katson, että perushuolto ja tukiverkko pelaa, vaikka tulisi mitä.
hän ei varmaankaan vaan viitsinyt tehdä asialle mitään. Oli helpompi mennä vaan kauppaan muista välittämättä. Minä itte -sukupolven tyypillinen kasvatti.
Eli mitenkäs sen levittäminen nyt sitten vältetään?!?
Ei mitenkään. Eikä mua ainakaan olisi tipan tippaa kiinnostanut miettiä mitään erikoisjärjestelyitä, jos mä olisin ollu vesirokkoisten lasten kanssa yksin kotona. Kaupassa olis käyty normaalisti. Kai nyt jokainen aikuinen, joka ei ole rokkoa sairatanut tietää, että sen voi jostain saada!
Vierailija: