Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo vei erotessaan pienen lapsen ilman lupaani kauas

Vierailija
06.12.2024 |

Lapsi 3-vuotias. Vaimoni erotessaan muutti hänen kanssa yli 200 kilometrin päähän. Siitä ei kanssani mitenkään neuvoteltu, vaikka lain mukaan lasta ei saisi viedä muualle asumaan, ilman toisen huoltajan suostumusta. 

Nyt hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä. Minulle tulee tapaamis-matkoista kuluja noin 250€/kk, eikä minulla pitkään enää riitä rahat niihin. 

Viemällä lapsen kauas, hän pelasi itselleen vahvan etulyöntiaseman: kun päätetään lähivanhemmuudesta, kun lapsi on jo kotiutunut sinne, hän voi todennäköisesti saada lähivanhemmuuden.  Lisäksi hänen ei tarvitse jakaa vanhemmuutta: vuoroviikko-asuninen ei tule kyseeseen pitkän matkan vuoksi. 

Kaikki sovittelu-yritykset ovat olleet turhia, koska hän tietää, että niin kauan kuin mistään on oikeuden päätöstä, tapaamisia on tasan sen verran ja niin pitkiä, kuin hän sallii. 

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä aloituksessa ei oikein ilmennyt syytä muutolle. Oliko syynä esim. auttavat isovanhemmat tai muut sukulaiset?

Vai onko tämä taas näitä, jossa oletetetaan kolmevuorotyötä tekevän sairaanhoitajan äidin hoitavan yksin lapsi ja halutaan tavata lapsi, kun itselle nyt sattuisi sopimaan se kaksi tuntia?

On siellä isovanhemmat, jotka ovat eroa toivoneetkin, saadakseen lapsenlapsen lähelle.  Mutta on se aika kova hinta maksaa, että sen vuoksi blokataan isä elämästä. 

Minä en ole mikään kahden tunnin isä, vaan haluan tasaveroista vanhemmuutta. 

Vierailija
82/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä on tilanne ihan tarkalleen? Jos sopimusta ei ole tehty, niin ei voi muuttaa ilman lupasi. Jos sopimus on tehty yhteishuoltajuudesta (joka muuten on automaattinen, jos toinen sitä haluaa) ja rasti ruudussa, että lapsi asuu isän luona ja äidin luona. Jos rasti vain esim. asuu äidin luona, niin silloin äiti voi muuttaa ilman isän suostumusta. Kokemusta on. 

Muutti sen kummemmin lupia kyselemättä. Ei suostunut lähtiessään sopimaan edes ensimmäisestä lapsen tapaamisesta, ja suostui vasta kuukauden kuluttua että saan tavata lasta hetken, matkustamalla sinne. Sitten lastenvalvojalla tehtiin lyhyt sopimus täysin hänen ehdoilla. Pakotettuna siihen suostuin, kun riskinä olisi, ettei muuten tapaamisista olisi ollut mitään takeita. Tällä hetkellä ei ole sopimusta paperilla. 

En usko tätä, koska muu

Ap on jatkanut sitä juomaputkeaan vielä kuukauden, jonka takia vaimo lähti ja vei lapsen turvaan. Meni todennäköisesti vanhempiensa luo, kun turvakotipaikkojakaan ei ole vapaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hankkisin paremman juristin ja haastaisin oikeuteen, mikäli on todella rikkonut lakia. Silloin voi kummasti löytyä sovitteluhalua. 

Kannattaa muistaa naisen kertomus oikeudessa vs. miehen kertomus oikeudessa. Voit myös keskenäsi miettiä pilisin halukkuutta tutkia miehen kertomusta naista vastaan kun ne eivät mene oikeudessa läpi ;)

Vierailija
84/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään lupia siihen tarvitse kun muuttaa. Fakta! 

Eikös Suomi ole vapaa maa,ja jokainen saa itse valita kaupungin mihin haluaa muuttaa? Silloin jos viranomaiset on sanoneet rikolliselle että älä liiku paikkakunnalta pois, on eri juttu. Ei kai erotilanteessa lapsen kanssa muuttaminen ole mikään laiton asia?

Aikuinen saa erotessa muuttaa mihin haluaa. Vaikka timbuktuun. Mutta lasta ei saa mukana viedä ilman toisen huoltajan suostumusta.

Vierailija
85/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 km on Suomessa lyhyt matka.

Kyllä se on pitkä matka tehdä 8-10 kertaa kuukaudessa. Ja kallista.  Kyseessä on vähän yli 200 km.

Esim. Itä-Suomessa tuo on normaali työmatka päivässä, viitenä päivänä viikossa. Itselläni työmatka 62km suuntaansa eli 124 km/pv ja pidän sitä lyhyenä. Naapuri ajaa joka päivä 150 km suuntaansa eli 300 km/pv.

Vierailija
86/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suomi ole vapaa maa,ja jokainen saa itse valita kaupungin mihin haluaa muuttaa? Silloin jos viranomaiset on sanoneet rikolliselle että älä liiku paikkakunnalta pois, on eri juttu. Ei kai erotilanteessa lapsen kanssa muuttaminen ole mikään laiton asia?

Aikuinen saa erotessa muuttaa mihin haluaa. Vaikka timbuktuun. Mutta lasta ei saa mukana viedä ilman toisen huoltajan suostumusta.

Yksinhuoltaja saa, yhteishuoltaja ei. Siis lapsen kanssa. Yksin saa tosiaan muuttaa ihan minne vaan.

Vierailija
87/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi vapaasti muuttaa, ei tule mitään seurauksia. Todennäköisesti saa ainoastaan etua huoltajuudessa.

Vierailija
88/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on pitkä matka tehdä 8-10 kertaa kuukaudessa. Ja kallista.  Kyseessä on vähän yli 200 km.

Mikä siinä on niin kallista? Ajaa 200 km? 

Tämä kommentti on juuri sitä samaa maksajan halveksuntaa. Jos ei se mitään maksa eikä siitä ole mitään vaivaa, miksi lähivanhempi ei voi hoitaa noita kymmeniä kertoja vuodessa 17 vuoden ajan?

Lähivanhempi maksaa lapsesta loppupeleissä moninkertaisen määrän. Jos ei tapaamisia etä maksaa ja hoitaa, miksi yleensä tehdä lapsia. Lapset maksaa! 

No ei kuule välttämättä maksa. Moni lähi nostaa e

Joo. Olen 11 v  lapsen lähi,isänsä maksaa elatustukea 240 e kk. Olen työtön ja voin kertoa ettei paljon rajaa mihinkään jää, kaikki menee lapseen. Tämän ikäisille ei löydy helposti kirppareilta vaatteita ja kaikki kengät jne maksavat paljon. 

En usko että kukaan haluaa olla  yh ja huolehtia yksin lapsesta. Kyllä siihen ettei toista vanhempaa voi tavata on joku syy. Tai muutolle kauemmas. Lapsen kasvattaminen yksin ei ole helppoa.

Vierailija
89/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hankkisin paremman juristin ja haastaisin oikeuteen, mikäli on todella rikkonut lakia. Silloin voi kummasti löytyä sovitteluhalua. 

Kannattaa muistaa naisen kertomus oikeudessa vs. miehen kertomus oikeudessa. Voit myös keskenäsi miettiä pilisin halukkuutta tutkia miehen kertomusta naista vastaan kun ne eivät mene oikeudessa läpi ;)

Ennakkotapaukset tulevat usein juuri siitä että joku hoitaa viimein asian kunnolla. Moni mies luovuttaa huoltajuuteen liittyvissä kiistoissa, koska pelkää menettävänsä oikeutensa lapseensa tai saavansa hullun exän peräänsä. 

Vierailija
90/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joutunut samanlaiseen tilanteeseen, ja moni tuttavanikin. Tapauksia Suomessa lukemattomia. Oikeudesta voi saada apua, mutta se on epävarmaa ja raskas prosessi. Suotuisakaan oikeuden päätös ei takaa, etteikö vieraannuttava nainen myöhemmin onnistuisi vieraannutuksessaan (omavaltainen lapsen muutto on vieraannuttavaa toimintaa). Mikään viranomainen ei voi auttaa, kun pakkokeinoja ei ole. Naiset saavat laillisesti tuhota lapsien isäsuhteet ja lapsen psyyken ja kokonaisia sukuja. Totuus on, että Suomessa ei miehen kannata tehdä lapsia, ja, jos mahdollista, kannattaa pysytellä erossa koko naissukupuolesta eikä vilkaista päinkään. Päältä päin ja suhteen alussa ei voi naisesta tietää, onko hän vieraannuttajahirviö.

Vierailija
91/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Itä-Suomessa tuo on normaali työmatka päivässä, viitenä päivänä viikossa. Itselläni työmatka 62km suuntaansa eli 124 km/pv ja pidän sitä lyhyenä. Naapuri ajaa joka päivä 150 km suuntaansa eli 300 km/pv.

Ei tarvitse mennä edes Itä-Suomeen kun jotkut suhaavat Tampere-Helsinki tai Turku-Helsinki väliä.

Vierailija
92/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse joutunut samanlaiseen tilanteeseen, ja moni tuttavanikin. Tapauksia Suomessa lukemattomia. Oikeudesta voi saada apua, mutta se on epävarmaa ja raskas prosessi. Suotuisakaan oikeuden päätös ei takaa, etteikö vieraannuttava nainen myöhemmin onnistuisi vieraannutuksessaan (omavaltainen lapsen muutto on vieraannuttavaa toimintaa). Mikään viranomainen ei voi auttaa, kun pakkokeinoja ei ole. Naiset saavat laillisesti tuhota lapsien isäsuhteet ja lapsen psyyken ja kokonaisia sukuja. Totuus on, että Suomessa ei miehen kannata tehdä lapsia, ja, jos mahdollista, kannattaa pysytellä erossa koko naissukupuolesta eikä vilkaista päinkään. Päältä päin ja suhteen alussa ei voi naisesta tietää, onko hän vieraannuttajahirviö.

Ehkä miesten kannattaisi koota näitä tapauksia yhteen. Sitä kautta voisi tehdä vaikkapa aloitteen tai muuten vaatia muutosta asiaan. 

Vierailija
93/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on varmaan jokin hyvä syy, että miksi näin...

Vittimainen luonne äidillä? Oikeudentajun puute? Välinpitämättömyys lapsen parhaasta? WT-amistallukkaiset aivot? Minäminäminä kontrollihulluus?

Vierailija
94/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien naisten unelma on olla käytännössä yh, huolehtia lapsesta yksin hoitaa kun on sairas, hoitaa kaikki asiat yksin, huolehtia kodista, kasvattaa, tukea, jättää oma aika minimiin. Kyllä se unelma on! 

Vierailija
95/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin kallista? Ajaa 200 km? 

Alle 50 litran tankillinen bensaa maksaa persujen matematiikalla vain 50 euroa, joten ei maksa paljon.

Vierailija
96/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Koulussa pitäisi jo opettaa mihin ongelmiin miehet ja lapset täällä joutuvat. Säästyisi monelta ongelmalta kun jättäisi lapset tekemättä.

Vierailija
97/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä aloituksessa ei oikein ilmennyt syytä muutolle. Oliko syynä esim. auttavat isovanhemmat tai muut sukulaiset?

Vai onko tämä taas näitä, jossa oletetetaan kolmevuorotyötä tekevän sairaanhoitajan äidin hoitavan yksin lapsi ja halutaan tavata lapsi, kun itselle nyt sattuisi sopimaan se kaksi tuntia?

On siellä isovanhemmat, jotka ovat eroa toivoneetkin, saadakseen lapsenlapsen lähelle.  Mutta on se aika kova hinta maksaa, että sen vuoksi blokataan isä elämästä. 

Minä en ole mikään kahden tunnin isä, vaan haluan tasaveroista vanhemmuutta. 

Isovanhemmat on toivoneet eroa, koska olet kelvoton mies. Onko maailmassa yhtään ihmistä, joka pitäisi sinua kypsänä, raittiina, turvallisena isänä, paitsi tietenkin nousuhumalassasi sinä itse.

Vierailija
98/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on sikoja. 

Vierailija
99/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miesten kannattaisi koota näitä tapauksia yhteen. Sitä kautta voisi tehdä vaikkapa aloitteen tai muuten vaatia muutosta asiaan. 

Onhan niin tehty ja lakiin pieniä muutoksia saatu, mutta muutos on hidasta, eikä tule minun elinaikanani tapahtumaan. Itse olen vuosien jälkeen luovuttanut. Tämmöinen tämä maailma nyt vaan on. 

Vierailija
100/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mennä edes Itä-Suomeen kun jotkut suhaavat Tampere-Helsinki tai Turku-Helsinki väliä.

Mitä sitten? Kaikki ei jaksa sellaista matkustelua, ja lapselle rankkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme