Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jännämiesten ja jännämiessuhteiden arvostelu on naisille tabu?

Vierailija
06.12.2024 |

Itse ainakin toivoisin vain joskus näkeväni, kuinka jännämiessuhteita harrastavat naiset myöntäisivät, että ihan itse ovat valinneet vaikeutensa, eikä valinnat ole onnelliseksi tehneet.

M44

Kommentit (213)

Vierailija
61/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että ns. jännämies vaikuttaa naisten alkeellisimpiin vaistoihin ja saa aikaan kiimaa. Jännämiehen korkea testosteroni yhdistettynä väkivallan mahdollisuuteen kertoo dominanssista ja laumanjohtajuudesta ja se kiihottaa naisia. Sitä on naisten vaikea myöntää, koska asiassa pelataan sellaisilla vaistoilla joille ei oikein voi mitään. Vanhemmiten ihmisen alkukantaiset vietit sitten vähenee, mutta asiaa on vaikea enää analysoida, koska se tuntuu kiusalliselta. Nuorempana taas kiima on niin kova että itesreflektioon ei ole mahdollisuutta.

Biologiaa, sitä se vain on. Turha tuosta on mieltään pahoittaa. 

Juuri näinhän se on. Nainen olen ja tätä olen koko ajan miehille selitykseksi sanonut. Ei vain tunnu kelpaavan sekään. Mutta ovathan miehet tässä hyvin samanlaisia. Molemmat sukupuolet etsivät tervettä, vahvaa kumppania, jolla on itselle ja perheelle paljon annettavaa. Parisuhdemarkkinoilla ei toimi armo eikä sääli vaan massi ja kiiltävä kaara. Seksi ja seksuaalisuus ratkaisevat pariutumisessa ehkä eniten eikä se välttämättä ole virhe. Ja silti uskon että kaikille on joku. Ja että Jumala rakastaa kaikkia, aivan erityisesti vähälle osalle jääneitä, heikkoja ihmisiä. Jotka useimmiten tulevatkin uskoon kun elämällä ei ole muuten annettavaa. Mutta Jumala antaa ilon vaikka elämä olisi mitä. 

Vierailija
62/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, aion nyt tuottaa sinulle välitöntä mielihyvää! Kyllä, ihan itse valitsen vaikeuteni kerta toisensa jälkeen. Valintani eivät ole tehneet minua onnelliseksi.

Mutta mikä on tehnyt minut suhderintamalla erityisen onnettomaksi? Ne muutamat suhdeviritelmät miesten kanssa, joista en ole ollut kiinnostunut niin, että menee jalat alta. Jos minulla ei ole sellaista alkukantaista tunnetta, että olen miehen kanssa, eikä mies saa minua tuntemaan itseäni naiseksi, niin ei sellainen suhde vastaa tarpeitani. Olen mieluummin yksin ja elän omaa mukavaa arkeani.

Jos tuollaista oloa eivät herätä kuin ns. jännät miehet, joiden kanssa tulee ennemmin tai myöhemmin ongelmia, niin eipä sille mitään voi. Minusta olisi kuitenkin aika julmaa alkaa suhteeseen miehen kanssa, joka ei tunnu mieheltä. Sellaisessa suhteessa tulevat katkeriksi ja surullisiksi molemmat osapuolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eipä tuollaiseen naurettavaan, täysin perustelemattomaan yleistykseen oikein muita paukkuja viitsi tuhlata kuin korkeintaan heittää yhtä tasottoman lällätyksen. Mies siitä sitten vetää toisen naurettavan yleistyksen palstasta ja sen käyttäjäkunnasta. Miehet ovat niin pohjattoman tyhmiä. 🤷"

Täysin samaa mieltä tuosta viimeisestä lauseesta. Miehet pitävät naisia jalustalla ja ovat tehneet heille koko maailman ja saavat kiitokseksi vain haukkumista ja silti jatkavat tyhmänä simppailua.

Samat vanhat litaniat taas lähti pyörimään. Miesten uroteot ja kaiken ne maksaa IHAN YKSIN ja jalusta ja vulvanpalvonta ja miehet on hirwween hyvä ja naiset on kauhhhheen pahoja.

Eikö ne olis nyt tässä, ja voidaan laittaa piste tämänkertaiselle jauhannalle?

Vierailija
64/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, aion nyt tuottaa sinulle välitöntä mielihyvää! Kyllä, ihan itse valitsen vaikeuteni kerta toisensa jälkeen. Valintani eivät ole tehneet minua onnelliseksi.

Mutta mikä on tehnyt minut suhderintamalla erityisen onnettomaksi? Ne muutamat suhdeviritelmät miesten kanssa, joista en ole ollut kiinnostunut niin, että menee jalat alta. Jos minulla ei ole sellaista alkukantaista tunnetta, että olen miehen kanssa, eikä mies saa minua tuntemaan itseäni naiseksi, niin ei sellainen suhde vastaa tarpeitani. Olen mieluummin yksin ja elän omaa mukavaa arkeani.

Jos tuollaista oloa eivät herätä kuin ns. jännät miehet, joiden kanssa tulee ennemmin tai myöhemmin ongelmia, niin eipä sille mitään voi. Minusta olisi kuitenkin aika julmaa alkaa suhteeseen miehen kanssa, joka ei tunnu mieheltä. Sellaisessa suhteessa tulevat katkeriksi ja surullisiksi molemmat osapuolet.

Rehellistä tekstiä. Kiitos sinulle - hyvää itsenäisyyspäivää 

Vierailija
65/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jänniksen nainen ei pakene turvakotiin? - Siksi, kun siellä ei saa juoda, ja jännistä ei saa tuoda mukanaan.

Okei, tuo oli kärjistys, mutta mun eräs edesmennyt sukulaiseni oli jokseenkin tällainen, ja lisäksi toivoton alkoholisti. Yhdelle jännikselle se hommasi lähestymiskiellon kun se sai siltä poikkeuksellisen paljon turpiinsa. No annas olla, seuraavalla viikolla ne taas ryyppäsivät yhdessä kuin mitään kieltoa ei olisi hankittukaan...

Tuo sinun sukulaisnainen oli jännis itsekin. Vai olisitko halunnut hänelle puolisoksi nörtin insinöörimiehen, jonka elämän hän olisi pilannut?

Tämä! Mulla on periaatteena, etten ala suhteisiin mukavien miesten kanssa, sillä en itsekään ole kovin mukava enkä tasapainoinen. En halua pilata kenenkään hyvän, kunnollisen ja herkän ihmisen elämää. Kärsin kyllä suhteissa tasapainottomien miesten kanssa, sitä en kiistä.

Vierailija
66/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ilman jäänyt!

Vierailija
67/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaista rehellisyyttä tällä palstalla, siitä pisteet. Jokainen tekee joskus virheitä, joten mitä niitä kieltelemään ja selittelemään parhain päin muiden syyksi.

Vierailija
68/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole virhe. Miesten nyt varsinkin on ihan turha selittää ettei toisen ulkonäkö ja seksuaalinen viehätysvoima ratkaise mitään. Ottakaa sitten vaimoksi se itä-helsinkiläinen yh- ryhävalas josta aina valitatte. Avioliitto on seksisuhde ja sen erottaa muista ihmissuhteista juuri se seksi Eli se on siinä erittäin oleellisella paikalla. 

Vierailija
69/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole virhe. Miesten nyt varsinkin on ihan turha selittää ettei toisen ulkonäkö ja seksuaalinen viehätysvoima ratkaise mitään. Ottakaa sitten vaimoksi se itä-helsinkiläinen yh- ryhävalas josta aina valitatte. Avioliitto on seksisuhde ja sen erottaa muista ihmissuhteista juuri se seksi Eli se on siinä erittäin oleellisella paikalla. 

Mitä helvettiä oikein kirjoitat? Ei täällä kukaan mies väitä ettei ulkonäkö ja viehätysvoima ratkaise, päinvastoin. Naiset täällä kirjoittelee että pitää osata keskustella ja muuta paskaa.

Vierailija
70/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä oikein kirjoitat? Ei täällä kukaan mies väitä ettei ulkonäkö ja viehätysvoima ratkaise, päinvastoin. Naiset täällä kirjoittelee että pitää osata keskustella ja muuta paskaa.

Jännis keskustelee siten että tunkee vehkeen naisen suuhun.

Vierailija
71/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hypätään hetkeksi miesten näkökulmaan asiaan.

Moni mies myös tunnistaa sen tosiasian että mitä röyhkeämpi, kpäisempi ja huonommin käyttäytyvä olet, sen helpommin saat.

Kovin moni ei sitten ymmärrä ottaa opiksi naisten kanssa vaan jatkaa tätä, koska edellä mainitulla alkukantaisella käyttäytymisellä tosiaankin saat enemmän (been there done that).

Moni mies myös turhautuu tähän. Kokee, että naisia ei kiinnosta kuka sinä oikeasti olet, vaan kun tulet palkituksi em maneereista, turhaudut . Mikä on totta - kun kokemuksia ja ikää tulee lisää, ymmärtää kyllä, että ei ketään kiinnosta mikä sinä olet sisimmässäsi. Kyse on alkukantaisista asioista niin miesten kuin naisten puolelta, ja se on biologiaa.

Naiset ei ymmärrä tätä. Se on paradoksi, joka itse asiassa ohjaa niitä ns kunnollisiakin miehiä käyttäytymään huonosti sekä kohtelemaan naisia kuin esinettä. Koska kun näin teet, menestyt ja pärjäät. Ja moni mies ei kykene elämään tämän kanssa.

Mitä se on olla mies? Olet moraalisesti itse itsellesi velkaa, mitä edustat ja olet. Naisiin ei kuulu keskittyä. Naisen saaminen ei ole mielekäs tavoite elämässä (kokemuksia on). Naisiin ei pitäisi keskittyä ollenkaan. Kun olisin voinut sanoa tämän itselleni vuosikymmeniä sitten, elämäni laatu olisi ollut parempaa.

Vierailija
72/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies myös tunnistaa sen tosiasian että mitä röyhkeämpi, kpäisempi ja huonommin käyttäytyvä olet, sen helpommin saat.

Kovin moni ei sitten ymmärrä ottaa opiksi naisten kanssa vaan jatkaa tätä, koska edellä mainitulla alkukantaisella käyttäytymisellä tosiaankin saat enemmän (been there done that).

Moni mies myös turhautuu tähän. Kokee, että naisia ei kiinnosta kuka sinä oikeasti olet, vaan kun tulet palkituksi em maneereista, turhaudut . Mikä on totta - kun kokemuksia ja ikää tulee lisää, ymmärtää kyllä, että ei ketään kiinnosta mikä sinä olet sisimmässäsi. Kyse on alkukantaisista asioista niin miesten kuin naisten puolelta, ja se on biologiaa.

Naiset ei ymmärrä tätä. Se on paradoksi, joka itse asiassa ohjaa niitä ns kunnollisiakin miehiä käyttäytymään huonosti sekä kohtelemaan naisia kuin esinettä. Koska kun näin teet, menestyt ja pärjäät. Ja moni mies ei kykene elämään tämän kanssa.

Mitä se on olla mies? Olet moraalisesti itse itsellesi velkaa, mitä edustat ja olet. Naisiin ei kuulu keskittyä. Naisen saaminen ei ole mielekäs tavoite elämässä (kokemuksia on). Naisiin ei pitäisi keskittyä ollenkaan. Kun olisin voinut sanoa tämän itselleni vuosikymmeniä sitten, elämäni laatu olisi ollut parempaa.

No normaali mies nyt ei keskitykään naisiin ja niiden saamiseen vaan elää elämäänsä. Siihen sitten löytyy kylkeen elämänkumppani, tai ei löydy. Tätä ulinaa pitävät yllä naisriippuvaiset rassukat, joilla ei ole elämän palikat löytäneet paikkaansa vaan on jääty junnaamaan jonnekin äiti-lapsi-sektorille.

M36

Vierailija
73/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännämieskeskusteluissa usein ärsyttää se, että jotkut miehet pyrkivät ymmärtämään ilmiön niin, että naiset tarkoituksella valitsevat juoppoja tai väkivaltaisia miehiä kumppaneikseen. Tai oikeasti kuvittelevat, että kusipäinen käytös houkuttelee naisia, koska nämä pitävät sitä maskuliinisena. 

Jotkut naiset ottavat sen uhoajan, koska ihastuvat siihen epävarmaan pikkupoikaan, jota mies selvästi yrittää piilotella. 

Varsinkin nuorilla naisilla on vielä se naiivi ajatus, että he voivat rakastaa herkän ja traumatisoituneen miehen ehjäksi. Eivät voi, miehestä tulee luultavasti juoppo, joka ei  koskaan edes yritä kasvaa. 

Naiset, joilla on huono itsetunto, ottavat helposti miehen, jolla ei ole myöskään mennyt elämä ihan putkeen niin sanotusti. He kuvittelevat saavansa tästä hyvän ja ymmärtäväisen puolison, joka kohtelee heitä hyvin, koska he tukivat miestä tämän vaikeina aikoina. Eivät saa, nyrkkeilysäkeiksi joutuvat. 

Biologialla toki myös osuutensa. Varsinkin herkät ja arat naiset ihastuvat helposti mieheen, jonka kuvittelevat olevan voimakas ja maskuliininen. He haluavat jonkun, joka pitää heistä huolta, mutta päätyvät alistetuiksi ja kaltoinkohdelluiksi. 

Siinä hiukan tyypillisiä kuvioita. 

Vierailija
74/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaista rehellisyyttä tällä palstalla, siitä pisteet. Jokainen tekee joskus virheitä, joten mitä niitä kieltelemään ja selittelemään parhain päin muiden syyksi.

Mistä tulee oletus, että toista mieltä olevat eivät ole rehellisiä? Siitäkö, että lapsellisesti oletetaan kaikilla naisilla olevan yksi, yhteinen mielipide ja kokemus kaikista asioista? Epä-älyllistä ajattelua.

Vierailija
75/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ymmärrä tätä. Se on paradoksi, joka itse asiassa ohjaa niitä ns kunnollisiakin miehiä käyttäytymään huonosti sekä kohtelemaan naisia kuin esinettä. Koska kun näin teet, menestyt ja pä

Naiset ihastuvat miehissä maskuliinisiin piirteisiin, eivät kusipäisyyteen. Maskuliininen mies voi olla myös ystävällinen ja reilu. Näitä miehiä naiset rakastavat. 

Väite, että miehen on oltava kusipää ja kohdeltava naisia huonosti, on vain tekosyy saada kohdella naisia huonosti. 

Vierailija
76/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ymmärrä tätä. Se on paradoksi, joka itse asiassa ohjaa niitä ns kunnollisiakin miehiä käyttäytymään huonosti sekä kohtelemaan naisia kuin esinettä. Koska kun näin teet, menestyt ja pärjäät. Ja moni mies ei kykene elämään tämän kanssa.

Oletkos miettinyt tuota röyhkeydellä saamista naisten kannalta? Tästä tulee mieleeni eräs kirjoitus, jonka joskus luin ja joka kolahti. Se, että naisella on ollut paljon seksikumppaneita ei tarkoita, että hän olisi kevytkenkäinen tai rakastaisi seksiä. Se voi tarkoittaa ihan vain sitä, että hänen on vaikeaa pitää rajojaan ja puoliaan, jos toinen röyhkeästi pyrkii lähelle.

Se, että seksiä saa röyhkeydellä ei automaattisesti tarkoita, että kaikki naiset syttyvät siitä röyhkeydestä. Se sinun jännämiehesi ei välttämättä saa seksiä siksi että olisi hurmuri joka saa naiset pyörtymään halusta. Joskus se naistenmies on ihan vain törppö, joka ei kunnioita toisen rajoja, vaan jatkaa toimintaansa estelyistä ja kielloista huolimatta, kunnes nainen antaa periksi.

Vierailija
77/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän täällä aina ihmetellään miksi naiset ottavat niitä "jännämiehiä". Ihan samasta syystä kuin miksi miehet ottavat jännänaisia. Nämä jännät tyypit ovat usein niitä kohtalaisen hyvännäköisiä ja sitä myötä hiukan kusipäisiä. Ihmisestä tulee erittäin helposti ainakin lievästi kusipää jos on tosi hyvännäköinen koska tämän maailman kaikki idiootit ihmiset palvovat heitä. Ainoa Ero on siinä että koska naiset ovat fyysisesti heikompia niin he eivät käy lyömään miestä vaikka olisivat itse jännänaisia. 

Vierailija
78/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jännänaiset saattavat pettää mutta jos ovat riittävän kauniita niin saavat snteeksi senkin varsinkin vähän rumemmalta mieheltä. 

Vierailija
79/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännämieskeskusteluissa usein ärsyttää se, että jotkut miehet pyrkivät ymmärtämään ilmiön niin, että naiset tarkoituksella valitsevat juoppoja tai väkivaltaisia miehiä kumppaneikseen. Tai oikeasti kuvittelevat, että kusipäinen käytös houkuttelee naisia, koska nämä pitävät sitä maskuliinisena. 

Jotkut naiset ottavat sen uhoajan, koska ihastuvat siihen epävarmaan pikkupoikaan, jota mies selvästi yrittää piilotella. 

Varsinkin nuorilla naisilla on vielä se naiivi ajatus, että he voivat rakastaa herkän ja traumatisoituneen miehen ehjäksi. Eivät voi, miehestä tulee luultavasti juoppo, joka ei  koskaan edes yritä kasvaa. 

Naiset, joilla on huono itsetunto, ottavat helposti miehen, jolla ei ole myöskään mennyt elämä ihan putkeen niin sanotusti. He kuvittelevat saavansa tästä hyvän ja ymmärtäväisen puolison, joka kohtelee heitä hyvin, koska he tukivat miestä tämän vaikeina aikoina. Eivät saa

Nyt osuit asian ytimeen.

Omat traumat pitää olla hoidettuna ja itsenäistynyt normaalisti ennen kuin on kykenevä rakkaudelliseen, tasapainoiseen ja kestävään parisuhteeseen.

Jos näin ei ole niin usein on parisuhdekierteessä tasaisin väliajoin toistuvine, joskus hyvin rumalla tavalla tehtyine, eroineen.

Vierailija
80/213 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on myös niitä tosi hyvän näköisiä Ja tosi hyvän luonteisia. Napattu yleensä naimisiin jo nuorena ja ovat ikänsä varattuja. Nämä ovat niitä rikkaita ja hyvinvoivia ja maallisesti ottaen onnellisia ihmisiä. Mutta usein sitä myötä kaukana Jumalasta koska kokevat että he eivät tarvitse häntä.