Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Suomalaista et ole ikinä tehnyt?

Vierailija
06.12.2024 |

Minä en ole koskaan katsonut tuntematonta sotilasta enkä ole lukenut kirjaa. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Kerännyt lakkaa suolta.

Ahhaa, tää oli hauska :D En muuten minäkään! Lisäksi en ole jonottanut ilmaista ämpäriä, käynyt avannossa tai nähnyt kunnon revontulia. Olenko siis suomalainen ollenkaan?! 😅

N32

Vierailija
22/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole lukenut Tuntematonta sotilasta, enkä nähnyt elokuvana tai sarjaakaan. Luen muuten tosi paljon, noin kirja/vko läpi vuoden, mutta ei kiinnosta sota-aiheet, enkä "tunnista" omia juuriani tms. mistään Linnan jorinoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt karjalanpiirakoita, katsonut Tuntematon sotilas-elokuvaa, puhaltanut pajupilliin.

Vierailija
24/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappi ja kaikki pohjoinen vaeltelu on jäänyt tekemättä. En kestä sitä kylmyyttä tai itikoita. 

Sama täällä. Mielummin lähden täältä eteläämpäin niin hinnat ovat kukkarollekin paremmat

Vierailija
25/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uinut avannossa.

Vierailija
26/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittanut suomalaista isolla alkukirjaimella.

Samoin, enkä kirjoittanut teosten nimiä pienillä alkukirjaimilla.

Vierailija
27/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut muiden verotiedoista eli stalkannut niitä kerran vuodessa kun julkaistaan.

Vierailija
28/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut humalassa, vaikka olen 43v. Sitä ihmetellään paljon. Ihmetellään, että miksi en ole ollut? Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä sitä, että ihmiset ovat erilaisia ja kiinnostuneita eri asioista?

Vierailija
29/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, tiesitkö, että tällä hetkellä Suomalaisia on 3168 henkilöä? Pitäisiköhän sinun nyt opetella kirjoittamaan kunnolla, että tuon suvun jäsenet eivät nosta sinua vastaan kunnianloukkausjuttua, kun ilmeisesti telläät tuota kirjoitusasua ties minne.

Vierailija
30/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaissut joulukuusta. Kuusen henki haluaa elää luonnossa, ei tapettu puu vain joulun vuoksi. Käytämme puuta jo muutenkin tarpeeksi, koska paperi ja kaikki mahdollinen. Se riittäköön.

Vierailija
31/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen pakko seurustelu pois jouluista ja muutkin pakko perinteet. Haluan fiilistellä kotona vaikka yöpaidassa ihan omassa rauhassa joulua katsellen vaikka leffoja. Sain ihan tarpeekseni lapsuus-ja nuoruusajan jouluista toisten pillin mukaan hyppimisestä.

Ihanaa kun omilleen päästyä sai tehdä joulusta ihan oman mieleisensä ilman mitään pakko rituaaleja ja syömisiä yhteispöydissä tiettyihin kellonaikoihin. En halua mitään ruokia kasata pöytään vaan teen annoksia jääkaapista sen mukaan kun huvittaa syödä. Haluan syödä yksin enkä samalla syödessä seurustella muiden ihmisten kanssa. Kolujen yhteisruokailu oli aina ahdistavaa ja haluisi ahmia äkkiä ruuan päästen pois pöydästä.

Vierailija
32/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juonut kahvia tai alkoholia humaltuakseni.

Kannattanut muiden maiden sotia. :-(

Vierailija
33/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt Lapissa, ellei Oulua lasketa.

Vierailija
34/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerännyt muumimukeja tai mariskooleja.

Tehnyt tyypillistä (naisen) uraputkea.

Piitannut luterilaisista taparituaaleista.

Kännäillyt vappuna tai juhannuksena. 

Suhtautunut vihamielisesti erilaisiin ihmisiin. 

Vierailija
35/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avannossa en ole uinut, mutta monia muita mainittuja asioita kyllä joskus tehnyt joskus, vaikka en kovinkaan usein. Saunassakin olen käynyt lapsena ja nuorempana mutta en nyt enää varmaan ainakaan pariin kymmeneen vuoteen. En myöskään harrasta kännäämistä juhlapyhinä enkä muutenkaan vaikka otan kyllä joskus oluen ja olen joskus ollut jopa kännissäkin. Hmm, no ei tästä kyllä oikein kunnollista en ikinä -listaa tule. No ämpäreitäkään en ole koskaan jonottanut. 

Vierailija
36/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlinut juhannusta kokkoa katsellen.

Vierailija
37/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas suomalaisena olen 'kahvikännissä' päivittäin oleva kofeinisti !

Vierailija
38/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittanut suomalaista isolla alkukirjaimella.

Kirjoittanut Tuntematonta sotilasta pienellä alkukirjaimella.

🙌

Vierailija
39/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittanut "Suomalaista". Moni suomalainen ei muista, että suomessa kansallisuudet kirjoitetaan pienellä - toisin kuin ihanassa U.S.A.:saa.

Vierailija
40/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juonut kalsarikännejä tai rahdannut viinaa Virosta ja nuuskaa Ruotsista.

Olen raitis.